Sjednocujeme fanoušky VW od roku 1996. Přijeď oslavit dvacetiny klubu na celorepublikový sraz.

20 LET Klubu


Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Passat 1,6 (74kW) AHL (Help!!!)
PříspěvekNapsal: 03.09.2016 21:11 
Offline
Jezdec
Jezdec
Uživatelský avatar

Hodnost:

Jezdec

Registrován:

02.06.2016

Příspěvky:

7

Bydliště:

Smidary

Ahoj lidi,
jsem tu nový a tak se trošku rozepíši, abych Vás uvedl do obrazu a třeba se mi díky tomu povede lépe vysvětlit a popsat svůj problém.
Právě jsem totiž dočetl celé fórum věnované benzínovým pašíkům, abych nevypadal, jako lenoch a neznalec.

Letos jsem se stal majitelem "pašíka" 1,6 (74kW) AHL.

Koupě to byla akce, která by si vyžádala další vlákno, protože styl prodejce byl vcelku neuvěřitelný. Nicméně nebudu to rozvádět...
Auto jsem kupoval s tím, že to není nové auto a že jistě nějaké peníze bude stát a spolehl jsem se na své city-pocity a samozřejmě na viditelný stav vozu.

Automobil je původem "němec". Jelikož znám stav silnic u nich a tady nebyla to pro mě závada. Navíc "pašík" byl po nové STK, byla to tedy pro mě ideální volba.

Auto perfektně šlapalo, vůle v řízení nikde, možná někde lehce načatý výfuk, jinak fakt paráda.
Jako nebourané má samozřejmě přestříkaný nárazník, ale vše vypadá ok. :lol:
Detail měla být pouze vybitá baterie v klíči a tudíž nefunkční alarm.

Auto jsem si dovezl domů, kde mi 14dní stálo, než magistrát zpracoval papíry a vydal mi značky.
Jelikož auto stálo, užíval jsem si ho jen pohledem. Jakmile jsem, ale vyjel zábava začala...
____________________________________________________________________________________________________

1) Nejdříve se začalo ozývat vrzání někde od přední nápravy (za studena nic, v teple "hardcore" starý gauč)... 8O

V tu samou chvíli jsem navštívil poprvé toto fórum a začal se intenzivně zabývat, čím by to tak mohlo být. Odkazů se stejným problémem jsem tu našel mnoho. Auto mělo před koupí vyměněno jeden čep, čekal jsem tedy problém tam... Problém tam však nebyl a vrzání samo po několika ujetých kilometrech ustalo. Zaradoval jsem se a užíval si auta dále...

2) Po zaparkování mi vyjela pouze přední část elektricky ovládaného okna u řidiče...

To byl pro mne problém větší, jelikož parkuji venku a tato záležitost byla nutná řešit ihned. Navíc se blížil déšť... :?
Akčně jsem tedy opět navštívil zdejší fórum a zjistil co a jak... Sundal jsem "tapec" a při najetí držáku okna na servisní otvory jsem zjistil, že jsem také v otvoru, protože praskl ten plastový zmetek na vodícím lanku.Nouzově jsem tedy okno podložil, aby nepadlo a zůstalo zavřené s tím, že díl jistě najdu a vyměním. Nutno dodat, že sundávání "tapce" jsem byl nucen opakovat do zblbnutí, protože dveře nešly z venku a následně zevnitř otevřít. Na vinně byl dílem háček na bódenu a dílem já, že jsem ho nasazoval blbě...
Teď jsem v tomto směru téměř profík a dal bych to i po slepu... :D

3) Následující den jsem však narazil na pro mě daleko mohutnější problém...

Při jízdě do kopce, který má opravdu slušné stoupání, za důchodcem, který si testoval, kolik jede felicie na první rychlostní stupeň, se mi vyvalil z výfuku kouř, který byl vcelku hustý a auto začalo vibrovat (hlavně řadící páka). Usoudil jsem, že odešlo těsnění pod hlavou,zastavil jsem a začal schánět servis, kam auto odtáhnu, abych ho víc nepoškodil.
(Od koupě auta jsem najel 700km)

Při tažení do servisu opět spadlo okno, naštěstí jsem ho chytil...no, když se něco se.. tak se se.. všechno.
K servisu jsem auto dotáhl v neděli ráno s tím, že v pondělí ho za bránu klidně strčím.
Jelikož mělo auto stát opět venku, přišla na řadu rozborka dveří a opětovné podložení okna...na háček jsem si tentokrát už dal pozor, nicméně se mi asi povedl otočit konektor, který vede od zámku. Díky tomu se mi poprvé od koupě auta rozblikala kontrolka ve dveřích s tím, že auto je chráněné. (Takže přeci jen alarm funguje) bohužel ale nešly otevřít dveře zvenku ani zevnitř a tentokrát ne díky lanku, ale díky zámku, který nereagoval na centrál. Vylezl jsem tedy přes spolujezdce známým ujišťovaný tím, že dohozený mechanik je machr a že vše dá do kupy.

V Pondělí ráno jsem vlakem dojel k servisu, předal auto, klíče a informace kterými jsem disponoval...
Předběžně jsem nahlásil, že závada bude asi těsnění pod hlavou (i když voda, olej nic neubývalo a kromě toho nepravidelného chodu tomu vlastně nic nenasvědčovalo) - byl to prostě můj typ... (opět dle vyčtených zkušeností zde z fóra)

Po týdnu žádné info, následovala moje návštěva, kdy jsem našel auto tam, kde jsem ho "zapíchl".
Po dalším týdnu se situace opakovala.
Na začátku třetího týdne jsem tam šel už zcela v rozpacích a auto jsem tam nenašel...
Telefon nikdo nebral,atd.

Další den volal "machr" mechanik, že oprava je hotová a že si pro auto můžu přijít...
Na přímý dotaz jestli to bylo těsnění pod hlavou jsem se dočkal odpovědi, že ne, že to bylo cosi jiného...
Co jiného mi říci nechtěl...

Další den jsem si pro auto došel a uspokojen tím, že auto je nastartované s otevřenými dveřmi a kapotou a s funkčním oknem jsem zaplatil 4500,- a auto si přebral...
Samozřejmě mě závada zajímala, takže mi bylo po chvíli přemýšlení oznámeno, že byl o zub přeskočený "rozvoďák".
Jelikož nejsem automechanik s odpovědí jsem se spokojil s tím, že mám alespoň rozvody v cajku.

Dále mi bylo řečeno, že auto žere olej a že mi doporučuje překroužkování...
A že to přes zimu mile rád udělá...

Z auta je cítit olej a je jasné, že ho to zřejmě něco bere, ale radikální úbytek to rozhodně není...
O téhle záležitosti uvažuji.
Auto bych chtěl v budoucnu určitě překroužkovat a udělat i gufera na ventilech.

Chtěl bych vás touto cestou poprosit o nějaké doporučení servisu.

Protože týpek, který dělal předchozí opravu ho do ruky rozhodně nedostane!


Auto má od jeho opravy najeto dalších 700km a je v tomto stavu:

1) Okno
Stáhl jsem ho a výtahl zpět nahoru "slovy" dvakrát... Pak znovu upadla zadní část...

Okamžitě jsem tam jel, jeho řešení...dva dřevěné klínky v přední a zadní části k "tapci" aby okno drželo nahoře.
Oprava prý cca na tři hodiny a cena v řádech tisíců...

*koupený ten plastový "hajzlík" za kilo přes internet a cca 20min práce opraveno - opravil jsem sám

2) Auto v podobném stavu jako před odtažením do jeho servisu
Auto kouří z výfuku a vibruje

*Na opravě pracuji - popis a žádost o rady níže :evil:

3) Centrál a alarm nadále nefunkční

*Zatím neřeším odemykám kufrem.
(Čekám někde dráty, možná zámky, nebo mirospínače v nich) :(

4)Malý bonus od "machra" přes auťáky

Plastový čudl, který je vedle diody ve dveřích jsem našel v kastlíku i s tyčkou...
*Chystám se ho vrátit, až zjistím jak ho mám zasadit za rohem toho plechu :?

Zmršená kapota, která po jeho akci nelícuje o více než 1cm na pravé straně kapoty
*asi se opřel zádama, přijde mi ohnutý úchyt kapoty na té straně - asi by měl být určitě rovný, že?

K tomu přidám historku, jak mi poradil že vodu zadrženou v prostoru baterky musím vybírat hadrem a sušit tento prostor právě s otevřenou kapotou.
*Vyčistil jsem odtokové kanálky a samozřejmě žádný problém... to jen profík o nich neměl nejmenší představu i když je zde s touto problematikou tuny a tuny odkazů.

Je pravda, že auto po jeho zásahu jelo, ale bohužel jen těch zmíněných 700km

Včera jsem zde strávil den a dnes jsem v autě vyměnil svíčky.
Evidentně zahnojené.

Po tom co jsem usadil nové, auto jelo jako ještě nikdy a bez náznaku kouře ale bohužel po projetí mi neudrželo volnoběh a chcíplo.

A opět se objevili vibrace a bílý kouř (smrdící).

Teď za tmy se jdu podívat, jestli mi někde nelítají jiskry po okolí...

Pak přijde na řadu vyčištění klapky, ale bohužel nemám VAG, takže asi nejdřív někoho musím ukecat, že?

Jinak onen mechanik mi tvrdil, že se s VAGem nepřipojil, takže netuším co vlastně dělal i když mám jistý tip...
Jedna svíčka byla totiž jiná, než ostatní... (jiný výrobce)
Takže předpokládám že jsem dal 4500,- za svíčku a nějakou "vyfikundaci" se kterou bych od vás poprosil pomoci.

Skutečně to po výměně svíček bylo parádní, snad lepší, než po koupi, ale po ohřátí opět tohle...

po prostudování fóra jsem došel k závěru, že by to mohli dělat:
svíčky (vyměněno - potvrzeno)
klapka (bez VAGu to zjevně dle fóra nedám)

a pak jsem zde narazil i na podobnou závadu, kdy někomu chcípal motor při natočení plného rejdu, což měl dělat nějaký ventil tuším, že od hydraliky.

Máte-li někdo nějaký nápad, nepohrdnu žádnou radou...
Stejně tak, máte-li někdo VAG a měl by jste čas nepohrdnu taky...

Děkuji a za brutálně dlouhý text se omlouvám, ale usoudil jsem že celkový popis třeba víc napoví...

_________________
VW Passat 1,6 (74kW) AHL


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Passat 1,6 (74kW) AHL (Help!!!)
PříspěvekNapsal: 03.09.2016 21:32 
Offline
Jezdec
Jezdec
Uživatelský avatar

Hodnost:

Jezdec

Registrován:

02.06.2016

Příspěvky:

7

Bydliště:

Smidary

DODATEK:

Auto jsem před chvílí zkusil natočit...
Nechal jsem sundaný kryt motoru abych viděl případné jiskření a výsledek je, že auto šlape na brnk, nekouří, nevibruje...
Akorát se posunul volnoběh na 1000 ot (sytič?)

(předtím pravděpodobně neběželo na všechny válce)

Dokonce při příchodu k autu jsem zaregistroval, že bliká dioda alarmu?!

Po otevření auta jsem zjistil, že mi toho v autě svítí snad více než dříve...
Nemyslím na palubce, ta je ok bez jakýchkoliv výstrah, ale svítí všechny ovladací prvky od oken,atd... dodnes jsem si toho nevšiml, nejspíš dřív nesvítily.

Zkusil bych se s tím zítra projet, ale nejsem si jistý, že mě pašík doveze i domů a nezačne dělat bordel, jakmile se ohřeje... :?

z motoru je teď slyšet lehce kovový zvuk,ale mohl tam být i dřív, třeba to tlumil ten kryt...

Nechápu zcela nic...

Máte někdo nápady prosím???

_________________
VW Passat 1,6 (74kW) AHL


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Passat 1,6 (74kW) AHL (Help!!!)
PříspěvekNapsal: 04.09.2016 08:11 
Offline
Řidič
Řidič
Uživatelský avatar

Hodnost:

Řidič

Registrován:

21.06.2016

Příspěvky:

192

Bydliště:

Nový Jičín

Jak jsem to tak přečetl tak uvažuji, zda seš jen uchylným masochistou nebo jen naivou, který naletěl na špek. Nic ve zlém.
Třeba však byla cena tak vábivá, že všechny ostatní smysly dostaly růžové brýle a tím na frak. Je to však každého boj...
Tak to zkusme vzít popořadě.
1) Přední náprava - zajel bych na STK a nechal si to zkontrolovat. Oni Ti ukážou, kde jsou vůle a co je třeba vyměnit. Za pár peněz a mimo ofic proceduru, stačí se domluvit.
2) Bílý kouř - musí se ztrácet voda, buď je těsnění prasklé nebo hlava. Měřil Ti ten "odborník" kompresní tlaky? Svíčky měly jakou barvu?
3) Zámky - rozhodit, propájet, vyměnit mikrospínače. Bohužel častá závada koncernu. Pokud je vadný mikrospínač u řidiče, dělá to větší problémy - třeba nefunguje i dálkové ovládání.
4) Stahovačka - vyměnit za jiný díl kompletní díl.
5) Klapka - po vyčištění budeš potřebovat základní nastavení a k tomu potřebuješ kabel a VAG. Doporučuji zakoupit, určitě se Ti bude hodit (příznivá cena na aliexpressu, eBay).
6) Elektrika - buď přelomené dráty nebo vlhkost. Nutno rozdělat konektory a prostříkat kontakty nebo vyměnit přelomené části drátů.
Bohudík jsou koncerny tak hodně používané, že ty ceny ND nejsou tak přehnaně drahé, takže se to dá pořešit relativně dobře, avšak musí být člověk zručný a udělat to sám anebo najít dobrý servis, což jak to čtu není Tvůj případ.
Hodně štěstí.

Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk

_________________
VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), červená metalíza, jezdí na LPG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Passat 1,6 (74kW) AHL (Help!!!)
PříspěvekNapsal: 04.09.2016 09:38 
Offline
Jezdec
Jezdec
Uživatelský avatar

Hodnost:

Jezdec

Registrován:

02.06.2016

Příspěvky:

7

Bydliště:

Smidary

Ahoj,
díky za reakci. Viděl bych to spíš na to, že jsem naletěl na špek.
Masochista opravdu nejsem, cena auta nebyla nijak mimo běžnou relaci. :D

"Pašík" není moje první auto.
Vystřídal jsem Š 120, Favorita, Fabii (1,2 ), Renaulta 19 (1.8 ), Mazdu MX6 (2,5V6 ), Transita (2,5D ) až právě k Pašíkovi.
Na všech autech jsem si toho mraky opravil, ale tohle je holt zase něco nového...

1) Přední náprava - prohlédnuta, nikde žádné vůle - vše zdravé a ok. Dle nich to dělala nejspíš manžeta, která třela o kov. Tento problém se, ale vyřešil sám a už není...

2) Bílý kouř - Voda se skutečně neztrácí, kompresní tlaky údajně změřil. Prý OK, svíčky co jsem vytáhl byly do černa.
(Ta od jiného výrobce znatelně víc)
Přijde mi to, že to kouří, když některá ze svíček nepálí a tudíž auto i vibruje.

3) Zámky - něco tu o tom počtu a mrknu se na ně. S dálkou se mi to nepovedlo spárovat, ale po včerejší výměně svíček začala fungovat najednou ta dioda ve dveřích, která si předtím ani neblikla. Takže to zkusím znovu.

4) Stahovačka - vyřešeno, jak píšeš, objednán díl a výměna cca 20 min. jak je popsáno výše.

5) Klapka - Do té jsem se ještě nepustil, právě kvůli absenci VAGu. (určitě ho plánuji pořídit) - už jsem se po něm díval a našel jsem toho hromady v různých cenových relacích. Předtím, ale určitě budu shánět info od uživatelů stejného typu, abych nekupoval "něco na nic".
(Navíc jak jsem psal, "profík" tvrdil že s diagnostikou mu motor nekomunikoval...)

6) Elektrika - Tady bych asi viděl zásadní problém.
Dnes ráno jsem šel "pašíka" opět natočit, protože mi to nedá ani spát...
Dioda na okně stále maká, jak má. Motor perfektní, kovový zvuk zcela zmizel.
(Takže bych to přisuzoval sundanému krytu motoru, otevřené kapotě a nasazenýma "netopýříma ušima" kdy člověk hledá závadu.)
Kouř žádný. Vibrace také nic. Volnoběh normální.


Ona závada spojená s vibracemi a kouřem se mi při zpětném uvědomění si situace stala vždy po přejetí velké nerovnosti na vozovce.
V prvním případě - pod oním zmiňovaným kopcem je železniční přejezd.
V druhém případě - po jízdě na záplatované okresce
V třetím - po včerejší výměně svíček při parkování a nuceném přejetí propadlého kanálu.

Připadá mi to, jako by byl někde drát, nebo konektor, který má kontakt jen někdy...
Tomu by odpovídala i "samooprava" alarmu...
Auto jinak jede, jak má bez divných zvuků, vůlí, táhne, svítí, bliká...

Poprosil bych tedy spíše o radu odkud začít kontrolovat dráty/konektory, které by toto mohly způsobovat...

Běžné věci bych si chtěl opravovat sám.
Rozvody, překroužkování a přetěsnění ventilů bych samozřejmě chtěl nechat na někom, kdo tomu skutečně rozumí a má na to přípravky.

_________________
VW Passat 1,6 (74kW) AHL


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Passat 1,6 (74kW) AHL (Help!!!)
PříspěvekNapsal: 04.09.2016 09:51 
Offline
Řidič
Řidič
Uživatelský avatar

Hodnost:

Řidič

Registrován:

21.06.2016

Příspěvky:

192

Bydliště:

Nový Jičín

Tak začal bych tím VAGem. Výpis chyb a budeš vědět co dále a nač se zaměřit. To Ti dá i odpověď, kde hledat.
S kabelem jsem taky laboroval. Nakonec mám jedno KKL pro obě značky (druhý je fiat), kde se spojím s oběma.
Bílý kouř - je nutno rozlišit, zda to je jen někdy nebo stále. Za studena kouří všechny (kondenzace par ve výfuku).
Černé svíčky - bohatá směs nebo bere olej. Diag ukáže f-ci lambdy. Btw tam ještě nemáš chyb.kontrolku motoru na palubce, že?

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk

_________________
VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), červená metalíza, jezdí na LPG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Passat 1,6 (74kW) AHL (Help!!!)
PříspěvekNapsal: 04.09.2016 11:42 
Offline
Jezdec
Jezdec
Uživatelský avatar

Hodnost:

Jezdec

Registrován:

02.06.2016

Příspěvky:

7

Bydliště:

Smidary

Auto běžně nekouří, jen jak říkám při téhle "závadě" s nepravidelným chodem motoru.
Což teď opět vymizelo, takže je to opět bez kouře.

Ještě jsem zpozoroval trochu kouře, když jsem to valil plně naložený do kopce směrem do Náchoda od Skalice (dlouhý kopec), jakmile ale klesly otáčky a motor nebyl tak vytočený tak auto opět bez kouře. Tam bych to viděl na nějaký odběr oleje, ale na měrce vcelku neznatelný.

Při jízdě po rovině i při vyšších otáčkách bez kouře.

S tou kontrolkou si nejsem jistý, ale doplním.
(Tak kontrolka tam zřejmě není)

_________________
VW Passat 1,6 (74kW) AHL


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Passat 1,6 (74kW) AHL (Help!!!)
PříspěvekNapsal: 04.09.2016 17:48 
Offline
Jezdec
Jezdec
Uživatelský avatar

Hodnost:

Jezdec

Registrován:

02.06.2016

Příspěvky:

7

Bydliště:

Smidary

Tak jsem zjistil, že diagnostiku mám skoro u baráku (cca 2km), zítra se tam zkusím zastavit.

Pokud zjistím víc, určitě to do tématu doplním, kdyby někdo řešil obdobný problém...

_________________
VW Passat 1,6 (74kW) AHL


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Passat 1,6 (74kW) AHL (Help!!!)
PříspěvekNapsal: 10.09.2016 11:21 
Offline
Profík
Profík
Uživatelský avatar

Hodnost:

Profík

Registrován:

02.08.2015

Příspěvky:

223

Káble od svíček copak jinýho by sebou mrskalo když auto skočí jdi po nich a koukni jestli nejsou nějak skřípnutý.

_________________
VW Passat B5 1996 1.9TDI 81Kw AFN

_________________
BestDrive, Žďár nad Sázavou Brněnská 130/35, tel. 566 622 567; 728 040 031


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Passat 1,6 (74kW) AHL (Help!!!)
PříspěvekNapsal: 10.09.2016 19:23 
Offline
Jezdec
Jezdec
Uživatelský avatar

Hodnost:

Jezdec

Registrován:

02.06.2016

Příspěvky:

7

Bydliště:

Smidary

Johnyhu:
Díky za radu, jdu po nich... diagnostiky jsem se ještě nedočkal... musím čekat do příštího čtvrtka. Zítra mám v plánu mrknout na klapku a kabelům se taky budu věnovat... ;)

_________________
VW Passat 1,6 (74kW) AHL


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Passat 1,6 (74kW) AHL (Help!!!)
PříspěvekNapsal: 18.09.2016 01:32 
Offline
Jezdec
Jezdec
Uživatelský avatar

Hodnost:

Jezdec

Registrován:

02.06.2016

Příspěvky:

7

Bydliště:

Smidary

Takže:
svíčky nové, filtr čistý, klapka vyčištěná (základní nastavení uděláno přes VAG)
...a objevila se nová závada.

Auto jede sice znatelně lépe, ale drží se vysoké otáčky při přeřazení a volnoběh se drží v rozmezí 1200-2000 otáček.
VAG neukazuje žádnou chybu.

Nemáte někdo podobnou zkušenost :?:

_________________
VW Passat 1,6 (74kW) AHL


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Passat 1,6 (74kW) AHL (Help!!!)
PříspěvekNapsal: 18.09.2016 08:02 
Offline
Řidič
Řidič
Uživatelský avatar

Hodnost:

Řidič

Registrován:

21.06.2016

Příspěvky:

192

Bydliště:

Nový Jičín

Já jsem měl také problémy s otáčkama, někdy vysoké, někdy kolísaly. Zkoušel jsem nastavovat přes VAG, několikrát čistit, vyměnit vadné čidlo teploty vody, mrtvou lambdu, přehodit váhu vzduchu (toto nebylo). Nakonec jsem vyměnil klapku z vrakáče za litr a je klid.

Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk

_________________
VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), červená metalíza, jezdí na LPG


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group