Ahoj lidi, chtěl bych se zeptat. Teď co se venku ochladilo, tak občas když startuju tak z motoru se po nastartování ozve tak na cca 2vteřiny jako takové zavrčení, Jakoby řetěz na vačkách, ale žádné klepání nebo něco takového jak se tady různě popisuje. Prostě fakt jako zvuk řetězu nebo ještě lépe je to zvuk jako kdyby lopatky ventilátoru na cca 2vteřiny jakoby o něco zadrhly hned po startu.
Potom, když vypnu tak už to neudělá, motor běží plynule, nechcípá, neklepe nic takového. Začalo se to projevovat poslední cca měsíc. Mám auto od Srpna a až doteď to nikdy neudělalo. A není to pravidelně, ale tak cca 4x z 10ti startů. Tak jen jestli někdo neměl náhodou podobný problém. Díky
1.8T AWT - při studeném startu "zavrčení" v motoru
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 05.10.2017 10:16
- Bydliště: Praha - Modřany
1.8T AWT - při studeném startu "zavrčení" v motoru
Passat B5.5, 2001, 1.8T 110kW / Volvo V70, 1997, 2.0T 132kW
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: 1.8T AWT - při studeném startu "zavrčení" v motoru
nazdar bud to děla vanos a nebo ventily chtělo by to slyšet
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 05.10.2017 10:16
- Bydliště: Praha - Modřany
Re: 1.8T AWT - při studeném startu "zavrčení" v motoru
Díky za postřeh. Jen se zeptám, co je to "vanos"? Díky
Passat B5.5, 2001, 1.8T 110kW / Volvo V70, 1997, 2.0T 132kW
- johnns
- Jezdec
- Příspěvky: 482
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: west
Re: 1.8T AWT - při studeném startu "zavrčení" v motoru
Měl jsem to samé na 1.8 92kW po dobu 8 let. Každý studeny start. Jako by něco zarezonovalo. Teď to mám od koupě i na 1.8T. Již 2 roky. Má ještě někdo tento problém?
- matasimek
- Pilot
- Příspěvky: 772
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Moravák su ze Zlínska
Re: 1.8T AWT - při studeném startu "zavrčení" v motoru
Doporučuju vyměnit řetízek mezi vačkami,bývá vytahaný, protože jej nikdo nemění, přitom zkontrolovat napínák, znamená to sundat víko ventilů a odšroubovat a vymontovat i napínák. Já bych doporučil ještě sundat obě vačky a vyfoukat mazací kanálky. Před půl rokem jsem koupil potkanou audi A4 1.8 20V, důvod byl volný řetízek, následně praskly vodící lištičky toho napínáku, ten se rozpadl. pootočily se vačky a potkaly se ventily s písty. U mého motoru zjevně přetahovali výměny oleje, když jsem vyfoukával kanálky co mazaly vačku vypadávaly z těch kanálků shluky špuntíky karbonu....Ještě u toho napínáku bývá malé sítko to bylo také lehce zanesené. zkusím sem přidat fotky.
tady je obrázek toho napínáku, šipka ukazuje na sítko, to jde opatrně jehlou vyloupnout a očistit