1.8T - G40 čidlo vačky - zkrat/přerušení

benzínové motory...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Uživatelský avatar
_GK_
Závodník
Závodník
Příspěvky: 552
Registrován: 09.06.2009 17:47
Kontaktovat uživatele:

1.8T - G40 čidlo vačky - zkrat/přerušení

Příspěvek od _GK_ »

Pánové, už jsem to psal v jiném tématu ale jen okrajově.

Auto mi už od jara čím-dál častěji blbě startuje hlavně pokud už je ohřáté a do 5-10 minut po zhasnutí teplého motoru.
Původně jsem myslel že je to opět klasicky teplotní čidlo protože po odpojení to chytne jako z praku, rovnou jsem ho vyměnil i s O kroužkem ale problém pokračoval.

VAG hlásí - 17746 - rada 1: snim.plohy vack.hridele: (G40) Preruseni/zkrat na plus P1338 - 35-00

Až potom mi docvaklo že do výměny rozvodů se ten problém nikdy neukázal, navíc měsíc zpátky mi v servisu preventivně měnili i řetěz mezi vačkama tak jsem tu chybu přisuzoval tomu. Chybu jsem vymazal ale ihned se vrací po nastartování.
Potom to dává smysl protože motor nezná otáčky po napnutí řetězu a odhaduje tak dávkování jen podle kliky.

Motor nijak necuká, táhne zvlášť teď kdy s řetězem se repasovalo i turbo. Nemám pocit že by mohli být hnuté rozvody nebo blbě sestavené od výměny žádné cukání to nedělá, ale mám v plánu to postavit do servisu na kontrolu.

Sehnal jsem si zapůjčené náhradní čidlo nové čidlo (BOSCH), ale než jsem ho zkusil vyměnit což stejně nevedlo k žádné změně jsem proměřoval jednotlivé piny. Na konektoru čidla je uvedeno +/0/-

Mezi + a - naměřím 5V to je asi tipuju v pořádku, mezi 0 a + nebo - také naměřím správné napětí. Jakmile ale otočím klíček na pinu označený 0 (nula) se mi objeví napětí necelých 12V. Zatím jsem to ještě neměřil po nastartování měl jsem jen takovej hala-bala multimetr.

Je to správně abych na 0 (nule) tipuju že to má být GND (ground) bylo napětí ? Čekal bych že to čidlo naopak bude do jednotky pouštět pulzy 0-5V podle toho jak snímá otáčení vačky.

Řešil už tohle někdo ? Poradí mi někdo kam snímač vede jestli je po cestě je nějaký konektor nebo to mám hledat až v řídící jednotce motoru ?

Uživatelský avatar
_GK_
Závodník
Závodník
Příspěvky: 552
Registrován: 09.06.2009 17:47
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8T - G40 čidlo vačky - zkrat/přerušení

Příspěvek od _GK_ »

Bohužel mi nikdo neporadil tak jsem si musel poradit sám. Proměřil jsem kabeláž k řídící jednotce a žádný problém jsem nenašel. Prohledal jsem celej internet a jedna užitečná rada byla při nastartovaném motoru čidlo G40 povolit a lehce ho zkusit pootočit do stran a vymazat chybu.

A ejhle ukázalo se, že při natočení o malý kousek proti směru otáčení se závada po vymazání už neobjevila. Po vrácení do správné polohy/na šrouby byla opět zpátky. Blbě se to dělá v jednom člověku kryt čidla se rychle ohřívá od motoru a musíte si ho nějak zafixovat bez šroubů pro nastartování aby vám ho vačka nerozmlátila během pár sekund.

V tuto chvíli jsem znejistěl protože jsem našel na amerických diskuzích, že museli poposunovat snímací kroužek na vaččce o 1 stupeň tomu se mi moc nechtělo věřit.

Našel jsem tuto diskuzi http://forum.passat-club.cz/viewtopic.p ... 9&start=10 kde se řešil zub navíc, ale jak už jsem psal rozvody jsem si byl jistý.
Takže jsem se pustil do ověření časování a to čemu jsem už vůbec nevěřil se ukázalo jako pravda.

Takže srovnaná řemenice kliky na rysku:
spodek_rozvody.JPG
Poloha vačkového kola. Při tomto pohledu to asi viděli v servisu když to dělali. V reálu to pohledem shora vypadá že to je na půl zubu.
vršek_rozvody_1.JPG
Tenhle pohled ale jasně ukazuje jakej to je průser.
vršek_rozvody_2.JPG
Takže výsledek je že zdánlivě elektrická chyba snímače G40 vůbec není problém snímače a řemen je o jeden zub špatně.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“