Ventil N75

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

pivo231
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 231
Registrován: 15.06.2008 14:35
Bydliště: Rakovník až Slaný

Re: Ventil N75

Příspěvek od pivo231 »

cep píše:Porovnával jsem to právě s Octávkou, má úplně ten samej motor (66kw), hodnoty byly úplně jiný. A když se přidávaly otáčky motoru, tak bylo cítit i slyšet, jak ten ventil cvaká, u mě nic. Kabel je 100% OK.měl jsem napíchlej měřák i přímo za chodu motoru na svorkovnici RJ.Cece, ale zádný podtlakový hadičky, která by tam někde vedla jsem si nevšiml.Odkud kam by měla víct? Taky jsem si všiml, že ten podtlak k tomuhle ventilu je napíchlej samostatně v sání, kousek před váhou vzduchu,ale podle nějakých schémat, co jsem viděl, byl podtlak brán z téčka před posilovačem brzd stejně jako podtlak pro ARG ventil (nebo jak se jmenuje), třeba tam od tud je silnější podtlak, ja když to zkouším , z místa kde to mám napíchnutý, je ten podtlak hrozně malej, na prst to skoro ani necítíž. Už se asi chytám stébla
Má ta Oktávka fakt stejnej motor? AHU ze stejného roku výroby? Někdy stačí jiný měsíc a už je to zas trochu o něčem jinym...

S tou hadičkou k ŘJ... některé AHU (a nevím jestli všechny) měly přivedenou hadičku s TLAKEM plnění (ne podtlakem) přímo do ŘJ a ta si sama měřila tlak plnění. Pak to ale předělali, dali tam samostatný senzor a k ŘJ vedli jen dráty. Pozná se to snadno, pokud tam hadička je, vede k 80 pinovému konektoru.

Turbo AHU motoru není regulováno podtlakem, ale přetlakem. Turbo si samo vytváří přetlak a N75 buď přetlak pustí do regulační baňky anebo do ní pustí atmosférický tlak ze sání.

Sledoval jsi, jestli se hejbe regulační tyčka při odpojenym N75? Odpojíž od něj konektor a jak přidáváš a ubíráš, tyčka se musí pohybovat.

A k N75... Určitě je v pořádku? Co výpis závad z ŘJ? Ona nemusí být v tahu ŘJ... stačí když dostává blbé hodnoty o tlaku plnění a výsledkem je nečinnost N75...
Passat 2002, TrendLine, 1.9TDi, 96kW PD (AVF,FRK)

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Ventil N75

Příspěvek od FandaTDI »

problém bude asi jinde, ale jen pro doplnění - kdyby ten ventil necvakal, tak u tý okty má mít ventil N75 u starších verzí 25-45 Ohm a u novějších 14-20 Ohm(stejně jako u 81kW, počítam že asi tak nějak i u passata...) ... taky se chystam dovyměnit hadičky a celý to zkouknout díky chybě 575...
edit: tak jsem se do toho pustil, vyměnil většinu hadiček (zbejvá kousek 4mm, který jsem měl nejmíň, jinak je tam pár kousků 6mm a 3mm) a změřil N75 a má necelejch 17Ohm, tak snad to bude ok :wink:

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“