Stránka 1 z 6

B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 01.09.2010 23:13
od beatrice
Čau všichni, nedávno jsem koupil passat B5 81kW a popravdě jsem si od něj sliboval spotřebu do 5,5l a že to trochu pojede, nicméně neděje se tak. Nuže spotřeba je kolem 6,5 když se snažím jet úsporně, a zdá se mně to být gumový -jel jsem ve stejným autě a bylo to úplně o něčem jiným. Snažil jsem se tu vyčíst nějaký rady ale nenašel jsem takže - byla prasklina na potrubí od intercooleru k sacím svodům, hadici jsem vyměnil, regulace turba chodí -když vytáhnu podtlakovou hadici táhlo je dole, pokud ji nasadím vytáhne se nahoru -dle VAGu: na volnoběh se pohybují hodnoty v poli 11: váha vzduchu 406mg/R, tlak turba těsně kolem 1000 - požadovaná se shoduje se skutečnou. Když jsem to projel, nikdy jsem se nedostal s tlakem turba nad 1400mbar...může to mít souvislost se spotřebou a výkonem? jak v tom všem figuruje váha vzduchu jejíž cena mě již nyní protahuje ksicht? díky za pomoc...mimo jiné nejsem automechanik nýbrž elektrikář, ušetřete mě tedy pls poznámek o neodborném vyjadřování :-)

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 02.09.2010 10:30
od hanisz
taky se mi zda ze to jedne malo a zere moc u AFN.. ale mam 4motion + sirsi gumy 225, a klima jede taky casto tak nevim :), ale mel sem praskle tesneni na gumove spojce plastove hadice a kovoveho naustku k turbu (ze spodu.. koukni se) .. jinak bych se podival na podtlakove hadicky v jakem sou stavu jeslti nejsou nekde prodrene stava se to casto... jinak ja mam spotrebu 7:( a to docela jezdim usporne) ale po pul roce sem se smiril :) kazdopadne sem zvedavy jak to bude s jinymi pneu pred szimou jinak palubak mi svina ukazuje prumer 5,4l na poslednich 3000 km

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 02.09.2010 10:53
od pivo231
beatrice píše:Čau všichni, nedávno jsem koupil passat B5 81kW a popravdě jsem si od něj sliboval spotřebu do 5,5l a že to trochu pojede, nicméně neděje se tak. Nuže spotřeba je kolem 6,5 když se snažím jet úsporně, a zdá se mně to být gumový -jel jsem ve stejným autě a bylo to úplně o něčem jiným. Snažil jsem se tu vyčíst nějaký rady ale nenašel jsem takže - byla prasklina na potrubí od intercooleru k sacím svodům, hadici jsem vyměnil, regulace turba chodí -když vytáhnu podtlakovou hadici táhlo je dole, pokud ji nasadím vytáhne se nahoru -dle VAGu: na volnoběh se pohybují hodnoty v poli 11: váha vzduchu 406mg/R, tlak turba těsně kolem 1000 - požadovaná se shoduje se skutečnou. Když jsem to projel, nikdy jsem se nedostal s tlakem turba nad 1400mbar...může to mít souvislost se spotřebou a výkonem? jak v tom všem figuruje váha vzduchu jejíž cena mě již nyní protahuje ksicht? díky za pomoc...mimo jiné nejsem automechanik nýbrž elektrikář, ušetřete mě tedy pls poznámek o neodborném vyjadřování :-)
Musíš ten log udělat za jízdy když je motor v tahu. Takže ideálně spustit logování, dát tam za tři a do kopce to vytočit od 1000 ot/min do 3000 ot/min a log stop. Teprve z toho logu uvidíš, jestli ti funguje regulace turba.

Váha vzduchu měří, kolik vzduchu ti jde do válců a ŘJ motoru podle toho leje naftu. Když váha odchází tak oznamuje míň vzduchu oproti realitě a ŘJ dá míň nafty. Z logu to tu lidi poznaj.

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 02.09.2010 23:53
od FandaTDI
a chyby žádný :?: ... ten tlak je hrozně nízkej, mohl by v tom mít prsty i snímač atmosferickýho tlaku - kolik ukazuje na VAGu? (2.pole v 10.skupině)

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 03.09.2010 18:07
od majkl1
Tak pod plným kouřem by AFN mělo mít požadavek na tlak cca 1948mbar(starší jednotka) nebo 1989mbar novější. Samozřejmě dle aktuálního atm. tlaku. Takže pokud ses nedostal na tuto hodnotu pod zatíženým motorem, budeš mít problém. Až uděláš pořádnej log skupin 3, 10 a 11 a budeš mít prázndou paměť závad, tak to pořešíme, co dál.
Odkud jsi?

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 06.09.2010 10:27
od beatrice
majkl1 píše:Tak pod plným kouřem by AFN mělo mít požadavek na tlak cca 1948mbar(starší jednotka) nebo 1989mbar novější. Samozřejmě dle aktuálního atm. tlaku. Takže pokud ses nedostal na tuto hodnotu pod zatíženým motorem, budeš mít problém. Až uděláš pořádnej log skupin 3, 10 a 11 a budeš mít prázndou paměť závad, tak to pořešíme, co dál.
Odkud jsi?

Na tuto hodnotu jsem se nedostal, log udělám samozřejmě, nicméně laicky řečeno řídící jednotka řídí omezení turba dle nějakých vstupních hodnot...kdyby tam byla dejme tomu požadovaná 1900 a turbo tlačilo podstatně míň bude to jasnej zádrhel v regulaci...když připojím podtlak k turbu, vytáhne to táhlo do krajní polohy a turbo začne citelně tlačit...a ne málo, málem mně sežralo prsty...může být důvodem proč si jednotka říká o malý tlak právě váha vzduchu? kdyby tu někdo popsal co přesně váha vzduchu má na svědomí budu asi nejen já vděčný...

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 06.09.2010 11:22
od pivo231
Může to být tím a z logu je to vidět.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_flow_sensor" onclick="window.open(this.href);return false;

Kontroloval jsi, jestli nemáš olej u ŘJ?

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 06.09.2010 11:34
od beatrice
pivo231 píše:Může to být tím a z logu je to vidět.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_flow_sensor" onclick="window.open(this.href);return false;

Kontroloval jsi, jestli nemáš olej u ŘJ?
olej u řj? myslíš řj motoru? ta je zavřená v krabici daleko od motoru a pokud vím nevede k ní žádná hadice...olej prosakoval pouze u hadicové spojky u EGR, ta hadice byla prasklá a měnil jsem ji, čímž jsem myslel že bude problém s nízkým plnícím tlakem vyřešen...nicméně když jsem tomu dal na pr**l...požadovaná hodnota tlaku nešla nad 1400...

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 06.09.2010 11:46
od pivo231
Jj, ŘJ motoru. Ze sání se vedla hadička přímo do ŘJ kde byl senzor tlaku. Ale od nějakého roku už se to nedělalo a senzor tlaku byl zvlášť (zároveň se senzorem teploty).
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... lej+jednot*" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 06.09.2010 11:48
od majkl1
Až budeš mít log, uvidíme kolik ti ukazuje čidlo atm. tlaku(skupina 10). To podstatně ovlivňuje požadavek na tlak turba. ALe pokud máš AFN se starší jednotkou, budeš mít pravděpodobně prasklou hadičku uvnitř ECU. :roll:

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 06.09.2010 12:31
od beatrice
majkl1 píše:Až budeš mít log, uvidíme kolik ti ukazuje čidlo atm. tlaku(skupina 10). To podstatně ovlivňuje požadavek na tlak turba. ALe pokud máš AFN se starší jednotkou, budeš mít pravděpodobně prasklou hadičku uvnitř ECU. :roll:
tak dneska jsem objednal v elitu váhu vzduchu podle čísla který je na těle váhy vyražený, zítra vyměním a uvidí se...risk je hold zisk...v elitu cena 2500,-

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 06.09.2010 15:22
od filini28
beatrice píše:
majkl1 píše:Až budeš mít log, uvidíme kolik ti ukazuje čidlo atm. tlaku(skupina 10). To podstatně ovlivňuje požadavek na tlak turba. ALe pokud máš AFN se starší jednotkou, budeš mít pravděpodobně prasklou hadičku uvnitř ECU. :roll:
tak dneska jsem objednal v elitu váhu vzduchu podle čísla který je na těle váhy vyražený, zítra vyměním a uvidí se...risk je hold zisk...v elitu cena 2500,-
V mém servisu mi nedávno váhu dávali-1500 kč..Už jsem chtěl poradit,pozdě..

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 07.09.2010 15:14
od beatrice
K čemu je tam mimochodem podtlaková krabice...takovej ten plastovej krám?

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 07.09.2010 15:16
od majkl1
Jde o to, kterou krabicí máš na mysli. Podtlakovejch krámů je tam celá řada. :P

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 07.09.2010 15:16
od beatrice
ještě jeden dotaz...mluví se tu o hadici k snímači atm. tlaku na řj...rozdělal jsem tu škatuli ve který je společně s pojistkama dle amperáže pro žhavení...žádná hadice tam není...netuší tedy někdo kde může být jinde snímač atm. tlaku?