Turbo na sklonku života?
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- the_miracle
- Závodník
- Příspěvky: 661
- Registrován: 20.02.2010 10:03
- Bydliště: Střední čechy
Turbo na sklonku života?
Mám problém. Dnes jsem trochu přišlápl plyn pod kopcem v cca 40 kmh a chtěl jsem přidat (na trojku). Najednou jsem měl pocit, že šlapu doi bláta. Auto jelo, ale výkon ta tam. Když jsem vyjel na kopec zastavil, vypnul motor, sundal dekl a zkontroloval letmo podtlaky, nic zvlastniho jsem nenarazil. Zbytek cesty uz v pohode, turbo slapalo jak ma. Diagnostika pise:
17965 - Regulace plniciho tlaku Regulacni mez prekrocena
P1557 - 35-00 - -
Da se z toho vyvodit nejaky zaver? Alespon orientacni? A hlavne- resit to, nebo jezdit a jen to sledovat, jestli to nezacne delat moc casto?
Diky!
17965 - Regulace plniciho tlaku Regulacni mez prekrocena
P1557 - 35-00 - -
Da se z toho vyvodit nejaky zaver? Alespon orientacni? A hlavne- resit to, nebo jezdit a jen to sledovat, jestli to nezacne delat moc casto?
Diky!
VW Passat Variant 3B6, 1.9 TDI-PD 96 kW, r.v. 2002
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
- kuba4you
- VWexpert
- Příspěvky: 2671
- Registrován: 20.03.2009 15:48
- Bydliště: Ostrava - Krásné Pole
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo na sklonku života?
je toho tady hodně napsaného o tom to problému zkus pohledat: nejpravděpodobnější je regulace turba a vše s tím spojené hadice ventil n75
Povoz:http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=126&t=149912
PRODEJ:VIF-super diesel aditiv,super benzín aditiv:http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 1#p2603361
PRODEJ:VIF-super diesel aditiv,super benzín aditiv:http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 1#p2603361
-
- Řidič
- Příspěvky: 102
- Registrován: 01.02.2012 21:15
- Bydliště: Dačice Jihokraj :-D
Re: Turbo na sklonku života?
Takhle přesně mi to začalo dělat asi před měsícem, něco málo jsem o tom početl trošku se pošťoural v motoru, u sebe jsem zjistil že v sání mám olej, takže to může způsobovat špatný turbo a nebo může být špátný ventil N75, to je asi pravděpodobnější a nejlevnější možnost je díra na sání nebo v podtlakových hadičkách.
Kubi Passat Variant r.v.97 1.9TDi AFN/Passat AVF 96kw PD
-
- VWagenista
- Příspěvky: 1387
- Registrován: 07.07.2009 22:33
- Bydliště: Žďár nad Sázavou a kósek k tomu
Re: Turbo na sklonku života?
na tuto hlášku 17965 - Regulace plniciho tlaku Regulacni mez prekrocena- by odpovídalo zasekávající regulace na turbu.
Díra v podtlaku nebo v sacích hadicích by nemělo způsobit překročení regulační meze.
Díra v podtlaku nebo v sacích hadicích by nemělo způsobit překročení regulační meze.
Zdraví a sílu najdeš ve VW
-
- Jezdec
- Příspěvky: 222
- Registrován: 28.02.2009 12:59
- Bydliště: Plzeň
Re: Turbo na sklonku života?
Vetsinou to byva regulace turba,vyndat a vyčistit.the_miracle píše:Mám problém. Dnes jsem trochu přišlápl plyn pod kopcem v cca 40 kmh a chtěl jsem přidat (na trojku). Najednou jsem měl pocit, že šlapu doi bláta. Auto jelo, ale výkon ta tam. Když jsem vyjel na kopec zastavil, vypnul motor, sundal dekl a zkontroloval letmo podtlaky, nic zvlastniho jsem nenarazil. Zbytek cesty uz v pohode, turbo slapalo jak ma. Diagnostika pise:
17965 - Regulace plniciho tlaku Regulacni mez prekrocena
P1557 - 35-00 - -
Da se z toho vyvodit nejaky zaver? Alespon orientacni? A hlavne- resit to, nebo jezdit a jen to sledovat, jestli to nezacne delat moc casto?
Diky!
- Hans76
- Profík
- Příspěvky: 1098
- Registrován: 28.08.2008 22:29
- Bydliště: jih Moravy
Re: Turbo na sklonku života?
Mě se to samé stalo před 3 lety, když jsem chtěl předjíždět za obcí do mírného kopce. Šlápnu na plyn a ........ skoro nic. Měl jsem co dělat, abych předjel. Na VAGu úplně stejná hláška = nouzák (překročen plnící tlak). Od té doby najeto několik desítek tisíc km a klid.
Chlapi, přečetl jsem si celkem pěkný článek o turbodmychadlech zde
a jsem z toho trochu zmaten. Páša má typ s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek a já myslel, že má i obtok. Jak to tedy je
A další věc pro info, abych měl jasno - v klidu je regulace "sjetá" dolu, po nastartování "vyjede" nahoru a teď k dotazu. Jak se regulace má chovat, když je zapotřebí snížit plnící tlak turba ve vyšších otáčkách motoru (je to poloha dole nebo nahoře)
Ještě jsem neměl rozebráno
Chlapi, přečetl jsem si celkem pěkný článek o turbodmychadlech zde
Kód: Vybrat vše
http://www.auto.cz/preplnovani-2-dil-turbodmychadla-16765
A další věc pro info, abych měl jasno - v klidu je regulace "sjetá" dolu, po nastartování "vyjede" nahoru a teď k dotazu. Jak se regulace má chovat, když je zapotřebí snížit plnící tlak turba ve vyšších otáčkách motoru (je to poloha dole nebo nahoře)
Ještě jsem neměl rozebráno
Octavia III Kombi L&K 2019, 2.0 CR TDI 135kW 4x4 7q automat
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------
- Hans76
- Profík
- Příspěvky: 1098
- Registrován: 28.08.2008 22:29
- Bydliště: jih Moravy
Re: Turbo na sklonku života?
Zkouknul jsem ještě stránky Garrettu a řekl bych, že je bez obtoku.
Prosím někoho znalého o potvrzení (i výše uvedeného) Ať máme jasno
Prosím někoho znalého o potvrzení (i výše uvedeného) Ať máme jasno
Octavia III Kombi L&K 2019, 2.0 CR TDI 135kW 4x4 7q automat
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------
- pepanos
- Profík
- Příspěvky: 937
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Turbo na sklonku života?
Passaty mají s lopatkama i s obtokem(ne současně,samozřejmě).Záleží na roku a motorizaci.
- Hans76
- Profík
- Příspěvky: 1098
- Registrován: 28.08.2008 22:29
- Bydliště: jih Moravy
Re: Turbo na sklonku života?
Díky
Ještě tedy objasnit polohu regulace vs. otáčky motoru (při volnoběhu je "nahoře" - max. podtlak). Teď už jen pro turbo s proměnnou geometrií.
Ještě tedy objasnit polohu regulace vs. otáčky motoru (při volnoběhu je "nahoře" - max. podtlak). Teď už jen pro turbo s proměnnou geometrií.
Octavia III Kombi L&K 2019, 2.0 CR TDI 135kW 4x4 7q automat
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------
- pepanos
- Profík
- Příspěvky: 937
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Turbo na sklonku života?
Vždyť je toho plnej ten odkaz,cos citoval:
Turbodmychadla VGT (Variable Geometry Turbocharger) využívají zákona kontinuity toku tekutin, který říká, že konstantní objem plynu proudí potrubím tím rychleji, čím menší má potrubí průřez. Tedy ve srovnání s regulací plnícího tlaku, u dmychadla VGT prochází turbinou stále celý objem výfukových plynů.
Při nízkých otáčkách motoru je požadován vysoký plnící tlak, takže je nastavitelnými lopatkami zmenšen průřez, kterým proudí výfukové plyny, tlak před lopatkami se zvýší, rychlost plynů se ve zúženém místě také zvýší a to způsobí roztočení turbodmychadla a tedy zvýšení plnícího tlaku na sací straně. Ve vysokých otáčkách motoru, kdy je třeba plnící tlak omezit, je průtočný průřez v místě rozváděcích lopatek maximálně zvětšen, tlak se tedy zmenší a turbodmychadlo se tak točí nižšími otáčkami. Ovládání natáčení lopatek bývá řešeno různými pneumatickými nebo elektrickými akčními členy.
http://www.auto.cz/foto/?uid=41074f796e2b7&art=16765
Turbodmychadla VGT (Variable Geometry Turbocharger) využívají zákona kontinuity toku tekutin, který říká, že konstantní objem plynu proudí potrubím tím rychleji, čím menší má potrubí průřez. Tedy ve srovnání s regulací plnícího tlaku, u dmychadla VGT prochází turbinou stále celý objem výfukových plynů.
Při nízkých otáčkách motoru je požadován vysoký plnící tlak, takže je nastavitelnými lopatkami zmenšen průřez, kterým proudí výfukové plyny, tlak před lopatkami se zvýší, rychlost plynů se ve zúženém místě také zvýší a to způsobí roztočení turbodmychadla a tedy zvýšení plnícího tlaku na sací straně. Ve vysokých otáčkách motoru, kdy je třeba plnící tlak omezit, je průtočný průřez v místě rozváděcích lopatek maximálně zvětšen, tlak se tedy zmenší a turbodmychadlo se tak točí nižšími otáčkami. Ovládání natáčení lopatek bývá řešeno různými pneumatickými nebo elektrickými akčními členy.
http://www.auto.cz/foto/?uid=41074f796e2b7&art=16765
-
- VWagenista
- Příspěvky: 1387
- Registrován: 07.07.2009 22:33
- Bydliště: Žďár nad Sázavou a kósek k tomu
Re: Turbo na sklonku života?
při nastartování táhlo vyjede nahoru a lopatky jsou přivřené(zrychlý se průtok plynů a roztočí turbo)Proto turbo už tlačí v nízkých otáčkách.
Ze stoupajícími otáčky motoru regulace pomalu zajíždí a lopatky se otevírají.Při max.ot.motoru by regulace měla být zajetá ůplně dole.(lopatky otevřené)
Je to tak udělaný i kvůli přetočení turba a přeplnění motoru.Pokud ti praskne podtlak regulace zajede a turbo se nemůže přetočit při plném výkonu motoru.
Snad jsem to napsal správně a k pochopení.
Ze stoupajícími otáčky motoru regulace pomalu zajíždí a lopatky se otevírají.Při max.ot.motoru by regulace měla být zajetá ůplně dole.(lopatky otevřené)
Je to tak udělaný i kvůli přetočení turba a přeplnění motoru.Pokud ti praskne podtlak regulace zajede a turbo se nemůže přetočit při plném výkonu motoru.
Snad jsem to napsal správně a k pochopení.
Zdraví a sílu najdeš ve VW
- Hans76
- Profík
- Příspěvky: 1098
- Registrován: 28.08.2008 22:29
- Bydliště: jih Moravy
Re: Turbo na sklonku života?
Super, díky moc, oběma.
Jen mne trochu mátlo to, že i při volnoběhu jsou rozváděcí lopatky turba nastaveny pro maximální plnící tlak dmychadla. Njn, člověk se stále učí
Jen mne trochu mátlo to, že i při volnoběhu jsou rozváděcí lopatky turba nastaveny pro maximální plnící tlak dmychadla. Njn, člověk se stále učí
Octavia III Kombi L&K 2019, 2.0 CR TDI 135kW 4x4 7q automat
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------
- pepanos
- Profík
- Příspěvky: 937
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Turbo na sklonku života?
to je právě kvůli tomu,aby nevznikala ta "turbodíra",jako je na obtokovejch turbech,kdy to v nízkejch otáčkách nejede.
-
- VWagenista
- Příspěvky: 1387
- Registrován: 07.07.2009 22:33
- Bydliště: Žďár nad Sázavou a kósek k tomu
Re: Turbo na sklonku života?
no a to je spíš výhoda,že to plní už od volnoběhu,proto taky mají tyhle motory krouťák posazen poměrně nízko (cca1650-1700ot)Hans76 píše:Super, díky moc, oběma.
Jen mne trochu mátlo to, že i při volnoběhu jsou rozváděcí lopatky turba nastaveny pro maximální plnící tlak dmychadla. Njn, člověk se stále učí
ty lopatky způsobý rostočení turba i při málé rychlosti výfukových plynu.
Zdraví a sílu najdeš ve VW
- the_miracle
- Závodník
- Příspěvky: 661
- Registrován: 20.02.2010 10:03
- Bydliště: Střední čechy
Re: Turbo na sklonku života?
Tak jen pro informaci, najeto cca 800 km, od incidentu a zatím nic... Tak třeba to byla jen momentální náhodná chyba. Ťuk ťuk ťuk....
VW Passat Variant 3B6, 1.9 TDI-PD 96 kW, r.v. 2002
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014