Jaký lejete olej do motoru?

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Biftek
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 218
Registrován: 13.02.2010 10:51
Bydliště: Prague

Re: Jaký lejete olej do motoru?

Příspěvek od Biftek »

Ahoj mám tu samou motoryzaci a leju ta castrol longlife 505 01. je to přímo z vw.Měnim po deseti tisících a nemůžu říct ani popel. :wink:

Uživatelský avatar
Jenda.
Pilot
Pilot
Příspěvky: 801
Registrován: 11.07.2009 19:02
Bydliště: BRNO

Re: Jaký lejete olej do motoru?

Příspěvek od Jenda. »

Biftek píše:Ahoj mám tu samou motoryzaci a leju ta castrol longlife 505 01. je to přímo z vw.Měnim po deseti tisících a nemůžu říct ani popel. :wink:
A proč longlife :?: .Při výměně po 10 000km bohatě stačí 5W40-505 01 :D . Ten longlife jo na výměnu po 30 000km.

Uživatelský avatar
Jirka.boss
Řidič
Řidič
Příspěvky: 95
Registrován: 20.11.2010 11:21
Bydliště: OstraVWa

Re: Jaký lejete olej do motoru?

Příspěvek od Jirka.boss »

Tak ja tam mam taky longlife a menit to prej mam po 15tis :D
VW Passat Variant HighLine 1.9 TDI – 96kW/310Nm => 126kW/410Nm STAGE II

Uživatelský avatar
pepanos
Profík
Profík
Příspěvky: 937
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Jaký lejete olej do motoru?

Příspěvek od pepanos »

Jirka.boss píše:Tak ja tam mam taky longlife a menit to prej mam po 15tis :D
To docela zbytečne vyhazuješ peníze,jak za olej,tak za filtry.Jednotliví výrobci automobilů při vysokých nárocích na jakost motorových olejů určili také servisní intervaly až na samou hranici únosnosti. Převážně stanovených 30.000 km a dva roky lze bezpečně dosáhnout za předpokladu dodržení všech podmínek provozu.

Vliv způsobu jízdy na délku servisního intervalu
Systém prodloužených servisních intervalů umožňuje výrazně zvětšit délku těchto intervalů. Nejdelšího servisního intervalu lze dosáhnout ekonomickým způsobem jízdy a provozem na převážně dlouhých trasách. Naopak nejkratší servisní intervaly budou mít vozidla provozovaná v extrémních podmínkách, používaná k jízdám převážně na krátké vzdálenosti v městském provozu a vozidla, jejichž řidiči jezdí nehospodárným způsobem.
Prodloužení servisních intervalů je pro uživatele vozů velmi atraktivní zákaznickou výhodou, která přispívá ke snížení provozních nákladů Jen při výměně motorového oleje a vložky čističe oleje mohou být výlohy v porovnání s dosavadní lhůtou bezmála poloviční. Nezanedbatelná je také úspora času, neboť s vozem se nemusí zajíždět do servisu tak často než dosud a současně se tak omezí doba jeho odstavení kvůli servisním pracím. V neposlední řadě přispívá také k větší hospodárnosti, prodloužení životnosti vozidla a celkové mobilitě uživatele.
Provozní zkušenosti je možno hodnotit na základě sledování provozu těchto vozidel servisy Škoda a Volkswagen, jejichž zastoupení je u nás velice časté. Jednoznačně lze konstatovat, že pro systém prodloužených servisních služeb je rozhodující současná kvalita oleje. Zjištění kvality oleje je v provozu záležitostí matematických operací řídicí jednotky motoru. Výsledné hodnocení je podloženo řadou provozních a laboratorních experimentů, které dávají dostatečnou záruku jakosti oleje v provozu různě namáhaného motoru.
A jak je to tedy s okamžikem, kdy jsme hlášením na přístrojovém panelu vyzváni k návštěvě servisu? Je to velice individuální, neboť této výzvě v případě nastavení prodloužených servisních intervalů předchází splnění jednoho z následujících bodů:

* od poslední servisní prohlídky bylo ujeto max. 30.000 km u vozidel se zážehovým motorem nebo max. 50.000 km u vozů se vznětovým motorem,
* od poslední servisní prohlídky uběhly 2 roky,
* bylo dosaženo mezního provozního stavu motoru, stanoveného elektronickou řídicí jednotkou na základě údajů o zatížení motorového oleje.

V prvních dvou případech je sledování hodnot velice jednoduché a při dodržování doporučených provozních podmínek vozidla je pouze otázkou, zda bude uživatelem dříve dosaženo kilometrového průběhu nebo časového horizontu. S dosažením mezního stavu motoru je to složitější a jeho vyhodnocování je opět na řídící jednotce, která například v případě vozu se vznětovým motorem shromažďuje a vyhodnocuje následující informace:

* ujetou vzdálenost,
* signál o zanášení motorového oleje sazemi (dodává jej elektronická řídicí jednotka motoru a je určován na základě zatížení motoru, kdy podkladem pro určení aktuálního zatížení jsou otáčky motoru a okamžitá spotřeba paliva),
* signál o znehodnocení motorového oleje (data jsou vyhodnocována rovněž řídicí jednotkou motoru na základě jeho otáček a teploty oleje).

V servisech se tedy běžně setkáváme s případy, kdy je vozidlo k servisní prohlídce přistaveno při ujetí 30.000 km (nedoporučuje se tuto hodnotu překročit minimálně z důvodu ztráty záruky, případně ztráty záruky mobility), stejně jako s vozidly, se kterými musel majitel přijet již třeba při ujetí 25.000 km.

Vyhodnocení současného stavu prodloužených výměn
Celkově je možno konstatovat, že převážná část prodloužených výměn a konečná analýza oleje v laboratoři dokazují správnost tohoto prodlouženého systému s potřebnou rezervou. Případy, kdy bylo nutné provést dříve výměnu, byly vždy u vozidel, které provozovaly za velmi nepříznivých podmínek tj. krátké vzdálenosti, městský provoz, přetěžování studeného motoru, používání nevhodného paliva, provoz v zimních měsících. V těchto případech bylo vždy nutné provést více provozních oprav. Toto byly však jen výjimečné případy.
Z provozních zkušeností se však u řady vozidel s prodlouženým intervalem výměny prokázala větší spotřeba oleje. Zde je nutné při signálu „nedostatek oleje“ provést doplnění, a to předepsaným olejem. V případě, že tento olej není k dispozici, je možno použít olej viskozitní třídy SAE 5W - 40.
Významný je také příspěvek k ochraně životního prostředí. Motorový olej se vyměňuje v delších intervalech, takže jeho celková spotřeba za dobu životnosti vozidla je znatelně nižší a zmenšuje se také množství použitelného oleje. Tím se snižuje objem olejů určených k likvidaci jako nebezpečného odpadů.

Rizika a doporučení
V předcházející části bylo provedeno hodnocení výhod prodloužených servisních služeb a předně výměny olejů. Je možno konstatovat, že přináší řadu výhod a úspor. Toto vše dosud uvedené platí samozřejmé pouze za předpokladu, že jsou splněny všechny podmínky, jak v provozu vozidla, tak v servisu.
Mezi základní podmínky při výměně oleje patří maximální odstranění použitého oleje, neboť již ponecháním 10% starého oleje se podstatně snižuje životnost oleje nového. Současně je nutné používat jen kvalitní olejové a vzduchové filtry.
Pozornost je nutné věnovat také jakosti paliva. Při zvyšování biosložky v palivu může nastat řada problémů. Při zvýšení metylesteru na 6% a biolíhu na 4,1% bude nutné zvýšit sledovanost provozu s tímto palivem.
Při krátkodobém studeném provozu hrozí nebezpečí pronikání paliva do oleje. Může zde nastat problém rychlejší degradace oleje. To si zcela jistě vyžádá podrobnější sledování jakosti oleje. Při pravidelném sledování řady vozidel bude po zimním provozu vhodné provést vyhodnocení celkové situace.
V souvislosti s dosavadním vývojem (konstrukce a provozní charakteristiky motorů, složení paliv a maziv a pod.) bude do budoucna patrně pro zajištění dlouhodobého bezporuchového provozu vhodné uvažovat o zkrácení doby servisních služeb. Na tuto problematiku již ostatně upozornila řada olejářských firem a podle jejich názoru by bylo vhodné současně zkrátit provozní doby výměny olejů. Podobný názor mají již také někteří výrobci automobilů.

Uživatelský avatar
Jirka.boss
Řidič
Řidič
Příspěvky: 95
Registrován: 20.11.2010 11:21
Bydliště: OstraVWa

Re: Jaký lejete olej do motoru?

Příspěvek od Jirka.boss »

No jo, ale já najedu 15tis za 1rok :D ne za 3 mesice :lol:
VW Passat Variant HighLine 1.9 TDI – 96kW/310Nm => 126kW/410Nm STAGE II

Uživatelský avatar
pepanos
Profík
Profík
Příspěvky: 937
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Jaký lejete olej do motoru?

Příspěvek od pepanos »

Promiň!
Vidím,že snažit se poradit tobě nemá cenu.Omlouvám se.

Uživatelský avatar
milazar
Řidič
Řidič
Příspěvky: 121
Registrován: 27.08.2010 14:28
Bydliště: Praha

Re: Jaký lejete olej do motoru?

Příspěvek od milazar »

No přečtetl jsem toho posledních pár hodin o olejích hodně :-) já mám Passata 2001 1.9 Tdi PD 74Kw CHIP,jezdím 80% město TAXI denně min 120Km-150km proto jsem se rozhodl interval výměny snížit na 10.000Km,jelikož je na motor větší zátěž,také časté starty,myslím že olej by byl vhodný 5W40 zejména v zimním období,v létě pak 10W40,i když myslím že nebudu měnit specifikaci a nechám celoročně 5W40, jinak se rozhoduji mezi těmito oleji Q8 Formula Excel 5W/40 ( http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417 ) nebo MOL Dynamic Prima 5W/40 ( http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1195 ).

Co vy kdyby jste měli volit mezi těmito-nebo máte někdo zkušenost-díky

Uživatelský avatar
proche77
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 16.12.2008 18:13
Bydliště: pozořice JICH MoraVWy

Re: Jaký lejete olej do motoru?

Příspěvek od proche77 »

MOGUL,VALVOLINE 5W40 PD,střidam to dle nabidky :wink:

Uživatelský avatar
Jenda.
Pilot
Pilot
Příspěvky: 801
Registrován: 11.07.2009 19:02
Bydliště: BRNO

Re: Jaký lejete olej do motoru?

Příspěvek od Jenda. »

Já tenhle a v poho. Měním asi po 10-12 tis. http://www.prag-info.cz/_shop/index_.ph ... robce=3558" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Ernan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 301
Registrován: 23.10.2010 11:30
Bydliště: Chrastava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký lejete olej do motoru?

Příspěvek od Ernan »

já tam leju Castrol Edge Turbo diesel 5W/40
EX: Passat 3B5 1.9 TDI-PD, ATJ, EHW, 4motion r.v. 2000 Obrázek

Nyní: Audi A4 Avant B7 2.0 TFSI Quattro r.v. 2005 Obrázek

stenly0007
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 17.09.2010 19:14

Re: Jaký lejete olej do motoru?

Příspěvek od stenly0007 »

Jaky je rozdil mezi oleji Castrol řada EDGE&Magnatec a mezi oleji Castrol řady SLX, TWS a TXT? Ja planuju do sveho 1.9 nalit http://www.koldes.cz/detail.php?id=171...
Passat Variant B5.5(3B6), 1.9TDi 96kW, r.v.2002, najeto 150.000km

Uživatelský avatar
milazar
Řidič
Řidič
Příspěvky: 121
Registrován: 27.08.2010 14:28
Bydliště: Praha

Re: Jaký lejete olej do motoru?

Příspěvek od milazar »

asi specifikace,nalej tam takovej co má správnou specifikaci,viskozitu si vyber dle svého uvážení

Uživatelský avatar
milazar
Řidič
Řidič
Příspěvky: 121
Registrován: 27.08.2010 14:28
Bydliště: Praha

Re: Jaký lejete olej do motoru?

Příspěvek od milazar »

Tady je dobrej obchod na oleje a ostatní věci,řekl bych že fakt super ceny PRAHA-LIBEREC-HRADEC KRÁLOVÉ
http://www.obchod-praha.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Atreyu
Závodník
Závodník
Příspěvky: 573
Registrován: 14.09.2009 23:22
Bydliště: Vyškovsko

Re: Jaký lejete olej do motoru?

Příspěvek od Atreyu »

vyzkousel nekdo original olej VW ? tady http://www.prag-info.cz/_shop/index_.ph ... robce=5970" onclick="window.open(this.href);return false;
past mazda 323f 2.0 V6 24v GT

muj pasik http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=126&t=124297

bumpkin
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 413
Registrován: 06.10.2008 19:33
Bydliště: Praha 9

Re: Jaký lejete olej do motoru?

Příspěvek od bumpkin »

Já ted jezdím na SHELL HELIX 507 00 5W30 a pohoda. Trochu mě překvapilo,že dřív jsem po 10 tis. musel půl litu dolít do výměny v 15 tis. a teď už mám najeto 12tis. a zatím jsem tam ani nekáp.

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“