Tak jsem si dneska musel tuto akcičkou projít, páč mi auto ráno už ani nechtělo moc startovat a než se motor prohřál, tak z toho chcala nafta skoro proudem (zhoršení během několika málo dní).
Celá sadu přes mechanika v autokelly za 200 (zbylých asi 15 ks různých těsnění hold nevyužiju). Použil jsem jen dvě - pod kryt víka čerpadla a pod víko.
Vše šlo jako po másle a vyměněno asi za 10-15 minut. Ale bez diagnostiky se to spodní těsnění nedá udělat (pokud náhodou člověk netrefí přesně na desetinku mm umístění víka, což opravdu nejde, páč i při utahování jednotlivých šroubů se to hýbe - sledováno online na diagnostice.)
Mě to sice chytlo hned na drc, ale koktal jak prase, protože volnoběžnou dávku to ukazoval 0mg. Po asi deseti pokusech nastavení to zase nechtělo chytit - volnoběžná dávka skoro 40mg, ale po nastartování to alespoň běželo v klidu.
Pak opravdu to chce nechat blafat, povolit šrouby a poklepávat kladívkem a sledovat, jak se mění hodnoty. Po dosáhnutí potřebné hodnoty utáhnout a pak ještě znovu zkontrolovat. Mě se to ještě dvakrát pohnulo ze 3mg asi na 7mg, což je o ničem, protože chování v nízkých otáčkách je mrtvola.
Celkem mi to trvalo asi 40 minut.
Jak bylo na začátku vlákna psáno, že se nedá vidět, jak dosedá kolík, tak to není pravda. Za prvé není třeba na ten kolík vůbec sahat, takže já pro sichr jsem si po demontování ihned spodek víka vyfotil. Vyměnil těsnění a kolmo(!) posadil víko na čerpadlo. Malou baterkou jsem si svítil a bylo vidět, že kolík dosedá do jamky.
Zatím nic neteče. Uvidíme zítra na studeným motoru.
Když už někdo mění jedno těsnění, určitě vyměňte i to druhé. Jsou ze stejného materiálu, takže biosložka, která je narušuje jistě podobným způsobem naruší i to druhé. Tak při jedné práci udělat obě.