B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
beatrice
Řidič
Řidič
Příspěvky: 92
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od beatrice »

majkl1 píše:Jde o to, kterou krabicí máš na mysli. Podtlakovejch krámů je tam celá řada. :P
vypadá to jako plastovej balon...vede k tomu pouze jedna hadice a je to poblíž ventilu N75

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od majkl1 »

To je zásobník podtlaku.
Čidlo atm. tlaku je v ECU.
Kolik konektorů má tvoje řj? :roll:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
beatrice
Řidič
Řidič
Příspěvky: 92
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od beatrice »

majkl1 píše:To je zásobník podtlaku.
Čidlo atm. tlaku je v ECU.
Kolik konektorů má tvoje řj? :roll:
nicméně trubka k ní nevede, pouze dráty...akorát na těle řj je takovej špunt...mimochodem ECU myslíš řídící jednotku přepokládám

Uživatelský avatar
beatrice
Řidič
Řidič
Příspěvky: 92
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od beatrice »

http://leteckaposta.cz/445419661" onclick="window.open(this.href);return false;

tady jsou logy....palivo je log pole 13...ve třech polích jsou hodnoty a ve čtvrtém ne, chápu to jako dávku paliva na válec...jenom prosím o upřesnění... v logu projizdka jsem jel do lehkého kopce, měl tam trojku a z 1000ot jsem dal tvrdej až tam byly 3000. Dneska jsem tam dal novou váhu, zkontroloval jsem podtlaky, regulace turba se chová následovně...na volnoběh je táhlo maximálně vytažený směrem k podtlakovýmu měchu, jakmile šlápnu na plyn táhlo padá dolů, jako když odpojím podtlakovou hadici. když jsem dneska napojil podtlakovou hadici napřímo od vývěvy, při vytočení jsem se s turbem dostal na 1800, moc jsem to nemotal...když jsem rozpojil potrubí vysokýho tlaku od turba, váha vykazovala kolem 900.

Uživatelský avatar
beatrice
Řidič
Řidič
Příspěvky: 92
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od beatrice »

ještě mně jeden kamoš říkal, že to může být zacpaným katem...ale beru to jako opravdu poslední možnost -vymlátit ho...auto se chová tak, že netáhne, dám tvrdej na dálnici ve 120 a zrychluje to asi jak naše fábka SDI...mimochodem jsem z JM kraje, bydlím asi 30km od třebíče, 15km od Rosic

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od FandaTDI »

ty to auto nemáš moc rád, že s nim děláš takový psí kusy jako plnej knedl při dvanácti stovkách rpm na trojku, atp. (takovejhle styl jízdy by mohl napomoct i tomu zacpání katu) ... 2,5-4 t. ot. by toho řekly víc, ale atm. tlak vypadá ok, regulace se nezdá nějak zatuhlá a na novou váhu bych tohle netipoval ... při 2-2,7t.ot. máš tlak v potrubí přes 2 bary - to ti to nejede? To bych mrkl na palivo(8.skupina),ap.
13. skupina už se tu taky řešila i v souvislosti s orient. porovnáním kompresí - je to regulace (hlavně?) při volnoběhu a to, že tam máš kladný hodnoty znamená, že jednotka dává víc paliva (slabší válec), chybějící 4. údaj připisuju tomu, že to je v porovnání k 4.(?) válci, ale dokud to nejde přes +-1, tak je to v cajku, tolerance je do +-2 :wink:
Naposledy upravil(a) FandaTDI dne 08.09.2010 09:59, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
beatrice
Řidič
Řidič
Příspěvky: 92
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od beatrice »

FandaTDI píše:ty to auto nemáš moc rád, že s nim děláš takový psí kusy jako plnej knedl při dvanácti stovkách rpm na trojku, atp. (takovejhle styl jízdy by mohl napomoct i tomu zacpání katu) ... 2,5-4 t. ot. by toho řekly víc, ale atm. tlak vypadá ok, regulace se nezdá nějak zatuhlá a na novou váhu bych tohle netipoval ... při 2-2,7t.ot. máš tlak v potrubí přes 2 bary - to ti to nejede? To bych mrkl na palivo(8.skupina),ap.
13. skupina už se tu taky řešila i v souvislosti s orient. porovnání kompresí - je to regulace (hlavně?) při volnoběhu a to, že tam máš kladný hodnoty znamená, že jednotka dává víc paliva (slabší válec), chybějící 4. údaj připisuju tomu, že to je v porovnání k 4.(?) válci, ale dokud to nejde přes +-1, tak je to v cajku, tolerance je do +-2 :wink:

i tak váha je opravdu včera nově instalovaná...:-) auto opravdu nemá zátah a jde to tuším vidět i z toho logu jak to tomu dlouho trvalo kopec nebyl nic extra stoupání a normálně tomu takovej knedl nedávám...četl jsem, že log je třeba udělat tímto způsobem...takže napadá někoho co s tím...myslím že je vyloučena banalita typu prasklá hadice, nebo zatuhlá regulace...

Uživatelský avatar
beatrice
Řidič
Řidič
Příspěvky: 92
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od beatrice »

Na dieselpoweru řešili obdobnej problém se škoda octavia...podobný příznaky, regulace turba chodila ale váha ukazovala míň...mluvili tam o jakýmsi odpojovači paliva...co to vlastně je? šlo tam o jinej typ motoru ale i tak...mimochodem když chcípu motor, to auto se solidně zachvěje a při startu v tom taky potrhne...startuje to jak se říká na brnk...

pivo231
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 231
Registrován: 15.06.2008 14:35
Bydliště: Rakovník až Slaný

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od pivo231 »

beatrice píše:ještě jeden dotaz...mluví se tu o hadici k snímači atm. tlaku na řj...rozdělal jsem tu škatuli ve který je společně s pojistkama dle amperáže pro žhavení...žádná hadice tam není...netuší tedy někdo kde může být jinde snímač atm. tlaku?
Pokud nemáš hadičku do ŘJ tak už máš snímač tlaku někde na sání. Prohlídni sání směrem od EGRu a někde ho tam najdeš. Jsou to dvě čidla v jednom pouzdře (tlak a teplota). Vypadá asi takto:
http://www.motorservis.cz/katalog/pics/941060.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Zkus u chcípnutýho motoru ještě přes VAG kouknout do skupiny 10 a porovnat pole 2 a 3.
2 ... atmosférický tlak (z čidla které je napevno v ŘJ)
3 ... tlak udávaný čidlem v sání

Ty dva tlaky se musí shodovat, +-30mbar. Jestli se liší hodně, zkus očistit kontakty případně na zkoušku si od někoho půjč. Údajně (ale to nevím jistě) když to čidlo odpojíš, tak se hodnota v poli 3 sama vyšplhá na hodnotu v poli 2.

A když už budeš v tom, koukni do skupiny 7 pole 3. Tam je teplota z toho čidla a ta by měla odpovídat okolnímu vzduchu.
Passat 2002, TrendLine, 1.9TDi, 96kW PD (AVF,FRK)

Uživatelský avatar
beatrice
Řidič
Řidič
Příspěvky: 92
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od beatrice »

pivo231 píše:
beatrice píše:ještě jeden dotaz...mluví se tu o hadici k snímači atm. tlaku na řj...rozdělal jsem tu škatuli ve který je společně s pojistkama dle amperáže pro žhavení...žádná hadice tam není...netuší tedy někdo kde může být jinde snímač atm. tlaku?
Pokud nemáš hadičku do ŘJ tak už máš snímač tlaku někde na sání. Prohlídni sání směrem od EGRu a někde ho tam najdeš. Jsou to dvě čidla v jednom pouzdře (tlak a teplota). Vypadá asi takto:
http://www.motorservis.cz/katalog/pics/941060.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Zkus u chcípnutýho motoru ještě přes VAG kouknout do skupiny 10 a porovnat pole 2 a 3.
2 ... atmosférický tlak (z čidla které je napevno v ŘJ)
3 ... tlak udávaný čidlem v sání

Ty dva tlaky se musí shodovat, +-30mbar. Jestli se liší hodně, zkus očistit kontakty případně na zkoušku si od někoho půjč. Údajně (ale to nevím jistě) když to čidlo odpojíš, tak se hodnota v poli 3 sama vyšplhá na hodnotu v poli 2.

A když už budeš v tom, koukni do skupiny 7 pole 3. Tam je teplota z toho čidla a ta by měla odpovídat okolnímu vzduchu.



tohoto jsem si všiml už předtím...je tam přesně to co jsi posílal, hodnoty se odlišují a bude to tak do 30...jedna hodnota je 950 a druhá 975

Uživatelský avatar
beatrice
Řidič
Řidič
Příspěvky: 92
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od beatrice »

Ještě jeden doplněk...odstavil jsem EGR ventil tím, že jsem do potlakový hadice která jej otvírá nacpal šroub - předpokládám že bez podtlaku je EGR zavřený, nedával jsem tam jiné zaslepení, trubka od výfukových svodů k egru je studená, takže předpokládám že je zavřeno...když chvilku stojí a nakopnu ho, je pocitově na protúrování živější, motor ssebou víc trhá, ale po chvilce je reakce na plyn vlažnější...

pivo231
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 231
Registrován: 15.06.2008 14:35
Bydliště: Rakovník až Slaný

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od pivo231 »

beatrice píše:Ještě jeden doplněk...odstavil jsem EGR ventil tím, že jsem do potlakový hadice která jej otvírá nacpal šroub - předpokládám že bez podtlaku je EGR zavřený, nedával jsem tam jiné zaslepení, trubka od výfukových svodů k egru je studená, takže předpokládám že je zavřeno...
To by mělo stačit. Čistil jsi parohy sání? Já tam měl dirku tak na ukazováček.
Passat 2002, TrendLine, 1.9TDi, 96kW PD (AVF,FRK)

Uživatelský avatar
beatrice
Řidič
Řidič
Příspěvky: 92
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od beatrice »

pivo231 píše:
beatrice píše:Ještě jeden doplněk...odstavil jsem EGR ventil tím, že jsem do potlakový hadice která jej otvírá nacpal šroub - předpokládám že bez podtlaku je EGR zavřený, nedával jsem tam jiné zaslepení, trubka od výfukových svodů k egru je studená, takže předpokládám že je zavřeno...
To by mělo stačit. Čistil jsi parohy sání? Já tam měl dirku tak na ukazováček.
parohy sání? to je co? :D

Uživatelský avatar
beatrice
Řidič
Řidič
Příspěvky: 92
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od beatrice »

beatrice píše:
pivo231 píše: To by mělo stačit. Čistil jsi parohy sání? Já tam měl dirku tak na ukazováček.
parohy sání? to je co? :D

jo parohy...už vím...prostě svody sání...to jsem pucoval jakýmsi sprejem na to určeným...představa že bych to sundával mě moc netěší...

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od majkl1 »

Tak za prvé, můžeš mít stále přiotevřený EGR. To že mu utímpneš podtlak, neznamená to, že je zavřený. Může mít v sobě tolik nánosů, že nedovírá. Dej tam tedy plech.
Za druhé bych nevyloučil netěsnost v potrubí za turbem(včetně díry v IC).
Za další - nedělal už někdo turbo? Stává se, že když se dávaj podložky, může se to přehnat a pak turbo netlačí.
Pak něco obdobného mi dělalo (váha však ukazovala ještě o krapet méně) špatně nastavená vačka a sacíma ventilama se vracel vzduch zpět.
Pak máš asi taky nějaký svinstvo pod plynovým pedálem, páč ti to nedá 100%.
Turbo ti zkrátka pomalu tlačí a trvá mu 4,5 vteřiny než se dostane na požadavek. Začni pořádnou záslepkou EGRu. :roll:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“