Sjednocujeme fanoušky VW od roku 1996. Přijeď oslavit dvacetiny klubu na celorepublikový sraz.

20 LET Klubu


Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TDi
PříspěvekNapsal: 21.04.2011 01:51 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.10.2007

Příspěvky:

506

Tak za pomocí kámoše ze slovenska, se ke mě dostal německý popis a povídání o opravě resp. výměně jednoho tranzistoru v elektronice, která opakovaně odchází.
V tom povídání se píše, že tranzistor odchází především kvůli přehřívání (opět vada výroby) :roll: Bosh by měl k autu dávat minimálně 2 čerpadla za tu cenu 20tis.. fakt nechápu, jak si můžou dovolit takovou konstrukční vadu! :baseball:

Něco sem si přeložil přes google, něco mi přeložil kamarád. Je to celkem slušný povídání, s popisem a obrázkama. Pokud se mi to povede oživit podle návodu, hodím sem další povídání.
Myslím že než kupovat hnedka jetý čerpadla který se i tak těžko sháněj, nebo repasy za 20tis, stojí za zkoušku pohrát si s platinou, stříbrem a zručností.
Ten tranzistor stojí asi 20kč v GM-Elektronik
Zbytek se dočtete v příloze. (která je bohužel moc velká, takže ji na zažádání přepošlu na email)

Tak hodně štěstí .. a ty co byli úspěšní prosím aby se podělili o zkušenosti, protože podle návodu je to fakt prkotina - až na sletování, protože Bosh je úchylnej nejen v konstrukčních vadách, ale taky ve výrobním procesu! :baseball:
Díky


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TD
PříspěvekNapsal: 27.10.2012 17:51 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.10.2012

Příspěvky:

1

zdarec můžes mě to poslat na manis1@seznam.cz

dík


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TD
PříspěvekNapsal: 28.10.2012 17:23 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9499

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Nevím o jaký tranzistor se jedná, ale není na dnešním trhu již k sehnání odpovídající náhrada odolnější proti přehřátí? Nebo ho dát externě s odpovídajícím chladičem? Jen názor. :roll:

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 2.0 16V Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TD
PříspěvekNapsal: 30.10.2012 13:26 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

31.08.2012

Příspěvky:

509

Bydliště:

okolo Prahy

O tom tranzistoru se ví dlouho, ale já jsem si do toho na Omeze netroufl.

Mimochodem:

http://audiklub.cz/forum/tema/252859-op ... storu-25kc

http://cer.sk/elektronika/vstrekovacie-cerpadlo/

http://forum.cars.cz/opel-astra-g/viewt ... =36&t=5260

Toto čerpadlo je jeden z hlavních důvodů proč nemám rád 2,5TDI V6.
Druhý důvod jsou vačky.

Jinak motor jako takový, kdyby ho ušetřili těhle dvou problémů je super a sám bych ho bral. Jenže je to jako celek, a tudíž za mě říkám že verze V6TDI stojí za prd a je to nespolehlivý.

Samozřejmě že 3,0TDI v Audi už je o něčem jiném :)

_________________
Passat B5,5 1,9TDI 96kw AVF+ hybrid Andre, větší cooler, vedení 60mm, výfuk 76/55mm, lamela HDS, SW GaragePower- 198PS, 495Nm
Obrázek
Transporter T5 2,5TDI 96kw + GT2056V + SW CampPerformance- 200PS, 492Nm


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TD
PříspěvekNapsal: 11.11.2012 18:01 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.10.2007

Příspěvky:

506

Drazí a milý,

kdyby čecháčci nešetřili na údržbě, nekupovali díly z kelly starline a podobně, nežulili každou korunu a připlatili za kvalitnější oleje/díly, vyhodili LongLife a prostě prováděli výměnu oleje třeba po 15tis km, někdo mění i po 10tis a méně, tak tu nebudou takový drby o 2.5TDi ..
Nevim kde kdo slyšel, že 3.0 je povedenější .. bože.

Byl sem sám svědkem, když sem byl u autorizovaného servisu s výměnou odlučovače olejové mlhy, který měl povinnost servis měnit při určitých intervalech jako např.olejový filtr a pod., že páni v dílně nevěděli vůbec co po nich chci a kde to mají vlastně hledat. Kdyby tohle soudruzi v NDR věděli.. :roll: a mnoho dalšího..

Je pravdou, že 2.5ky ležej v bazarech a nikdo to nechce, dražší provoz, dražší serv.intervaly ať už doma v dílně, nebo v servisu. Ale je taky fakt, že mám nakopnutou převodovku už asi 3 roky, motor má nakroucíno přes 300 tis km a je pořád dost svižnej a jezdí.. odveze mě kam potřebuju a to za dlouhodobou průměrnou spotřebu 8,5l ..


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TD
PříspěvekNapsal: 12.11.2012 13:24 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

31.08.2012

Příspěvky:

509

Bydliště:

okolo Prahy

V tom s tebou sohlasím. Starline nechci ani vidět. Selský rozum každýmu gramotnýmu človqku řekne, že Starline je jeden velkej shit a podvod. To je upřímně lepší na autě nechat původní díl v total KO stavu než dát nový Starline :evil: :baseball: Ty díly jsou pomalu z papíru, podle mě nesplňují žádné normy kvality, protože slovo kvalita v tý fabrice v životě neslyšeli :baseball: Ta zdánlivě nízká cena je ve výsledku tak předražená, že originál VW díl by vyšel 10x levněji a bez starostí.

To je jak píšeš. Finanční negramotnost Čechů :roll:

S olejem souhlasím také, měním ho po 10tis km.

Zjednodušeně příklad na vzducháči:

Starline 180Kč: http://www.autokelly.cz/Catalog.aspx#|Y ... 47iJfIAw==

Má 254 délku x 212,5 šířku x 54,5 výšku

Bosch 310Kč: http://www.autokelly.cz/Catalog.aspx#|Y ... YamgjJWA==

Má 254 délku x 213 šířku x 58 výšku

Těch ohybů ("lamel") je tam nejméně 60ks, spíš více. Teď si vezměte tu plochu o kterou oni ušetřili při výrobě a kolik Vám zkrátili plochu pro usazování a průtok vzduchu. Aby dosáhli průtoku vzduchu jako Bosch, udělali hrubší papír, který propustí prach a ničí váhu, turbo a kroužky a válcema...

Celkem ušetřili délku - min. 30mm (3cm) na těch zdánlivě jen 0,5mm šířky
Dále min. 420mm (42cm a to je plocha ) na těch zdánlivě jen 3,5mm - kde to potom ještě netěsní ve filtrboxu a prach jde okolo přímo do sání
420mm proto, že je to výška, papír je usazen jako harmonika, tedy 3,5mm jedna strana + 3,5mm druhá strana - celkem 7mm na jednom ohybu ("lamele")

Je to počítáno při 60 lamelách, ve skutečnosti jich ale asi bude ještě více, takže si udělejte obrázek sami :roll:

Na obranu 1,9tek. O ty se lidi starají stejně blbě ale pořád jezdí :wink: U 2,5tek si nepomůžeš, čerpadlo je vada od výroby. A vačky jsou konstrukční vada olejového okruhu motoru. Do příchodu LL byly problémy jen čerpadla, potom přešli na LL, upravili kanály a problém je na světě :roll:

_________________
Passat B5,5 1,9TDI 96kw AVF+ hybrid Andre, větší cooler, vedení 60mm, výfuk 76/55mm, lamela HDS, SW GaragePower- 198PS, 495Nm
Obrázek
Transporter T5 2,5TDI 96kw + GT2056V + SW CampPerformance- 200PS, 492Nm


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TD
PříspěvekNapsal: 20.11.2012 13:08 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

11.10.2007

Příspěvky:

517

Bydliště:

Carlow(IRL) jinak kósek před Brnem

Tak ja mam na vackach najeto prez 600t.km a jsou jak novy. A ze by byl tak vyrazne drazsi naklady to ani ne. Olej 17€, olej filtr 7€, vzduchovej filtr 4€, kabinovej filtr 5€

_________________
G2,mTDI,syncro,IC origo G2,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima,moped VTR
G4 TDI r99 najeto 430t.km
A4 2,5TDI r.99,AFB, 290t.km tacho +stocenych cca320t.km


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TDi
PříspěvekNapsal: 09.01.2013 03:08 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.10.2007

Příspěvky:

506

Nepřipadá ti dražší servis na 2.5 než třeba na 1.8 benzin nebo 1.9 tdi?

Tak když máš 2.5ku, co třeba kladky? Řemeny? Špatně umístěný alternátor.. buď do něho teče voda a bláto (když chybí spodní kryt motoru) nebo do něho zvrchu teče zase olej. Ložiska už sem měnil a je to necelý půlrok, můžu měnit znovu.
Zavzdušňování, protože jeden ze tří plováků (4MOTION) nefunguje.. atd..

Co třeba když chceš vyměnit jen klíňák? Mě se to zespod teda nepovedlo, jak tu někdo psal. Je to celkově řešený dost blbě a finančně náročné. Motor nemá o moc větší výkon (zátah) chceteli, v porovnání s 1.9kou a navíc, 2.5ka žere asi tak dvojnásob, co 1.9 .. Zbytečnej těžkej motor s tím spojená přední náprava, kterej prostě výkonem neuchvátí a věčně budete řešit nějaký hadice, únik tlaku, únik oleje, váhu vzduchu, špatně domazávaný šestý válec, netěsnost vík ventilů - kolem vstřikovačů... atd atd.
takže pakliže chcete věřit slintu, že 2.5ka není zas tak finančně náročná jen proto, že si pán kupuje nějakej stáčenej olej a kupuje levné filtry, nechám vás při tom.

Pánovi přeju ještě alespoň dalších 400tis ujetých kilometrů - zajímalo by mě, kolikátý vstřikovací čerpadlo v autě máte, pane. Já totiž už třetí - a mám najeto oproti vám pouhých 350tis, převážně dálnice.

Na druhou stranu, pořád lepší 2.5TDI, pokud nedojde nafta, nebo se nezblázní čerpadlo než 2.0 common rail .. můj pohled.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TDi
PříspěvekNapsal: 15.01.2013 00:01 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

11.10.2007

Příspěvky:

517

Bydliště:

Carlow(IRL) jinak kósek před Brnem

olej neni stacenej ale origo vw a to nemluvim o tom ze kdyz vezmu u VW celej sud tak vyjde litr na 2€. filtry jsou taky original Hengst, komplet 7 dilna sada rozvodu 220€, vodni pumpa 40€, spotrebu mam prumer 7,4l takze urco ne dvojnasobek co 1,9. Klinak nemam mam multi a ten mam vymenen do 40 minut, olej mi nikde netece, vika ventilu tesni hadice jak novy, cerpadlo asi druhy, me jeste neodeslo, Takze nez zacnes napadat lidi se slintama o stacenym nekvalitnim oleji a filtrech tak si to napred over :wink:

_________________
G2,mTDI,syncro,IC origo G2,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima,moped VTR
G4 TDI r99 najeto 430t.km
A4 2,5TDI r.99,AFB, 290t.km tacho +stocenych cca320t.km


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TDi
PříspěvekNapsal: 17.01.2013 23:19 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.10.2007

Příspěvky:

506

co to tady kdo mele o stáčeným oleji a napadání lidí slintama? ???? Proboha? ???


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TDi
PříspěvekNapsal: 17.01.2013 23:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

11.10.2007

Příspěvky:

517

Bydliště:

Carlow(IRL) jinak kósek před Brnem

no prece ty to tu sam tvrdis
takže pakliže chcete věřit slintu, že 2.5ka není zas tak finančně náročná jen proto, že si pán kupuje nějakej stáčenej olej a kupuje levné filtry, nechám vás při tom.

_________________
G2,mTDI,syncro,IC origo G2,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima,moped VTR
G4 TDI r99 najeto 430t.km
A4 2,5TDI r.99,AFB, 290t.km tacho +stocenych cca320t.km


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TDi
PříspěvekNapsal: 19.01.2013 23:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

09.03.2008

Příspěvky:

174

tady pán evidentně nemá rád 2.5tdi :taunt:

_________________
VW Passat B.5.5 Variant 4x4 2.5Tdi 132kw automat :D


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TDi
PříspěvekNapsal: 26.01.2013 16:54 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.10.2007

Příspěvky:

506

ou! Máš pravdu.. tyhle slinty.. nj, tak si jich nevšímej.
Nikoho nenapadám. Jezdi si na co chceš.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TDi
PříspěvekNapsal: 31.05.2014 10:08 
Offline
VWsenior
VWsenior

Hodnost:

VWsenior

Registrován:

31.05.2014

Příspěvky:

1

Ahoj, můžeš mi poslat ten návod, moc dík. :pleasantry:


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Návod na opravu elektroniky vstřikovacího čerpadla 2.5TDi
PříspěvekNapsal: 01.06.2014 20:38 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

18.05.2009

Příspěvky:

88

Bydliště:

Kelč

Ahoj,můžu poprosit taky o návod? děkuji

_________________
Passat 3C VARIANT 1,6 TDI BLUEMOTION


Nahoru
 ICQ  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group