vypadá to jako plastovej balon...vede k tomu pouze jedna hadice a je to poblíž ventilu N75majkl1 píše:Jde o to, kterou krabicí máš na mysli. Podtlakovejch krámů je tam celá řada.
B5 81kW AFN, lenoušek při chuti
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- beatrice
- Řidič
- Příspěvky: 92
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10099
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti
To je zásobník podtlaku.
Čidlo atm. tlaku je v ECU.
Kolik konektorů má tvoje řj?
Čidlo atm. tlaku je v ECU.
Kolik konektorů má tvoje řj?
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- beatrice
- Řidič
- Příspěvky: 92
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti
nicméně trubka k ní nevede, pouze dráty...akorát na těle řj je takovej špunt...mimochodem ECU myslíš řídící jednotku přepokládámmajkl1 píše:To je zásobník podtlaku.
Čidlo atm. tlaku je v ECU.
Kolik konektorů má tvoje řj?
- beatrice
- Řidič
- Příspěvky: 92
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti
http://leteckaposta.cz/445419661" onclick="window.open(this.href);return false;
tady jsou logy....palivo je log pole 13...ve třech polích jsou hodnoty a ve čtvrtém ne, chápu to jako dávku paliva na válec...jenom prosím o upřesnění... v logu projizdka jsem jel do lehkého kopce, měl tam trojku a z 1000ot jsem dal tvrdej až tam byly 3000. Dneska jsem tam dal novou váhu, zkontroloval jsem podtlaky, regulace turba se chová následovně...na volnoběh je táhlo maximálně vytažený směrem k podtlakovýmu měchu, jakmile šlápnu na plyn táhlo padá dolů, jako když odpojím podtlakovou hadici. když jsem dneska napojil podtlakovou hadici napřímo od vývěvy, při vytočení jsem se s turbem dostal na 1800, moc jsem to nemotal...když jsem rozpojil potrubí vysokýho tlaku od turba, váha vykazovala kolem 900.
tady jsou logy....palivo je log pole 13...ve třech polích jsou hodnoty a ve čtvrtém ne, chápu to jako dávku paliva na válec...jenom prosím o upřesnění... v logu projizdka jsem jel do lehkého kopce, měl tam trojku a z 1000ot jsem dal tvrdej až tam byly 3000. Dneska jsem tam dal novou váhu, zkontroloval jsem podtlaky, regulace turba se chová následovně...na volnoběh je táhlo maximálně vytažený směrem k podtlakovýmu měchu, jakmile šlápnu na plyn táhlo padá dolů, jako když odpojím podtlakovou hadici. když jsem dneska napojil podtlakovou hadici napřímo od vývěvy, při vytočení jsem se s turbem dostal na 1800, moc jsem to nemotal...když jsem rozpojil potrubí vysokýho tlaku od turba, váha vykazovala kolem 900.
- beatrice
- Řidič
- Příspěvky: 92
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti
ještě mně jeden kamoš říkal, že to může být zacpaným katem...ale beru to jako opravdu poslední možnost -vymlátit ho...auto se chová tak, že netáhne, dám tvrdej na dálnici ve 120 a zrychluje to asi jak naše fábka SDI...mimochodem jsem z JM kraje, bydlím asi 30km od třebíče, 15km od Rosic
- FandaTDI
- VWjunior
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-západ
Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti
ty to auto nemáš moc rád, že s nim děláš takový psí kusy jako plnej knedl při dvanácti stovkách rpm na trojku, atp. (takovejhle styl jízdy by mohl napomoct i tomu zacpání katu) ... 2,5-4 t. ot. by toho řekly víc, ale atm. tlak vypadá ok, regulace se nezdá nějak zatuhlá a na novou váhu bych tohle netipoval ... při 2-2,7t.ot. máš tlak v potrubí přes 2 bary - to ti to nejede? To bych mrkl na palivo(8.skupina),ap.
13. skupina už se tu taky řešila i v souvislosti s orient. porovnáním kompresí - je to regulace (hlavně?) při volnoběhu a to, že tam máš kladný hodnoty znamená, že jednotka dává víc paliva (slabší válec), chybějící 4. údaj připisuju tomu, že to je v porovnání k 4.(?) válci, ale dokud to nejde přes +-1, tak je to v cajku, tolerance je do +-2
13. skupina už se tu taky řešila i v souvislosti s orient. porovnáním kompresí - je to regulace (hlavně?) při volnoběhu a to, že tam máš kladný hodnoty znamená, že jednotka dává víc paliva (slabší válec), chybějící 4. údaj připisuju tomu, že to je v porovnání k 4.(?) válci, ale dokud to nejde přes +-1, tak je to v cajku, tolerance je do +-2
Naposledy upravil(a) FandaTDI dne 08.09.2010 09:59, celkem upraveno 1 x.
- beatrice
- Řidič
- Příspěvky: 92
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti
FandaTDI píše:ty to auto nemáš moc rád, že s nim děláš takový psí kusy jako plnej knedl při dvanácti stovkách rpm na trojku, atp. (takovejhle styl jízdy by mohl napomoct i tomu zacpání katu) ... 2,5-4 t. ot. by toho řekly víc, ale atm. tlak vypadá ok, regulace se nezdá nějak zatuhlá a na novou váhu bych tohle netipoval ... při 2-2,7t.ot. máš tlak v potrubí přes 2 bary - to ti to nejede? To bych mrkl na palivo(8.skupina),ap.
13. skupina už se tu taky řešila i v souvislosti s orient. porovnání kompresí - je to regulace (hlavně?) při volnoběhu a to, že tam máš kladný hodnoty znamená, že jednotka dává víc paliva (slabší válec), chybějící 4. údaj připisuju tomu, že to je v porovnání k 4.(?) válci, ale dokud to nejde přes +-1, tak je to v cajku, tolerance je do +-2
i tak váha je opravdu včera nově instalovaná... auto opravdu nemá zátah a jde to tuším vidět i z toho logu jak to tomu dlouho trvalo kopec nebyl nic extra stoupání a normálně tomu takovej knedl nedávám...četl jsem, že log je třeba udělat tímto způsobem...takže napadá někoho co s tím...myslím že je vyloučena banalita typu prasklá hadice, nebo zatuhlá regulace...
- beatrice
- Řidič
- Příspěvky: 92
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti
Na dieselpoweru řešili obdobnej problém se škoda octavia...podobný příznaky, regulace turba chodila ale váha ukazovala míň...mluvili tam o jakýmsi odpojovači paliva...co to vlastně je? šlo tam o jinej typ motoru ale i tak...mimochodem když chcípu motor, to auto se solidně zachvěje a při startu v tom taky potrhne...startuje to jak se říká na brnk...
-
- Jezdec
- Příspěvky: 231
- Registrován: 15.06.2008 14:35
- Bydliště: Rakovník až Slaný
Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti
Pokud nemáš hadičku do ŘJ tak už máš snímač tlaku někde na sání. Prohlídni sání směrem od EGRu a někde ho tam najdeš. Jsou to dvě čidla v jednom pouzdře (tlak a teplota). Vypadá asi takto:beatrice píše:ještě jeden dotaz...mluví se tu o hadici k snímači atm. tlaku na řj...rozdělal jsem tu škatuli ve který je společně s pojistkama dle amperáže pro žhavení...žádná hadice tam není...netuší tedy někdo kde může být jinde snímač atm. tlaku?
http://www.motorservis.cz/katalog/pics/941060.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Zkus u chcípnutýho motoru ještě přes VAG kouknout do skupiny 10 a porovnat pole 2 a 3.
2 ... atmosférický tlak (z čidla které je napevno v ŘJ)
3 ... tlak udávaný čidlem v sání
Ty dva tlaky se musí shodovat, +-30mbar. Jestli se liší hodně, zkus očistit kontakty případně na zkoušku si od někoho půjč. Údajně (ale to nevím jistě) když to čidlo odpojíš, tak se hodnota v poli 3 sama vyšplhá na hodnotu v poli 2.
A když už budeš v tom, koukni do skupiny 7 pole 3. Tam je teplota z toho čidla a ta by měla odpovídat okolnímu vzduchu.
Passat 2002, TrendLine, 1.9TDi, 96kW PD (AVF,FRK)
- beatrice
- Řidič
- Příspěvky: 92
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti
pivo231 píše:Pokud nemáš hadičku do ŘJ tak už máš snímač tlaku někde na sání. Prohlídni sání směrem od EGRu a někde ho tam najdeš. Jsou to dvě čidla v jednom pouzdře (tlak a teplota). Vypadá asi takto:beatrice píše:ještě jeden dotaz...mluví se tu o hadici k snímači atm. tlaku na řj...rozdělal jsem tu škatuli ve který je společně s pojistkama dle amperáže pro žhavení...žádná hadice tam není...netuší tedy někdo kde může být jinde snímač atm. tlaku?
http://www.motorservis.cz/katalog/pics/941060.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Zkus u chcípnutýho motoru ještě přes VAG kouknout do skupiny 10 a porovnat pole 2 a 3.
2 ... atmosférický tlak (z čidla které je napevno v ŘJ)
3 ... tlak udávaný čidlem v sání
Ty dva tlaky se musí shodovat, +-30mbar. Jestli se liší hodně, zkus očistit kontakty případně na zkoušku si od někoho půjč. Údajně (ale to nevím jistě) když to čidlo odpojíš, tak se hodnota v poli 3 sama vyšplhá na hodnotu v poli 2.
A když už budeš v tom, koukni do skupiny 7 pole 3. Tam je teplota z toho čidla a ta by měla odpovídat okolnímu vzduchu.
tohoto jsem si všiml už předtím...je tam přesně to co jsi posílal, hodnoty se odlišují a bude to tak do 30...jedna hodnota je 950 a druhá 975
- beatrice
- Řidič
- Příspěvky: 92
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti
Ještě jeden doplněk...odstavil jsem EGR ventil tím, že jsem do potlakový hadice která jej otvírá nacpal šroub - předpokládám že bez podtlaku je EGR zavřený, nedával jsem tam jiné zaslepení, trubka od výfukových svodů k egru je studená, takže předpokládám že je zavřeno...když chvilku stojí a nakopnu ho, je pocitově na protúrování živější, motor ssebou víc trhá, ale po chvilce je reakce na plyn vlažnější...
-
- Jezdec
- Příspěvky: 231
- Registrován: 15.06.2008 14:35
- Bydliště: Rakovník až Slaný
Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti
To by mělo stačit. Čistil jsi parohy sání? Já tam měl dirku tak na ukazováček.beatrice píše:Ještě jeden doplněk...odstavil jsem EGR ventil tím, že jsem do potlakový hadice která jej otvírá nacpal šroub - předpokládám že bez podtlaku je EGR zavřený, nedával jsem tam jiné zaslepení, trubka od výfukových svodů k egru je studená, takže předpokládám že je zavřeno...
Passat 2002, TrendLine, 1.9TDi, 96kW PD (AVF,FRK)
- beatrice
- Řidič
- Příspěvky: 92
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti
parohy sání? to je co?pivo231 píše:To by mělo stačit. Čistil jsi parohy sání? Já tam měl dirku tak na ukazováček.beatrice píše:Ještě jeden doplněk...odstavil jsem EGR ventil tím, že jsem do potlakový hadice která jej otvírá nacpal šroub - předpokládám že bez podtlaku je EGR zavřený, nedával jsem tam jiné zaslepení, trubka od výfukových svodů k egru je studená, takže předpokládám že je zavřeno...
- beatrice
- Řidič
- Příspěvky: 92
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti
beatrice píše:parohy sání? to je co?pivo231 píše: To by mělo stačit. Čistil jsi parohy sání? Já tam měl dirku tak na ukazováček.
jo parohy...už vím...prostě svody sání...to jsem pucoval jakýmsi sprejem na to určeným...představa že bych to sundával mě moc netěší...
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10099
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti
Tak za prvé, můžeš mít stále přiotevřený EGR. To že mu utímpneš podtlak, neznamená to, že je zavřený. Může mít v sobě tolik nánosů, že nedovírá. Dej tam tedy plech.
Za druhé bych nevyloučil netěsnost v potrubí za turbem(včetně díry v IC).
Za další - nedělal už někdo turbo? Stává se, že když se dávaj podložky, může se to přehnat a pak turbo netlačí.
Pak něco obdobného mi dělalo (váha však ukazovala ještě o krapet méně) špatně nastavená vačka a sacíma ventilama se vracel vzduch zpět.
Pak máš asi taky nějaký svinstvo pod plynovým pedálem, páč ti to nedá 100%.
Turbo ti zkrátka pomalu tlačí a trvá mu 4,5 vteřiny než se dostane na požadavek. Začni pořádnou záslepkou EGRu.
Za druhé bych nevyloučil netěsnost v potrubí za turbem(včetně díry v IC).
Za další - nedělal už někdo turbo? Stává se, že když se dávaj podložky, může se to přehnat a pak turbo netlačí.
Pak něco obdobného mi dělalo (váha však ukazovala ještě o krapet méně) špatně nastavená vačka a sacíma ventilama se vracel vzduch zpět.
Pak máš asi taky nějaký svinstvo pod plynovým pedálem, páč ti to nedá 100%.
Turbo ti zkrátka pomalu tlačí a trvá mu 4,5 vteřiny než se dostane na požadavek. Začni pořádnou záslepkou EGRu.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)