Malé povídání o nečastěji opovrhovaném motoru...

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
magmuss
Závodník
Závodník
Příspěvky: 513
Registrován: 29.10.2007 19:49

Malé povídání o nečastěji opovrhovaném motoru...

Příspěvek od magmuss »

2.5 TDI V6


Dlouho jsem se rozhodoval,zda někdy něco takového napíši,pořád jsem se rozhodoval či si budu nebo nebudu plácat játra,nicméně situace se ve mně zlomila příjezdem vašeho člena MAGMUSS a jeho Passata V6 TDi 4 Motion z roku 1999.Jistě někteří z vás ví že jsem členem AudiClubu kde nás většina má vozy s tímto agregátem a i to že se jimi již dlouho zabývám a takzvaně je resuscituji.Nyní ale k věci.
Těchto motorů jsem dal do životaschopného stavu pěknou řádku ale to co přivezl Mára to byl unikátní total šrot který byl silně napaden týmem domácích kutilů v podobě různých supr servisů vč jednoho autorizovaného.Je známé že se o těchto motorech mluví víceméně ve špatném světle přesněji o hlavních problémech což jsou především vydřené vačky,silný únik oleje ,problémy s váhami vzduchu a umírajícími vstřikovacími čerpadly.Podotýkám že problém váh a čerpadel je výhradně problém výrobní od prvopočátku který byl později téměř vyřešen.Nyní se dostáváme ale k tomu velkému problému což je netěsnost a vačky.Vačky se zde vydírají kvůli jednomu prostému a jasnému důvodu a to je mazání motoru a to ne že by nebylo dostatečné to je kardinální pitomost,ale úhlavní problém spočívá v jedné věci a to je LONGLIFE SERVIS!!!!!Soudruzi v Německu ale nic nepodcenili,protože v Německu je normální mít auto max.do 250000 najetých Km a to je strop,tudíž ne jako u nás kde se auta blíží stavu najetých km podobné 9x objetí zeměkoule.prostě olej který má najeto v takovém motoru nad 15000 prostě už nemaže,začnou se přidírat hydroštely o vahadlo a průtokový kanálek na hlavičce hydra se zdíráním o vahadlo přinejmenším zůží či uplně ucpe čímž zamezí přívod mazacího oleje skrze vahadlo na vačku a problém je na světě,pak 2000 km a vačka vám zamává.Pro zajímavost hydroštely se mají po 140 tis změřit,nejlépe vyměnit.Další věc je únik oleje,proč??V agregátu je odlučovač olejové mlhy,zjednodušeně filtr kterým jde velký tlak z klikové skříně zpět do sání.Od vzniku tohoto motoru v roce 97 se tento filtr dělal látkový taky průser,ale je potažmo protože i tento se podle dílenské příručky mel každých 90000 měnit.V nemecku ano,u nás v Audi či VW nikoliv,protože nikdo z nich tam ani nevědel že tam něco takového je.Filtr se ucpal a provalil uplně všechna těsnění co v motoru byla takže olej tekl i skrze šrouby.V roce 2000 byl tento nahrazen v uvozovkách bezúdržbovým který se měl ale po 150 tisících vypláchnout v roztoku a odmastit,kdo to kdy dělal že??Takže když to shrnu v podstatě jsou tyto problémy způsobeny absolutně zanedbaným servisem od prodeje nových aut,alespoň je to můj názor za kterým si pevně stojim,protože od doby kdy já sem si kompletně udělal svůj motor,prostě jen jezdím a měním olej nic víc a to třetím rokem přičemž moje auto má najeto počítám více jak 300 tis.Nevím co napsat dál asi jen ještě to aby si lidi vymazali z hlav že motory 110Kw jsou horší než 132KW co se týče těchto problémů,ty agregáty jsou od roku 97 do 04 pořád stejné až na nějaké nepatrné inovace,např na bloku motoru atd. Až koncem roku 04 přišli motory BAU a BDH s duralovými vačkami a vahadly s rolnami které jsem už ale také díky LONGU viděl vydřené,prostě furt stejná bajka o měnění oleje.Podstatný rozdíl mezi 110 a 132 je v jiné vaze vzduchu,jiných vstřikovačích,a jinak naladěnou řj motoru v podstatě chiplá jednotka od importéra, ale mechanicky jsou motory pořád stejné, další posl věcí je servis mechanika, když vidim rozvody nakreslené fixou na kolech dost silně sprostě nadávím, prostě kdo tohle udělá je šlengr a prase a bohužel je to 8 z 10 kusů takto sepisovaných. Nevim co dál psát bylo by to na hodně stránek, sakra hodně,ale i tak doufám že se mi alespoň trochu podařilo někomu z vás to trochu přiblížit či osvětlit.

SATAS AUDICLUB.CZ


Magmuss : Myslím že k tomu není co dodat. Postupně budu dodávat fotky od Toma.
Přikládám seznam, co bylo použito. Kdyby chtěl někdo i kódy dílů, nebo ceny, můžu poslat jedině po schválení SATASEM.

Ventil zpětný 2
Tesnení před domečku 1
Gufero kliky 1
Tes vik ventilů 2
Gufero vačky 2
termoregulátor 2
Vahadlo 24
Hydroštel 24
Podlozky ventilu 24
Tes ol chlad 1
Tes ol chlad 1
Tes ol drzáku 1
Filtr kliky 1
Tes sání 2
Tes vstřiku 6
Tes ol chlad 1
Tes odtoku turba 3
Tes turba 2
Tes oleje turba 2
Tes sání 2
Tes merky oleje 1
Tes zad domečku 1
Víčko vačky 1
Rozvodák 1
Řemen altiku 1
Řemen klimy 1
Pouzdro napínáku řemene 2
Kroužek tesnicí 4
Čep 1
Přední domeček 1
Čistící prostředky
Olej + pruplach a filtr
Žhavky 6
Kladky normal řemenů 4
Přílohy
12052009052.jpg
12052009053.jpg
12052009054.jpg
12052009055.jpg
12052009056.jpg
12052009057.jpg
12052009058.jpg
12052009059.jpg
21052009062.jpg
21052009063.jpg

Uživatelský avatar
arnoldp
Závodník
Závodník
Příspěvky: 541
Registrován: 20.11.2008 08:19
Bydliště: Kolín

Re: Malé povídání o nečastěji opovrhovaném motoru...

Příspěvek od arnoldp »

Hezký, hezká práce, kdyby tady něco podobného bylo o "každém" motoru, člověk by věděl na co se soustředit. Ale na druhou stranu, každý motor a každé auto má nějaké slabiny, ale jak říkáš "long life" (a neslyším to poprvé teď od tebe) je pekna ptakovina.... 8)
Co chytrýho sem asi tááák napsat.... ...jsem od Kolína...

Uživatelský avatar
Octava
Profík
Profík
Příspěvky: 1179
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Malé povídání o nečastěji opovrhovaném motoru...

Příspěvek od Octava »

Pekny,jen takova technicka,na kolik te to vsechno vyslo?a mas tu nahravku motoru pred tim opravenim jak bezel?Jinak at ti slouzi tak jak ma :wink: a jede to tedko lip po ty oprave,co se tyce zatahu ve vsech otackach atd?

Uživatelský avatar
magmuss
Závodník
Závodník
Příspěvky: 513
Registrován: 29.10.2007 19:49

Re: Malé povídání o nečastěji opovrhovaném motoru...

Příspěvek od magmuss »

No tak nahrávku sem měl, docela i slušně nahranou, jenže sem ten mobil někde ztratil, nebo mi ho ukradli.. prostě sem byl najednou bez něj :cry: A protože sem si to nezálohoval do PC, tak sem bez nahrávky :?

Jinak cena se mi moc psát nechce, protože to není ještě dokončené a taky nevím jak by se na to tvářil Tom. Ale zatím se vejdu do 50tis. S tím, že vačky, turbo a myslím že i váha vzduchu je v cajku. Naštěstí.. jinak by to sahalo asi ke stovce 8O

Motor se bude ještě umývat. Je tak zacpanej olejem, že s tím má Satas docela práci, což sem viděl a přesvědčil se, když sem dneska u něj byl, přivézt zbytek dílů.. Ukázal mi na čem se vyřádili ostatní dílny a servisy a jak prasácky utěsňujou sanitárním silikonem a podobnejma sra*kama místa, kde by mělo být těsnění z gumy, např. "O"kroužek u turba atd atd.. A to mluvím o autorizovaném servisu v Mělníku. Jak sem psal, průběžně budu dodávat další foto. A myslím že sem napíše pak i něco Satas.

Uživatelský avatar
jansko
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 25.05.2009 01:16

Re: Malé povídání o nečastěji opovrhovaném motoru...

Příspěvek od jansko »

Zdarvim, neviem najst kontakt na toho autora clanku, myslim ze je to menovany TOM,
snad sa tu ale niekto napomoc najde:::

1. chcem sa opytat kde je v 2.5 tdi AKE motoru ten odlučovač olejové mlhy,zjednodušeně filtr kterým jde velký tlak z klikové skříně zpět do sání?

Mam motor RokVyr. 2001 a rad by som to precistil, respektive dajte nejaky strucny navod, pripadne foto. url-link ak teda mate niekto nejaky write up na to uz urobeny.

Dakujem.

Uživatelský avatar
Satas
Řidič
Řidič
Příspěvky: 180
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prague

Re: Malé povídání o nečastěji opovrhovaném motoru...

Příspěvek od Satas »

jansko píše:Zdarvim, neviem najst kontakt na toho autora clanku, myslim ze je to menovany TOM,
snad sa tu ale niekto napomoc najde:::

1. chcem sa opytat kde je v 2.5 tdi AKE motoru ten odlučovač olejové mlhy,zjednodušeně filtr kterým jde velký tlak z klikové skříně zpět do sání?

Mam motor RokVyr. 2001 a rad by som to precistil, respektive dajte nejaky strucny navod, pripadne foto. url-link ak teda mate niekto nejaky write up na to uz urobeny.

Dakujem.
Na AKE jde odlučovač dolu po sejmutí EGR ventilu a tlakových trubek od čerpadla do vstřiků,nicméně ale AKE má bezudržbový tj stačí vyprat v beenzínu.

Uživatelský avatar
magmuss
Závodník
Závodník
Příspěvky: 513
Registrován: 29.10.2007 19:49

Re: Malé povídání o nečastěji opovrhovaném motoru...

Příspěvek od magmuss »

jansko píše:Zdarvim, neviem najst kontakt na toho autora clanku, myslim ze je to menovany TOM,
snad sa tu ale niekto napomoc najde:::

1. chcem sa opytat kde je v 2.5 tdi AKE motoru ten odlučovač olejové mlhy,zjednodušeně filtr kterým jde velký tlak z klikové skříně zpět do sání?

Mam motor RokVyr. 2001 a rad by som to precistil, respektive dajte nejaky strucny navod, pripadne foto. url-link ak teda mate niekto nejaky write up na to uz urobeny.

Dakujem.

máš SZ

Uživatelský avatar
Satas
Řidič
Řidič
Příspěvky: 180
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prague

Re: Malé povídání o nečastěji opovrhovaném motoru...

Příspěvek od Satas »

Tak hotovo agregát složen jen ještě jednou umýt a šup do auta-))))Komplet galerie.http://satas.rajce.idnes.cz/Passat/

Uživatelský avatar
HanzDj
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 362
Registrován: 25.12.2007 12:51

Re: Malé povídání o nečastěji opovrhovaném motoru...

Příspěvek od HanzDj »

klobouk dolu :wink: take sem měl 2,5ku a problem s tečením oleje - hruza. pak když sem dělal hydroštely atd tak motor byl dělanej a vše bylo lepene na sanit silikon, myslel sem že mě odnesou když sem to viděl. Můj názor je, když 2,5 tak se o ni starat a dat ji co potrebuje. a pak pokud se s ni neco dělá tak to udělat tak jak to má být a né to odfláknout! (tzn nevracet použitá těsnění atd...)
DÍLY SE SLEVOU 30%+
Diagnostika VW-group

Uživatelský avatar
Satas
Řidič
Řidič
Příspěvky: 180
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prague

Re: Malé povídání o nečastěji opovrhovaném motoru...

Příspěvek od Satas »

Takže je to tu,agregát složen namontován a včera poprvé natočen.Již včera k večeru jsem to dosložil komplet a vyrazil na test mode drive.Podotýkam že v autě byl nacpanej sráč jmenem POWERBOX který jsem rostříštil o zed hned jak jsem ho vystříhal od řj.nicméně měl za následek to že zřejmě nakopl snímač předsuvníku na čerpadle takže na puvodní se to už nepodařilo natočit tzn má Magmuss nové.Varuji všechny kdo tohle má v autě vytrhejte to ven kurví to čerpadla!!je to vozkoušený.Ale i po techto peripetiích to pěkný přišlo až nakonec,motor má užasnej jemnej zvuk,krásně ztichl vevnitř v autě to jen ševelí a jede to vopravdu krásně,prostě tak jak má surová 110 kw verze jet,žádná turbodíra a to díky tomu že je použito TD ze 132 KW verze.Zde jsem natočil video po zahřátí motoru a přesném dolazení povstřiku na správné hodnoty.....

Uživatelský avatar
Octava
Profík
Profík
Příspěvky: 1179
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Malé povídání o nečastěji opovrhovaném motoru...

Příspěvek od Octava »

pekne,tak hlavne at slouzi a dloho vydrzi :wink:

Uživatelský avatar
magmuss
Závodník
Závodník
Příspěvky: 513
Registrován: 29.10.2007 19:49

Re: Malé povídání o nečastěji opovrhovaném motoru...

Příspěvek od magmuss »

Nemám co vytknout - preciznost, spolehlivost, upřímnost, poctivost a průběžná informativnost. To co řekl, to tam prostě je. Naprostá spokojenost a klidné svědomí. Dokud budu mít šestihrnek ropáka a bude to Toma ještě bavit, jezdím už jen za ním.

Ještě se doladí převodovka-samochodka.. podezření na hydroměnič, pak bude snad klid.
Naposledy upravil(a) magmuss dne 26.09.2009 06:30, celkem upraveno 1 x.

TDI 4MOTION
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 381
Registrován: 18.07.2008 06:54
Bydliště: Opava

Re: Malé povídání o nečastěji opovrhovaném motoru...

Příspěvek od TDI 4MOTION »

Zajimala by me vysledna castka+dily a asi nejem me,ale pokud bys to nechtel zverejnovat mohl bys mi ji napsat do SZ?Pokud ne pochopim :D nebot asi zanedbatelna nebyla :lol: Diky
vé-šestka

Uživatelský avatar
magmuss
Závodník
Závodník
Příspěvky: 513
Registrován: 29.10.2007 19:49

Re: Malé povídání o nečastěji opovrhovaném motoru...

Příspěvek od magmuss »

celkově to vyšlo do 60tis kč

nakonec odešlo ještě naftové čerpadlo díky powerboxu. 8O

TDI 4MOTION
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 381
Registrován: 18.07.2008 06:54
Bydliště: Opava

Re: Malé povídání o nečastěji opovrhovaném motoru...

Příspěvek od TDI 4MOTION »

Ten powerbox sem chtel davat i ja,ale vykaslal sem se na to a jek tady ctu tak asi dobre.Diky
vé-šestka

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“