Stránka 3 z 6

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 08.09.2010 14:50
od beatrice
majkl1 píše:Tak za prvé, můžeš mít stále přiotevřený EGR. To že mu utímpneš podtlak, neznamená to, že je zavřený. Může mít v sobě tolik nánosů, že nedovírá. Dej tam tedy plech.
Za druhé bych nevyloučil netěsnost v potrubí za turbem(včetně díry v IC).
Za další - nedělal už někdo turbo? Stává se, že když se dávaj podložky, může se to přehnat a pak turbo netlačí.
Pak něco obdobného mi dělalo (váha však ukazovala ještě o krapet méně) špatně nastavená vačka a sacíma ventilama se vracel vzduch zpět.
Pak máš asi taky nějaký svinstvo pod plynovým pedálem, páč ti to nedá 100%.
Turbo ti zkrátka pomalu tlačí a trvá mu 4,5 vteřiny než se dostane na požadavek. Začni pořádnou záslepkou EGRu. :roll:
a co čidlo tlaku v sacím potrubí...jinak když jsem dal na regulaci turba hadici od podtlaku natvrdo, natlačil 1800 hnedka...auto jsem nedávno koupil, nevím co s tím kdo dělal předemnou...plynový pedál a jejda...mohl mně pod něj zajet koberec i tak si myslím že by to mělo tahnout líp...ovšem zajímavej tip s rozvodama, resp, posunutý rozvody...že by to bylo o zub posunutý? mimoto ta trubka k egr je zcela studená...nemyslím že tím jde byť jen minimum...ale zkusit mohu...

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 08.09.2010 14:56
od majkl1
Já to měl šoupnutý jen o 2cm "na setrváku", což je tak cca půl zubu. Taky zkus na zkoušku prohodit N18 za N75.

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 08.09.2010 15:14
od beatrice
majkl1 píše:Já to měl šoupnutý jen o 2cm "na setrváku", což je tak cca půl zubu. Taky zkus na zkoušku prohodit N18 za N75.
N18 je ventil EGR a N75 je regulace turba? vypadají dost stejně...jen nevím mají stejnej konektor? oba jsou ale myslím řízeny pulsně šířkovou modulací...prostě aby regulovaly...

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 08.09.2010 15:29
od majkl1
Funkčně jsou stejné, liší se pouze materiálem. Na zkoušku to lze vyměnit. :wink:

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 08.09.2010 15:32
od beatrice
majkl1 píše:Funkčně jsou stejné, liší se pouze materiálem. Na zkoušku to lze vyměnit. :wink:
oki, vyzkouším to a dám vědět...brácha se mně mrkne na ty rozvody...myslíš že je reálný aby N75 měl prodlevu a v tom důsledku nabíhalo turbo se zpožděním?

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 08.09.2010 20:13
od FandaTDI
majkl1 - čeče s tim pomalym tlačenim si nejsem jistej, jestli si to takhle vykládat, když požadovanej tlak přesáhne už pod dvěma tis.ot. ... chvíli mu to holt trvalo, než se "sebral z nízkejch"
a jinak co se týče případnejch netěsností sání, tak i vzhledem k nový váze bych při porovnání skut. váhy a tlaku turba netipoval únik (za turbem) ...
Beatrice - ještě k tomu postupu logování - 3 tis. ot. je "referenční hodnota", ne finální ... to už motor všemu "povolí uzdu" (samosebou z výroby ne až do omezovače), takže nižší otáčky jsou řekl bych často míň vypovídající... zkusil bych lognout i to turbo s palivem ...
... turbo možná nebude daleko od pravdy :) , ale jsem zvědavej, čim to nakonec bude

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 09.09.2010 07:46
od beatrice
FandaTDI píše:majkl1 - čeče s tim pomalym tlačenim si nejsem jistej, jestli si to takhle vykládat, když požadovanej tlak přesáhne už pod dvěma tis.ot. ... chvíli mu to holt trvalo, než se "sebral z nízkejch"
a jinak co se týče případnejch netěsností sání, tak i vzhledem k nový váze bych při porovnání skut. váhy a tlaku turba netipoval únik (za turbem) ...
Beatrice - ještě k tomu postupu logování - 3 tis. ot. je "referenční hodnota", ne finální ... to už motor všemu "povolí uzdu" (samosebou z výroby ne až do omezovače), takže nižší otáčky jsou řekl bych často míň vypovídající... zkusil bych lognout i to turbo s palivem ...
... turbo možná nebude daleko od pravdy :) , ale jsem zvědavej, čim to nakonec bude
takže včera jsem prošel podtlakový přípoje, ventil EGR je pouze elektricky připojenej, jinak podtlakový hadice jsou mimo...záměna N75 a N18 nic nepřinesla, dal jsem nový podtlakový hadice, prozkoušel regulaci turba, ta chodí na pohodu, poslední nápad je čidlo tlaku v sacím potrubí se snímačem teploty, co vy na to? jinak už to vidím jako výlet po palivovým hospodářství :-D - někde na foru někdo popisoval, že se mu šprajcl jakejsi ventil přívodu paliva...fakt už nevím...váha to určitě není, regulace asi taky ne, N75 s nejvyšší pravděpodobností též ne -buď je zasekanej kat do kterýho švihnu pajsrem jen co se nase...u nebo to pošlu ze skály....(prosím o upřesnění, jaký skupiny a v jakých otáčkách udělat log)...zatím díkec

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 09.09.2010 07:47
od beatrice
ještě jedna věc...když jsem měl sundanou nasávací rouru do turba, moc s tím rotorem nejde točit...

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 09.09.2010 07:54
od rege
turbo musi ist lahko roztocit... asi by sa mu zisla generalka...

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 09.09.2010 08:16
od beatrice
rege píše:turbo musi ist lahko roztocit... asi by sa mu zisla generalka...
no když zabereš za ty lopaty, je to asi jako by jsi protáčel čerpadlem u pračky....prostě musíš sakra zabrat....a dokola jím jenom prstem neotočíš...jo ještě něco k tomu...když jsem připojil natvrdo podtlak, bylo slyšet že nabíhá až po určitý době...prostě jsi slyšel jak začíná sát vzduch...ale trvá mu to cca 5-10s

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 09.09.2010 08:40
od Pája19
Jak je na tom chcípklapka?

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 09.09.2010 08:56
od pivo231
Pája19 píše:Jak je na tom chcípklapka?
Myslím, že AFN nemělo zdechklapku...

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 09.09.2010 09:17
od beatrice
nevím...u auta je možný kde co ale když jsem si uvědomil jak se protáčely lopaty turba.,..obávám se že bude něco na ložisku...a jelikož jde o vyváženej systém nezbyde než ho nechat repasnout...je jasný že turbínu od kompresoru neoddělím jen tak...

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 09.09.2010 21:24
od živočich
ta turbína by měla jít z lehka,když není nastertováno ,tak má v kluzných ložiskách radialní vůli (nahoru,dolu)-tak to asi nemáš to správný ořechový,že se nechce točit. :(

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Napsal: 10.09.2010 08:41
od beatrice
živočich píše:ta turbína by měla jít z lehka,když není nastertováno ,tak má v kluzných ložiskách radialní vůli (nahoru,dolu)-tak to asi nemáš to správný ořechový,že se nechce točit. :(

nicméně mohlo by to mít vliv na odezvu turba, jak bylo řečeno na základě logů...popřípadě klást výfukovým plynům odpor?