Stránka 1 z 1

Lítání otáček

Napsal: 18.11.2013 06:20
od Laufass
Zdravím, dnes rano jsem sednul do auta kdyz jsem chtel jet do prace a kdyz jsem nastartoval tak se na volnobeh otacky nedrzely a motor se obcas trochu pohadal uz to me zarazilo a pak kdyz jsem se chtel rozjet tak otacky sami vylitly treba na 1400 a pak zas klesly az tak ze mi chcipnul motor 8O ...s autem se nedalo jet :/ ...pak mi prislo ze na volnobeh uz drzel ale musel jsem to hned chcipnout takze si nejsem jistej...a rekl bych ze auto vic dymilo ale za to bych ruku do ohne nedal...
Napadla me vaha vzduchu ale jeste jsem se chtel optat tady...diky ;)

Re: Lítání otáček

Napsal: 18.11.2013 22:36
od Laufass
Tak VAG nic nepsal, objem vstriku v norme (jen jeden vstrik to neukazovalo vubec ale na motoru to nebylo slyset) pak to napsalo sporadickou chybu vahy vzduchu...jinak kdyz se motor ohreje tak volnobeh +/- v pohode ale stejne to nejede...dalsi vec ze to vic kouri (ale normalni bilej dym) a motor je tizsi...i kdyz jak se to vezme...kdyz jsem chtel udelat kolecko kolem baraku tak to z motoru obcas divne kovove rachtalo...mel jsem tu dva mechaniky co delaj diesly celej zivot a nikdy se s tim nesetkali (samozrejme jsme jen stali s pocitacem na parkovisti ale i tak)...kazdopadne je napadly rozvody ale to by prej ukazovalo blbosti na vstrikach...sakra nevim co s tim :? nic vas nenapada?

Re: Lítání otáček

Napsal: 18.11.2013 23:35
od hucelnevim
ten posledni vstrik to neukazuje protoze je ridici a ten ti vag neukaze.....chtelo by to abys udelal log kdyz pises ze to nejede z toho budes moudrejsi

Re: Lítání otáček

Napsal: 19.11.2013 05:53
od Laufass
treti by mel bejt ridici a i tak by mel ukazovat co ja vim...no nemyslim si ze je to dobry s tim jezdit kdyby to mohly bejt ty rozvody...souhlasite ze by to tema rozvodama mohlo bejt?

Re: Lítání otáček

Napsal: 19.11.2013 06:28
od majkl1
U rotačky se ti zobrazují pouze tři válce - porovnání s řídícím vstřikem. :wink:
Začal bych kontrolou rozvodů (rotačka nemá čidlo na vačce, takže diagnostika pozná kulové), potom předvstřikem (může hodně kolísat - vymačkaný klínek na řemenici kliky) a vůbec podrobnou diagnostickou kontrolou jak na studeným nenastartovaným motoru, tak i na běžícím. Váha by to, co popisuješ, neměla mít na svědomí. Klidně i jí odpoj - na volnoběhu a na startech to nepoznáš.
Taky kontrola všech žhavičů.

Re: Lítání otáček

Napsal: 19.11.2013 06:50
od Laufass
no tak to bych to asi nemel moc startovat ne kdyby to byly ty rozvody?...žhaviče by to mohly mit na svedomi? 8O ...znamej mi rikal ze mel neco podobnyho a mel v pr*eli tesneni pod vstrikem a nasalo to obcas vzduch a taky se mu to +/- srovnalo kdyz se trochu zahral ten motor (teplotou se to utesnilo)

kazdopadne diky moc panove

Re: Lítání otáček

Napsal: 19.11.2013 14:42
od majkl1
Tu netěsnost vstřiku můžeš předběžně určit rozdílnou hodnotou v dávce na daný válec při studeným motoru- bude více do plusu oproti ostatním.
Když už TDI nakopneš, pak by nesrovnalosti v chodu mohly být hlavně v předvstřiku (může blbnout snímač na klice, případně bude vyčochtaný klínek na řemenici kliky). Pak ve vstřiku a nakonec v tlaku (u rotačky čerpadlem, u PD tandemem) případně zavzdušňováním nebo sítkem v nádrži - dodávka paliva. Jak vidíš je toho dost. Ono od klávesnice se toho více určit nedá :P

Re: Lítání otáček

Napsal: 19.11.2013 16:58
od Laufass
tak jsem nakonec zjistil ze to fakt bylo tou vahou :idea: ...coz me prekvapuje ze vaha delala neco takovyho...ani mechanici tomu moc nerozumi...cekal jsem ze kdyz bude v pr*eli vaha tak proste auto nepojede a bude v nouzaku ale tohle fakt ne...kazdopadne doufam ze s tim nema zaroven co docineni neco jinyho a ze nekoupim novou vahu a pujde do vecnych lovist za starou...uvidim...kazdopadne dalsi otazka je jestli mam koupit Bosch nebo (udajne) originalni dil Pierburg kterej je ale o 1500 drazsi...tak jestli se to vyplati :?:

taky mi vrta hlavou proc na prvni log neukazala nic a na druhej jen sporadickou chybu vahy :?

kazdopadne bych chtel podekovat hlavne majklovi za ochotu kterou projevil :thanks:

Re: Lítání otáček

Napsal: 19.11.2013 17:31
od majkl1
Přeju ti, aby to bylo "jen" tou váhou, ale osobně se mi to moc nezdá :roll:
Pierburg dává obecně vyšší hodnoty v nižších otáčkách, ale ve vyšších jde dolů a Bosch zase obráceně, takže záleží i na tvém stylu jízdy. Podělat se ale mohou oboje. A hlavně máš dva roky na reklamaci :wink:

Re: Lítání otáček

Napsal: 19.11.2013 17:45
od Laufass
prijde mi to taky divny...rekl bych ze kdyz bude v hajzlu vaha tak to proste spadne do nouzaku a nepojede :/ ...chtelo by to sehnat nekoho koho znam kdo ma afn a eventuelne ji jen vymenil a zkusil na neci cizi abych to neobjednaval zbytecne...no novy origo vw (nevim kdo jim to dodava) je za 8000 to kupovat nebudu kdyz bosch se da sehnat za 1700...

Re: Lítání otáček

Napsal: 19.11.2013 18:05
od majkl1
Třeba já :P
Jezdil s dobrou váhou, s odcházející, s totálně rozbitou i bez ní. Nikdy to nedělalo to, co popisuješ ty. Buď je blbá, ale aspoň něco dává a pak to jede asi nejhůř nebo je úplně kaput a pak si ECU dosadí konstantní hodnotu a auto jede jak takž.
Jestli chceš radu k nezaplacení, zkus jezdit bez ní, jen tam dáš obyč. diodu (1N4007) za 80 halířů a budeš jezdit jako pán (pokud máš zbytek HW v cajku). :wink:
Kdyby něco, písni SZ.