Pánové, už jsem to psal v jiném tématu ale jen okrajově.
Auto mi už od jara čím-dál častěji blbě startuje hlavně pokud už je ohřáté a do 5-10 minut po zhasnutí teplého motoru.
Původně jsem myslel že je to opět klasicky teplotní čidlo protože po odpojení to chytne jako z praku, rovnou jsem ho vyměnil i s O kroužkem ale problém pokračoval.
VAG hlásí - 17746 - rada 1: snim.plohy vack.hridele: (G40) Preruseni/zkrat na plus P1338 - 35-00
Až potom mi docvaklo že do výměny rozvodů se ten problém nikdy neukázal, navíc měsíc zpátky mi v servisu preventivně měnili i řetěz mezi vačkama tak jsem tu chybu přisuzoval tomu. Chybu jsem vymazal ale ihned se vrací po nastartování.
Potom to dává smysl protože motor nezná otáčky po napnutí řetězu a odhaduje tak dávkování jen podle kliky.
Motor nijak necuká, táhne zvlášť teď kdy s řetězem se repasovalo i turbo. Nemám pocit že by mohli být hnuté rozvody nebo blbě sestavené od výměny žádné cukání to nedělá, ale mám v plánu to postavit do servisu na kontrolu.
Sehnal jsem si zapůjčené náhradní čidlo nové čidlo (BOSCH), ale než jsem ho zkusil vyměnit což stejně nevedlo k žádné změně jsem proměřoval jednotlivé piny. Na konektoru čidla je uvedeno +/0/-
Mezi + a - naměřím 5V to je asi tipuju v pořádku, mezi 0 a + nebo - také naměřím správné napětí. Jakmile ale otočím klíček na pinu označený 0 (nula) se mi objeví napětí necelých 12V. Zatím jsem to ještě neměřil po nastartování měl jsem jen takovej hala-bala multimetr.
Je to správně abych na 0 (nule) tipuju že to má být GND (ground) bylo napětí ? Čekal bych že to čidlo naopak bude do jednotky pouštět pulzy 0-5V podle toho jak snímá otáčení vačky.
Řešil už tohle někdo ? Poradí mi někdo kam snímač vede jestli je po cestě je nějaký konektor nebo to mám hledat až v řídící jednotce motoru ?
1.8T - G40 čidlo vačky - zkrat/přerušení
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- _GK_
- Závodník
- Příspěvky: 552
- Registrován: 09.06.2009 17:47
- Kontaktovat uživatele:
- _GK_
- Závodník
- Příspěvky: 552
- Registrován: 09.06.2009 17:47
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8T - G40 čidlo vačky - zkrat/přerušení
Bohužel mi nikdo neporadil tak jsem si musel poradit sám. Proměřil jsem kabeláž k řídící jednotce a žádný problém jsem nenašel. Prohledal jsem celej internet a jedna užitečná rada byla při nastartovaném motoru čidlo G40 povolit a lehce ho zkusit pootočit do stran a vymazat chybu.
A ejhle ukázalo se, že při natočení o malý kousek proti směru otáčení se závada po vymazání už neobjevila. Po vrácení do správné polohy/na šrouby byla opět zpátky. Blbě se to dělá v jednom člověku kryt čidla se rychle ohřívá od motoru a musíte si ho nějak zafixovat bez šroubů pro nastartování aby vám ho vačka nerozmlátila během pár sekund.
V tuto chvíli jsem znejistěl protože jsem našel na amerických diskuzích, že museli poposunovat snímací kroužek na vaččce o 1 stupeň tomu se mi moc nechtělo věřit.
Našel jsem tuto diskuzi http://forum.passat-club.cz/viewtopic.p ... 9&start=10 kde se řešil zub navíc, ale jak už jsem psal rozvody jsem si byl jistý.
Takže jsem se pustil do ověření časování a to čemu jsem už vůbec nevěřil se ukázalo jako pravda.
Takže srovnaná řemenice kliky na rysku: Poloha vačkového kola. Při tomto pohledu to asi viděli v servisu když to dělali. V reálu to pohledem shora vypadá že to je na půl zubu. Tenhle pohled ale jasně ukazuje jakej to je průser. Takže výsledek je že zdánlivě elektrická chyba snímače G40 vůbec není problém snímače a řemen je o jeden zub špatně.
A ejhle ukázalo se, že při natočení o malý kousek proti směru otáčení se závada po vymazání už neobjevila. Po vrácení do správné polohy/na šrouby byla opět zpátky. Blbě se to dělá v jednom člověku kryt čidla se rychle ohřívá od motoru a musíte si ho nějak zafixovat bez šroubů pro nastartování aby vám ho vačka nerozmlátila během pár sekund.
V tuto chvíli jsem znejistěl protože jsem našel na amerických diskuzích, že museli poposunovat snímací kroužek na vaččce o 1 stupeň tomu se mi moc nechtělo věřit.
Našel jsem tuto diskuzi http://forum.passat-club.cz/viewtopic.p ... 9&start=10 kde se řešil zub navíc, ale jak už jsem psal rozvody jsem si byl jistý.
Takže jsem se pustil do ověření časování a to čemu jsem už vůbec nevěřil se ukázalo jako pravda.
Takže srovnaná řemenice kliky na rysku: Poloha vačkového kola. Při tomto pohledu to asi viděli v servisu když to dělali. V reálu to pohledem shora vypadá že to je na půl zubu. Tenhle pohled ale jasně ukazuje jakej to je průser. Takže výsledek je že zdánlivě elektrická chyba snímače G40 vůbec není problém snímače a řemen je o jeden zub špatně.