Dvouhmotný setrvačník
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- vwmilh4us3
- Profík
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Dvouhmotný setrvačník
Kod motoru AWT. Nikdy jsem se stim nesetkal jsem. Tak by mě zajímalo v čem je to jiné jak to funguje atd. Díky za jakékoliv info.
- pino.t
- VWmaniak
- Příspěvky: 5204
- Registrován: 27.02.2008 17:45
- Bydliště: Mám, PV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dvouhmotnej setrvačník
Celý článekCitace píše: Dvouhmotový setrvačník se od normálního liší tak, že jeho hlavní těžká část, setrvačníkové kolo, je s nábojem potažmo s klikovou hřídelí spojena pružně. Proto v kritické fázi (před vrcholem komprese) umožňuje jisté zpomalení klikové hřídele, poté zase (při expanzi) jisté zrychlení. Rychlost samotného setrvačníkového kola však zůstává konstantní, proto i výstup do poháněcícho řetězce je konstantní a bez vibrací. Dvouhmotový setrvačník lineárně přenáší svoji kinetickou energii na klikový hřídel, průběh reakčních sil na samotný motor je plynulejší a vrcholné hodnoty těchto sil jsou daleko nižší, proto i motor se méně chvěje a méně rozechvívá karosérii. Zároveň slouží jako tzv. tlumič záběru. To znamená, že pomáhá srovnat náraz na spojku při řazení (kdy je potřeba vyrovnat otáčky motoru s otáčkami kol) a také pomáhá k plynulejšímu rozjezdu.
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...
-
- Jezdec
- Příspěvky: 243
- Registrován: 11.12.2008 18:17
- Bydliště: Krupka u Teplic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dvouhmotnej setrvačník
Mám tuto vymoženost už i na 1.6i typ motoru AHL. rok 1998?
- vwmilh4us3
- Profík
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dvouhmotnej setrvačník
Díky....Snad to pomůže, kámoš má problém s prokluzem spojky. Obzvláště na 4, 5 Převodovej stupeň. A když se ptal v nějakym servisu co a jak... Mluvili mu něco o tom že bude muset měnit i dvouhmotnej setrvák, což zrovna neni levná položka.pino.t píše:Celý článekCitace píše: Dvouhmotový setrvačník se od normálního liší tak, že jeho hlavní těžká část, setrvačníkové kolo, je s nábojem potažmo s klikovou hřídelí spojena pružně. Proto v kritické fázi (před vrcholem komprese) umožňuje jisté zpomalení klikové hřídele, poté zase (při expanzi) jisté zrychlení. Rychlost samotného setrvačníkového kola však zůstává konstantní, proto i výstup do poháněcícho řetězce je konstantní a bez vibrací. Dvouhmotový setrvačník lineárně přenáší svoji kinetickou energii na klikový hřídel, průběh reakčních sil na samotný motor je plynulejší a vrcholné hodnoty těchto sil jsou daleko nižší, proto i motor se méně chvěje a méně rozechvívá karosérii. Zároveň slouží jako tzv. tlumič záběru. To znamená, že pomáhá srovnat náraz na spojku při řazení (kdy je potřeba vyrovnat otáčky motoru s otáčkami kol) a také pomáhá k plynulejšímu rozjezdu.
- pino.t
- VWmaniak
- Příspěvky: 5204
- Registrován: 27.02.2008 17:45
- Bydliště: Mám, PV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dvouhmotnej setrvačník
No co vím, tak když je v háji Dvouhmoťák, tak to při rozjezdu cuká a přenáší se dost vybrace, ale pokud mu to prokluzuje, tak to mi nepřipadá, že bude urvanej. Ale nevím, nemá skil.vwmilh4us3 píše: Díky....Snad to pomůže, kámoš má problém s prokluzem spojky. Obzvláště na 4, 5 Převodovej stupeň. A když se ptal v nějakym servisu co a jak... Mluvili mu něco o tom že bude muset měnit i dvouhmotnej setrvák, což zrovna neni levná položka.
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...
- vwmilh4us3
- Profík
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dvouhmotnej setrvačník
Jasný.Až se shodí prevodovka uvidi se vic.pino.t píše:No co vím, tak když je v háji Dvouhmoťák, tak to při rozjezdu cuká a přenáší se dost vybrace, ale pokud mu to prokluzuje, tak to mi nepřipadá, že bude urvanej. Ale nevím, nemá skil.vwmilh4us3 píše: Díky....Snad to pomůže, kámoš má problém s prokluzem spojky. Obzvláště na 4, 5 Převodovej stupeň. A když se ptal v nějakym servisu co a jak... Mluvili mu něco o tom že bude muset měnit i dvouhmotnej setrvák, což zrovna neni levná položka.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 09.09.2008 23:01
- Bydliště: Most, Plzeň
Re: Dvouhmotnej setrvačník
Chci se zeptat, jestli někdo nemá zkušenosti s výměnou dvouhmot. setrvačníku za obyčejný jednohmotný... Popřípadě, jestli dvojhm. umí někdo repasovat. Vždyť by na tom nemělo být nic přehnaně složitého... Roznýtování, výměna pružin, případně pryže...
-
- Řidič
- Příspěvky: 112
- Registrován: 26.12.2008 16:11
Re: Dvouhmotný setrvačník
Mrkni se sem http://www.autokelly.cz/cz/informace/te ... otoru/c422" onclick="window.open(this.href);return false; Třeba ti to pomůže...
- miky1
- Jezdec
- Příspěvky: 314
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Sedliště,Plzen-jih
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dvouhmotný setrvačník
No moment,takže pokud mi odejde setrvák,tak tam jde dát místo něj obyč,setrvák?Passat 1,8T píše:Mrkni se sem http://www.autokelly.cz/cz/informace/te ... otoru/c422" onclick="window.open(this.href);return false; Třeba ti to pomůže...
To slyšim prvně,a stejně na kolik to s tou spojkou výde?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 09.09.2008 23:01
- Bydliště: Most, Plzeň
Re: Dvouhmotný setrvačník
Jo, jde tam dát normální setrvačník. Akorát teda na 1.8T jsem ho nikde nenašel... Dělají ty čtyřdílný sady Valeo na všechno možný, vyjde to o moc levněji, ale na tuhle motorizaci zatím asi ne....
-
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 09.09.2008 23:01
- Bydliště: Most, Plzeň
Re: Dvouhmotný setrvačník
Help.... to jste nikdo nedával novou spojku a místo dvojhmotnýho setrváku normální pevnej a odpruženou lamelu? Potřeboval bych poradit, protože na typ motoru AEB jsem ho nenašel. Jo a chtěl bych se zeptat, jestli tady někdo ví, jestli je nějakej rozdíl mezi normálním Passatem, r.v. 98 a Passatem GLS pro Ameriku...(jasně světla, atd., ale jestli je stejnej kod motoru, musí být na něm všechno stejný?) V americkejch e-shopech jde sehnat tahle konverzní sada za hodně rozumnej peníz...
http://www.racepages.com/products/?D=fl ... 1855&Nty=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak co vy na to, bude pasovat?
http://www.racepages.com/products/?D=fl ... 1855&Nty=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak co vy na to, bude pasovat?
- rapid.direct
- Moderátor
- Příspěvky: 3875
- Registrován: 17.02.2008 20:08
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dvouhmotný setrvačník
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=35&t=109270" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 09.09.2008 23:01
- Bydliště: Most, Plzeň
Re: Dvouhmotný setrvačník
Help, fakt nikdo neporadíte... ?