Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 1.8 20V klepání, rozvodový řetěž, napínák, hydroštely, ventily, sání
PříspěvekNapsal: 31.01.2016 15:14 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

31.07.2012

Příspěvky:

28

Bydliště:

susice

Zdravím všechny pašíkáře :)) mám několik problémů se svým 1998 passat B5 92KW 1.8 20V bez turba motor ADR.
1) Motor po startu klepe již 3 roky (vždy a to asi tak 10 vteřin, pak se to ustálý)
2) Již asi půl roku to klepe zahřáté ( ujedu třeba 50 km a motor při volnoběhu klepe, jakoby ze zadná části když stojím před kapotou). Někdy když v tomto stavu prošlápnu plyn, vytočím to, a nechám klesnout otáčky, tak to běží s relativně čistým zvukem a časem to zase rozklepe.
3) Jednou když to klepalo viz bod 2) jsem chcípnul motor, a chtěl asi po 3 min nastartovat, motor nechytal, jen to šílenym zvukem mlátilo v zadní části, prostě bum bum bum, jako kladivem o kovadlinu) několikrát jsem zkusil nastartovat a nic..
Po týdnu přijel známý co tomu rozumí a normálně to natočil ( jakoby s motorem nic nebylo)
4) sundali jsme víko hlavy, vyndali vačky, zjistili že je vytahanej řetez ( ne moc, karter ze spoda byl lehce projetej tim retezem ( ale jen tak jako vyleštěnej, místama i do hloubky max 1mm)
5) Hydroštely - zvedátka ventilů jsou všechny INA ( zevnitř nápis ) tak jsme usoudil že je někdo předemnou měnil za ty nejlevnější v kellyně - 350 za kus sacích 450 vejfukových, nicméně jsem si tam nechal ukázat i FEBI - a ten měl také zevnitř nápis INA - není tedy možné, že u mě měněné hydroštely nebyly, a i origo mají zevnitř nápis ina?
Nicméně nevím jak poznat, jestli jsou ty hydroštely v háji nebo nejsou myslel jsem že se mění jednou za životnost auta, ale nevím.
6) na tachometru je 250k najeto, nicméně je to po 6. majiteli, bylo to přivezeno z německa, mohl to někdo přetočit..
7) vačka sacích je mírně odřená, ne nějak extra, jen neni tak lesklá jako ta druhá a nová, vypadá že má něco za sebou.
8)natahovák řetízku - je takovej divnej, je to ten s elektrickym vstupem ( nějaké to štalování ventilů za běhu motoru) tak ta síťka zespoda, kudy do toho jde olej z čerpadla byla protržena, a celé to vypadá že se v tom někdo hrabal. Nevíte jak poznám, zda šponovák šponuje/nešponuje? Otázkou je, kam zmizelo to zbylé sítko ? nemůže být někde v tom šponováku a nedělá tam bordel? Natahovák šel celkem snadno zamáčknout a tím sundat ten řetízek ( někde sem vyčetl ze to má jít blbě, a je na to přípravek, a nevíte jak ten špnovák celý rozebrat? vyndali jsme ten píst co jde nahoru, ten šel sám, ten spodní moc ne, byla tam sengrovka (taková bez oček, šla ven blbě) nicméně sengrovka je pryč a stále to nejde vytlačit, popleze to o půl centimetru, a dál ani tuk, ikdyz se do toho mírně klepe ( moc zkoušet to nechci, ).
9) Vytahaný řetěz jsem koupil, do večera ho namontujem do vozu a uvidíme,
9a) Mažu 10w40 jako předchozí majitel, rozvody dělané za včasu, kontrolka mazání nesvítila již dlouho, olej pravidelně dolývám a servisuju to. Na diagnostiku jsem nenapojoval.
10) občas střelí do výfuku nebo do sání tak jako lehounce, skoro neznatelně ( jen kdyz poslouchám otevřeny motor za běhu tak je to občas slyšet)
11) je slyšet syčení od sání - nemá někdo zkušenost kde by mohla být díra? nebo vadné těsnění?

12) Co na těchto motorech odchází nejvíce a jak dlouho vydrží? má cenu koupit jinou hlavu, nebo jiný motor? Co to klepání indukuje? za mě hydroštely, ale jestli byly měněné?
13) Občas nechytne na poprvé, nebo se to chvilku dusí nez se to ohřeje (dělalo i v létě, poslední dobou mě tohle tolik netrápí) - dále asi spojené s touto závadou - někdy tahne jako bejk - valí to po dálnici 180 jak nic, a jindy je to trošku lenivější a do kopečka musim podřazovat víc než jindy.

Poraďte prosím a přidejte svojí zkušenost :). Aditiv militec jsem v létě nalil, chvilku se klepání sklidnilo (neklepalo tak často).
Přiložím video klepání ale neklepe vždy, jen po startu a pravidelně když je motor teplý, někdy jo, někdy ne.
Vyplatí se do toho něco kupovat? nebo je lepší hlavu repasovat? nemůže to klepat i třeba na klice? Je možné že olejové čerpadlo je unavenější a netlačí tolik oleje do hydroštelů které klepou?(to by bylo divné když kontrolka nebliká)
https://www.youtube.com/watch?v=S1JCu751DaA
- toto video není moje, ale mě to klepe úplně stejně, ale jen někdy, jak je popsáno výše.

https://www.youtube.com/watch?v=XFt_w84QgQI
takto mi to šumí ale více cvaká ( předpokládám že to šumění vyřeší výměna toho řetězu, avšak je napínák funkční?

Mám volání zdarma, tak jestli by to chtěl někdo prodiskutovat, budu jedině rád, stačí mi poslat sms, nebo prozvonit.
Přeju krásnej zbytek víkendu pánové

_________________
student


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.8 20V klepání, rozvodový řetěž, napínák, hydroštely, ventily, sání
PříspěvekNapsal: 31.01.2016 19:34 
Offline
VWexpert
VWexpert
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

10.08.2014

Příspěvky:

78

Bydliště:

Olomouc

To cvakání se mi taky děje, vím čím to je, ale není na to čas. Málo oleje ti tam jde k napínáku a do hydroštelů (ucpaný sítko oleje ve vaně). Když po vyčíštění problém přetrvám tak napínák a pak hydra.

_________________
VW Golf mk4 1.9tdi 81kw @ xxkw, A6 1.8T 132kw @ xxxkw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.8 20V klepání, rozvodový řetěž, napínák, hydroštely, ventily, sání
PříspěvekNapsal: 01.02.2016 08:10 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

31.07.2012

Příspěvky:

28

Bydliště:

susice

Já vyměnil ten řetízek a motor má hned lepší zvuk, akorát to cvakání ještě úplně neustalo :), ale ještě to musím pořádně projet, najel jsem na tom jen tak 30 km

_________________
student


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.8 20V klepání, rozvodový řetěž, napínák, hydroštely, ventily, sání
PříspěvekNapsal: 01.02.2016 11:21 
Offline
VWexpert
VWexpert
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

10.08.2014

Příspěvky:

78

Bydliště:

Olomouc

cesnek67 píše:
Já vyměnil ten řetízek a motor má hned lepší zvuk, akorát to cvakání ještě úplně neustalo :), ale ještě to musím pořádně projet, najel jsem na tom jen tak 30 km

To cvakání je, že ti to nemaže hydra. Myslím, že na to ti jen řetízek nepomůže.

_________________
VW Golf mk4 1.9tdi 81kw @ xxkw, A6 1.8T 132kw @ xxxkw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.8 20V klepání, rozvodový řetěž, napínák, hydroštely, ventily, sání
PříspěvekNapsal: 02.02.2016 20:08 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

8890

no to bych netvrdil v některých případech to je nastavovač váčky

_________________
Strojvedoucí


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.8 20V klepání, rozvodový řetěž, napínák, hydroštely, ventily, sání
PříspěvekNapsal: 07.02.2016 00:02 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

31.07.2012

Příspěvky:

28

Bydliště:

susice

Zvuk je daleko lepší, jen to občas zabrblá divným zvukem, když třeba podřadim z trojky na dvojku na křižovatce, ale ten zvuk divnej kdyz je auto teplé už neexistuje, nicméně po rozebrání motoru už to nejede tak jako předtim.. neni to extra, ale je to znatelné

_________________
student


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.8 20V klepání, rozvodový řetěž, napínák, hydroštely, ventily, sání
PříspěvekNapsal: 21.02.2016 18:09 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.04.2012

Příspěvky:

223

Bydliště:

Pardubice

Mám stejný problém je slyšet ( snad to je ono ) při padání otáček řetěz. Je to prý nedoplé, protože olejové čerpadlo mi dává hrozně malý tlak.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.8 20V klepání, rozvodový řetěž, napínák, hydroštely, ventily, sání
PříspěvekNapsal: 10.03.2016 04:05 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.04.2012

Příspěvky:

223

Bydliště:

Pardubice

Neví někdo čím by to mohlo být taky mi to furt dělá i po výměně napínáků řetězu a olejového čerpadla

Odesláno z mého Nexus 4 pomocí Tapatalk

_________________
Obrázek


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group