Je příčinou ERG ?

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
wacko
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 30.09.2007 12:11
Bydliště: HaViroW

Je příčinou ERG ?

Příspěvek od wacko »

Zdravím, aktuálně řeším na autě tyto problémy:
- po nastartování hodně zakouří (i v létě)
- před rokem skoro neprošlo na emisích
- po ujetí 9000km jsem musel dolít 0,5l oleje (nikdy předtím jsem nemusel)

Je příčinou všeho vadné ERG nebo tam bude ještě něco ?
To ERG vyměnit nebo přetěsnit nebo zaslepit (ale tak aby nebyl problém na stk) ?
Jinak auto výkon nepostrádá a spotřeba je ok.
Passat 3BG, 2001, 1.9 TDI 96kW AVF

vento tdi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 134
Registrován: 11.11.2008 15:11
Bydliště: je kde bydlet

Re: Je příčinou ERG ?

Příspěvek od vento tdi »

Záleží jakou barvu má kouř po startu i za jízdy.
Půl litru není nic moc spotřeba.
Podle toho že ti to neprošlo na emisích bych to viděl na eko jízdu, takže zacpanej komín sazemi. chce to občas pořádně protáhnout a nestydět se.

Uživatelský avatar
silverous
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 15.07.2009 20:56
Bydliště: Kolín

Re: Je příčinou ERG ?

Příspěvek od silverous »

Anebo už hodně propouští turbo olej a máš ho v sání víc než je zdrávo.

wacko
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 30.09.2007 12:11
Bydliště: HaViroW

Re: Je příčinou ERG ?

Příspěvek od wacko »

Po startu černý kouř. Protahuji často, obzvlášť před emisemi ale ani tohle nestačilo.
Olej z turba by se projevil už při startu ? Potřebuji pořešit hlavně ty emise, tak ať vím na co se zaměřit :?
Passat 3BG, 2001, 1.9 TDI 96kW AVF

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Je příčinou ERG ?

Příspěvek od xerxes »

spíš bych to viděl na to turbo,chvilku trvá než se zahřeje olej,egr jsi měl rozebrany?bývá často hodně zasraný

wacko
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 30.09.2007 12:11
Bydliště: HaViroW

Re: Je příčinou ERG ?

Příspěvek od wacko »

xerxes píše:spíš bych to viděl na to turbo,chvilku trvá než se zahřeje olej,egr jsi měl rozebrany?bývá často hodně zasraný
Vyčistím tedy nejdříve ERG a pak se uvidí. Je to kolem něj zaprasené od oleje, tak tam bude asi nějaké špatné těsnění.
Passat 3BG, 2001, 1.9 TDI 96kW AVF

Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

Re: Je příčinou ERG ?

Příspěvek od fredh »

Jak je kolem egru olej, tak je jasný, že ten olej jde od turba. Jedno souvisí s druhým. Oddělej trubku od turba a koukni se na vůli na hřídelce.

Včera jsem na vlastní oči viděl octu jak se během snad 10ti vteřin zadřela díky vadnýmu turbu, který vytáhlo všechen olej...
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

wacko
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 30.09.2007 12:11
Bydliště: HaViroW

Re: Je příčinou ERG ?

Příspěvek od wacko »

fredh píše:Jak je kolem egru olej, tak je jasný, že ten olej jde od turba. Jedno souvisí s druhým. Oddělej trubku od turba a koukni se na vůli na hřídelce.

Včera jsem na vlastní oči viděl octu jak se během snad 10ti vteřin zadřela díky vadnýmu turbu, který vytáhlo všechen olej...
Tak tohle jsem slyšet nechtěl :?
Tomu pomůže asi jen repas, že ? Někdo s dobrými referencemi ?
Passat 3BG, 2001, 1.9 TDI 96kW AVF

Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

Re: Je příčinou ERG ?

Příspěvek od fredh »

Tím čištěním a ověřením funkce egru bych začal, ale rozhodně bych kouknul na tu vůli turba a kolik je oleje v sacim potrubí včetně cooleru.

Mám tady fotku cooleru z golfa 4 85kw, kde byla vůle na turbu snad centimetr a cca před týdnem vyletěly samovolně otáčky. Takže za pět dvanáct...

Toho oleje vytekl snad hrnek...
Přílohy
IMG_20180413_194252.jpg
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

Romulus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 16.01.2008 08:56

Re: Je příčinou ERG ?

Příspěvek od Romulus »

Prosím vás, jsem sice laik, ale ten "olej v sacim potrubí včetně cooleru" se tam nedostává jen v případě nějaké netěsnosti na turbu. Na sání je napojen odvod olejových par z motoru, takže ta mastnota co mimo jiné zasírá egr a hlavně ve spojení se zpětnými výfukovými plyny přes egr ucpává jak egr, tak sací paroží, je z odvětrání motoru. Bylo by dobrý, kdyby někdo poradil, co je ještě v normě (mastnota od olejových par) a co je známkou netěsnosti na turbu.
VW Passat B8 BiTDi 03/16 plná výbava krom koule, barev. ambientu a výhřevu vzadu.
VW Passat B5.5 96kW 10/04

Uživatelský avatar
fredh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 21.08.2010 20:03
Bydliště: Vysočina

Re: Je příčinou ERG ?

Příspěvek od fredh »

To co je na foto ti připadá jako mastnota od olejových par? A jak je možný, že po výměně turba u zmíněnýho golfa, není u egru nic mastný od olejových par?
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Je příčinou ERG ?

Příspěvek od M@ty »

Odvětrání bloku motoru vyvézt mimo sání, EGR a sání motoru vyčistit, nové těsnění a "O" kroužek, zkontrolovat vůli hřídelky turba. Ale i bez jakéhokoliv vůle nemáš jistotu dlouhé životnosti turba (můj případ). Nové originál Garett 1749VA 15-17tis. Repasované 10tis. Levnější jsou podezřelý.
Přílohy
C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_DSC04134(1).JPG
WP_20160105_001.jpg
WP_20160110_001.jpg
WP_20160113_006.jpg
WP_20160119_002.jpg
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

wacko
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 30.09.2007 12:11
Bydliště: HaViroW

Re: Je příčinou ERG ?

Příspěvek od wacko »

ERG(AGR) už je vyměněné, než jsem stihl domluvit vyčištění, tak v něm nějak upadla klapka (až tak že auto kvůli nedostatku vzduchu nejelo vůbec).
Kouř po startu teď nepozoruji, emise uvidím za pár měsíců. Celkově se mi zdá motor klidnější, klapka už byla asi načnutá, takže nebyl stabilní přísun vzduchu. I chcípnutí motoru teď probíhá slušně, dříve se auto celé otřáslo :)
Passat 3BG, 2001, 1.9 TDI 96kW AVF

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“