Je příčinou ERG ?
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Řidič
- Příspěvky: 169
- Registrován: 30.09.2007 12:11
- Bydliště: HaViroW
Je příčinou ERG ?
Zdravím, aktuálně řeším na autě tyto problémy:
- po nastartování hodně zakouří (i v létě)
- před rokem skoro neprošlo na emisích
- po ujetí 9000km jsem musel dolít 0,5l oleje (nikdy předtím jsem nemusel)
Je příčinou všeho vadné ERG nebo tam bude ještě něco ?
To ERG vyměnit nebo přetěsnit nebo zaslepit (ale tak aby nebyl problém na stk) ?
Jinak auto výkon nepostrádá a spotřeba je ok.
- po nastartování hodně zakouří (i v létě)
- před rokem skoro neprošlo na emisích
- po ujetí 9000km jsem musel dolít 0,5l oleje (nikdy předtím jsem nemusel)
Je příčinou všeho vadné ERG nebo tam bude ještě něco ?
To ERG vyměnit nebo přetěsnit nebo zaslepit (ale tak aby nebyl problém na stk) ?
Jinak auto výkon nepostrádá a spotřeba je ok.
Passat 3BG, 2001, 1.9 TDI 96kW AVF
-
- Řidič
- Příspěvky: 134
- Registrován: 11.11.2008 15:11
- Bydliště: je kde bydlet
Re: Je příčinou ERG ?
Záleží jakou barvu má kouř po startu i za jízdy.
Půl litru není nic moc spotřeba.
Podle toho že ti to neprošlo na emisích bych to viděl na eko jízdu, takže zacpanej komín sazemi. chce to občas pořádně protáhnout a nestydět se.
Půl litru není nic moc spotřeba.
Podle toho že ti to neprošlo na emisích bych to viděl na eko jízdu, takže zacpanej komín sazemi. chce to občas pořádně protáhnout a nestydět se.
- silverous
- Řidič
- Příspěvky: 67
- Registrován: 15.07.2009 20:56
- Bydliště: Kolín
Re: Je příčinou ERG ?
Anebo už hodně propouští turbo olej a máš ho v sání víc než je zdrávo.
-
- Řidič
- Příspěvky: 169
- Registrován: 30.09.2007 12:11
- Bydliště: HaViroW
Re: Je příčinou ERG ?
Po startu černý kouř. Protahuji často, obzvlášť před emisemi ale ani tohle nestačilo.
Olej z turba by se projevil už při startu ? Potřebuji pořešit hlavně ty emise, tak ať vím na co se zaměřit
Olej z turba by se projevil už při startu ? Potřebuji pořešit hlavně ty emise, tak ať vím na co se zaměřit
Passat 3BG, 2001, 1.9 TDI 96kW AVF
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Je příčinou ERG ?
spíš bych to viděl na to turbo,chvilku trvá než se zahřeje olej,egr jsi měl rozebrany?bývá často hodně zasraný
-
- Řidič
- Příspěvky: 169
- Registrován: 30.09.2007 12:11
- Bydliště: HaViroW
Re: Je příčinou ERG ?
Vyčistím tedy nejdříve ERG a pak se uvidí. Je to kolem něj zaprasené od oleje, tak tam bude asi nějaké špatné těsnění.xerxes píše:spíš bych to viděl na to turbo,chvilku trvá než se zahřeje olej,egr jsi měl rozebrany?bývá často hodně zasraný
Passat 3BG, 2001, 1.9 TDI 96kW AVF
- fredh
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 21.08.2010 20:03
- Bydliště: Vysočina
Re: Je příčinou ERG ?
Jak je kolem egru olej, tak je jasný, že ten olej jde od turba. Jedno souvisí s druhým. Oddělej trubku od turba a koukni se na vůli na hřídelce.
Včera jsem na vlastní oči viděl octu jak se během snad 10ti vteřin zadřela díky vadnýmu turbu, který vytáhlo všechen olej...
Včera jsem na vlastní oči viděl octu jak se během snad 10ti vteřin zadřela díky vadnýmu turbu, který vytáhlo všechen olej...
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw
Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi
Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi
-
- Řidič
- Příspěvky: 169
- Registrován: 30.09.2007 12:11
- Bydliště: HaViroW
Re: Je příčinou ERG ?
Tak tohle jsem slyšet nechtělfredh píše:Jak je kolem egru olej, tak je jasný, že ten olej jde od turba. Jedno souvisí s druhým. Oddělej trubku od turba a koukni se na vůli na hřídelce.
Včera jsem na vlastní oči viděl octu jak se během snad 10ti vteřin zadřela díky vadnýmu turbu, který vytáhlo všechen olej...
Tomu pomůže asi jen repas, že ? Někdo s dobrými referencemi ?
Passat 3BG, 2001, 1.9 TDI 96kW AVF
- fredh
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 21.08.2010 20:03
- Bydliště: Vysočina
Re: Je příčinou ERG ?
Tím čištěním a ověřením funkce egru bych začal, ale rozhodně bych kouknul na tu vůli turba a kolik je oleje v sacim potrubí včetně cooleru.
Mám tady fotku cooleru z golfa 4 85kw, kde byla vůle na turbu snad centimetr a cca před týdnem vyletěly samovolně otáčky. Takže za pět dvanáct...
Toho oleje vytekl snad hrnek...
Mám tady fotku cooleru z golfa 4 85kw, kde byla vůle na turbu snad centimetr a cca před týdnem vyletěly samovolně otáčky. Takže za pět dvanáct...
Toho oleje vytekl snad hrnek...
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw
Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi
Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi
-
- Nový člen
- Příspěvky: 13
- Registrován: 16.01.2008 08:56
Re: Je příčinou ERG ?
Prosím vás, jsem sice laik, ale ten "olej v sacim potrubí včetně cooleru" se tam nedostává jen v případě nějaké netěsnosti na turbu. Na sání je napojen odvod olejových par z motoru, takže ta mastnota co mimo jiné zasírá egr a hlavně ve spojení se zpětnými výfukovými plyny přes egr ucpává jak egr, tak sací paroží, je z odvětrání motoru. Bylo by dobrý, kdyby někdo poradil, co je ještě v normě (mastnota od olejových par) a co je známkou netěsnosti na turbu.
VW Passat B8 BiTDi 03/16 plná výbava krom koule, barev. ambientu a výhřevu vzadu.
VW Passat B5.5 96kW 10/04
VW Passat B5.5 96kW 10/04
- fredh
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 21.08.2010 20:03
- Bydliště: Vysočina
Re: Je příčinou ERG ?
To co je na foto ti připadá jako mastnota od olejových par? A jak je možný, že po výměně turba u zmíněnýho golfa, není u egru nic mastný od olejových par?
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw
Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi
Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi
- M@ty
- VWexpert
- Příspěvky: 3331
- Registrován: 30.05.2012 13:00
- Bydliště: Karlovarsko
Re: Je příčinou ERG ?
Odvětrání bloku motoru vyvézt mimo sání, EGR a sání motoru vyčistit, nové těsnění a "O" kroužek, zkontrolovat vůli hřídelky turba. Ale i bez jakéhokoliv vůle nemáš jistotu dlouhé životnosti turba (můj případ). Nové originál Garett 1749VA 15-17tis. Repasované 10tis. Levnější jsou podezřelý.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
-
- Řidič
- Příspěvky: 169
- Registrován: 30.09.2007 12:11
- Bydliště: HaViroW
Re: Je příčinou ERG ?
ERG(AGR) už je vyměněné, než jsem stihl domluvit vyčištění, tak v něm nějak upadla klapka (až tak že auto kvůli nedostatku vzduchu nejelo vůbec).
Kouř po startu teď nepozoruji, emise uvidím za pár měsíců. Celkově se mi zdá motor klidnější, klapka už byla asi načnutá, takže nebyl stabilní přísun vzduchu. I chcípnutí motoru teď probíhá slušně, dříve se auto celé otřáslo
Kouř po startu teď nepozoruji, emise uvidím za pár měsíců. Celkově se mi zdá motor klidnější, klapka už byla asi načnutá, takže nebyl stabilní přísun vzduchu. I chcípnutí motoru teď probíhá slušně, dříve se auto celé otřáslo
Passat 3BG, 2001, 1.9 TDI 96kW AVF