motor 1.9tdi pd nestartuje

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

LSMaxx
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 03.05.2010 17:24

motor 1.9tdi pd nestartuje

Příspěvek od LSMaxx »

Zdravím chlapy,
potřebuji jakoukoliv radu pokud vás něco napadne.
Jedná se o VW Passat 4motion 1.9TDI PD 96KW/130k.Najeto necelých 170 000km originál-doloženo-ověřeno.
Ted k problému:Auto denně v provozu z 80% městský provoz,jízdy 2-6km,5-20startu denně.Minimálně 1x týdně protáhlé mimo město tak 10km.Zbytek delší trasy nad 50km.
Před cca 2ma měsíci jsem dolil do nádrže cca 3l ethanolu protože jsem dojížděl asi rok a pul starou naftu.Jen kvuli zlepšení oktanového čísla a vyčištění palivové soustavy.
Všechno bylo OK asi 14dní až do doby kdy jsem dojel a cca po 10 min.nenastartoval ani po 10ti pokusech.
Následoval odtah a konrola palivové soustavy.
Byl totálně zasraný filtr v nádrži(vyčištěn),totálně zasraný filtr paliva u motoru(cca 1rok starý-max.10 000km),přezkoušeno el.čerpadlo v nádrži a dotažené spony na hadicích.
Auto chytlo po natlačení nafty cca 10startu a fungovalo další měsíc,ale pak to začalo.
Studený start...bez problému...max.na druhou otáčku motoru nastartuje
Motor je nezahřátý - něco mězi 50 a 80st...starty bez problému
Motor je zahřátý - běžel na volnoběh(5-20min) s občasným podržením motoru v otáčkách 2-3tis.starty bez problému
Motor je zahřátý - jel v zatížení,normální jízda,nebo protáhnutí do kopce a následné schlazení cca 5 min.na volnoběh...
po vypnutí a opětovném startu chytne bez probému
po vypnutí a startu za 10 sek. chytne cca 3-5 sek.
po vypnutí a startu za 30 sek. chytne cca 3-4 starty o 5-7 sek.(starty do hlášky o nízkém tlaku oleje)
po vypnutí a startu za 10 min. chytne cca 12-15 startu (starty do hlášky o nízkém tlaku oleje)

To vše se děje i po výměně těsnění na vstřicích(original Bosch)zapoměl jsem dodat že začal přibývat olej v motoru(asi 70km ujeto + tak hodinka na volnoběh a hladina se zvýšila z min. na max.,měřeno vždy až druhý den ráno),kontrola sítka v nádrži(ok),výměna palivového filtu za nový,dotáhnutí hadic a výměmě zpětného ventilu k podávacímu čerpadlu který nedržel palivo.
Pro ty co si myslí že je špatné podávací čerpadlo ke vstřikum a chtělo by přetěsnit jen tolik.
Na motor byly nasazeny pruhledné hadice a bylo zjištěno že:
jediný problém je se "zavzdušněním" filtru paliva do kterého jde vzduch po odpojení a výměně hadic za pruhledné ze sání nafty což by neměl být problém jelikož po zvýšení otáček by se měl filtr sám odvdnušnit.
Po nějaké době se filtr odvzdušnil a šla v hadicích jen čistá nafta.Mám filtr paliva s přihříváním vody od motoru.
Z vratné hadice od čerpadla jde jen čistá nafta bez sebemenších bublin.
Auto jde zítra na diagnostiku a vyčtení závad motoru,ale pokud se ani tam nic nenajde tak už fakt nevím co s tím.
Díky za jakékoliv rady.

Doplnění:
Auto je po diagnostice a nebyli nalezeny žádné chyby v paměti řídící jednotky.
Startovací dávka paliva je nastavena na originál hodnoty.
Problém je v nastavení vstřiku paliva kdy se nevejdu do tolerance +2.8 až-2.8

1válec -2.75 na volnoběh po přidání plynu až -3.1
2válec +1.80 na volnoběh po přidání plynu až +2
3válec +0.15 na volnoběh po přidání plynu až +0.25
4válec -1.15 na volnoběh po přidání plynu až -1.3

Je fakt že po výměně těsnění jsem vstřiky nenastavoval,ale problém byl i před výměnou těsnění na vstřiku.
Zítra to nastavím do tolerance a pokud to nepomuže zkusím přidat na startovací dávce paliva.
Pokud ani to nepomuže tak už fakt nevím co dál.

Doplnění 2:
Dnes se nastavily vstřiky na 180st. auto se nechalo běžet asi 10min na zahřátí a kontrolu a pak se projelo asi 15km ve 150km/hod at má trošku otáčky,na schlazení jelo ještě 3-4km 50tkou po městě.
Po vypnutí a asi 15 sec. opět start a chytlo na poprvé,ale dlooouhý start.
Po načtení diagnostiky bylo zjštěno že se nastavení vstřiku téměř nepohlo!!!Nechápu proč.Nastaveno na 180st.

1válec -2.6 max.
2válec +1.4 max.
3válec +0.012max.
4válec -1.15 max.

Neví někdo proč se téměř nepohlo nastavení vstřiku?
Přitom třeba první válec byl mimo o 90st na pootočení imbusem.
Už fakt nevím co s tím.
Naposledy upravil(a) LSMaxx dne 22.08.2013 19:16, celkem upraveno 2 x.

Sedlo01
Závodník
Závodník
Příspěvky: 625
Registrován: 02.09.2012 13:32
Bydliště: České Budějovice

Re: motor 1.9tdi pd nestartuje

Příspěvek od Sedlo01 »

Už mi to připadá že todle radim skoro pokaždý, ale skus to je to zadarmo a uvidíš na čem si. Puč si od někoho novou silnou baterku a jezdi s ní. Většina špatných teplých startů bejvá problém slabý baterky. Pokud nedokáže utočit motor na určitý otáčky tak tam ŘJ jednotka nepustí naftu. Tima dlouhýma startama jsi jí mohl dodělat. A tolik startů za jeden den jí taky dává docela na zadek.
Passat B5.5 variant Highline, 9/2001, 1.9TDI-PD AVF 4motion @ GaragePower by Lubosk, FMIC, EGR OFF, KAT OFF, hybrid GT1752V, jednohmota s HDS
Obrázek Spotřeba VOLKSWAGEN Passat B5,5 1.9 TDI 96 kW / 130 HP

LSMaxx
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 03.05.2010 17:24

Re: motor 1.9tdi pd nestartuje

Příspěvek od LSMaxx »

Ahoj,
neber si to osobně,vím že se snažíš mi pomoci,ale já nepatřím do kategorie sednu,nastartuju,jedu.Sednu,nenastartuju,volám servis.
Jen pro pořádek.
Alternátor 120A,baterka 74Ah nebo 80Ah.
Po nastartování napětí 14.2V,po zapnutí všeho možnýho na elektriku včetně přívěsného vozíku mi neklesne napětí na volnoběh pod 13.8V
Od plného nabytí a ježdění po městě s krátkým cestami,trvá tak pul roku než je vubec na baterce znát že má slabší starty a napětí je po ránu "jen "12.5V".
Pak jde baterka ven s auta na nabíječku a do auta putuje čerstvě nabitá(rezervní).
Baterka občas dostane částečné dobití tak 1x za měsíc na 4-6hod.
Baterka byla měřena i při zátěži(při startování) a napětí nakleslo pod 10.5V až do hlášky o nizkém tlaku oleje cca 5-7sek.
Mimochodem těch10-12startu jak jsem psal nebylo hned za sebou,ale 3 starty pak tak 2min pauza at se dá baterka trošku dohromady a pak zase 3 starty
A až tak kolem toho 10tého startu bylo poznat že baterka slábne pak byla dopojena přes kabely další 200Ah baterka na povzbuzení.
A jen tak pro doplnění jsem jezdil tento rok 3 týdny s baterkou z Fiatu 36Ah a na startech to nebylo vubec poznat jestli je tam 36 nebo 74Ah.

Sedlo01
Závodník
Závodník
Příspěvky: 625
Registrován: 02.09.2012 13:32
Bydliště: České Budějovice

Re: motor 1.9tdi pd nestartuje

Příspěvek od Sedlo01 »

Tak si trhni :D já jezdim už rok s 50Ah baterkou a taky naprostá paráda, jen jsem narážel na to že když startér málo točí tak to tam nepustí naftu. fakt nevim jak ti poradit.
Passat B5.5 variant Highline, 9/2001, 1.9TDI-PD AVF 4motion @ GaragePower by Lubosk, FMIC, EGR OFF, KAT OFF, hybrid GT1752V, jednohmota s HDS
Obrázek Spotřeba VOLKSWAGEN Passat B5,5 1.9 TDI 96 kW / 130 HP

mijiba
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 15.09.2009 15:10

Re: motor 1.9tdi pd nestartuje

Příspěvek od mijiba »

Přibývání oleje v motoru je pravděpodobně špatným tandemovým čerpadlem. Čerpadlo netěsní a nafta protéká do olejové náplně a stím může být spojen problém s naftou (starty).

favoV6
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 274
Registrován: 29.01.2011 12:45

Re: motor 1.9tdi pd nestartuje

Příspěvek od favoV6 »

kluci me by zajimalo co je za naprostokravinu aby byl teply!!! start zpusobyne spatnou baterkou? vzdyt teply motor ma xkrat mensi odpor a musi ho roztocit aj baterka co ma kapacinu 40 aH a je nabita na pulku. ja mam naprosto opacny problem u PD rano dojdu zatocim auto sotva chytne na 3valce a jkak zacen dobijet altik zbrcha se to klidove napeti baterie bylo 12,16 V a ted sme zkusil startovaci a kleso na 9,6 V teply start je na drc uplne vpohode,ze by nikdo nerekl,ze ta baterka je mrtva. to same dela HTP a zase KO baterka odesla nam ted teda baterka zaraz u 2 aut

Sedlo01
Závodník
Závodník
Příspěvky: 625
Registrován: 02.09.2012 13:32
Bydliště: České Budějovice

Re: motor 1.9tdi pd nestartuje

Příspěvek od Sedlo01 »

S tim nemůžu souhlasit už jen z toho důvodu že přesnej opak se děl mě. Studenej start na drc a po zahřátí to dlouho točilo. Nová baterka a od tý doby všechny starty na drc.
Passat B5.5 variant Highline, 9/2001, 1.9TDI-PD AVF 4motion @ GaragePower by Lubosk, FMIC, EGR OFF, KAT OFF, hybrid GT1752V, jednohmota s HDS
Obrázek Spotřeba VOLKSWAGEN Passat B5,5 1.9 TDI 96 kW / 130 HP

favoV6
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 274
Registrován: 29.01.2011 12:45

Re: motor 1.9tdi pd nestartuje

Příspěvek od favoV6 »

a jakou to ma proboha logiku? tam neni absolutne ani spetka logiky to je proste totalni kravina

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: motor 1.9tdi pd nestartuje

Příspěvek od majkl1 »

S teplotou může vzrůstat el. odpor, ale to pak není problém baterky, ale třeba startéru.
Přibývání oleje bych přisoudil ani ne tak tandemu, ale vstřikům - viz velké rozdíly v dávkování paliva.
U PD je riziko, že se časem zvětší ovalita otvorů pro vstřiky a ty pak nejde (nebo jen obtížně) přetěsnit.
Takže možná máš i po výměně těsnění netěsné vstřiky. :roll:
Jo a teplotní čidlo nafty ti ukazuje správně? A předvstřik je taky v toleranci?
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
adam.87
Pilot
Pilot
Příspěvky: 774
Registrován: 29.06.2010 19:27

Re: motor 1.9tdi pd nestartuje

Příspěvek od adam.87 »

favoV6 píše:a jakou to ma proboha logiku? tam neni absolutne ani spetka logiky to je proste totalni kravina
Stačí udělat zátěžový test baterie a má to logiku.Taky jsem tomu nevěřil.Studené starty na drc drc a teplé starty hoooodně dlouhé. :D
Co můžeš udělat dnes,odlož na pozítří.Získáš dva dny volna.

Sedlo01
Závodník
Závodník
Příspěvky: 625
Registrován: 02.09.2012 13:32
Bydliště: České Budějovice

Re: motor 1.9tdi pd nestartuje

Příspěvek od Sedlo01 »

favoV6 píše:a jakou to ma proboha logiku? tam neni absolutne ani spetka logiky to je proste totalni kravina
Nevim čemu nechápeš na tom že mě se todle dělo, takže to je pravda, neříkám že vždy, ale v určitých podmínkách jo. Já to přisuzuji tomu že motor je už opotřebenej a má nějaký vůle když je studenej. Po zahřátí jak je známo tam se materiály zahřejou, tim se vůle vymezí a vznikne mnohem větší třecí odpor v celým motoru. Nevim jak ty ale mě to celkem logický přijde.
Passat B5.5 variant Highline, 9/2001, 1.9TDI-PD AVF 4motion @ GaragePower by Lubosk, FMIC, EGR OFF, KAT OFF, hybrid GT1752V, jednohmota s HDS
Obrázek Spotřeba VOLKSWAGEN Passat B5,5 1.9 TDI 96 kW / 130 HP

Uživatelský avatar
babajara
Řidič
Řidič
Příspěvky: 156
Registrován: 15.12.2007 23:14
Bydliště: Vyškov

Re: motor 1.9tdi pd nestartuje

Příspěvek od babajara »

zdarec nějak asi nejsem dost inteligentní. Přečet jsem první příspěvek několikrát, ale ačkoliv je obsáhlej, příjde mi jako by si pletl počátek vstřiku s nastavením vahadla po demontáži vstřikovače.
1, jaké je nastavení počátku vstřiku? psal jsi tam že se nevlezeš do tolerance. proč?
Pokud nestačí výřezy v řemenici vačky musí být rozvody mimo ne?
2, jinak pro zbytek . Jasně že startéry baterie možná i alternátory. Ale pokud je vše OK tak je si potřeba uvědomit jak vlastně motory startují a startovaly i odpradávna. Studenej motor potřebuje ke startu vyšší dávku paliva(bohatší směs) než teplej. proto se dříve montoval sytič u benzínu a předsuvník počátku převstřiku u nafty. Dnes rozhoduje o dávce paliva pro start ŘJ s údajů teplotních čidel. Takže pokud jsou i ony OK Je na vině ŘJ, ale spíše u opotřebenějšího motoru, nebo u motoru provozovaného na nekvalitní palivo spíše software v nich pro dokonalejší zvládnutí emisních norem. Děti taky neděláme že sem tam lehce ukápnem aby to nebylo vidět :D .
Takže netvrdím že je to nejlepší řešení vždy, ale rozumné zvednutí startovací dávky u rotačky i PD je to schopno vyřešit. samozřejo že musí vše ostatní fungovat, ne třeba bejt základní předvstřik někde v pr.
Paštika v kombajnu 2004 1,9PD AVF. Modrá perleť. 2x OFF + MVOLESSOFT
Rodinej GIII 1998 1.9TDI 66Kw ALE. Bílej a v kombajnu. sprint 764, EGR OF. Prodanej

favoV6
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 274
Registrován: 29.01.2011 12:45

Re: motor 1.9tdi pd nestartuje

Příspěvek od favoV6 »

teplej motor ma vetsi treni?:D tak to me orpavdu hlava nebere. rposte ja rikam mam baterku v takovemto stavu: nabiju ji jezdim treba jeden den a druhy den jdu napichnu diagnostiku a ma pouze 12,2 V coz je pdole tabulek jen 25% nabiti. kdyz startuju,tak napeti padne k 9,5 V sme zahledl prej,ze to je ejste v norme a baterka neni uplne mrtva. kazdopadne teply motor startuje nadherne na drc,ale studeny uplne v haji dneska me to napoprvy nechytlo jakoby zdechko napodruhe se nejak rozhadalo bile zakourilo. a to sme 3x zhavil. jindy pri stejny teplote chyti pekne,takze nevim jestli je neco s tema vstrikama,ze nekdy daji dobre jindy moc nebo malo. trosku sme si rikal,ze kdyz 3x zhavim,ze vystavim baterkua ta pak uz tomu starteru neda poradne stavu,ale to by asi delalo porad ne?Popravde radej bych dla 2 litry za pretesneni vstrikovacu nez za novou baterku,proto se tomu vyhybam jak cert krizi. Idelane si pucit dobrou baterku na jeden den,ale z firemniho auta mi nepomuze je slaba:( a nove baterky z pultu brat nemuzu:D:D.

Uživatelský avatar
babajara
Řidič
Řidič
Příspěvky: 156
Registrován: 15.12.2007 23:14
Bydliště: Vyškov

Re: motor 1.9tdi pd nestartuje

Příspěvek od babajara »

Favo spiš by jsi si měl projít forum. Několikrat se tu před každou zimou řeší. Dobrá baterka je základ a pokud jseš nucenej používat nabíječku tak asi něco nebude ok. 1, baterku nabít a zkusit min. hodinu po nabití na zátěžáku. ne startováním auta.
2, změřit dobíjení na autě. 3, změřit klidovej odběr z baterie na autě. 4, kontrola teplotního čidla.( pd v tomto počasí skoro nežhaví nad 5 stupňů vůbec a spíše žhaví u nuly chvíli a do mínusu pak čas narůstá).5, kontrola žhavicích svíček. ( žhavit na 3x je fakt nesmysl. možná tak od mínus 20 níž). Pokud motor chytne jako by na 3. může být některý válec více opotřebenej (nižšší tlaky) nebo i chycenej nějakej vstřik, ale stejně se chová i pokud je nějaká žhavička KO. Jinak já osobně i přes kritiku neznalejch, měřím žhavicí svíčky ampermetrem do 20A. a nikdy jsem se neminul.
Paštika v kombajnu 2004 1,9PD AVF. Modrá perleť. 2x OFF + MVOLESSOFT
Rodinej GIII 1998 1.9TDI 66Kw ALE. Bílej a v kombajnu. sprint 764, EGR OF. Prodanej

favoV6
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 274
Registrován: 29.01.2011 12:45

Re: motor 1.9tdi pd nestartuje

Příspěvek od favoV6 »

altik dobiji od 14,3-14,6 klidovy odber sem nemeril. cidlo teploty sem menil po vymene jedne zhavicky ta byla uplne KO nerozhavila se proste vadna ostatni byly naprosto OK,ale nejak sem nezjistil jestli tam jde stava. relatko cvaka,kontrolka sviti,ale kdyz sem dal zhavicku do fajvky spojil s hlavou motoru a odpojil cidlo,tak to melo zhavit,ale nic se nedelo,ale kdyz mi vseci rikaji,ze zhaveni neresit dokud neni -10 tak sem to nechal zatim byt,protoze to je prace pro autoelektrikare zjistit odkud nejde proud. tlaky si kdyztak necham zmerit v servise,kam vozim dily,ale spis bych to tipoval na vstrikovace. ty koekce jsou divne pokazde ma jinej valec vyssi korekci nekdy 0,1 nekdy dokonce 0,9 dneska. potreboval byhc ve Zline nejakyho klubaka co se v PD hodne hrabe a vi vscehno a dokaze mi zjistit aj jetsli funguje EGR a co mam s turbem. zaprve mi tma neco fuci jakoby byl prdly vyfuk nebo hadice, nekdy to nema vykon a pri 140 v 90% padne do nouzaku kvuli vysokemu plnicimu tlaku- nevim jestli zasekle lopatky a nebo ventil.

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“