Turbo na sklonku života?

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
the_miracle
Závodník
Závodník
Příspěvky: 661
Registrován: 20.02.2010 10:03
Bydliště: Střední čechy

Turbo na sklonku života?

Příspěvek od the_miracle »

Mám problém. Dnes jsem trochu přišlápl plyn pod kopcem v cca 40 kmh a chtěl jsem přidat (na trojku). Najednou jsem měl pocit, že šlapu doi bláta. Auto jelo, ale výkon ta tam. Když jsem vyjel na kopec zastavil, vypnul motor, sundal dekl a zkontroloval letmo podtlaky, nic zvlastniho jsem nenarazil. Zbytek cesty uz v pohode, turbo slapalo jak ma. Diagnostika pise:

17965 - Regulace plniciho tlaku Regulacni mez prekrocena
P1557 - 35-00 - -

Da se z toho vyvodit nejaky zaver? Alespon orientacni? A hlavne- resit to, nebo jezdit a jen to sledovat, jestli to nezacne delat moc casto?

Diky!
VW Passat Variant 3B6, 1.9 TDI-PD 96 kW, r.v. 2002
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014

Uživatelský avatar
kuba4you
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2671
Registrován: 20.03.2009 15:48
Bydliště: Ostrava - Krásné Pole
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo na sklonku života?

Příspěvek od kuba4you »

je toho tady hodně napsaného o tom to problému zkus pohledat: nejpravděpodobnější je regulace turba a vše s tím spojené hadice ventil n75

Kubi230
Řidič
Řidič
Příspěvky: 102
Registrován: 01.02.2012 21:15
Bydliště: Dačice Jihokraj :-D

Re: Turbo na sklonku života?

Příspěvek od Kubi230 »

Takhle přesně mi to začalo dělat asi před měsícem, něco málo jsem o tom početl trošku se pošťoural v motoru, u sebe jsem zjistil že v sání mám olej, takže to může způsobovat špatný turbo a nebo může být špátný ventil N75, to je asi pravděpodobnější a nejlevnější možnost je díra na sání nebo v podtlakových hadičkách.
Kubi Passat Variant r.v.97 1.9TDi AFN/Passat AVF 96kw PD

živočich
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1387
Registrován: 07.07.2009 22:33
Bydliště: Žďár nad Sázavou a kósek k tomu

Re: Turbo na sklonku života?

Příspěvek od živočich »

na tuto hlášku 17965 - Regulace plniciho tlaku Regulacni mez prekrocena- by odpovídalo zasekávající regulace na turbu.
Díra v podtlaku nebo v sacích hadicích by nemělo způsobit překročení regulační meze.
Zdraví a sílu najdeš ve VW

1Martas1
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 222
Registrován: 28.02.2009 12:59
Bydliště: Plzeň

Re: Turbo na sklonku života?

Příspěvek od 1Martas1 »

the_miracle píše:Mám problém. Dnes jsem trochu přišlápl plyn pod kopcem v cca 40 kmh a chtěl jsem přidat (na trojku). Najednou jsem měl pocit, že šlapu doi bláta. Auto jelo, ale výkon ta tam. Když jsem vyjel na kopec zastavil, vypnul motor, sundal dekl a zkontroloval letmo podtlaky, nic zvlastniho jsem nenarazil. Zbytek cesty uz v pohode, turbo slapalo jak ma. Diagnostika pise:

17965 - Regulace plniciho tlaku Regulacni mez prekrocena
P1557 - 35-00 - -

Da se z toho vyvodit nejaky zaver? Alespon orientacni? A hlavne- resit to, nebo jezdit a jen to sledovat, jestli to nezacne delat moc casto?

Diky!
Vetsinou to byva regulace turba,vyndat a vyčistit.

Uživatelský avatar
Hans76
Profík
Profík
Příspěvky: 1098
Registrován: 28.08.2008 22:29
Bydliště: jih Moravy

Re: Turbo na sklonku života?

Příspěvek od Hans76 »

Mě se to samé stalo před 3 lety, když jsem chtěl předjíždět za obcí do mírného kopce. Šlápnu na plyn a ........ skoro nic. Měl jsem co dělat, abych předjel. Na VAGu úplně stejná hláška = nouzák (překročen plnící tlak). Od té doby najeto několik desítek tisíc km a klid.

Chlapi, přečetl jsem si celkem pěkný článek o turbodmychadlech zde

Kód: Vybrat vše

http://www.auto.cz/preplnovani-2-dil-turbodmychadla-16765
a jsem z toho trochu zmaten. Páša má typ s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek a já myslel, že má i obtok. Jak to tedy je :?:
A další věc pro info, abych měl jasno - v klidu je regulace "sjetá" dolu, po nastartování "vyjede" nahoru a teď k dotazu. Jak se regulace má chovat, když je zapotřebí snížit plnící tlak turba ve vyšších otáčkách motoru (je to poloha dole nebo nahoře) :?:
Ještě jsem neměl rozebráno :mrgreen:
Octavia III Kombi L&K 2019, 2.0 CR TDI 135kW 4x4 7q automat
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------

Uživatelský avatar
Hans76
Profík
Profík
Příspěvky: 1098
Registrován: 28.08.2008 22:29
Bydliště: jih Moravy

Re: Turbo na sklonku života?

Příspěvek od Hans76 »

Zkouknul jsem ještě stránky Garrettu a řekl bych, že je bez obtoku.
Prosím někoho znalého o potvrzení (i výše uvedeného) :wink: Ať máme jasno :drinks:
Octavia III Kombi L&K 2019, 2.0 CR TDI 135kW 4x4 7q automat
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------

Uživatelský avatar
pepanos
Profík
Profík
Příspěvky: 937
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Turbo na sklonku života?

Příspěvek od pepanos »

Passaty mají s lopatkama i s obtokem(ne současně,samozřejmě).Záleží na roku a motorizaci.

Uživatelský avatar
Hans76
Profík
Profík
Příspěvky: 1098
Registrován: 28.08.2008 22:29
Bydliště: jih Moravy

Re: Turbo na sklonku života?

Příspěvek od Hans76 »

Díky :wink:
Ještě tedy objasnit polohu regulace vs. otáčky motoru (při volnoběhu je "nahoře" - max. podtlak). Teď už jen pro turbo s proměnnou geometrií.
Octavia III Kombi L&K 2019, 2.0 CR TDI 135kW 4x4 7q automat
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------

Uživatelský avatar
pepanos
Profík
Profík
Příspěvky: 937
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Turbo na sklonku života?

Příspěvek od pepanos »

Vždyť je toho plnej ten odkaz,cos citoval:
Turbodmychadla VGT (Variable Geometry Turbocharger) využívají zákona kontinuity toku tekutin, který říká, že konstantní objem plynu proudí potrubím tím rychleji, čím menší má potrubí průřez. Tedy ve srovnání s regulací plnícího tlaku, u dmychadla VGT prochází turbinou stále celý objem výfukových plynů.

Při nízkých otáčkách motoru je požadován vysoký plnící tlak, takže je nastavitelnými lopatkami zmenšen průřez, kterým proudí výfukové plyny, tlak před lopatkami se zvýší, rychlost plynů se ve zúženém místě také zvýší a to způsobí roztočení turbodmychadla a tedy zvýšení plnícího tlaku na sací straně. Ve vysokých otáčkách motoru, kdy je třeba plnící tlak omezit, je průtočný průřez v místě rozváděcích lopatek maximálně zvětšen, tlak se tedy zmenší a turbodmychadlo se tak točí nižšími otáčkami. Ovládání natáčení lopatek bývá řešeno různými pneumatickými nebo elektrickými akčními členy.

http://www.auto.cz/foto/?uid=41074f796e2b7&art=16765

živočich
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1387
Registrován: 07.07.2009 22:33
Bydliště: Žďár nad Sázavou a kósek k tomu

Re: Turbo na sklonku života?

Příspěvek od živočich »

při nastartování táhlo vyjede nahoru a lopatky jsou přivřené(zrychlý se průtok plynů a roztočí turbo)Proto turbo už tlačí v nízkých otáčkách.
Ze stoupajícími otáčky motoru regulace pomalu zajíždí a lopatky se otevírají.Při max.ot.motoru by regulace měla být zajetá ůplně dole.(lopatky otevřené)
Je to tak udělaný i kvůli přetočení turba a přeplnění motoru.Pokud ti praskne podtlak regulace zajede a turbo se nemůže přetočit při plném výkonu motoru.
Snad jsem to napsal správně a k pochopení.
Zdraví a sílu najdeš ve VW

Uživatelský avatar
Hans76
Profík
Profík
Příspěvky: 1098
Registrován: 28.08.2008 22:29
Bydliště: jih Moravy

Re: Turbo na sklonku života?

Příspěvek od Hans76 »

Super, díky moc, oběma.
Jen mne trochu mátlo to, že i při volnoběhu jsou rozváděcí lopatky turba nastaveny pro maximální plnící tlak dmychadla. Njn, člověk se stále učí :D
Octavia III Kombi L&K 2019, 2.0 CR TDI 135kW 4x4 7q automat
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------

Uživatelský avatar
pepanos
Profík
Profík
Příspěvky: 937
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Turbo na sklonku života?

Příspěvek od pepanos »

to je právě kvůli tomu,aby nevznikala ta "turbodíra",jako je na obtokovejch turbech,kdy to v nízkejch otáčkách nejede.

živočich
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1387
Registrován: 07.07.2009 22:33
Bydliště: Žďár nad Sázavou a kósek k tomu

Re: Turbo na sklonku života?

Příspěvek od živočich »

Hans76 píše:Super, díky moc, oběma.
Jen mne trochu mátlo to, že i při volnoběhu jsou rozváděcí lopatky turba nastaveny pro maximální plnící tlak dmychadla. Njn, člověk se stále učí :D
no a to je spíš výhoda,že to plní už od volnoběhu,proto taky mají tyhle motory krouťák posazen poměrně nízko (cca1650-1700ot)
ty lopatky způsobý rostočení turba i při málé rychlosti výfukových plynu.
Zdraví a sílu najdeš ve VW

Uživatelský avatar
the_miracle
Závodník
Závodník
Příspěvky: 661
Registrován: 20.02.2010 10:03
Bydliště: Střední čechy

Re: Turbo na sklonku života?

Příspěvek od the_miracle »

Tak jen pro informaci, najeto cca 800 km, od incidentu a zatím nic... Tak třeba to byla jen momentální náhodná chyba. Ťuk ťuk ťuk....
VW Passat Variant 3B6, 1.9 TDI-PD 96 kW, r.v. 2002
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“