Utáhne skutečně 2,8 V6 dvoutunový přívěs?

benzínové motory...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
vwW8
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 28.03.2009 21:44

Utáhne skutečně 2,8 V6 dvoutunový přívěs?

Příspěvek od vwW8 »

Zdravím všechny. Asi tak jednou za 14 dní tahám, přes léto, přívěs na dva koně. Občas jsem viděl, že lidé tahají za Superbya Passaty přívěsy s koňmi. Jelikož se však už jedničkový Superb a asi ani Passat prakticky nedá v TDI kloudně sehnat, je jedinou možnou volbou 2,8 V6. Otázkou je však, jestli by takovéto občasné tahání tato specifikace vydržela (aspoň na pár let). Děkuji mnohokrát za cenné rady a názory. (pokud se již toto téma někdy řešilo, prosím o odkaz na vlákno a smazání tohoto..).

Uživatelský avatar
Jacques.
Pilot
Pilot
Příspěvky: 813
Registrován: 31.03.2011 17:57
Bydliště: Děčín okolí...

Re: Utáhne skutečně 2,8 V6 dvoutunový přívěs?

Příspěvek od Jacques. »

Ahoj.
Můžu v tomto směru konečně poradit. Nedávno jsem koupil vozejk s dvěma nápravama. Tahal jsem svým autem nedávno suť a vždy tak 1,5 tuny.
Začnu tím,že v TP je maximální váha na tahání přívěsného vozejku jen 1,8 T. Takže auto 2 tuny prakticky tahat nesmí.
Nevím kolik jsem na vozejku měl já,nebyl jsem na váze. Ale kola už šlado ačka,takže tipnu 1,7 tuny. A je to na benzínovém autě OPRAVDU znát. Ale auto stále jede. Když motor vytočíš,aby měl dostatečný točivý moment,tak táhne dobře.
Vozej ale s autem už trochu mává. Což je asi vina dlouhého zadku (od zadních kol).
Když jedu s vozejkem,tak musím jezdit na tiptronik (sám si řadit),abych mohl držet otáčky vejš a měl nějaký točivý moment.
Automatická převodovka v tomhle případě neřadí moc chytře a nemyslí dopředu (třeba před kopcem,pod kopcem apod.).

Motor je to skvělí,ikdyž né zrovna levný na udržbu. I přes to,že jsem do něj vrazil už hodně peněz,jsem s ním spokojený. Vrací to kultivovaností a krásným zvukem. A to mám na autě už cca. 600 Tis KM !!! Rádi papají olej,mají chyby emisí apod. Ale je malá pravděpodobnost,že tě někde nechá. (ale flašku oleje vždy sebou v autě) :)

Pokud budeš pořizovat tenhle motor a tak často tahat vozejk. Doporučil bych spíše manuál. Měnič převodovky by asi dost trpěl. A levnější bude výměna spojky,případně setrvačníku než u automatu měniče ;)
Přílohy
uploadfromtaptalk1427534575013.jpg
Passat B8 Alltrack 2.0 Tsi 162kw
Ex ►Passat B5 1.9 TDi 81kw AVG+4motion
Ex ►Audi A6 Avant 3.0 TDi
Ex ►Passat B5,5 Variant, 2.8 V6,4motion+LPG
Ex ►Passat B5 sedan 1.9 TDI 81KW AFN

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Utáhne skutečně 2,8 V6 dvoutunový přívěs?

Příspěvek od xerxes »

Jacques máš scela pravdu dporučil bych taky ten manual,automat by dostával hodně zabrat

Uživatelský avatar
mastibruch
Pilot
Pilot
Příspěvky: 870
Registrován: 24.12.2012 13:46

Re: Utáhne skutečně 2,8 V6 dvoutunový přívěs?

Příspěvek od mastibruch »

Na pravidelne tahani bych radeji asi volil 2.5 tdi prece jenom ten kroutak je nekde jinde.
VW PASSAT B5,5 2.8v6 4MOTION LPG 2002 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=126&t=268788" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroen C4 1.4 LPG 2009

vwW8
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 28.03.2009 21:44

Re: Utáhne skutečně 2,8 V6 dvoutunový přívěs?

Příspěvek od vwW8 »

Tak že tedy s 2.8 taháš. Také bych tahal dvounápravový přívěs na dva koně. 2,5 TDI by byl asi mnohem lepší, ale jak jsem psal shora, dnes se už praktiky nedá sehnat. 2,8 V6 má snad v Superbu 2t na přívěsu, ale to už je opravdu jezevčíka a dlouhý zadek by asi moc pro tahání ideální nebyl. Známá dokonce tahá za Passatem 1.9 TDI. Když máš lehčí přívěs (střecha plachtová), tak to snad dva koně také utáhne.. Na každý pád, je zatraceně těžké sehnat kloudné auto, které by šlo normálně provozovat a zároveň s ním tahat. Jediné čeho bych se u 2,8 V6 obával jsou rozvody, které se pravidelně mění. Interval by se při tahání měl asi zkrátit, že? Jinak asi manuál by byla jasná volba..

Uživatelský avatar
mastibruch
Pilot
Pilot
Příspěvky: 870
Registrován: 24.12.2012 13:46

Re: Utáhne skutečně 2,8 V6 dvoutunový přívěs?

Příspěvek od mastibruch »

Tak hledej 2.5 Tdi Audi A6. Ja si myslim ze ta 2.8 na to uplne nebude i kdyz silu ma. Ale bude to zrat jako tank... :-D
VW PASSAT B5,5 2.8v6 4MOTION LPG 2002 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=126&t=268788" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroen C4 1.4 LPG 2009

Uživatelský avatar
Jacques.
Pilot
Pilot
Příspěvky: 813
Registrován: 31.03.2011 17:57
Bydliště: Děčín okolí...

Re: Utáhne skutečně 2,8 V6 dvoutunový přívěs?

Příspěvek od Jacques. »

Najít 2.8 V6 v manuálu bude stejně složité jako TDi v dobrém stavu :D
2.5 TDi bych také raději volil na tahání. A jen kody motoru s "B" na začátku. Mají ložiska na vačkách a nedřou se. Ale i tak mají všechny špatné pumpy. Ale to je zase z jiného soudku.
Být Tebou,tak volím 1.9 Tdi 96 Kw s 4motion. Má to větší točivý moment a tak na tahání lepší. Zároveň nebudeš ten motor takovou váhou trápit tolik jako benzín. A nebude tak žrát.
S přívěsem mi pašík papá cca 17 litrů (u nás je ale dost členitý terén,zatáčky,kopce...stále mezi 2kou a 3kou ).
Rozvody v servisu asi budou drahá sranda. Ale pokud máš nějakého mechanika,dá se v pohodě dostat na pěknou cenu.
Já kupoval rozvody s pumpou za 3,5 tis. (jen materiál a značka INA).
Passat B8 Alltrack 2.0 Tsi 162kw
Ex ►Passat B5 1.9 TDi 81kw AVG+4motion
Ex ►Audi A6 Avant 3.0 TDi
Ex ►Passat B5,5 Variant, 2.8 V6,4motion+LPG
Ex ►Passat B5 sedan 1.9 TDI 81KW AFN

Uživatelský avatar
čerf
Závodník
Závodník
Příspěvky: 647
Registrován: 22.09.2008 19:18
Bydliště: Děčín

Re: Utáhne skutečně 2,8 V6 dvoutunový přívěs?

Příspěvek od čerf »

zdravím pánové, mám taktéž V6 v tiptronicu a je to mnohem lepším volba na tahání než manuál. dříve jsem tahal za manuálem a můžu vám říct, že když jsem někam potřeboval zacouvat tak spojka během chvíle pěkně smrděla. navíc tiptronic točí o cca 1200 ot mín, takže to na dálku ani nijak zvlášt nechlastá. Jezdím s naloženým podvalem vždy do 12litrů. a to nejezdim 80. za mě tedy raději tiptronic. samozřejmě se musí měnit pravidelně olej v převodovce. pak to funguje skvostně.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“