Sjednocujeme fanoušky VW od roku 1996. Přijeď oslavit dvacetiny klubu na celorepublikový sraz.

20 LET Klubu


Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Princip nádrže u syncra(4motion)
PříspěvekNapsal: 06.09.2010 16:46 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9499

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Jelikož už tu bylo několik témat na "proč mi nejde nastartovat" apod. u našich čtyřkolek a hlavně protože se mi v minulém týdnu stalo dvakrát, že mě museli odtáhnout a také proto, že koluje mnoho fámů o tom, jak tato nádrž funguje, fouknu sem své krví a naftou prosáklé zkušenosti.
Tak, že je nádrž dělená víme všichni. Že má tři plováky taky. Ale to že se tvrdí, že dochází k přečerpávání z jedné strany na druhou a obráceně již pravda není. Tři dny jsem čuměl do nádrže, všechny střeva jsem měl venku a dost dlouho mi trvalo, než jsem to celé pochopil.
Takže drobný rozdíl myslím bude jen u pumpy pro PD a pro rotačku, kdy u PD krom přečerpávání slouží i k dopravě nafty k tandemu. Přečerpávání nafty v nádrži dochází pouze z levé části do pravé, takže vždy by mělo být více nafty u sacího koše, než za řidičem. Překvapivé zjištění pro mě bylo, že k přečerpávání nedochází vlivem tlaku čerpadla, nýbrž vlivem podtlaku. Jde o princip tzv. "Verturiho trubice" (princip karburátoru). Samotné čerpadlo není onen elektromotor, ale ty dvě plastové hadice. Podmínkou nasátí nafty je pouze průtok nafty tou trubicí.
Od pumpy(dole v sacím koši je zakončena sítkem) vede jedna hadice do rozdělovače (plastová kostka, v podstatě rozdvojka). Z ní pak jedna hadice ke dnu pravé části nádrže, směřující k sacímu koši, druhá (čerpadlo) vede ke spodu levého plováku (lze vycvaknout). Tam je tato trubice patřičně zúžena a v tom místě v případě průtoku nafty dochází fyzikálníma zákonitostma k podtlaku a nasátí nafty ode dna levé části nádrže. Odtud pak jde nafta tlustší hadicí a končí v sacím koši, který je tedy za všech okolností stále po okraj. Po přetečení sacího koše vytéká do pravé části nádrže. Pokud je pravá část nádrže plná přetéká zpět do levé části.
Pumpa nejde vytáhnout samotná, k tomu je potřeba vyjmout vnitřní část sacího koše. K tomu je potřeba si vyrobit nebo sehnat patřičný nástroj, protože v mém případě to povolit nešlo (v případě zájmu nakreslím). Odpojit kabely k levému plováku a vytáhnout celý koš ven. Pak se vycvakne sítko vespodu pumpy a pak už jde pumpa po odtažení tří plastových zobáčků nahoře vytáhnout.
To že pumpa vrčí ještě, jak jsem sepřesvědčil sám, neznamená, že je vpořádku. Mě zřejmě zaseknutím uvnutř namontovaného zpětného ventilu došlo k rapidnímu snížení průtoku, takže nedocházelo přečerpávání nafty z levé půlky do pravé a stávalo se to, že i když palubák ukazoval půl nádrže, tak najednou konec a šmitec. Průser je v tom, že narozdíl od A6 nemáme(aspoň rotačka ho nemá) v nádrži ještě čidlo, zabraňující totálnímu zavzdušnění systému a možnosti zničení čerpadla. To čidlo chípne motor a nedovolí nastartovat až do chvíle, dokud se nedolije nafta. Bez nářadí to odvzušnit ani nastartovat nešlo, protože filtr totálně vysátej a díky vzduchu si čerpadlo nedokáže naftu nasát.
Takže pokud někdo nemůže nastartovat, diagnostika nic nehlásí a palubák ukazuje dost nafty, tak hledejte chybu i v tom přečerpávání.

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 2.0 16V Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Princip nádrže u syncra(4motion)
PříspěvekNapsal: 06.09.2010 19:38 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.08.2009

Příspěvky:

319

Bydliště:

Ústí nad Orlicí

Gratuluji :!:
Konečně to někdo rozlousknul.Nevěděl jsem si s tím rady a tak jsem si to nechal opravit v servise,protože bez náhradní nafty a 17klíče jsem se již bál jezdit.

_________________
Když nemyslíš,zaplatíš
Obrázek

_________________
pašík B5 98 syncro 81kW, Ford GalaxyII 66kwPD, Suzuki Samurai 1,3 benzín


Naposledy upravil dvml dne 07.09.2010 07:53, celkově upraveno 1

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Princip nádrže u syncra(4motion)
PříspěvekNapsal: 07.09.2010 06:42 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9499

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

No právě. Nejhorší to bejvalo na dálnici. Protože nedocházelo k samovolnému přelejvání v zatáčkách jako na obyč silnicích, tak mi to zdechávalo i při půl nádrži. I servisák z asistentu, když přijel tak nevěřil jak dlouho trvá než se to odvzdušní i při zalitým filtru. Bez povolení hadic u vstřiků ani ránu.
A co bylo nejlepší, že jsem včera zjistil, že tam náhodou pasuje i z peugeota. Tak jsem ho tam fouknul a jezdím jako pán (aspoň doufám) :fly2:
Ale furt mi nešel do palice ten princip, páč čerpadlo naopak žene naftu z pravé do levé a přitom se z levé části vrací víc než tam čerpadlo natlačilo. :P

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 2.0 16V Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Princip nádrže u syncra(4motion)
PříspěvekNapsal: 07.09.2010 08:08 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.08.2009

Příspěvky:

319

Bydliště:

Ústí nad Orlicí

Tak jsi mně vysvětlil,mé noční zastávky na dálnicích.A já pašíka podezíral,že mně to dělá schválně :mrgreen:

_________________
Když nemyslíš,zaplatíš
Obrázek

_________________
pašík B5 98 syncro 81kW, Ford GalaxyII 66kwPD, Suzuki Samurai 1,3 benzín


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Princip nádrže u syncra(4motion)
PříspěvekNapsal: 07.09.2010 12:43 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

16.04.2010

Příspěvky:

60

Bydliště:

Brno

Tak v tom případě u mě problém čerpadla v nádrži asik nebude podle toho co tady tak čtu...sice mi to nestartuje po delší době když stojím, ale když jedu i po dálnici tak můžu jet na rezervu a nezastaví se.

_________________
VW Passat Variant 1.9TDI 96Kw 4MOTION-HIGHLINE r.v. 2002


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Princip nádrže u syncra(4motion)
PříspěvekNapsal: 07.09.2010 13:30 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9499

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Ty můžeš mít problém v těsnění filtru nebo tandemu.

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 2.0 16V Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Princip nádrže u syncra(4motion)
PříspěvekNapsal: 07.09.2010 20:49 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.08.2010

Příspěvky:

27

cau,tak toto ma velmi zaujma mal som alebo mam ten isty problem myslel som si ze som to odstranil ale prd stale ma to neposlucha prosim ta mozes to nejak nakreslit alebo pofotit hned ked budem mat volno tak sa dotoho pustim.a este akym sposobom alebo akym dielom sa chyba odstrani....?....len vymenou pridavneho cerpadla v nadrzi...?

_________________
VW passat avf 4motion 6q Highline.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Princip nádrže u syncra(4motion)
PříspěvekNapsal: 07.09.2010 21:09 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.07.2010

Příspěvky:

245

Bydliště:

Teplicko

Ahoj taky bych uvítal ty fota. mám s tím také problémy. Nejhorší je že nějaký blbec přede mnou už to rozebýral a něco kolem tý pumpy na pravém plováku ulomil. Takže snad podle fotek bych poznal jak to má být. Nejlepší na tom je že mé auto už nemám náhon na zadek někdo předemnou už zdemontoval. :cry: Tak nevím jestli má cenu řešit přečerpávání v nádržích nebo vyřešit nějak jednudušeji. Tak když někdo hodíte nějakou zkušenost s tímto budu vděčen.

_________________
VW Golf IV, VAG KKL304cz, VAG HEXCAN,


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Princip nádrže u syncra(4motion)
PříspěvekNapsal: 07.09.2010 21:12 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.07.2010

Příspěvky:

245

Bydliště:

Teplicko

Jo pro upřesnění mám G IV, 1,9 TDI, 66KW, rv. 10/99 rotačka

_________________
VW Golf IV, VAG KKL304cz, VAG HEXCAN,


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Princip nádrže u syncra(4motion)
PříspěvekNapsal: 08.09.2010 06:56 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9499

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Tak foto hned tak nebude, ještě jsem ani nevysmrádl z nafty, takže znovu to celé demontovat se mi nechce. Ale nějaký nákresy bych udělat mohl. Jak je to u G-čka nevím, takže nákres bude pro pašíka.
Chyba je v tom, že se nafta z levé části nádrže nedostane do pravé,. Příčin může být několik. Za prvé ta nejlevnější, že je ucpané čerpadlo(pod pojmem čerpadlo budu uvádět dvě plastové trubky, na levé straně nacvaklé na spodení část těla plováku). Elektromotor bude pumpa.
Odpoledne dodám.
Tak tady je to schéma. Omluvte sníženou kvalitu zvuku a obrazu, chyba je ve vašem přijímači :twisted:


Přílohy:
nádrž.jpg
nádrž.jpg (89.73 KiB) Zobrazeno 1613 krát


_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 2.0 16V Virago XV 535
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Princip nádrže u syncra(4motion)
PříspěvekNapsal: 08.09.2010 19:17 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.08.2010

Příspěvky:

27

no dnes som pozrel lavu stranu nadrze a zistil som ze este jeden plavak je v kufri takze plavaky su tri?a co ma nastarosti ten treti plavak?nevies prosim ta....

_________________
VW passat avf 4motion 6q Highline.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Princip nádrže u syncra(4motion)
PříspěvekNapsal: 08.09.2010 19:23 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9499

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Ten snímá hladinu, když je nafty nad těma dvěma plovákama. To, co vidíš na palubáku, je v podstatě součet hodnot ze všech třech plováků. Kapišto? :P
Důležité upozornění pro případně kutily: Při demontáži předních plováků nesmí být v nádrži víc jak cca 1/3 !!!

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 2.0 16V Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Princip nádrže u syncra(4motion)
PříspěvekNapsal: 08.09.2010 19:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.08.2009

Příspěvky:

319

Bydliště:

Ústí nad Orlicí

Majkle,na obrázku nerozumím jedné věci.V rozvodce(zelený čtvereček na obrázku)vzniká podtlak
(pomocí světle modré trubky) a ten saje naftu z levé strany nádrže?(při pohledu z automobilu).

_________________
Když nemyslíš,zaplatíš
Obrázek

_________________
pašík B5 98 syncro 81kW, Ford GalaxyII 66kwPD, Suzuki Samurai 1,3 benzín


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Princip nádrže u syncra(4motion)
PříspěvekNapsal: 08.09.2010 19:47 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.08.2010

Příspěvky:

27

co tam mozem pokazit....?si spominal ze to pridavne cerpadlo ma vsebe aj spetny ventyl...?lebo to moje startovanie ma zacina uz sr*t....

_________________
VW passat avf 4motion 6q Highline.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Princip nádrže u syncra(4motion)
PříspěvekNapsal: 08.09.2010 20:18 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9499

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

To DVML: Nikoliv podtlak je pouze mezi sítem a pumpou (to nás nezajímá) a pak jen v místě označeném "místo nasávání". Jde o to, že v zůženém místě nafta získává vyšší rychlost a dle fyzikálních zákonitostí vzniká v tomto místě podtlak. Těžko se to chápe, ale je to tak. :P
To Petrik: ty máš chybu jinde. Mezi pumpou v nádrži a tandemem. S nádrží jako takovou to myslím nesouvisí. Někde mezi tím ti to přisává vzduch a padá nafta.

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 2.0 16V Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group