Ventil N109

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Uživatelský avatar
AGZ77
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ostrava

Ventil N109

Příspěvek od AGZ77 »

Ahoj, auto jede jako SDI a při teplém motoru po startu vyletí na 2000ot/min a pak spadne na volnoběh.
VAG hlásí chybu: 01237 - Odpojovací ventil paliva (N109)
04-00 - Mechanická závada
Dnes jsem zkusil test akčních členů při nastartovaném i nenastartovaném motoru. Při nastartovaném při testu ventilu N109, motor zdechnul. Při nenastartovaném ventil necvakal!
Odpojil jsem kablík z ventilu a motor zdechnul, ale když jsem kablík přikládal zpátky na ventil, tak ten necvakal. Co je teda špatně? Jsem z toho jelen.
Nevíte, čím by to mohlo být?
VW CC 2,0TDI 125kW, 2012, DSG, CFG

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Ventil N109

Příspěvek od majkl1 »

Takhle to má být. Při testu a nastartovaným motoru ti musí zdechnout. S těma příznakama na motoru by to mělo souvislost jen, když by přivíral částečně. Ale spíš to bude něčím jiným. :roll:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
AGZ77
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ostrava

Re: Ventil N109

Příspěvek od AGZ77 »

majkl1 píše:Takhle to má být. Při testu a nastartovaným motoru ti musí zdechnout. S těma příznakama na motoru by to mělo souvislost jen, když by přivíral částečně. Ale spíš to bude něčím jiným. :roll:
Já vím, že to tak má být, už to někdo psal, jestli jsi to náhodou nebyl ty :D Ale při nenastartovaném motoru by při tom testu měl venti cvakat, ne? A ani když odpojím ten káblík od ventilu, tak necvaká, to je mě záhadou.
A nemáš tušení, čím jiným by to mohlo být? Nebo která chytrá hlava kolem Ostravy by na to mohla přijít?
Dík, Adam.
VW CC 2,0TDI 125kW, 2012, DSG, CFG

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Ventil N109

Příspěvek od majkl1 »

Vymaž závady v paměti a vyprovokuj nouzák. Pak najeď do paměti závad a pokud tam bude zase ten N109, tak bude vadnej a bude se chvílema částečně odpojovat. Pokud bude chyba jiná, hoď jí sem. :roll:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
AGZ77
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ostrava

Re: Ventil N109

Příspěvek od AGZ77 »

majkl1 píše:Vymaž závady v paměti a vyprovokuj nouzák. Pak najeď do paměti závad a pokud tam bude zase ten N109, tak bude vadnej a bude se chvílema částečně odpojovat. Pokud bude chyba jiná, hoď jí sem. :roll:
Už jsem to udělal. Vyprovokovat nouzák není vůbec problém, páč to spadne hned po startu. Naskočí tam hned zase chyba 01237, ventil N109...
Jiná chyba se tam neobjevuje.
VW CC 2,0TDI 125kW, 2012, DSG, CFG

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Ventil N109

Příspěvek od majkl1 »

Jestli máš měřák zkus to dle tohoto návodu:
(pin k řj motoru by měl mít číslo 77 nebo 53 dle typu řídící jednotky)
Přílohy
Bez-názvu-1.jpg
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
AGZ77
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ostrava

Re: Ventil N109

Příspěvek od AGZ77 »

Vyzkouším zítra. Budu mít měřák a taky si půjčím jiný N109. Tak uvidím. Díky za ten návod!!!
Teď si sice nejsem jistý, kde najdu vedení k ŘJ, nejsem u auta a neumím si to z hlavy vybavit, ale snad tam nějaké vedení najdu :D
Snad to bude v tom ventilu, ať nemusím složitě hledat nějaký přerušený kabel. To by mě švihlo.
VW CC 2,0TDI 125kW, 2012, DSG, CFG

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Ventil N109

Příspěvek od majkl1 »

Normálně sundáš dekl krytu řj motoru a odděláš štekr. Piny mají čísla, tak můžeš kabel jednoduše zkusit aniž bys něco na autě hledal. :wink:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
AGZ77
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ostrava

Re: Ventil N109

Příspěvek od AGZ77 »

majkl1 píše:Normálně sundáš dekl krytu řj motoru a odděláš štekr. Piny mají čísla, tak můžeš kabel jednoduše zkusit aniž bys něco na autě hledal. :wink:
Jsi skvělý!!! Díky. Zítra to prozkouším a dám vědět, jak jsem dopadl.
Čáááu, Adam.
P.S.Ten návod vypadá dost dobře. Copa to je za šikovný prográmek? Hmmm?
VW CC 2,0TDI 125kW, 2012, DSG, CFG

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Ventil N109

Příspěvek od majkl1 »

Nějakej ETech. :P
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
AGZ77
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ostrava

Re: Ventil N109

Příspěvek od AGZ77 »

majkl1 píše:Nějakej ETech. :P
Pěkný, pěkný. Asi přikoupím :lol:
Jestli půjde přikoupit...
VW CC 2,0TDI 125kW, 2012, DSG, CFG

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Ventil N109

Příspěvek od majkl1 »

Koupit lze ledascos :P
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

jvaculka
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 12.06.2011 10:20

Re: Ventil N109

Příspěvek od jvaculka »

Mal som ten istý problém chovalo sa ako SDI ale už to je vyriešené v servise my povedali akasik hadička bola vypadnuta daly ju naspäť a ide ako v tedy

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“