Passat 96kW-AVF - výměna servooleje v řízení

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Uživatelský avatar
frodobagin
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 210
Registrován: 01.11.2010 18:33
Bydliště: Ostrov
Kontaktovat uživatele:

Passat 96kW-AVF - výměna servooleje v řízení

Příspěvek od frodobagin »

Tak jsem se rozhodl vyměnit olej v řízení. Najeto 160 tis. km.
Objem náplně je 0,8L. Tak jsem pořídil 2 litrové dózy oleje G 004 000 (zelená) jako náhradu za G 002 000 (žlutá). Původní náplň mého pašíka byla G 002 000 (žlutá).

1) Asi nejlepší je zvednou předek pašíka (přední kola ve vzduchu) aby se dalo volně točit volantem; pokud auto leží na zemi, jde to velmi ztuha
2) Odsát olej z přepadové nádobky (většinou černá nádobka se zeleným víčkem); je to ta, ve které se kontroluje stav oleje; odsátí provedu injekční stříkačkou s hadičkou nebo nějakým čerpadýlkem
3) Odpojit hadičku vedoucí z tyče řízení (neodpojovat tu hadici, která vede do čerpadla oleje řízení) a zasunutí do připravené průhledné lahve např. PET, aby se dala kontrolovat barva oleje a množství, aby to nepřeteklo
4) Zaslepit volný vývod přepadové nádobky např. nasazením hadičky vhodného průměru a jejím zaštípnutím aby olej, který budeme do nádobky nalévat nemohl volně vytékat do prostoru motoru
5) Dolít přepadovou nádobku novým olejem až po hrdlo a točit volantem sem a tam vždy až do krajních poloh (na doraz); zkusil jsem při tom zapnout motor, že by se práce urychlila, ale přepadová nádobka byla okamžitě prázdná a ani jsem nestačil otočit volantem; myslím že je lepší pouze točit volantem bez zapnutého motoru aby se systém lépe propláchl a naplnil novým olejem
6) Průběžně dolévat přepadovou nádobku tak, aby se spotřebovalo 1,7 L nového oleje.
7) Teď bude potřeba rychle odstranit zaštípnutou hadičku na vývodu přepadové nádobky a připojit zpět odpojenou hadičku z řízení na tento vývod tak, aby co nejméně oleje uniklo do prostoru motoru
8 ) Doplnit olej v přepadové nádobce na rysku MAX; !NEPŘELÍT!; popřípadě odsát olej tak, aby hladina oleje klesla na rysku MAX
9) Očistit prostor motoru od zbytků oleje, položit pašíka na zem a je HOTOVO.
Zbylo mi v dóze 150ml oleje pro případné dolití.

Olej nelejte na zem ale do prázné dózy a zlikvidujte s ohledem na životní prostředí

Přeji všem úspěch při opravy řízení

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“