Výměna spojky B5 AFN
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Řidič
- Příspěvky: 56
- Registrován: 12.07.2008 15:24
Výměna spojky B5 AFN
Ahoj, mám prosbu. Není zde na fóru nebo někde nějaký návod nejlépe s obrázky jak se mění spojka na Passatu B5 81KW AFN. Budu jí za pár dní měnit tak bych potřeboval nějaký návod abych se někde nezasekl a šlo to jak po masle.
Díky za rady.
Díky za rady.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 11.06.2009 09:09
- Bydliště: trunovsko
Re: Výměna spojky B5 AFN
Ahoj. Take řeším stejný problém. Je lepší vyndat motor a nebo sundat zadem převodovku. Jaké máte zkušenosti? Dííky
- fredh
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 21.08.2010 20:03
- Bydliště: Vysočina
Re: Výměna spojky B5 AFN
čau, mám to 14dní za sebou a není to takovej voser, jak to vypadá. Je dobrý mít k tomu jámu, nebo zvedák. Jen na zemi bych to dělat nechtěl. A potřeba je minimálně ještě jeden člověk. Jinak u výměny udělej i gufero na klice.
Jinak dával jsem zase zpět dvouhmotu. Motor se vůbec netřepe, jde klidně a celkově je o dost lepší jízda. S jednohmotou sem v passatovi nejel, tak mě ani nenapadlo ji tam cpát, ikdyž by to asi bylo pár korun ušetřenejch.
Začali jsme klasicky baterkou, pak demontovat komplet sací potrubí, bez příruby na motoru. Dál sundat celej airbox a odmontovat svody od turba - to všechno kvůli přístupu zvrchu. Dál sundej spojkovej váleček, a zavěs motor.
Zespoda odpoj konektory na sepnutí couvacích světel a na snímač rychlosti. Dál vymontuj silenblok na převodovce, odmontuj poloosy - není nutný je vyndávat úplně ven, ale já je kvůli snadnější práci radši vyndal, zvlášť pokud nad nima jsou ty jejich zku*vený kryty. Potom jsem zespodu povolil silenbloky motoru a motor přizvihnul vepředu- pozor na vrtule chladiče, ať si je nenamáčkneš na chladič. Po přizdvihnutí motoru se dostaneš k odpojení řazení (10ka šestihran) na převodovce a stabilizační tyče řazení. Je tam myslím 10 imbus. Když je motor přizdvihnutej, tak se dostaneš i ke 2 šroubům dole - motor ---> převodovka, který jsou jinak nedostupný kvůli nápravnici- tu se mi nechtělo vůbec dávat dolů, tak sem to udělal naopak. Pak odšroubuješ všechny další šrouby co spojujou motor a převodovku, i ty na startéru a vyndáš převodovku. Startér jsem nechal normálně ležet vedle motoru a ani jsem ho neodpojoval.
Odmontuješ přítlačák, pod ním je lamela a pak setrvák a pod ním gufero na klice.
Pro nandání setrváku, spojky a následně převodovky doporučuju udělat si na soustruhu trn na zapolohování lamely. Jinak se s tím budeš neskutečně sr*t a středit atd. No a po utáhnutí spojky nandáš za pomoci někoho dalšího převodovku, utáhneš k motoru a pokračuješ naopak jak při demontáži. Jen u spojkovýho válečku musíš trochu víc zabrat, abys ho tam dostal a přišrouboval. Je nutný trošku víc síly, ale bacha abys ho zase nerozkřápl. Pak odvzdušnit.
Dám ještě nějaký fota
Jinak dával jsem zase zpět dvouhmotu. Motor se vůbec netřepe, jde klidně a celkově je o dost lepší jízda. S jednohmotou sem v passatovi nejel, tak mě ani nenapadlo ji tam cpát, ikdyž by to asi bylo pár korun ušetřenejch.
Začali jsme klasicky baterkou, pak demontovat komplet sací potrubí, bez příruby na motoru. Dál sundat celej airbox a odmontovat svody od turba - to všechno kvůli přístupu zvrchu. Dál sundej spojkovej váleček, a zavěs motor.
Zespoda odpoj konektory na sepnutí couvacích světel a na snímač rychlosti. Dál vymontuj silenblok na převodovce, odmontuj poloosy - není nutný je vyndávat úplně ven, ale já je kvůli snadnější práci radši vyndal, zvlášť pokud nad nima jsou ty jejich zku*vený kryty. Potom jsem zespodu povolil silenbloky motoru a motor přizvihnul vepředu- pozor na vrtule chladiče, ať si je nenamáčkneš na chladič. Po přizdvihnutí motoru se dostaneš k odpojení řazení (10ka šestihran) na převodovce a stabilizační tyče řazení. Je tam myslím 10 imbus. Když je motor přizdvihnutej, tak se dostaneš i ke 2 šroubům dole - motor ---> převodovka, který jsou jinak nedostupný kvůli nápravnici- tu se mi nechtělo vůbec dávat dolů, tak sem to udělal naopak. Pak odšroubuješ všechny další šrouby co spojujou motor a převodovku, i ty na startéru a vyndáš převodovku. Startér jsem nechal normálně ležet vedle motoru a ani jsem ho neodpojoval.
Odmontuješ přítlačák, pod ním je lamela a pak setrvák a pod ním gufero na klice.
Pro nandání setrváku, spojky a následně převodovky doporučuju udělat si na soustruhu trn na zapolohování lamely. Jinak se s tím budeš neskutečně sr*t a středit atd. No a po utáhnutí spojky nandáš za pomoci někoho dalšího převodovku, utáhneš k motoru a pokračuješ naopak jak při demontáži. Jen u spojkovýho válečku musíš trochu víc zabrat, abys ho tam dostal a přišrouboval. Je nutný trošku víc síly, ale bacha abys ho zase nerozkřápl. Pak odvzdušnit.
Dám ještě nějaký fota
Naposledy upravil(a) fredh dne 10.10.2012 17:00, celkem upraveno 1 x.
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw
Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi
Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi
- fredh
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 21.08.2010 20:03
- Bydliště: Vysočina
Re: Výměna spojky B5 AFN
další
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw
Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi
Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi
- wrot
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 17.11.2009 17:00
- Bydliště: Zličín blízké okolí
Re: Výměna spojky B5 AFN
pěkně popsané ja to dělal na zemi sam a take se povedlo jen jsem nesundaval svody a nepřizvedával motor nebylo jak s tím trnem jsem to pořešil tak že jsem sehnal o trochu menší kulatinu a na spravný průměr namotal izolačku a také se povidlo nic moc složitého jen toho místa nic moc a zpočátku strach že mi lehne na hruď.
když jsem dával převodovku zpět tak jsem trochu přizvednul motor aby co nejlépe šla nasadit převodovka (aby to bylo v ose) převodovku si zvednul pod autem na cihly abych mohl zajet zvedákem pak jsem si ji posadil na prkýnko zasunul zvedák na kolečka a byla tam .
když jsem dával převodovku zpět tak jsem trochu přizvednul motor aby co nejlépe šla nasadit převodovka (aby to bylo v ose) převodovku si zvednul pod autem na cihly abych mohl zajet zvedákem pak jsem si ji posadil na prkýnko zasunul zvedák na kolečka a byla tam .
- fredh
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 21.08.2010 20:03
- Bydliště: Vysočina
Re: Výměna spojky B5 AFN
jo, taky sme ji přizvedávali heverem a vypodkládali špalíkama abysme se tak nedřeli. Nicméně jsme se shodli, že pokud je kočka, tak bysme už radši vyhodili celej motor a měnili to venku.
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw, Passat B5 combi, r.v. 99, 1.9Tdi 81Kw
Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi
Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi
-
- Řidič
- Příspěvky: 56
- Registrován: 12.07.2008 15:24
Re: Výměna spojky B5 AFN
Super, diky moc skvely navod, takovy popis jsem presne potreboval, za par dni se na to vrhnu, samozrejme ze na to nebudu sam. Jeste jednou diky moc.
-
- Řidič
- Příspěvky: 56
- Registrován: 12.07.2008 15:24
Re: Výměna spojky B5 AFN
Tak vymenu mam za sebou, vsechno slo docela v pohode, ale po nastartovani na volnobeh je slyset takove kovove cvakani od prevodovky. Kdyz pridam plyn do vetsich otacek tak to prestane a kdyz zase uberu tak to cvaka stale. Prestane to az po kratsi jizde a pak je to i na volnobeh dobre i kdyz znovu nastartuji treba dvakrat trikrat je to ok ale po delsi dobe stani to po nastartovani opet cvaka. Nevite cim by to mohlo byt? Diky za rady:-)
- klimbik
- Závodník
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.03.2008 12:25
- Bydliště: OstraVWa
Re: Výměna spojky B5 AFN
Ten vyfuk s katem je fakt nutne vyndat? Nejdou mi povolit srouby na turbu tak kdyby to slo i tak, tak by to bylo super. Hlavne aby nevadil ten kryt poloosy jak pak budu prevodovku vyndavat. Asi se s ni bude muset jit dost dozadu, ze?
moje instruktážní videa!
-->EGR-OFF na AFN 81kw
-->EGR-OFF na BLS 77kw
-->MAF-OFF
-->dvojitá koncovka výfuku
-->čištění a kontrola žhavičů
pokud se vám líbily, nezapomeňte lajkovat!
-->EGR-OFF na AFN 81kw
-->EGR-OFF na BLS 77kw
-->MAF-OFF
-->dvojitá koncovka výfuku
-->čištění a kontrola žhavičů
pokud se vám líbily, nezapomeňte lajkovat!
-
- Nový člen
- Příspěvky: 14
- Registrován: 13.06.2012 20:38
- Bydliště: Morávka
Re: Výměna spojky B5 AFN
čau teď jsem si tí prošel jestli chceš aby ti převodovka šla dobře ven tak musíš demontovat vyfuk hned u turba a zaroveň i kryt který je nad poloosou. Jinač ti to půjde uplně na pytel, (raději si hned vytáhni poloosy uplně ven jednodušší manipulace)
- klimbik
- Závodník
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.03.2008 12:25
- Bydliště: OstraVWa
Re: Výměna spojky B5 AFN
Tak uz to mam hotove
Nakonec jsem povoloval jen spojku na vyfuku v pulce auta a vyfuk s katem visel na vlnovci a slo to
Kryt nad poloosou se mi povedlo vysroubovat i tak. Poloosy jsem taky nechal na aute a nevadily
Nakonec jsem povoloval jen spojku na vyfuku v pulce auta a vyfuk s katem visel na vlnovci a slo to
Kryt nad poloosou se mi povedlo vysroubovat i tak. Poloosy jsem taky nechal na aute a nevadily
moje instruktážní videa!
-->EGR-OFF na AFN 81kw
-->EGR-OFF na BLS 77kw
-->MAF-OFF
-->dvojitá koncovka výfuku
-->čištění a kontrola žhavičů
pokud se vám líbily, nezapomeňte lajkovat!
-->EGR-OFF na AFN 81kw
-->EGR-OFF na BLS 77kw
-->MAF-OFF
-->dvojitá koncovka výfuku
-->čištění a kontrola žhavičů
pokud se vám líbily, nezapomeňte lajkovat!
- klimbik
- Závodník
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.03.2008 12:25
- Bydliště: OstraVWa
Re: Výměna spojky B5 AFN
Nemate nekto tip, jaky kabel by mohl zpusobit, ze mi porad sviti kontrolka dobijeni?
Alternator mam letos z kraje roku po repasi, pred vymenou spojky mi to nedelalo vubec zadny problem, myslim ze auto dobiji spravne , jezdim s tim tak uz 4 dny, kdyby nedobijelo, tak uz bych asi nestartoval. Spis myslim ze nekde musi byt nejaka bota na kterou jsem zapomnel :/
Alternator mam letos z kraje roku po repasi, pred vymenou spojky mi to nedelalo vubec zadny problem, myslim ze auto dobiji spravne , jezdim s tim tak uz 4 dny, kdyby nedobijelo, tak uz bych asi nestartoval. Spis myslim ze nekde musi byt nejaka bota na kterou jsem zapomnel :/
moje instruktážní videa!
-->EGR-OFF na AFN 81kw
-->EGR-OFF na BLS 77kw
-->MAF-OFF
-->dvojitá koncovka výfuku
-->čištění a kontrola žhavičů
pokud se vám líbily, nezapomeňte lajkovat!
-->EGR-OFF na AFN 81kw
-->EGR-OFF na BLS 77kw
-->MAF-OFF
-->dvojitá koncovka výfuku
-->čištění a kontrola žhavičů
pokud se vám líbily, nezapomeňte lajkovat!
- klimbik
- Závodník
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.03.2008 12:25
- Bydliště: OstraVWa
Re: Výměna spojky B5 AFN
na VAGu cisto, kabely zkontrolovany, nechapu to. na baterce pred nastartovanim 12,7V, po startu 14,3V. kdyz vsechny spotrebice zapnu tak 13,9V.
moje instruktážní videa!
-->EGR-OFF na AFN 81kw
-->EGR-OFF na BLS 77kw
-->MAF-OFF
-->dvojitá koncovka výfuku
-->čištění a kontrola žhavičů
pokud se vám líbily, nezapomeňte lajkovat!
-->EGR-OFF na AFN 81kw
-->EGR-OFF na BLS 77kw
-->MAF-OFF
-->dvojitá koncovka výfuku
-->čištění a kontrola žhavičů
pokud se vám líbily, nezapomeňte lajkovat!
- klimbik
- Závodník
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.03.2008 12:25
- Bydliště: OstraVWa
Re: Výměna spojky B5 AFN
problem stale trva, nikdo nevi?
moje instruktážní videa!
-->EGR-OFF na AFN 81kw
-->EGR-OFF na BLS 77kw
-->MAF-OFF
-->dvojitá koncovka výfuku
-->čištění a kontrola žhavičů
pokud se vám líbily, nezapomeňte lajkovat!
-->EGR-OFF na AFN 81kw
-->EGR-OFF na BLS 77kw
-->MAF-OFF
-->dvojitá koncovka výfuku
-->čištění a kontrola žhavičů
pokud se vám líbily, nezapomeňte lajkovat!
- Ipanema
- VWjunior
- Příspěvky: 1727
- Registrován: 22.05.2008 17:50
- Bydliště: Brno
Re: Výměna spojky B5 AFN
Je na výměnu spojka když auto jede na rovince, cca. 60km/hod., plyn je sešláplý napůl a když chci akcelerovat a sešlápnu na podlahu, tak vyletí otáčky, auto smrdí, ale rychlost se nijak nepohne?
To stejné u rychlostních stupňů 2 - 5. Jakákoliv akcelerace je s vyhnáním otáček až k 6000, ale rychlost se nezvedá, nebo velmi velmi pomalu. Zkrátka při přidání plynu letí otáčky tak, jak kdyby nebyla zařazená rychlost.
Dým od auta není žádný, zvuk auta a chod klasický. Voda se mírně ztrácí pouze chladící, jiné kapaliny není potřeba dolívat.
Pro výměnu pak zřejmě stačí spojková sada LUK LK 623115700 a není třeba sady LK 600002900. Dvouhmota zůstane. Gufero je jedno nebo dvě?
To stejné u rychlostních stupňů 2 - 5. Jakákoliv akcelerace je s vyhnáním otáček až k 6000, ale rychlost se nezvedá, nebo velmi velmi pomalu. Zkrátka při přidání plynu letí otáčky tak, jak kdyby nebyla zařazená rychlost.
Dým od auta není žádný, zvuk auta a chod klasický. Voda se mírně ztrácí pouze chladící, jiné kapaliny není potřeba dolívat.
Pro výměnu pak zřejmě stačí spojková sada LUK LK 623115700 a není třeba sady LK 600002900. Dvouhmota zůstane. Gufero je jedno nebo dvě?
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza