1.8 20V klepání, rozvodový řetěž, napínák, hydroštely, ventily, sání

benzínové motory...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
cesnek67
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 31.07.2012 17:16
Bydliště: susice

1.8 20V klepání, rozvodový řetěž, napínák, hydroštely, ventily, sání

Příspěvek od cesnek67 »

Zdravím všechny pašíkáře :)) mám několik problémů se svým 1998 passat B5 92KW 1.8 20V bez turba motor ADR.
1) Motor po startu klepe již 3 roky (vždy a to asi tak 10 vteřin, pak se to ustálý)
2) Již asi půl roku to klepe zahřáté ( ujedu třeba 50 km a motor při volnoběhu klepe, jakoby ze zadná části když stojím před kapotou). Někdy když v tomto stavu prošlápnu plyn, vytočím to, a nechám klesnout otáčky, tak to běží s relativně čistým zvukem a časem to zase rozklepe.
3) Jednou když to klepalo viz bod 2) jsem chcípnul motor, a chtěl asi po 3 min nastartovat, motor nechytal, jen to šílenym zvukem mlátilo v zadní části, prostě bum bum bum, jako kladivem o kovadlinu) několikrát jsem zkusil nastartovat a nic..
Po týdnu přijel známý co tomu rozumí a normálně to natočil ( jakoby s motorem nic nebylo)
4) sundali jsme víko hlavy, vyndali vačky, zjistili že je vytahanej řetez ( ne moc, karter ze spoda byl lehce projetej tim retezem ( ale jen tak jako vyleštěnej, místama i do hloubky max 1mm)
5) Hydroštely - zvedátka ventilů jsou všechny INA ( zevnitř nápis ) tak jsme usoudil že je někdo předemnou měnil za ty nejlevnější v kellyně - 350 za kus sacích 450 vejfukových, nicméně jsem si tam nechal ukázat i FEBI - a ten měl také zevnitř nápis INA - není tedy možné, že u mě měněné hydroštely nebyly, a i origo mají zevnitř nápis ina?
Nicméně nevím jak poznat, jestli jsou ty hydroštely v háji nebo nejsou myslel jsem že se mění jednou za životnost auta, ale nevím.
6) na tachometru je 250k najeto, nicméně je to po 6. majiteli, bylo to přivezeno z německa, mohl to někdo přetočit..
7) vačka sacích je mírně odřená, ne nějak extra, jen neni tak lesklá jako ta druhá a nová, vypadá že má něco za sebou.
8)natahovák řetízku - je takovej divnej, je to ten s elektrickym vstupem ( nějaké to štalování ventilů za běhu motoru) tak ta síťka zespoda, kudy do toho jde olej z čerpadla byla protržena, a celé to vypadá že se v tom někdo hrabal. Nevíte jak poznám, zda šponovák šponuje/nešponuje? Otázkou je, kam zmizelo to zbylé sítko ? nemůže být někde v tom šponováku a nedělá tam bordel? Natahovák šel celkem snadno zamáčknout a tím sundat ten řetízek ( někde sem vyčetl ze to má jít blbě, a je na to přípravek, a nevíte jak ten špnovák celý rozebrat? vyndali jsme ten píst co jde nahoru, ten šel sám, ten spodní moc ne, byla tam sengrovka (taková bez oček, šla ven blbě) nicméně sengrovka je pryč a stále to nejde vytlačit, popleze to o půl centimetru, a dál ani tuk, ikdyz se do toho mírně klepe ( moc zkoušet to nechci, ).
9) Vytahaný řetěz jsem koupil, do večera ho namontujem do vozu a uvidíme,
9a) Mažu 10w40 jako předchozí majitel, rozvody dělané za včasu, kontrolka mazání nesvítila již dlouho, olej pravidelně dolývám a servisuju to. Na diagnostiku jsem nenapojoval.
10) občas střelí do výfuku nebo do sání tak jako lehounce, skoro neznatelně ( jen kdyz poslouchám otevřeny motor za běhu tak je to občas slyšet)
11) je slyšet syčení od sání - nemá někdo zkušenost kde by mohla být díra? nebo vadné těsnění?

12) Co na těchto motorech odchází nejvíce a jak dlouho vydrží? má cenu koupit jinou hlavu, nebo jiný motor? Co to klepání indukuje? za mě hydroštely, ale jestli byly měněné?
13) Občas nechytne na poprvé, nebo se to chvilku dusí nez se to ohřeje (dělalo i v létě, poslední dobou mě tohle tolik netrápí) - dále asi spojené s touto závadou - někdy tahne jako bejk - valí to po dálnici 180 jak nic, a jindy je to trošku lenivější a do kopečka musim podřazovat víc než jindy.

Poraďte prosím a přidejte svojí zkušenost :). Aditiv militec jsem v létě nalil, chvilku se klepání sklidnilo (neklepalo tak často).
Přiložím video klepání ale neklepe vždy, jen po startu a pravidelně když je motor teplý, někdy jo, někdy ne.
Vyplatí se do toho něco kupovat? nebo je lepší hlavu repasovat? nemůže to klepat i třeba na klice? Je možné že olejové čerpadlo je unavenější a netlačí tolik oleje do hydroštelů které klepou?(to by bylo divné když kontrolka nebliká)
https://www.youtube.com/watch?v=S1JCu751DaA" onclick="window.open(this.href);return false;
- toto video není moje, ale mě to klepe úplně stejně, ale jen někdy, jak je popsáno výše.

https://www.youtube.com/watch?v=XFt_w84QgQI" onclick="window.open(this.href);return false;
takto mi to šumí ale více cvaká ( předpokládám že to šumění vyřeší výměna toho řetězu, avšak je napínák funkční?

Mám volání zdarma, tak jestli by to chtěl někdo prodiskutovat, budu jedině rád, stačí mi poslat sms, nebo prozvonit.
Přeju krásnej zbytek víkendu pánové

Uživatelský avatar
mimragon
Řidič
Řidič
Příspěvky: 81
Registrován: 10.08.2014 20:43
Bydliště: Olomouc

Re: 1.8 20V klepání, rozvodový řetěž, napínák, hydroštely, ventily, sání

Příspěvek od mimragon »

To cvakání se mi taky děje, vím čím to je, ale není na to čas. Málo oleje ti tam jde k napínáku a do hydroštelů (ucpaný sítko oleje ve vaně). Když po vyčíštění problém přetrvám tak napínák a pak hydra.
VW Golf mk4 1.9tdi 81kw @ xxkw, A6 1.8T 132kw @ xxxkw

cesnek67
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 31.07.2012 17:16
Bydliště: susice

Re: 1.8 20V klepání, rozvodový řetěž, napínák, hydroštely, ventily, sání

Příspěvek od cesnek67 »

Já vyměnil ten řetízek a motor má hned lepší zvuk, akorát to cvakání ještě úplně neustalo :), ale ještě to musím pořádně projet, najel jsem na tom jen tak 30 km

Uživatelský avatar
mimragon
Řidič
Řidič
Příspěvky: 81
Registrován: 10.08.2014 20:43
Bydliště: Olomouc

Re: 1.8 20V klepání, rozvodový řetěž, napínák, hydroštely, ventily, sání

Příspěvek od mimragon »

cesnek67 píše:Já vyměnil ten řetízek a motor má hned lepší zvuk, akorát to cvakání ještě úplně neustalo :), ale ještě to musím pořádně projet, najel jsem na tom jen tak 30 km
To cvakání je, že ti to nemaže hydra. Myslím, že na to ti jen řetízek nepomůže.
VW Golf mk4 1.9tdi 81kw @ xxkw, A6 1.8T 132kw @ xxxkw

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: 1.8 20V klepání, rozvodový řetěž, napínák, hydroštely, ventily, sání

Příspěvek od xerxes »

no to bych netvrdil v některých případech to je nastavovač váčky

cesnek67
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 31.07.2012 17:16
Bydliště: susice

Re: 1.8 20V klepání, rozvodový řetěž, napínák, hydroštely, ventily, sání

Příspěvek od cesnek67 »

Zvuk je daleko lepší, jen to občas zabrblá divným zvukem, když třeba podřadim z trojky na dvojku na křižovatce, ale ten zvuk divnej kdyz je auto teplé už neexistuje, nicméně po rozebrání motoru už to nejede tak jako předtim.. neni to extra, ale je to znatelné

Uživatelský avatar
Bazim
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 244
Registrován: 01.04.2012 17:52
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8 20V klepání, rozvodový řetěž, napínák, hydroštely, ventily, sání

Příspěvek od Bazim »

Mám stejný problém je slyšet ( snad to je ono ) při padání otáček řetěz. Je to prý nedoplé, protože olejové čerpadlo mi dává hrozně malý tlak.
Obrázek

Uživatelský avatar
Bazim
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 244
Registrován: 01.04.2012 17:52
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8 20V klepání, rozvodový řetěž, napínák, hydroštely, ventily, sání

Příspěvek od Bazim »

Neví někdo čím by to mohlo být taky mi to furt dělá i po výměně napínáků řetězu a olejového čerpadla

Odesláno z mého Nexus 4 pomocí Tapatalk
Obrázek

nopredceja
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 24.06.2018 01:49

Re: 1.8 20V klepání, rozvodový řetěž, napínák, hydroštely, ventily, sání

Příspěvek od nopredceja »

Zdravím mám stejný problém akorát me to klepe pořád jako kdybych mlátil kladivem do hlavy měnil jsem olejovou pumpu hydra všech 20 i napinak uz je nový a problém stále přetrvává uz si nevím rady ! Za každý nápad nebo radu budu moc vděčný! :cry: :cry:

Bull
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 26.06.2012 22:15
Bydliště: Jablůnka n.Bečvou

Re: 1.8 20V klepání, rozvodový řetěž, napínák, hydroštely, ventily, sání

Příspěvek od Bull »

Pokud je vrch v pořádku,tak to tipuju na vydřené šály na klice.
A4 Quattro 1,8T

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“