Jizda s vadnym turbem

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
krizmi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 12.02.2009 19:36

Jizda s vadnym turbem

Příspěvek od krizmi »

Ahoj vsem
Rad bych koupil ojety passat z 2004 1.9 TDI 96kw jenze majitel ho chce prodat s vadnym turbem. Pry se tim uz nechce zatezovat. tvrdi mi ze je auto plne pojizdne pouze dost kouri protoze zere olej ale jinak pry na nem normalne i jezdil. Rad bych vedel zda je to vubec mozne? Ja myslel ze by Pc padlo do nouzaku a neslapal by motor.
Dal bych chtel vedet zda nemohl poskodit i dalsi dily vlivem takovych jizd. Urcite bych si to chtel nechat zkontrolovat v autorizovanem servisu, ale rad bych byl pred tim lepe informovan, aby mi tam nebulikovali nesmysli.
Diky moc vsem za reakci

Uživatelský avatar
naget88
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 20.10.2008 22:03
Bydliště: Jihlava, Vysočina

Re: Jizda s vadnym turbem

Příspěvek od naget88 »

Podle toho co píšeš a dle mých krátkých zkušeností s vw (taky sem měl problém s turbem), bych se spíš obrátil na šikovnýho mechoše, než autorizovaný servis, protože jsem měl dost špatné zážitky. Turbo je opravdu na výměnu, když se mrkneš na fóru, tak jsem tu sám před časem měl rozpravu o tom, zda koupit nové nebo repasované a dost mi tu lidi pomohli.
Ale jak a co ti tu ostatní poradí lépe než já, sám se učím :)
VW ever, victory FOREVER !!!!!

Uživatelský avatar
prassat
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severozápad

Re: Jizda s vadnym turbem

Příspěvek od prassat »

Co je to kouří? Jako dýmovnice? To by znamelalo skutečně KO turbo. Tak s takovým autem bych rozhodně nejezdil, nejenom že budeš furt dolívat dost oleje, ale nevíš, jak hodně je turbo zničené a tak jeho trosky a úlomky mohou zanášet společně s množstvím oleje intercooler (hrozí samovznícení naschromážděného oleje nasáteho z intercooleru do motoru a jeho nekotrolovatelný vytočení až přetočení a následná destrukce motoru). Mikro úlomky dokonce mohou projít intercoolerem až do spalovacího motoru a zanést kroužky. Píšu to proto, protože se nám doma na Superbu stalo to samé a nakonec se muselo dělat pomalu malá GO motoru.
Passat B8 sedan 2016, BiTDi, DSG 4x4 @ 223 kW/560 Nm
Superb sedan 2009, V6 3.6 FSi, DSG 4x4 @ 191 kW/350 Nm
Fabia 2005, 1.4i 16V + automatka @ 55 kW/126 Nm

Uživatelský avatar
rlopata
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 42
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Znojmo

Re: Jizda s vadnym turbem

Příspěvek od rlopata »

ahoj, čekám na již druhý repasovaný turbo (první je na reklamaci, po cca 5 km jízdy turbo KO). Mechanik, co mi to dělá, tak mě zatím namontoval nějaký co vyhrabal v dílně, padalo to při větším sešlápnutí plynu do nouzáku, tak to se dalo, nehulilo to. Ale dneska z ničeho nic začalo rachotit, bílej hustej kouř z výfuku, i na volnoběch (vysloveně dýmovnice), takže zítra to táhnu na laně do servisu, v týdnu by mělo už dojít to repasovaný turbo, tak jsem zvědavej. Teď si říkám, že jsem měl jít asi spíš do novýho, no uvidíme, jak dlouho vydrží.
Každopádně s tím co to turbo dělá teď, si určitě netroufnu nikam jet. Může během chvilky vyžrat všechen olej na vysokých otáčkách a nemusí jít chcípnout. Nerad bych to zadřel.

Pokud máš černej kouř za jízdy při přidání plynu a žádnej tah, tak bude jen ruplá hadice.

Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Jizda s vadnym turbem

Příspěvek od ameron »

bez turba mozes podla mna jazdit tak ze proste odpojis tu hadicu co ide od turba do medzichladica vzduchu. Pre istotu by som ten koniec omotal nejakou latkou akoze filter :-) Auto ti pojde maximalne 90 a bude dost zrat. Proste z toho urobis atmosfericky diezel.
Ale ked sa ti tam dostane nejaky bordel tak pruser velky.
Mne sa raz stalo na dialnici ze mi tu hadicu odpojilo, tak mi to tak chvilu islo, kym som nezistil co sa deje a zase ju nezapojil. (Predtym som mal rozobrate auto a tu hadicu som poriadne nedotiahol)

Ja by som osobne take auto kupil, len za super dobru cenu, pretoze nevies ci je pricina naozaj turbo alebo este nieco ine, lebo ak to das do autorizovaneho servisu tak sa ti to strasne predrazi a vymenia ti polovicu auta a ak si to budes robit sam tak budes badat mozno mesiac kym zistis co je problem. Proste kupujes macku vo vreci a zajice v pytli :-).

Ale turbo to moze byt kludne podla toho co pises.

Uživatelský avatar
TDIfun
Závodník
Závodník
Příspěvky: 520
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severni Morava

Re: Jizda s vadnym turbem

Příspěvek od TDIfun »

Pokud turbo propousti olej tak s tim neudelas nic.A kdyby jsi odpojil mazani turba tak ta teplota rozpali turbo to se rozpadne na sracky a utavi se i teflonova hadice pro odtok oleje a bude ti chcat olej na zem.kdyz chces jen odpojit turbo od funce aby neplnilo ale jen se volne tocilo bez zateze, tak neni nic jednodussiho odpojit ventil regulace tlaku turba N75 od napajeni a VNT turbo zustane naklopeno pro minimalni tlak.

Uživatelský avatar
stréc od piva
Pilot
Pilot
Příspěvky: 759
Registrován: 30.09.2007 12:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Jizda s vadnym turbem

Příspěvek od stréc od piva »

jesli je mrtve turbo....priprav si minimalne 10ku....ale jesli se s tim pokazenym dlouhodobe jezdilo....tak presne jak pisou kluci..mohlo to uz poskodit dalsi casti :(
a kupovat auto o kterym vis,ze bude pekne zrat olej????

jesli neni fakt za nejakou extra cenu (aspon o 20-40 tisic min nez srovnatelne),tak od nej dej ruce pryc....na trhu je takovej prevys nabidky aut nad poptavkou ze sezenes urcite v lepsim stavu
Ať si každej jezdí čím a jak chce,ale blbci na silnici ať se mi vyhnou ! AMEN

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“