Bílý a zapáchající kouř

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
prochazt
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 06.01.2013 18:38

Bílý a zapáchající kouř

Příspěvek od prochazt »

Zdravím všechny, pročetl jsem si různá témata, ale žádné úplně nepasuje na můj problém. Mám Passata TDi PD 1,9 96kW, najeto 281000. Po nastartování při okolní teplotě okolo 8°C se motor na volnoběh více klepe a mírně padají otáčky. Výfuk po nastartování kouří normálně, skoro nic...Po lehkém zahřátí začne z výfuku vylézat bílý zapáchající kouř a to opravdu neobvykle hodně. Po úplném zahřátí kouř normální, ale stále nějak divně smrdí. Neobvykle, nepoznám jestli je to olej, ale kouř je opravdu bílý jako pára. Po zahřátí motor na volnoběh už pravidelně necuká, jen občas je cítit mírné škubnutí. Nepoznal jsem žádnou ztrátu výkonu, vrátil jsem se z dlouhé cesty 2000km a na spotřebě jsem nic nepoznal. Voda se také neztrácí. Měl by někdo nějaké vysvětlení?

Uživatelský avatar
playboy
Závodník
Závodník
Příspěvky: 547
Registrován: 31.08.2012 12:29
Bydliště: okolo Prahy

Re: Bílý a zapáchající kouř

Příspěvek od playboy »

Ahoj, s něčím podobným jsem se setkal. Sice na jiném autě, ale taky PD...

Zkontroluj žhavící svíčky - vyndat a připojit na baterku, podívat se jak skutečně žhaví.
Vyzkoušet jestli jde skutečně proud do žhaviček - do fajfek

Podívat se jak jsou nastavené rozvody - synchronizace přes diagnostiku
Podívat se na hodnoty vstřikovačů na diagnostiku. Nejdřívě ale seřídit rozvody ať je čeho se chytit.
Přišponovat kontakty pod víkem ventilů co vedou přímo do PD vstřokovačů
Může to být vadný vstřikovač. Jak mechanicky, tak elektronicky. Nový (repasovaný) originál se dá sehnat komplet s těsněníma od cca 3500Kč
Udělat celkovou diagnostiku - mohlo by to být i nějaké čidlo...
Udělěj všechno ať máš jistotu že jsi všechno vyloučil. Jestli někdo má ještě k tomuto další nápad, ať napíše a zkus to taky...

Nevím jak by se projevila třeba ošoupaná vačka apod.
DPF tam asi nemáš?
Transporter T5 2,5TDI 96kw++ + SW Profituning Praha- 267PS/576Nm
BMW 535d + SW Profituning - 399ps/841Nm

https://www.facebook.com/garagepowercz/
https://www.facebook.com/garagelightingcz/

HonzaT
Řidič
Řidič
Příspěvky: 157
Registrován: 20.11.2008 22:05

Re: Bílý a zapáchající kouř

Příspěvek od HonzaT »

Počkej,teď mají být mrazy,tak se to projeví. Pokud to hodně smrdí,tak je to nespálená nafta. Udělat kontroly,jak píše kolega.Buď to tam vstřiky perou moc,nebo prostě nehoří. V nejhorším případě jsou nízké kompresní tlaky. Ale jak píšu,počkej,v mrazech se to projeví.

petas23
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 05.06.2011 18:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Bílý a zapáchající kouř

Příspěvek od petas23 »

Mno, já mám jiné řešení... odpoj předehřev vody přes výfuk. Ta pára je totiž z prorezlého výměníku do výfuku a pálí se ti antifreeze, to je ten smrad. Já to udělal a mám klid, jen se teď trochu dýl zahřejváme. Problém s rozvody bych nehádal, to by ti to nejelo furt.
VW Passat variant combi B5.5, 1.9TDI, 120kW po bobulích, automat, r.v.2005

Uživatelský avatar
proche77
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 16.12.2008 18:13
Bydliště: pozořice JICH MoraVWy

Re: Bílý a zapáchající kouř

Příspěvek od proche77 »

prochazt píše:Zdravím všechny, pročetl jsem si různá témata, ale žádné úplně nepasuje na můj problém. Mám Passata TDi PD 1,9 96kW, najeto 281000. Po nastartování při okolní teplotě okolo 8°C se motor na volnoběh více klepe a mírně padají otáčky. Výfuk po nastartování kouří normálně, skoro nic...Po lehkém zahřátí začne z výfuku vylézat bílý zapáchající kouř a to opravdu neobvykle hodně. Po úplném zahřátí kouř normální, ale stále nějak divně smrdí. Neobvykle, nepoznám jestli je to olej, ale kouř je opravdu bílý jako pára. Po zahřátí motor na volnoběh už pravidelně necuká, jen občas je cítit mírné škubnutí. Nepoznal jsem žádnou ztrátu výkonu, vrátil jsem se z dlouhé cesty 2000km a na spotřebě jsem nic nepoznal. Voda se také neztrácí. Měl by někdo nějaké vysvětlení?
100%jsou to vstriky,spatne nastaveny,blbe pali,nebo nedej bože,načatej vstrik,Vag a kontrola vstriku

prochazt
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 06.01.2013 18:38

Re: Bílý a zapáchající kouř

Příspěvek od prochazt »

proche77 píše:
prochazt píše:Zdravím všechny, pročetl jsem si různá témata, ale žádné úplně nepasuje na můj problém. Mám Passata TDi PD 1,9 96kW, najeto 281000. Po nastartování při okolní teplotě okolo 8°C se motor na volnoběh více klepe a mírně padají otáčky. Výfuk po nastartování kouří normálně, skoro nic...Po lehkém zahřátí začne z výfuku vylézat bílý zapáchající kouř a to opravdu neobvykle hodně. Po úplném zahřátí kouř normální, ale stále nějak divně smrdí. Neobvykle, nepoznám jestli je to olej, ale kouř je opravdu bílý jako pára. Po zahřátí motor na volnoběh už pravidelně necuká, jen občas je cítit mírné škubnutí. Nepoznal jsem žádnou ztrátu výkonu, vrátil jsem se z dlouhé cesty 2000km a na spotřebě jsem nic nepoznal. Voda se také neztrácí. Měl by někdo nějaké vysvětlení?
100%jsou to vstriky,spatne nastaveny,blbe pali,nebo nedej bože,načatej vstrik,Vag a kontrola vstriku
No tak jsem to mel u znameho v VW servisu...
Byl to opravdu vstrik. Za studena vubec nedavkoval, proto to klepani, a za tepla davkoval, ale spatne, proto ten strasnej smradlavej kour. Bylo to jako stara Avie........... takze vymeni vstrik a melo by to byt v pohode. Uz je to po 40tis km druhy, tak muzu cekat, kdy odejdou ty dalsi dva, ktere jsou jeste stare a puvodni...... :-(

Uživatelský avatar
Bellrock
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 17.03.2016 14:43

Re: Bílý a zapáchající kouř

Příspěvek od Bellrock »

Mám stejný problém jako ty , motor 2.0TDI 16V 125kw PD s dpf ráno přijdu k autu nechytne na hned ale chvili točí naskočí vždy a po chvilce hned bílej kouř se zápachem nespálené nafty. Výkyv ve výkonu to nemá auto tahá a chová se normálně , spotřeba 6-7L chladička neubýva olej taky ne kod motoru BMR 2006 rok vyroby. Zkusim nový žhavící svíčky
VW PASSAT B6 3C 2006Highline Bixenons 2.0TDI 16V 125kw 170HP 0-100 7,96S Pumpa Tryska

megina
Řidič
Řidič
Příspěvky: 69
Registrován: 14.02.2010 10:05

Re: Bílý a zapáchající kouř

Příspěvek od megina »

Dobrý den, mám dotaz a napíšu jej co nejsrozumitelněji. Mám Passata 2,5 TDI V6. Při jízdě na vzdálenost např.30km s celkovým počtem 10 křižovatek, na dvou z nich při zastavení, tudíž nízkých otáčkách kouří bíle a to tak, že hodně (i smrdí) , až se každý otáčí. Když se rozjedu, tak to hned přestane. Jak píšu, někdy to neudělá vůbec a někdy jen při nějakém zastavení. Filtry a olej jsou měněné, EGR ventil je zaslepený už několik let, auto jede bez jakýchkoliv problémů, necuká, má stále stejný zvuk, otáčky drží. Olej nemizí, možná jen tak trochu, je to auto z roku 1999, voda také nemizí. Když budu mít motor například 20min. chcípnutý a poté nastartuju, tak opět.... někdy to HNED začne brutálně kouřit a smrdět a někdy vůbec. Když nechám auto na volnoběh běžet, tak není z výfuku vidět ani kouříčku :) Při jízdě nekouří vůbec a když to pořádně ošlápnu, tak jen mírně zahulí tmavě, ale opravdu jen mírně, jako většina i nových aut, jak jsem stačil zpozorovat. Hadice jsem kontroloval, vše mám dotažené, nikde nic nechybí.... Děkuji, snad jsem napsal vše podstatné.

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“