Dunivý zvuk u PD 96kW

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
TomHy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 191
Registrován: 24.02.2006 21:02

Dunivý zvuk u PD 96kW

Příspěvek od TomHy »

U Passatu B5,5 rv03 PD 96kW, je dost nepříjemný dunivý zvuk od motoru mezi 1600-1800 otáček. Není to převodovka, je to i na neutrál. Už jsem řešil výfuk (kat), tím to není. Napadají mě silentbloky. Je pravda, že u těchto otáček je prudký nárust krouťáku, možná je to tím. Viděl jsem několik Passatů i 2004 a vždycky při těchto ot pěkně zaduněl. Tak se chci zeptat, jestli s tím nemá někdo zkušenost, jestli je to silent blokama, nebo někde vůle,....

Uživatelský avatar
PPetr
Závodník
Závodník
Příspěvky: 582
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dunivý zvuk u PD 96kW

Příspěvek od PPetr »

TomHy píše:U Passatu B5,5 rv03 PD 96kW, je dost nepříjemný dunivý zvuk od motoru mezi 1600-1800 otáček. Není to převodovka, je to i na neutrál. Už jsem řešil výfuk (kat), tím to není. Napadají mě silentbloky. Je pravda, že u těchto otáček je prudký nárust krouťáku, možná je to tím. Viděl jsem několik Passatů i 2004 a vždycky při těchto ot pěkně zaduněl. Tak se chci zeptat, jestli s tím nemá někdo zkušenost, jestli je to silent blokama, nebo někde vůle,....
Kolik máš najeto km.? Já mám ted přesně 99tis km a dělá mi to taky. :evil:
Dělá ti to už od začátku nebo ti to začalo dělat až ted?
Jsou to přesně nejpoužívanější otáčky u 6ti kvaltu a celkem hodně mě to se..
ubytování v Praze: ZDE

Uživatelský avatar
TomHy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 191
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od TomHy »

já mám 150tkm, ale koupil jsem ho ve 110tkm, ale ten zvuk od začátku. I v autotestech se píše, že Passat dost duní u nižších ot., zajímalo by mně jestli je to ten zvuk. Duní to tak fakt každému nebo je to něco navíc. Nedělá to někomu? Tobě to dělá odkdy?

Uživatelský avatar
yardaz
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 453
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od yardaz »

Dělá mi to taky 2004 96kW chip na 160ps, mezi 1500 - 2000 ot. mám najeto 90tis. :(
Když Pássovec, tak TDI!!!!

http://www.dakoinvest.cz
PRODÁM VAŠI NEMOVITOST, AŤ JE KDEKOLIV, MIMO MĚSÍCE A VENUŠE.........

Uživatelský avatar
TomHy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 191
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od TomHy »

yardaz píše:Dělá mi to taky 2004 96kW chip na 160ps, mezi 1500 - 2000 ot. mám najeto 90tis. :(
dělá ti to od začátku, nebo začalo s něčím???

Uživatelský avatar
Paskal
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 7640
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Paskal »

A mě nic neduní... :wink:

Uživatelský avatar
yardaz
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 453
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od yardaz »

Nedokážu říct, mám to auto 4 měsíce a dělá to furt. Před tím jsem měl 2001 manuál a 2002 Tiptronic a nedělali to ani jeden......
Když Pássovec, tak TDI!!!!

http://www.dakoinvest.cz
PRODÁM VAŠI NEMOVITOST, AŤ JE KDEKOLIV, MIMO MĚSÍCE A VENUŠE.........

Uživatelský avatar
PPetr
Závodník
Závodník
Příspěvky: 582
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PPetr »

No já tu 96kw PD mám od jara a měla najeto 90tis. Dneska jsem jezdil s tim starým a musim hodně nerad uznat, že je to prostě klidnější. U starýho mam najeto 150 a je to oproti novějšímu "tichošlápek" Jinak mi to duní přesně v těch 1600 otáčkách a hned co jsem ho koupil :evil:
ubytování v Praze: ZDE

Uživatelský avatar
tawarish
Řidič
Řidič
Příspěvky: 54
Registrován: 24.02.2006 21:02

klasika..

Příspěvek od tawarish »

dunenie u 96 kw tdi je standard.. duni to v motore, skripe to v interiery, ale stale to stoji za to!!!

Uživatelský avatar
cendler
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1400
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ve svém
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cendler »

já mám B5 taky PD a někde jsem četl že to dunění je právě díky tomu PD, že motor bez něj je klidnější a že není tolik slyšet ale co je na tom pravdy nevím, četl jsem to v nějaké recenzi

Uživatelský avatar
TomHy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 191
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od TomHy »

Paskal píše:A mě nic neduní... :wink:
A nevíš teda čím to dunění je? Proč je to jen u těch zhruba 1600-1800ot, jinak nádhera. Měl jsem octu 81kW a tam tento zvuk nebyl, ale jinak se to nedá srovnat, zpátky bych to nevyměnil. Ať sednu do jakékoli 96kW napříč (Golf, Bora,..) tak tam toto dunění není. Proč to dělá motor podélný??? Koumáků spoustu, ale nikdo se o to nezajímal? Vždyť je to dost nepříjemné, je to snad jediná věc, co mně na tom pašovi vadí. Je to zvuk od PD vstřiků, které pohání vačka???

Uživatelský avatar
yardaz
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 453
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od yardaz »

Ví někdo co tam teda vlastně duní??????? Myslel jsem původně, že mi prasknul výfuk... 8O
Když Pássovec, tak TDI!!!!

http://www.dakoinvest.cz
PRODÁM VAŠI NEMOVITOST, AŤ JE KDEKOLIV, MIMO MĚSÍCE A VENUŠE.........

Uživatelský avatar
Cody_ke
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 416
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kosice - Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cody_ke »

Ten zvuk co popisujete sa nazyva v NVH terminologii boom, u niektorych aut je vacsi u niektorych mensi zalezi od zostavy motor, typ vstrekovania, spojka, prevodovka, vyfuk, sanie atd. Ak vam to nerobilo od zaciatku ale az postupne po odbehnuti nejakych tisicok km zvacsa ide o pruznu spojku, bohuzial ako jedno z najslabsich miest vyfukoveho potrubia, prave v momente ked zacne motor dobre tocit vznika urcity pretlak vo vyfukovom potrubi a spojka meni trochu geometriu preto ten zvuk. Zvacsa pomoze vymenit tu spojku a dostanete sa nazad na normal, ale to iba v pripade ze skutocne nejde o nieco co je navrhnute uz priamo do vyroby, u niektorych aut je to zelany jav.

Uživatelský avatar
TomHy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 191
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od TomHy »

Cody_ke píše:Ten zvuk co popisujete sa nazyva v NVH terminologii boom, u niektorych aut je vacsi u niektorych mensi zalezi od zostavy motor, typ vstrekovania, spojka, prevodovka, vyfuk, sanie atd. Ak vam to nerobilo od zaciatku ale az postupne po odbehnuti nejakych tisicok km zvacsa ide o pruznu spojku, bohuzial ako jedno z najslabsich miest vyfukoveho potrubia, prave v momente ked zacne motor dobre tocit vznika urcity pretlak vo vyfukovom potrubi a spojka meni trochu geometriu preto ten zvuk. Zvacsa pomoze vymenit tu spojku a dostanete sa nazad na normal, ale to iba v pripade ze skutocne nejde o nieco co je navrhnute uz priamo do vyroby, u niektorych aut je to zelany jav.
Asi myslíš vlnovec nebo někdo mu říká pletenec, atd. Ten jsem zkoušel jak převařit jiný, tak jsem si sehnal novou tu přední část výfuku s vlnovcem i katem a změna abs. žádná. Samo někdo může mít i vlnovce prasklého a bývá to často. Nejhorší je, že to dunění se projevuje vevnitř. Když stoupnu ke svému autu zvenku zepředu k motoru a někdo přidává plyn, tak zvuk toho motoru je rovnoměrný a žádný extrém, jako vevnitř, to zvenku některé PD hučí víc:) Mám pocit, že to jde do kastle (silentbloky), nebo mě jëště napadají ty tlumiče na výfuku (asi ten středový). Vysypává se ten tlumič? Kdo má zkušenosti, po jak u pašaunů odchází výfuk nebo silentbloky? Díky

Uživatelský avatar
yardaz
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 453
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od yardaz »

Já bych to tipoval na ten silemblok.....
Když Pássovec, tak TDI!!!!

http://www.dakoinvest.cz
PRODÁM VAŠI NEMOVITOST, AŤ JE KDEKOLIV, MIMO MĚSÍCE A VENUŠE.........

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“