Bílý a zapáchající kouř
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 06.01.2013 18:38
Bílý a zapáchající kouř
Zdravím všechny, pročetl jsem si různá témata, ale žádné úplně nepasuje na můj problém. Mám Passata TDi PD 1,9 96kW, najeto 281000. Po nastartování při okolní teplotě okolo 8°C se motor na volnoběh více klepe a mírně padají otáčky. Výfuk po nastartování kouří normálně, skoro nic...Po lehkém zahřátí začne z výfuku vylézat bílý zapáchající kouř a to opravdu neobvykle hodně. Po úplném zahřátí kouř normální, ale stále nějak divně smrdí. Neobvykle, nepoznám jestli je to olej, ale kouř je opravdu bílý jako pára. Po zahřátí motor na volnoběh už pravidelně necuká, jen občas je cítit mírné škubnutí. Nepoznal jsem žádnou ztrátu výkonu, vrátil jsem se z dlouhé cesty 2000km a na spotřebě jsem nic nepoznal. Voda se také neztrácí. Měl by někdo nějaké vysvětlení?
- playboy
- Závodník
- Příspěvky: 547
- Registrován: 31.08.2012 12:29
- Bydliště: okolo Prahy
Re: Bílý a zapáchající kouř
Ahoj, s něčím podobným jsem se setkal. Sice na jiném autě, ale taky PD...
Zkontroluj žhavící svíčky - vyndat a připojit na baterku, podívat se jak skutečně žhaví.
Vyzkoušet jestli jde skutečně proud do žhaviček - do fajfek
Podívat se jak jsou nastavené rozvody - synchronizace přes diagnostiku
Podívat se na hodnoty vstřikovačů na diagnostiku. Nejdřívě ale seřídit rozvody ať je čeho se chytit.
Přišponovat kontakty pod víkem ventilů co vedou přímo do PD vstřokovačů
Může to být vadný vstřikovač. Jak mechanicky, tak elektronicky. Nový (repasovaný) originál se dá sehnat komplet s těsněníma od cca 3500Kč
Udělat celkovou diagnostiku - mohlo by to být i nějaké čidlo...
Udělěj všechno ať máš jistotu že jsi všechno vyloučil. Jestli někdo má ještě k tomuto další nápad, ať napíše a zkus to taky...
Nevím jak by se projevila třeba ošoupaná vačka apod.
DPF tam asi nemáš?
Zkontroluj žhavící svíčky - vyndat a připojit na baterku, podívat se jak skutečně žhaví.
Vyzkoušet jestli jde skutečně proud do žhaviček - do fajfek
Podívat se jak jsou nastavené rozvody - synchronizace přes diagnostiku
Podívat se na hodnoty vstřikovačů na diagnostiku. Nejdřívě ale seřídit rozvody ať je čeho se chytit.
Přišponovat kontakty pod víkem ventilů co vedou přímo do PD vstřokovačů
Může to být vadný vstřikovač. Jak mechanicky, tak elektronicky. Nový (repasovaný) originál se dá sehnat komplet s těsněníma od cca 3500Kč
Udělat celkovou diagnostiku - mohlo by to být i nějaké čidlo...
Udělěj všechno ať máš jistotu že jsi všechno vyloučil. Jestli někdo má ještě k tomuto další nápad, ať napíše a zkus to taky...
Nevím jak by se projevila třeba ošoupaná vačka apod.
DPF tam asi nemáš?
Transporter T5 2,5TDI 96kw++ + SW Profituning Praha- 267PS/576Nm
BMW 535d + SW Profituning - 399ps/841Nm
https://www.facebook.com/garagepowercz/
https://www.facebook.com/garagelightingcz/
BMW 535d + SW Profituning - 399ps/841Nm
https://www.facebook.com/garagepowercz/
https://www.facebook.com/garagelightingcz/
-
- Řidič
- Příspěvky: 157
- Registrován: 20.11.2008 22:05
Re: Bílý a zapáchající kouř
Počkej,teď mají být mrazy,tak se to projeví. Pokud to hodně smrdí,tak je to nespálená nafta. Udělat kontroly,jak píše kolega.Buď to tam vstřiky perou moc,nebo prostě nehoří. V nejhorším případě jsou nízké kompresní tlaky. Ale jak píšu,počkej,v mrazech se to projeví.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 05.06.2011 18:58
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bílý a zapáchající kouř
Mno, já mám jiné řešení... odpoj předehřev vody přes výfuk. Ta pára je totiž z prorezlého výměníku do výfuku a pálí se ti antifreeze, to je ten smrad. Já to udělal a mám klid, jen se teď trochu dýl zahřejváme. Problém s rozvody bych nehádal, to by ti to nejelo furt.
VW Passat variant combi B5.5, 1.9TDI, 120kW po bobulích, automat, r.v.2005
- proche77
- VWagenista
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 16.12.2008 18:13
- Bydliště: pozořice JICH MoraVWy
Re: Bílý a zapáchající kouř
100%jsou to vstriky,spatne nastaveny,blbe pali,nebo nedej bože,načatej vstrik,Vag a kontrola vstrikuprochazt píše:Zdravím všechny, pročetl jsem si různá témata, ale žádné úplně nepasuje na můj problém. Mám Passata TDi PD 1,9 96kW, najeto 281000. Po nastartování při okolní teplotě okolo 8°C se motor na volnoběh více klepe a mírně padají otáčky. Výfuk po nastartování kouří normálně, skoro nic...Po lehkém zahřátí začne z výfuku vylézat bílý zapáchající kouř a to opravdu neobvykle hodně. Po úplném zahřátí kouř normální, ale stále nějak divně smrdí. Neobvykle, nepoznám jestli je to olej, ale kouř je opravdu bílý jako pára. Po zahřátí motor na volnoběh už pravidelně necuká, jen občas je cítit mírné škubnutí. Nepoznal jsem žádnou ztrátu výkonu, vrátil jsem se z dlouhé cesty 2000km a na spotřebě jsem nic nepoznal. Voda se také neztrácí. Měl by někdo nějaké vysvětlení?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 06.01.2013 18:38
Re: Bílý a zapáchající kouř
No tak jsem to mel u znameho v VW servisu...proche77 píše:100%jsou to vstriky,spatne nastaveny,blbe pali,nebo nedej bože,načatej vstrik,Vag a kontrola vstrikuprochazt píše:Zdravím všechny, pročetl jsem si různá témata, ale žádné úplně nepasuje na můj problém. Mám Passata TDi PD 1,9 96kW, najeto 281000. Po nastartování při okolní teplotě okolo 8°C se motor na volnoběh více klepe a mírně padají otáčky. Výfuk po nastartování kouří normálně, skoro nic...Po lehkém zahřátí začne z výfuku vylézat bílý zapáchající kouř a to opravdu neobvykle hodně. Po úplném zahřátí kouř normální, ale stále nějak divně smrdí. Neobvykle, nepoznám jestli je to olej, ale kouř je opravdu bílý jako pára. Po zahřátí motor na volnoběh už pravidelně necuká, jen občas je cítit mírné škubnutí. Nepoznal jsem žádnou ztrátu výkonu, vrátil jsem se z dlouhé cesty 2000km a na spotřebě jsem nic nepoznal. Voda se také neztrácí. Měl by někdo nějaké vysvětlení?
Byl to opravdu vstrik. Za studena vubec nedavkoval, proto to klepani, a za tepla davkoval, ale spatne, proto ten strasnej smradlavej kour. Bylo to jako stara Avie........... takze vymeni vstrik a melo by to byt v pohode. Uz je to po 40tis km druhy, tak muzu cekat, kdy odejdou ty dalsi dva, ktere jsou jeste stare a puvodni......
- Bellrock
- Nový člen
- Příspěvky: 36
- Registrován: 17.03.2016 14:43
Re: Bílý a zapáchající kouř
Mám stejný problém jako ty , motor 2.0TDI 16V 125kw PD s dpf ráno přijdu k autu nechytne na hned ale chvili točí naskočí vždy a po chvilce hned bílej kouř se zápachem nespálené nafty. Výkyv ve výkonu to nemá auto tahá a chová se normálně , spotřeba 6-7L chladička neubýva olej taky ne kod motoru BMR 2006 rok vyroby. Zkusim nový žhavící svíčky
VW PASSAT B6 3C 2006Highline Bixenons 2.0TDI 16V 125kw 170HP 0-100 7,96S Pumpa Tryska
-
- Řidič
- Příspěvky: 69
- Registrován: 14.02.2010 10:05
Re: Bílý a zapáchající kouř
Dobrý den, mám dotaz a napíšu jej co nejsrozumitelněji. Mám Passata 2,5 TDI V6. Při jízdě na vzdálenost např.30km s celkovým počtem 10 křižovatek, na dvou z nich při zastavení, tudíž nízkých otáčkách kouří bíle a to tak, že hodně (i smrdí) , až se každý otáčí. Když se rozjedu, tak to hned přestane. Jak píšu, někdy to neudělá vůbec a někdy jen při nějakém zastavení. Filtry a olej jsou měněné, EGR ventil je zaslepený už několik let, auto jede bez jakýchkoliv problémů, necuká, má stále stejný zvuk, otáčky drží. Olej nemizí, možná jen tak trochu, je to auto z roku 1999, voda také nemizí. Když budu mít motor například 20min. chcípnutý a poté nastartuju, tak opět.... někdy to HNED začne brutálně kouřit a smrdět a někdy vůbec. Když nechám auto na volnoběh běžet, tak není z výfuku vidět ani kouříčku Při jízdě nekouří vůbec a když to pořádně ošlápnu, tak jen mírně zahulí tmavě, ale opravdu jen mírně, jako většina i nových aut, jak jsem stačil zpozorovat. Hadice jsem kontroloval, vše mám dotažené, nikde nic nechybí.... Děkuji, snad jsem napsal vše podstatné.