Výměna rozvodů 1.9TDi PD, 85kW, r.v. 07/2000
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Nový člen
- Příspěvky: 20
- Registrován: 28.10.2011 22:13
- Bydliště: Brno
Re: Výměna rozvodů 1.9TDi PD, 85kW, r.v. 07/2000
Vím, že píšu do blbýho fora, ale ještě se tady nevyznám. Najdu tady někde příručku k níže uvedenému modelu? myslím tu dílenskou, kde je vše
Díky za rady
Díky za rady
VW Passat Variant B8 8/2015 4M DSG 176KW
- Danny
- Pilot
- Příspěvky: 773
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Moravskoslezský
Re: Výměna rozvodů 1.9TDi PD, 85kW, r.v. 07/2000
Tim ze mas jedno z prvnich AJM, tak je tam interval rozvodu 60tis km,jako jaa:-) kdyby si mel ATJ nebo AJM bez hydraulickeho napinaku tak po 90tis Km. skusim nekde sehnat v pdf tu knizecku k autu dam to sem:)
- martinsvitek
- Řidič
- Příspěvky: 178
- Registrován: 17.06.2010 21:18
- Bydliště: Litvínov
Re: Výměna rozvodů 1.9TDi PD, 85kW, r.v. 07/2000
Danny a jak poznám žře mám ten napínák? Dle VIN ?
- Danny
- Pilot
- Příspěvky: 773
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Moravskoslezský
Re: Výměna rozvodů 1.9TDi PD, 85kW, r.v. 07/2000
Jojo,určitě by ti do ve VW řekli,ale pokud to máš ten červenec 2000,tak tam už si myslím je těch 90tis..Ale raději si to nech vyměnit....Už jen pro to lepší spanímartinsvitek píše:Danny a jak poznám žře mám ten napínák? Dle VIN ?
- bembas
- Závodník
- Příspěvky: 641
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Zlín
Re: Výměna rozvodů 1.9TDi PD, 85kW, r.v. 07/2000
Já měl konec roku 1999 AJM a rozvody po 90t.
VW Sharan 1.9 Tdi 4motion
VW touareg 3.0Tdi 176kw
VW touareg 3.0Tdi 176kw
- martinsvitek
- Řidič
- Příspěvky: 178
- Registrován: 17.06.2010 21:18
- Bydliště: Litvínov
Re: Výměna rozvodů 1.9TDi PD, 85kW, r.v. 07/2000
bembas já mám též 11/99 a nechávám to na 360 tkm tak snad se to nerozkočí
- Toncek_AB
- Řidič
- Příspěvky: 95
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Dolní Dunajovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna rozvodů 1.9TDi PD, 85kW, r.v. 07/2000
no ja na ajm naskladal rozvody z awx a mam po 90000km,ale liši se to pouze zesilenym řemenem,některe 96Kw měli taky hydrodopinaky,až ty posledni pdečka měli napinaci kladku na pružině
- Meggy
- VWsenior
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna rozvodů 1.9TDi PD, 85kW, r.v. 07/2000
podle VIN ti najdu co tam máš a můžu nacenit
-
- Profík
- Příspěvky: 1046
- Registrován: 17.05.2009 18:53
Re: Výměna rozvodů 1.9TDi PD, 85kW, r.v. 07/2000
jak vypada ten hydro napinak?ze bych se koukl jestli ho tam mam.diky za info
Seat Alhambra 2.0 TDi BRT rok 2006
- wvwvw
- Jezdec
- Příspěvky: 248
- Registrován: 27.03.2008 13:21
- Bydliště: SK - TS
Re: Výměna rozvodů 1.9TDi PD, 85kW, r.v. 07/2000
Tu dám postup na výmenu rozv.remeňa u PD, nie je to moja práca ale nepoznačil som si skade som to stiahol,autorovi ďakujem:
Motor dáš na HÚ, zablokuješ kliku přípravkem, do vačkového kola zasuneš vrták, teď nevím velikost asi mě někdo opraví, myslím 6ku. Je tam díra na hlavě pod vačkovím kolem do které musí vrták zajet, jinak máš střihající ventily na špatným válci, otoč ještě o 360° klikou. No tak vačka i klika je nastavena a zablokovana. Teď ještě hydraulickej napínak pro napínací kladku, do kladky strč imbus a zatlač proti směru hodinek tak aby píst napínáku zajel dovnitř, a držet. Z levé strany při pohledu na motor (v protisměru jízdy) je otvor do ktereho zasuneš připravek na zablokovani pístku napínací kladky. Zablokováno. Sundáš napínák, povolíš tři šroubky (stačí o půl otočky) na vačkovím kole, sundáš vodící kladku, Stáhneš řemen. Vyměníš vodní pumpu, doporučuju i ten hydraulický napínák, namontuješ napínací kladku, zatím jen volně zároveň nasadíš rozvodový řemen. Je víc způsobů jak to nasadit na vačkové kolo. Buď se ti povede řemen nasunout na řemenici, nebo si řemenici můžeš sundat po odšroubování těch 3. šroubků a nasadit na řemen a pak nasunout i s řemenicí na náboj vačky. Pozor aby jsi měl řemenici tak, aby na obě strany drážek kde jsou ty 3. šroubky, byla mezera po dopnutí se to kousek hne, tak aby jsi nebyl na doraz. Tyhle 3. šroubky se dotahují až uplně naposled.
Takže řemen nasazený přitáhnou napínací kladku, namontovat vodící kladku, vytáhnout jistící přípravek z hydraul. napínáku. Nastavit 4mm. mezeru mezi napínací kladku a hydraul. napínákem (docela duležite). Zkontrolovat na klice nastavení HÚ, ať je přesné. Dotáhnout všechny šrouby vč. těch 3. na vačce. Vyndat zajištovací přípravky a dvakrát protočit motor za kliku (ve směru hodin). Pak znova nastavit HÚ a zkontrolovat jestli ti pujde zasunout kolík do vačky, případně doštelovat. No a pak hurá nasadit zbytek věcí a jede se na výlet.
Ja ešte doplním že je to dobré dať na VAG RJmotor skupina 4 posledný chlievik(naštartovaný motor) a pozrieť nastavenie kľuka - vačka ideálne je -0,5 až +0,5
Motor dáš na HÚ, zablokuješ kliku přípravkem, do vačkového kola zasuneš vrták, teď nevím velikost asi mě někdo opraví, myslím 6ku. Je tam díra na hlavě pod vačkovím kolem do které musí vrták zajet, jinak máš střihající ventily na špatným válci, otoč ještě o 360° klikou. No tak vačka i klika je nastavena a zablokovana. Teď ještě hydraulickej napínak pro napínací kladku, do kladky strč imbus a zatlač proti směru hodinek tak aby píst napínáku zajel dovnitř, a držet. Z levé strany při pohledu na motor (v protisměru jízdy) je otvor do ktereho zasuneš připravek na zablokovani pístku napínací kladky. Zablokováno. Sundáš napínák, povolíš tři šroubky (stačí o půl otočky) na vačkovím kole, sundáš vodící kladku, Stáhneš řemen. Vyměníš vodní pumpu, doporučuju i ten hydraulický napínák, namontuješ napínací kladku, zatím jen volně zároveň nasadíš rozvodový řemen. Je víc způsobů jak to nasadit na vačkové kolo. Buď se ti povede řemen nasunout na řemenici, nebo si řemenici můžeš sundat po odšroubování těch 3. šroubků a nasadit na řemen a pak nasunout i s řemenicí na náboj vačky. Pozor aby jsi měl řemenici tak, aby na obě strany drážek kde jsou ty 3. šroubky, byla mezera po dopnutí se to kousek hne, tak aby jsi nebyl na doraz. Tyhle 3. šroubky se dotahují až uplně naposled.
Takže řemen nasazený přitáhnou napínací kladku, namontovat vodící kladku, vytáhnout jistící přípravek z hydraul. napínáku. Nastavit 4mm. mezeru mezi napínací kladku a hydraul. napínákem (docela duležite). Zkontrolovat na klice nastavení HÚ, ať je přesné. Dotáhnout všechny šrouby vč. těch 3. na vačce. Vyndat zajištovací přípravky a dvakrát protočit motor za kliku (ve směru hodin). Pak znova nastavit HÚ a zkontrolovat jestli ti pujde zasunout kolík do vačky, případně doštelovat. No a pak hurá nasadit zbytek věcí a jede se na výlet.
Ja ešte doplním že je to dobré dať na VAG RJmotor skupina 4 posledný chlievik(naštartovaný motor) a pozrieť nastavenie kľuka - vačka ideálne je -0,5 až +0,5
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 11.09.2008 07:09
- Bydliště: Kladno
Re: Výměna rozvodů 1.9TDi PD, 85kW, r.v. 07/2000
Ahoj řeším výměnu rozvodů na stejném pasakovi 1.9TDi PD, 85kW AJM.
Vše je mi z návodu jasný. Ale pořát jsem nepřišel na to jak se napíná řemen. Mohl by jste mi to někdo podrobněji vysvětlit?
Jsem ve fázy nasazený nový řemen pumpa a zaaretovaný tlumič co dál.......?
Vše je mi z návodu jasný. Ale pořát jsem nepřišel na to jak se napíná řemen. Mohl by jste mi to někdo podrobněji vysvětlit?
Jsem ve fázy nasazený nový řemen pumpa a zaaretovaný tlumič co dál.......?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 11.09.2008 07:09
- Bydliště: Kladno
Re: Výměna rozvodů 1.9TDi PD, 85kW, r.v. 07/2000
Tak nakonec to neni taková věda jak jsem si myslel. Pěkné vydeo pro ty jako jsem já.http://www.youtube.com/watch?v=PwZGG4VXxf0" onclick="window.open(this.href);return false;
Když nevíte kde a jak měřit ty 4 mm na napínáku.
Když nevíte kde a jak měřit ty 4 mm na napínáku.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 462
- Registrován: 17.02.2013 20:00
Re: Výměna rozvodů 1.9TDi PD, 85kW, r.v. 07/2000
no a ted tam das tu velkou napinaci kladku a otocenim stlacis ten hydronapinak abys mohl vyndat tu pojistku...pak s tou kladkou otocis tak abys mel mezi hranou napinaku a tim pliskem na kladce mezeru 4 mm....ja jsem pouzil ten aretacni plech z toho napinaku jako mustr a pridal jsem k tomu od oka 1 mm jinak rozvody byly delany v 90 000 ale jen kladky a remen ..vodni pumpa a hydro napinak vydrzel az doted kdy mam 185 000 ....je fakt ze uz jsem mel trochu stazenou pr**l aby to neskocilo..ale vydrzel...takze kdyz chcete intervaly tak kdyz koupite novy auto tak to vymente vsechno i s napinakem a pak budes vedet ze 70-90 000 km ti vydrzi remen a kladky ....a vodni pumpa s napinakem staci udelat az pri druhe vymene...na to i VW dava interval 120 000....neni to nic tak tezkyho ty rozvody udelat ...akorat musis rozesrat cely auto....kdybyste nekdo chtel muzu hodit cely navod i s obrazkama
Je to pašák a baští 5,5 litru ropy na 100, 1,9 TDI PD, 85 kw
- Meggy
- VWsenior
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna rozvodů 1.9TDi PD, 85kW, r.v. 07/2000
posílám nějaké návody z VIVIDu
-
- Jezdec
- Příspěvky: 208
- Registrován: 19.05.2008 21:59
Re: Výměna rozvodů 1.9TDi PD, 85kW, r.v. 07/2000
Danny píše:Tim ze mas jedno z prvnich AJM, tak je tam interval rozvodu 60tis km,jako jaa:-) kdyby si mel ATJ nebo AJM bez hydraulickeho napinaku tak po 90tis Km. skusim nekde sehnat v pdf tu knizecku k autu dam to sem:)
Ahoj, je tady nekdo kdo ma AJM s hydraulickym napinakem a meni rozvody po 60tis.? Ja nevim jestli by to nevydrzelo 90tis? diky
Na prednim plastovem ramu je napsano vymena po 60tis...
Golf IV, 1.9TDi, 85kW