Dvouhmotný setrvačník

benzínové motory...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Uživatelský avatar
vwmilh4us3
Profík
Profík
Příspěvky: 1138
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Dvouhmotný setrvačník

Příspěvek od vwmilh4us3 »

Kod motoru AWT. Nikdy jsem se stim nesetkal jsem. Tak by mě zajímalo v čem je to jiné jak to funguje atd. Díky za jakékoliv info.

Uživatelský avatar
pino.t
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5204
Registrován: 27.02.2008 17:45
Bydliště: Mám, PV
Kontaktovat uživatele:

Re: Dvouhmotnej setrvačník

Příspěvek od pino.t »

Citace píše: Dvouhmotový setrvačník se od normálního liší tak, že jeho hlavní těžká část, setrvačníkové kolo, je s nábojem potažmo s klikovou hřídelí spojena pružně. Proto v kritické fázi (před vrcholem komprese) umožňuje jisté zpomalení klikové hřídele, poté zase (při expanzi) jisté zrychlení. Rychlost samotného setrvačníkového kola však zůstává konstantní, proto i výstup do poháněcícho řetězce je konstantní a bez vibrací. Dvouhmotový setrvačník lineárně přenáší svoji kinetickou energii na klikový hřídel, průběh reakčních sil na samotný motor je plynulejší a vrcholné hodnoty těchto sil jsou daleko nižší, proto i motor se méně chvěje a méně rozechvívá karosérii. Zároveň slouží jako tzv. tlumič záběru. To znamená, že pomáhá srovnat náraz na spojku při řazení (kdy je potřeba vyrovnat otáčky motoru s otáčkami kol) a také pomáhá k plynulejšímu rozjezdu.
Celý článek
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...

Petrolejový šejk
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 243
Registrován: 11.12.2008 18:17
Bydliště: Krupka u Teplic
Kontaktovat uživatele:

Re: Dvouhmotnej setrvačník

Příspěvek od Petrolejový šejk »

Mám tuto vymoženost už i na 1.6i typ motoru AHL. rok 1998?

Uživatelský avatar
vwmilh4us3
Profík
Profík
Příspěvky: 1138
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Dvouhmotnej setrvačník

Příspěvek od vwmilh4us3 »

pino.t píše:
Citace píše: Dvouhmotový setrvačník se od normálního liší tak, že jeho hlavní těžká část, setrvačníkové kolo, je s nábojem potažmo s klikovou hřídelí spojena pružně. Proto v kritické fázi (před vrcholem komprese) umožňuje jisté zpomalení klikové hřídele, poté zase (při expanzi) jisté zrychlení. Rychlost samotného setrvačníkového kola však zůstává konstantní, proto i výstup do poháněcícho řetězce je konstantní a bez vibrací. Dvouhmotový setrvačník lineárně přenáší svoji kinetickou energii na klikový hřídel, průběh reakčních sil na samotný motor je plynulejší a vrcholné hodnoty těchto sil jsou daleko nižší, proto i motor se méně chvěje a méně rozechvívá karosérii. Zároveň slouží jako tzv. tlumič záběru. To znamená, že pomáhá srovnat náraz na spojku při řazení (kdy je potřeba vyrovnat otáčky motoru s otáčkami kol) a také pomáhá k plynulejšímu rozjezdu.
Celý článek
Díky....Snad to pomůže, kámoš má problém s prokluzem spojky. Obzvláště na 4, 5 Převodovej stupeň. A když se ptal v nějakym servisu co a jak... Mluvili mu něco o tom že bude muset měnit i dvouhmotnej setrvák, což zrovna neni levná položka.

Uživatelský avatar
pino.t
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5204
Registrován: 27.02.2008 17:45
Bydliště: Mám, PV
Kontaktovat uživatele:

Re: Dvouhmotnej setrvačník

Příspěvek od pino.t »

vwmilh4us3 píše: Díky....Snad to pomůže, kámoš má problém s prokluzem spojky. Obzvláště na 4, 5 Převodovej stupeň. A když se ptal v nějakym servisu co a jak... Mluvili mu něco o tom že bude muset měnit i dvouhmotnej setrvák, což zrovna neni levná položka.
No co vím, tak když je v háji Dvouhmoťák, tak to při rozjezdu cuká a přenáší se dost vybrace, ale pokud mu to prokluzuje, tak to mi nepřipadá, že bude urvanej. Ale nevím, nemá skil.
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...

Uživatelský avatar
vwmilh4us3
Profík
Profík
Příspěvky: 1138
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Dvouhmotnej setrvačník

Příspěvek od vwmilh4us3 »

pino.t píše:
vwmilh4us3 píše: Díky....Snad to pomůže, kámoš má problém s prokluzem spojky. Obzvláště na 4, 5 Převodovej stupeň. A když se ptal v nějakym servisu co a jak... Mluvili mu něco o tom že bude muset měnit i dvouhmotnej setrvák, což zrovna neni levná položka.
No co vím, tak když je v háji Dvouhmoťák, tak to při rozjezdu cuká a přenáší se dost vybrace, ale pokud mu to prokluzuje, tak to mi nepřipadá, že bude urvanej. Ale nevím, nemá skil.
Jasný.Až se shodí prevodovka uvidi se vic.

luc20
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 09.09.2008 23:01
Bydliště: Most, Plzeň

Re: Dvouhmotnej setrvačník

Příspěvek od luc20 »

Chci se zeptat, jestli někdo nemá zkušenosti s výměnou dvouhmot. setrvačníku za obyčejný jednohmotný... Popřípadě, jestli dvojhm. umí někdo repasovat. Vždyť by na tom nemělo být nic přehnaně složitého... Roznýtování, výměna pružin, případně pryže...

Passat 1,8T
Řidič
Řidič
Příspěvky: 112
Registrován: 26.12.2008 16:11

Re: Dvouhmotný setrvačník

Příspěvek od Passat 1,8T »

Mrkni se sem http://www.autokelly.cz/cz/informace/te ... otoru/c422" onclick="window.open(this.href);return false; Třeba ti to pomůže...

Uživatelský avatar
miky1
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 314
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Sedliště,Plzen-jih
Kontaktovat uživatele:

Re: Dvouhmotný setrvačník

Příspěvek od miky1 »

Passat 1,8T píše:Mrkni se sem http://www.autokelly.cz/cz/informace/te ... otoru/c422" onclick="window.open(this.href);return false; Třeba ti to pomůže...
No moment,takže pokud mi odejde setrvák,tak tam jde dát místo něj obyč,setrvák?
To slyšim prvně,a stejně na kolik to s tou spojkou výde?

luc20
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 09.09.2008 23:01
Bydliště: Most, Plzeň

Re: Dvouhmotný setrvačník

Příspěvek od luc20 »

Jo, jde tam dát normální setrvačník. Akorát teda na 1.8T jsem ho nikde nenašel... Dělají ty čtyřdílný sady Valeo na všechno možný, vyjde to o moc levněji, ale na tuhle motorizaci zatím asi ne....

luc20
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 09.09.2008 23:01
Bydliště: Most, Plzeň

Re: Dvouhmotný setrvačník

Příspěvek od luc20 »

Help.... to jste nikdo nedával novou spojku a místo dvojhmotnýho setrváku normální pevnej a odpruženou lamelu? Potřeboval bych poradit, protože na typ motoru AEB jsem ho nenašel. Jo a chtěl bych se zeptat, jestli tady někdo ví, jestli je nějakej rozdíl mezi normálním Passatem, r.v. 98 a Passatem GLS pro Ameriku...(jasně světla, atd., ale jestli je stejnej kod motoru, musí být na něm všechno stejný?) V americkejch e-shopech jde sehnat tahle konverzní sada za hodně rozumnej peníz...


http://www.racepages.com/products/?D=fl ... 1855&Nty=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Tak co vy na to, bude pasovat?

Uživatelský avatar
rapid.direct
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3875
Registrován: 17.02.2008 20:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Dvouhmotný setrvačník

Příspěvek od rapid.direct »

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=35&t=109270" onclick="window.open(this.href);return false;

luc20
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 09.09.2008 23:01
Bydliště: Most, Plzeň

Re: Dvouhmotný setrvačník

Příspěvek od luc20 »

Help, fakt nikdo neporadíte... ?

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“