2.8 V6 divná reakce na plynový pedál

benzínové motory...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
WenCa_V6
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 26.09.2015 08:49

2.8 V6 divná reakce na plynový pedál

Příspěvek od WenCa_V6 »

Ahoj všichni, od jara mám tohle suprový auto (2.8 v6 B5.5 rok 2001, motor AMX), nicméně už od začátku co to mám řeším takovou zvláštní věc. Jednak mi pořád vyskakují závady na výhřevu obou předních lambda sond (už tři mechanici nezávisle na sobě na nic nepřišli a po proměření prý vše naprosto OK)... No a druhá věc, že se divně chová plyn škrtící klapka. Včera jsem tomu dal celý den, protože už přestávám věřit, že mi to nějaký servis dá do kupy:

-auto stojící na místě - všechno se chová jak bych čekal, prošlápnu plyn, okamžitě reaguje, sundám nohu, okamžitě otáčky padají

-auto jedoucí do 10km/h všechno jako v prvním bodě

-auto jedoucí nad 10km/h - po překročení téhle rychlosti jako by se něco někde přepnulo a reakce ny plyn je hroozně pomalá a líná, po sundání nohy z plynu jakoby ještě chviličku trvá, než otáčky začnou padat

Testoval jsem tak, že jsem nechal neutrál a nechal auto samovolně rozjet a lehce prošlapával plyn. No a po překročení těch 10km/h je reakce na plyn hrozně gumová. Abych to takhle na prázdno vytočil třeba do 6 tis. otáček, tak musím podržet plyn na podlaze třeba 3 vteřiny... a po sundání nohy z plynu to zase hěozně dlouho padá. Jakmile zastavím, reakce na plyn opět suprová.

Zkoušel jsem měřit přes VAG scope, tuším blok 54 nebo 55, kde byl Throttle possition sensor (poloha škrtící klapky) a dále Throttle valve position. Nad těch zmíněných 10kmh je i podle tohohle měření reakce klapky zpomalená a ten throttle valve po ubrání plynu klesá taky pomalu... Nevím co už z toho vyvodit... Vadná klapka? Nebo jednotka to nějak nesmyslně řídí? Nebo je to normální chování? Nejideálnější by bylo, kdybych našel někoho se stejným motorem (AMX) a mohli bychom to vzájemně vyzkoušet....

Jinak dlouhodobou spotřebu (poslední asi 3000km) mám 10.1 litrů, výfuky tam jsou nějaký laděný, nicméně včera jsem je utlumil a změna výše zmíněného byla nulová. Už nevím, čím by to mohlo být a nechápu spojitost s tím chováním v závislosti na rychlosti vozidla.... A jestli to má spojitost s tím, že mi tam skáčou ty výhřevy lambda sond (který jsou údajně v pořádku)...

WenCa_V6
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 26.09.2015 08:49

Re: 2.8 V6 divná reakce na plynový pedál

Příspěvek od WenCa_V6 »

jinak takto vypadá průběh toho plynu. Zelený kruh je stojící auto, oranžový auto pohybující se nad 10km/h, protůrování na neutrál. žlutá linka je poloha pedálu, šedá skutečný pohyb klapky, červěně otáčky motoru. Je vidět, že u stojícího auta jde klapka zároveň s pedálem, u jedoucího jde výrazně méně. Zároveň je vidět, že po zavření tam je doběh té klapky.
klapka_o.jpg

Uživatelský avatar
mimragon
Řidič
Řidič
Příspěvky: 81
Registrován: 10.08.2014 20:43
Bydliště: Olomouc

Re: 2.8 V6 divná reakce na plynový pedál

Příspěvek od mimragon »

Zkus reset adaptací, základní nastavení škrtící klapky. Hlavně tu klapku nastavit, tam by mohl být problém co popisuješ...
VW Golf mk4 1.9tdi 81kw @ xxkw, A6 1.8T 132kw @ xxxkw

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10177
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: 2.8 V6 divná reakce na plynový pedál

Příspěvek od xerxes »

rozdíl tak je a to že jde signal zatíženi z převodovky
jak bude víc času tak kuknu na ty tvoje hodnoty

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“