Sjednocujeme fanoušky VW od roku 1996. Přijeď oslavit dvacetiny klubu na celorepublikový sraz.

20 LET Klubu


Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW
PříspěvekNapsal: 10.12.2011 14:06 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

20.11.2011

Příspěvky:

146

Zdravim Vás,

měl bych dotaz ohledně rozvodů. Vim, že je toho tady fůra,, ale je lepši se radši zeptat ještě jednou. Když mi rupnul napínák na drážkovej řemen, tak se mi namotal proužek do rozvodů, auto hned chcíplo,,, neudělalo to žádnou ránu, žádnej divnej zvuk, nic atypickýho, jenom to chcíplo. Tak jsem to radši ani nestartoval a odtáhnul jsem to do garáže. Teď jsem rozebral kryt a všimnul jsem si, že v rozvodech je pěkněj bordel(bude to ten drážkovej řemen rozcupovanej na sračky) Chtěl bych sundat rozvody, vyčistit to a nasadit je znova. Potřeboval bych tedy radu jak na to,, mám tu schéma, ale jak je to s těma ryskama atd? Díky


Přílohy:
passat.jpg
passat.jpg (97.93 KiB) Zobrazeno 10827 krát


_________________
VW Passat Combi 1.9TDI 81Kw synchro 1999
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW
PříspěvekNapsal: 10.12.2011 14:29 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

06.11.2007

Příspěvky:

2479

Bydliště:

Dubnice/Chotyně

sundej víko ventilu zezadu na vašce je zářez ten se srovná s hranou hlavy,na převodovce je výřez kde vidíš setrvák tam se to musí nastavit na nulu aby byla zárověn s rovnou hranou otvoru.čerpadlo se aretuje kolíkem o pruměru 12mm ale tet nevím jiste s tím pruměrem.snad to pochopíš :D

_________________
koupim:http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=42&t=104393
prodám: viewtopic.php?f=40&t=121879

_________________
Passat B5 1.9 TDi 81kw,ex golf III 1,6i 55kw


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW
PříspěvekNapsal: 12.12.2011 20:15 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

20.11.2011

Příspěvky:

146

rejfik píše:
sundej víko ventilu zezadu na vašce je zářez ten se srovná s hranou hlavy,na převodovce je výřez kde vidíš setrvák tam se to musí nastavit na nulu aby byla zárověn s rovnou hranou otvoru.čerpadlo se aretuje kolíkem o pruměru 12mm ale tet nevím jiste s tím pruměrem.snad to pochopíš :D


Takže jestli jsem to dobře pochopil, tak teď sundám řemen, nastavim vačku na rysku, která je pod ventilovým víkem a zaaretuju to nějakym šroubem nebo nějak to pujde, dál nastavim setrvák na nulu, tam bude taky nějaká ryska v tom otvoru jo? A nakonec nastavim čerpadlo, v něm bude otvor, do kteryho strčim nějakou kulatinu o průměru co tam bude a zasunu ho do otvoru co bude na motoru jako aretace a nastavení. A pak nasadim řemen... asi bych měl potom vyzkoušet, jestli to protočim ručně ne? Jak by to mělo jít ztuha?

Díky a prosím o kritiku či připomínky :)

_________________
VW Passat Combi 1.9TDI 81Kw synchro 1999


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW
PříspěvekNapsal: 13.12.2011 08:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

06.11.2007

Příspěvky:

2479

Bydliště:

Dubnice/Chotyně

řemen nesundavej nech ho tam a skus jestli to pujde nastavit.na setrváku je 0 a na vačce zezadu sou výřezy které maj bejt zároven s hlavou já to aretuju pásovinkou.

_________________
koupim:http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=42&t=104393
prodám: viewtopic.php?f=40&t=121879

_________________
Passat B5 1.9 TDi 81kw,ex golf III 1,6i 55kw


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW
PříspěvekNapsal: 13.12.2011 17:53 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9499

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Bez přípravku na vačku bych to nedělal. TDI je háklivý na přesnost. Ono i s pravítkem se to ladí i na měrky třeba 0,2mm, to od oka neuděláš. Na nastartování možná, ale na provoz je to lajdáctví.

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 2.0 16V Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW
PříspěvekNapsal: 13.12.2011 22:05 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

20.11.2011

Příspěvky:

146

majkl1 píše:
Bez přípravku na vačku bych to nedělal. TDI je háklivý na přesnost. Ono i s pravítkem se to ladí i na měrky třeba 0,2mm, to od oka neuděláš. Na nastartování možná, ale na provoz je to lajdáctví.


Ja to teď potřebuju nastavit tak, aby mi to chytlo,, jestli jsou v riti ventily. Poznam to na nich, když rozeberu víko ventilů? Díky

_________________
VW Passat Combi 1.9TDI 81Kw synchro 1999


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW
PříspěvekNapsal: 14.12.2011 14:47 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

20.11.2011

Příspěvky:

146

Tak jsem tedy rozebral kryt na rozvodech a co jsem neviděl,,, řemen z altíku byl namotanej na ozubenym kole. Tak jsem to celý sundal, protože to muselo přeskočit o hodně zubů. Rozvody budu nastavovat dnes. Proto bych se ještě zeptal kde najdu ten otvor na nastavení setrváku? Na jaký je to straně? Nebo je to z čela motoru? Díky

_________________
VW Passat Combi 1.9TDI 81Kw synchro 1999


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW
PříspěvekNapsal: 14.12.2011 15:03 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9499

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

U spojky. Je tam malé okénko, buď bez krytky nebo s krytkou.

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 2.0 16V Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW
PříspěvekNapsal: 18.12.2011 16:10 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

20.11.2011

Příspěvky:

146

Tak Vás zdravim,

po všech problémech co jsem měl to dále pokračuje. Nastavil jsem rozvody,, je to přesně podle návodu :),, Auto jsem nastartoval a vše bylo v pohodě. Jenom mám vůlu na jednom hydroštosu.(teda pokud je to hydroštos). Je to ten váleček do kterýho ťuká vačka ventilů. tak je tam asi 2/10mm, Ale jinak motor šlape krásně, dal jsem novej napínák a řemen na alternátor, ale byl nějakej volnej,,, ale to jsem zjitil až po nastartování,,, najednou se svlíknul a čumim na to,,,, kladka na pumpě,,, uvolnili se šrouby a spadla :-D, ,ty voe,, ja už mám toho pasata pokrk :-D,, no ale opravil jsem to a motor fachčí dobře,, jenom vyměnit ten hydroštos :),,,

_________________
VW Passat Combi 1.9TDI 81Kw synchro 1999


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW
PříspěvekNapsal: 05.01.2012 19:21 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.10.2010

Příspěvky:

58

Bydliště:

Vsetín

Ty hydrostavy vymen co nejdříve,necekej na to,až se ti rozbije jako mě.Dáš si rozvody znovu,vacka musí ven,pak je to poho.

_________________
VW B5 rv 1999 81kw AFN


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW
PříspěvekNapsal: 06.01.2012 19:05 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

16.07.2010

Příspěvky:

92

Bydliště:

České Budějovice

Tak to jsi dopadl dobre.

me se na segry B5 AFN stalo to same ale motor hned nechcipnul to jsem zjistil ja az rozsvicenim dobijení a stratou výkonu takze jsem hned vypnul klicek a dojel setrvacnosti ke kraji.

bohuzel v mem pripade jeden hydrostel mel bouly a prasklinku a druhej jen tu bouly prevence byla vymenit vsechny i vsechny ventili

hlavne zkotroluj duvod co ti to udelalo na segry to bylo rozhozene vyvazeni dvouhmoteve remenice na klice. lehce hazela
v tvem pripade jak pises asi ta klapka
zkontroluj i napínák. se koukni aby byl rovne a netahal remen nejak jak nema

_________________
VW Passat Variant 3BG (B5.5) 11/2000 96KW AVF
V rodině: Suberb 96KW 5q rv2004 , VW Passat B5 81KW rv1997, VW passat rv 2004 AVF Euro4


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW
PříspěvekNapsal: 19.01.2014 17:02 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

31.03.2010

Příspěvky:

1582

Bydliště:

Netolice

nemáte fotku kde hledat okýnko ? já to tam nemůžu najít :? zlatý příčný motory

_________________
GIII variant tdi bosch 764 => 100kw - KPower
felda 1.3 LPG

jo 95 to je ten správnej ročník


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW
PříspěvekNapsal: 21.10.2014 22:51 
Offline
VWjunior
VWjunior

Hodnost:

VWjunior

Registrován:

21.10.2014

Příspěvky:

8

Zdravím jen otázečku ,docitám se že 0,2mm na pravitku na vačce je problém .Chci se tedy zeptat pokud dám kliku na nulu ,zarazim čerpadlo aretaci 12 mm,vačku s0,2 mm odchylkou,remen nasadim sedí na zuby .Otázka je jak mohu docílit odchylku 0,2mm,když zub remenice a remene má cca odhadem 4 mm.Díky


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW
PříspěvekNapsal: 22.10.2014 06:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9499

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Řemenice na klice je na kónusu, takže vačku vůči klice můžeš nastavit libovolně, nikoli jen po zubech řemenu.
Ale těch 0,2mm budeš ladit těžko. Stačí protočit motor o jednu otáčku a díky gumovému řemenu a napínáku se to může o kousek pohnout. Hlavně se nenech strašit nějakýma desetinkama :) Když to dáš do servisu, tak v polovině případů to udělají "profesionálně" na tlustou fixu :P Už se mi taky stalo, že mi rozvody udělali o zub vedle.

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 2.0 16V Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Nastavení rozvodů - info 1.9TDi 81KW
PříspěvekNapsal: 22.10.2014 09:05 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

31.05.2011

Příspěvky:

154

Bydliště:

Vocaszdejší:Liberec,Jičín

majkl1 píše:
Řemenice na klice je na kónusu, takže vačku vůči klice můžeš nastavit libovolně, nikoli jen po zubech řemenu.
Ale těch 0,2mm budeš ladit těžko. Stačí protočit motor o jednu otáčku a díky gumovému řemenu a napínáku se to může o kousek pohnout. Hlavně se nenech strašit nějakýma desetinkama :) Když to dáš do servisu, tak v polovině případů to udělají "profesionálně" na tlustou fixu :P Už se mi taky stalo, že mi rozvody udělali o zub vedle.

Přesně tak nejlepší je dát auto na rozvody do servisu já mám na tom svým minimálně 4 krásné jinak barevné čáry a pak budeš řešit to co já zde viewtopic.php?f=159&t=297324

_________________
Pašman B5.5 kombajn 2002 1.9 TDI Highline PD AVF 96kw EGR-OFF, B5 kombajn 1999 AFN 81kw


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group