Ventil N75

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

cep
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 12.04.2009 21:43
Bydliště: Dačice

Ventil N75

Příspěvek od cep »

Čau lidi, nevíte kolik voltů má jít na ten ventil N75? Pašík mi pořád padá do nouzáku a v servise mi řekli, když ho napíchli na Vag, že ten ventil je KO. Tak jsem si ho koupil a vyměnil je to stále to same. Když jsem to měřil, tak jsem tam měl cca 5,5 V, což si myslím, že je to pěkná chujovina. Porovnával jsem to s octávkou a tý tam protýká voltů daleko víc. Proměřoval jsem i kabel je OK, tak málo voltů už jde z řídící jednotky (že by mi tam něco umřelo?).Help!! Mám 1.9 TDi, 66kw

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Ventil N75

Příspěvek od majkl1 »

Při testu akčních členů ti ventil cvaká? Pravděpodobnější bude přidřená regulace turba, nebo díra v podtlakovce. To ti vag nenapíše. On jen vidí, že tlak z turba není ten, kterej by si řj přála a tak to svede na N75. :wink:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

cep
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 12.04.2009 21:43
Bydliště: Dačice

Re: Ventil N75

Příspěvek od cep »

Já jsem u toho nebyl, ale právě ten servisák říkal, když prováděli zkouško členů, tak právě ventil N75 nereagoval. A tak jsem ho vyměnil.Všiml jsem si taky, že kabeláž k ventilu byla opravována, nejspíš ho potkala vrtule. A ventil když ho zapojím na baterku tak cvakne. Podle mne tam jde málo štávy a ta ten ventil nesepne jelikož je na 12V.Já to tedy pořád porovnávám s octavkou, jelikož k jinýmu pašíkovi přístup nemám, a podle mne jsou ty motory stejný. Mohl by jste si prosím někdo změři na pašíkovi,kolik mu tam jde šťávy na ten ventil? Nechci zbytečně vyhazovat šišky zase za něco jinýho

Uživatelský avatar
Currahee
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3692
Registrován: 25.09.2007 10:11
Bydliště: StoVWěžatá Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventil N75

Příspěvek od Currahee »

I pašík tam má 12V, závada bude jinde
Passat kombi B7 2.0TDI CFGB 157kW by Motorpower DSG 4motion r.2013
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!

cep
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 12.04.2009 21:43
Bydliště: Dačice

Re: Ventil N75

Příspěvek od cep »

Tak je to teda asi tam, kde jsem dofal, že to nebude, což je v pr.... .Ta kabeláž jde přímo z řídící jednotky, takže ja to v ní!!! Jde totiž vidět, jak je ta kabeláž opravovaná a je možný že se ty dráty propojily a něco se v té řídící jednotce odkouřilo :oops: :oops: !!! Nemáte ponětí, za kolik se dá sehnat? Bude se pak muset něco upravit přes Vag?

Uživatelský avatar
Hallo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 438
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: VWYSOČINA
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventil N75

Příspěvek od Hallo »

Projed kabelaz od konektoru ventilu do stekru v RJ merakem jestli neni vyzkratovana,popripade ji nekde po ceste ucvakni a nastav,to snad neni takovy problem.

cep
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 12.04.2009 21:43
Bydliště: Dačice

Re: Ventil N75

Příspěvek od cep »

kabel je OK, jak jsem psal už v dříve (doufám) tak těch 5,5V leze už přímo z RJ.Jde mi taky hlavně o to, zda toto napětí neurčuje ještě neco před RJ. Ale určitě by měla být nějaká konstantní hodnota pro tento ventil, jak v rozeplém, nebo seplé stavu,co? Já prostě na Vag nemá přístup, tak to zkouším zjistit takto. Alespoň trošku proberem naše šedé buňky mozkové,ne?

pivo231
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 231
Registrován: 15.06.2008 14:35
Bydliště: Rakovník až Slaný

Re: Ventil N75

Příspěvek od pivo231 »

cep píše:kabel je OK, jak jsem psal už v dříve (doufám) tak těch 5,5V leze už přímo z RJ.Jde mi taky hlavně o to, zda toto napětí neurčuje ještě neco před RJ. Ale určitě by měla být nějaká konstantní hodnota pro tento ventil, jak v rozeplém, nebo seplé stavu,co? Já prostě na Vag nemá přístup, tak to zkouším zjistit takto. Alespoň trošku proberem naše šedé buňky mozkové,ne?
Ahoj, jakej máš kód motoru? Počítám že AHH nebo AHU. Podle schémat...

Na N75 by mělo být při úplném sepnutí 12V. Ale ŘJ ten ventil řídí "negativní logikou". Tzn. že na ventil je přivedeno stálých 12V a ŘJ spíná k zemi.

Konkrétně na N75: Pin 1 (červeno/bílý) má být oproti kostře stálých 12V. Napětí na pin 2 (hnědo/žlutý) nastavuje ŘJ podle toho, jak moc má být ventil otevřený.

Jinak tohle vypadá na nějaký zoxidovaný kontakt, naprasklý a orezlý kabel... a kdyby to nakonec bylo v ŘJ, myslím že by šla opravit, v tahu bude jen výstupní výkonový člen.

Osobně jsem to nikdy něměřil, vycházím jen ze schémat tak mě dyštak opravte.
Passat 2002, TrendLine, 1.9TDi, 96kW PD (AVF,FRK)

cep
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 12.04.2009 21:43
Bydliště: Dačice

Re: Ventil N75

Příspěvek od cep »

Tak hned zítra to zkusím změřit. A neměl by jste prosím někdo toto el.schéma ke stáhnutí? Snad už se konečně dopátrám k nějakému závěru. Ale jěště jedna otázečka,co by mohlo dělat to, že mi tam RJ pouští tak málo šťávy, nemá to nastarosti ještě nějaký snímač , třeba tlaku?

pivo231
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 231
Registrován: 15.06.2008 14:35
Bydliště: Rakovník až Slaný

Re: Ventil N75

Příspěvek od pivo231 »

cep píše:Tak hned zítra to zkusím změřit. A neměl by jste prosím někdo toto el.schéma ke stáhnutí? Snad už se konečně dopátrám k nějakému závěru. Ale jěště jedna otázečka,co by mohlo dělat to, že mi tam RJ pouští tak málo šťávy, nemá to nastarosti ještě nějaký snímač , třeba tlaku?
Obrázky jsou pro motor AHH r.v.2001

Spíš bych ze ptal, proč ŘJ pouští tak "moc" šťávy. Ze schématu je vidět, že N75 je připojen pinem 2 na ŘJ, konektor T80 pin 29 a pinem 1 do uzlu F25. Zároveň uzel F25 je přes konektor T10e připojen na uzel A15 (+12V spínané klíčkem).

Změřil bych, zda na N75 pin 1 je po zapnutí klíčku +12V (oproti mínus na baterce), jestli ne změřil bych to samé na N18. Když bude N18 v pohodě, celý uzel F25 je OK a chyba je na cestě k N75. Taky bych změřil odpor kabelu od ŘJ do N75 pin 2. Max. 0,5 [Ohm]. Až pak bych vrtal do ŘJ.
Přílohy
AHH01.png
AHH02.png
Passat 2002, TrendLine, 1.9TDi, 96kW PD (AVF,FRK)

cep
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 12.04.2009 21:43
Bydliště: Dačice

Re: Ventil N75

Příspěvek od cep »

Čus, tak nevím kde mám začít.Zdá se mi, že tohle schéma asi nabude tak úplně stejné. Mě vedou oba dva dráty ventilu do jednoho svazku s ostatními v ventily (to je normální), ten svazek vede do řídící jednotky a ty dva dráty pro ventil N75 jsou na jednom skonektoru, který je vsunut do RJ. Taky jsem vše zkoušel proměřit.Jeden výstup z konektoru proti kostře -13,5V, druhý výstup proti kostře asi 3V (vše při zapnutém klíčku). po nastartování měl jeden výstup stále 13,5V a druhý už 7,8V (měřeno proti kostře) a když jsem dal měřák mezi tyto výstupy ukázalo mi to 5,5V a při asi 3500ot/min to bylo 5,9V. Kabel jsem proměřoval, měl minimální dpor.Pro jistotu jsem to napíchnul i přímo u RJ a bylo to to samé. Ještě jsem si všiml nějaké černé krabičky asi tak 10x7x3cm,je asi tak 30cm pod vyrovnávací nádobkou chladiče. Chybí mi tam krytka a vidím tam něco jako miniaturní jističe, je jich tam celkem 5 a jeden je jinak než ostatní,nevíš co to je zač? A taky mě pořád zaráží, že to přepnutí do nouzáku nezávisí na otáčkách, ani na zatížení auta ale pouze na rychlosti 90km/h až 100km/h a to to jenom lechtám

pivo231
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 231
Registrován: 15.06.2008 14:35
Bydliště: Rakovník až Slaný

Re: Ventil N75

Příspěvek od pivo231 »

Napiš nejdřív rok a měsíc výroby auta a kód motoru...
Passat 2002, TrendLine, 1.9TDi, 96kW PD (AVF,FRK)

cep
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 12.04.2009 21:43
Bydliště: Dačice

Re: Ventil N75

Příspěvek od cep »

typ motoru AHU, první registrace v zahraničí je 1.12.98

pivo231
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 231
Registrován: 15.06.2008 14:35
Bydliště: Rakovník až Slaný

Re: Ventil N75

Příspěvek od pivo231 »

cep píše:Čus, tak nevím kde mám začít.Zdá se mi, že tohle schéma asi nabude tak úplně stejné.
Přiložil jsem schéma pro AHU model 99. Situace je ale stejná.
cep píše:Mě vedou oba dva dráty ventilu do jednoho svazku s ostatními v ventily (to je normální), ten svazek vede do řídící jednotky a ty dva dráty pro ventil N75 jsou na jednom skonektoru, který je vsunut do RJ. Taky jsem vše zkoušel proměřit.Jeden výstup z konektoru proti kostře -13,5V, druhý výstup proti kostře asi 3V (vše při zapnutém klíčku). po nastartování měl jeden výstup stále 13,5V a druhý už 7,8V (měřeno proti kostře) a když jsem dal měřák mezi tyto výstupy ukázalo mi to 5,5V a při asi 3500ot/min to bylo 5,9V.
Pokud je tam 13,5V tak je uzel F25 OK. A když se mění napětí na pinu 2 tak ŘJ reguluju.
cep píše: Kabel jsem proměřoval, měl minimální dpor.Pro jistotu jsem to napíchnul i přímo u RJ a bylo to to samé.
Měřil jsi i odpor mezi kabelem a zemí (s odpojenou RJ i N75)? Jestli neni někde proseknutej...
cep píše:Ještě jsem si všiml nějaké černé krabičky asi tak 10x7x3cm,je asi tak 30cm pod vyrovnávací nádobkou chladiče. Chybí mi tam krytka a vidím tam něco jako miniaturní jističe, je jich tam celkem 5 a jeden je jinak než ostatní,nevíš co to je zač?
To nevim.
cep píše: A taky mě pořád zaráží, že to přepnutí do nouzáku nezávisí na otáčkách, ani na zatížení auta ale pouze na rychlosti 90km/h až 100km/h a to to jenom lechtám
Mně přijde, že regulace je elektricky v pořádku a pes je zakopanej jinde... Nemáš ucpanou nebo prasklou hadičku co vede tlak do ŘJ?

Motor AHU vůbec neznám a jen hádám podle schémat... chtělo by to někoho, kdo má ten samej motor, aby proměřil napětí na N75.

A o padání do nouzáku v těchto rychlostech, nebo na určitej kvalt už tu taky někdo psal...
Přílohy
AHU-1999.png
Passat 2002, TrendLine, 1.9TDi, 96kW PD (AVF,FRK)

cep
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 12.04.2009 21:43
Bydliště: Dačice

Re: Ventil N75

Příspěvek od cep »

Porovnával jsem to právě s Octávkou, má úplně ten samej motor (66kw), hodnoty byly úplně jiný. A když se přidávaly otáčky motoru, tak bylo cítit i slyšet, jak ten ventil cvaká, u mě nic. Kabel je 100% OK.měl jsem napíchlej měřák i přímo za chodu motoru na svorkovnici RJ.Cece, ale zádný podtlakový hadičky, která by tam někde vedla jsem si nevšiml.Odkud kam by měla víct? Taky jsem si všiml, že ten podtlak k tomuhle ventilu je napíchlej samostatně v sání, kousek před váhou vzduchu,ale podle nějakých schémat, co jsem viděl, byl podtlak brán z téčka před posilovačem brzd stejně jako podtlak pro ARG ventil (nebo jak se jmenuje), třeba tam od tud je silnější podtlak, ja když to zkouším , z místa kde to mám napíchnutý, je ten podtlak hrozně malej, na prst to skoro ani necítíž. Už se asi chytám stébla

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“