Klepnutí při řazení

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Uživatelský avatar
Laufass
Řidič
Řidič
Příspěvky: 159
Registrován: 10.10.2010 17:19

Klepnutí při řazení

Příspěvek od Laufass »

V mistnosti SAG jsem nasel muj problem (link) bohuzel bez vysledku...napada nekoho co by to mohlo byt? Mam novou dvouhmotu i se setrvakem, vymeneny obe gufera, vymenen olej...silent bloky mozna uz za sebou neco maj...diky
A tady je popis:

Převodovka u Sharanu (1.9 TDI 96 kw,r.v. 2005 - model 2006, 6-ti kvalt, najeto něco přes 100 tis.) - při řazení kterékoliv rychlosti od 1 do 4 /nahoru i dolů/ se při zasunování rychlosti ozve z převodovky klepnutí (kovový zvuk jako bys kladívkem zlehka klepnul do skříně převodovky ...). Při řazení na 5 a 6 už zvuk není slyšet, ale je možné že je jenom překrytý hlukem auta. Zvuk se ozývá POUZE za jízdy - tedy když se točí kola... Pokud zkouším řadit když auto stojí, tak NIC.

Podobné klepnutí se ozývá při vypouštění spojkového pedálu - tedy když se převodovka dostává do záběru (opět - pouze za jízdy)

Takže v praxi to vypadá tak, že když řadím např z 2 na 3 (nebo i naopak), vyšlápnu spojku, zařadím - ozve se KLEP, pouštím spojkový pedál - ozve se KLEP ... jinak žádné další rušivé projevy, ale tohle mě fakt štve.

Klepání se ozvývá také pokud nechám auto jet se zařazeným kvaltem a ubírám/přidávám plyn (tedy auto se dostává ze záběru do brždění motorem a naopak) - při přechodu z brždění do akcelerace a zpět opět vždy KLEP

Auto není moc staré (koupil jsem ho nedávno a má km ověřené z Německa i podle VIN), tak počítám že by tohle dělat nemělo ...
VW Passat sedan B5 1.9 TDI AFN '99
Ex - VW Passat sedan B4 1.9 TDI 1Z '94

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Klepnutí při řazení

Příspěvek od M@ty »

Tak pokud je tvůj problém přesně popsaný v tom příspěvku se sekce SAG, tak bych možná věděl příčinu. Při tom zvukovém projevu (cinknutí) to i trochu v autě cukne, viď? Ale nejprve se ještě zeptám: Dělalo ti to i před výměnou spojk. sady? Byla to nová nejetá sada? Pokud ano, tak bych vyzkoušel jak moc se ti motor v hydrolůžkách hýbe - jak moc se zvedá. Dej pod přední kola cihly, otevři víko motoru, zařaď jedničku a skus se přes ně rozjet aby byl pohon auta (motor s převodovkou) v tahu. Mezerou pod z haupnou koukej jak moc se ti motor při tom zvedá. Zdravým selským rozumem poznáš co už je moc. Hydra jsou tu milionkrát omílané téma. Já osobně jsem nechtěl tuto věc řešit nadvakrát a pořídil rovnou originály. Ale jsou tu tací co vzali levnější druhovýrobu a pak jim motor přes tvrdé silentbloky duněl do auta. Takže já osobně ti doporučím koupit rovnou 2x levé hydro OEM č. 8D0 199 379AE (8D0 199 379AR , XS 8D0 199 379AE) - cenově od cca. 1700,- za ks. Ze starého pravého (8D0 199 382AE) přehodíš jen tepelný štít (gumu). Jinak jsou to naprosto stejná hydrolůžka. Přední doraz stojí pakatel : http://www.autodily-cardo.cz/nezarazene ... -27091-01/
A nezapomeň skontrolovat silentbloky převodovky. Nejlepší je ho rovnou demontovat. Je to práce na chvíli a uvidíš ho z obou stran, jestli není natržený z vrchu. Ty jsou celkem levné a záleží které máš. Teď myslím tyto : http://www.autodily-cardo.cz/silentblok ... -21114-01/ (2x)
Ale na pravé straně můžeš mít i 1x tento : http://www.autodily-cardo.cz/silentblok ... -17702-01/
Jinak jak je to na obr.
Přílohy
Uložení převodovky.jpg
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
Laufass
Řidič
Řidič
Příspěvky: 159
Registrován: 10.10.2010 17:19

Re: Klepnutí při řazení

Příspěvek od Laufass »

diky moc...no kdyz zaradim tak to klepne a to mi neprijde jestli to cukne a kdyz zabere spojka tak to klepne a to mi taky neprijde ze cukne (jenze auto se dostane do tahu takze tak...)
sada byla uplne cela menena za novou LUK dvouhmotu...to je urcite koupim taky origo hydro protoze i spojku jsem koupil origo a ta me vysla na 17k :D ...vyzkousim tvoji metodu kazdopadne je to dobrej postup :idea: ...
kazdopadne taky nakupuju osobne v Cardu-autodilech ale nenasel jsem tam ten hydro (resp. nevim jestli to delal lemforder)
a co se ty prevodovky tyce tak ty jsou origo asi zj...kazdopadne diky moc kouknu na to :!: :drinks:
VW Passat sedan B5 1.9 TDI AFN '99
Ex - VW Passat sedan B4 1.9 TDI 1Z '94

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Klepnutí při řazení

Příspěvek od M@ty »

Tak ty LMI hydra třeba nebudou špatný, ale já šel vyloženě po originálech. O tolik dražší už nebyly. Zbytek jsou jen gum. lůžka, takže LMI je v pohodě. Sám je mám také. Proto jsem ti poslal odkazy. Nejprve ale vyzkoušej, jak moc se motor zvedá, ať tě tady nenaočkuju do výměny a budou dobrá. Je pravda že předoplaz se v tomto chová jinak než čtyřkola. Kámošovi na Supu1 drnčel výfuk, klepal se motor , ale necukalo to. A hydra totál. Mě celým pohonem cukne i teď když je vše nové. Méně ale přece. Moje původní hydra teď dojíždí právě na tom Superbu...
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
Laufass
Řidič
Řidič
Příspěvky: 159
Registrován: 10.10.2010 17:19

Re: Klepnutí při řazení

Příspěvek od Laufass »

no kdyz jsem byl u mechanika a zatlacil a zahejbal s motorem tak rikal ze uz jsou jety ze se hejbe dost ten motor takze bych je stejne asi mel vymenit...kazdopadne si myslim taky ze Lemfordery by meli bejt dobry...stopro lepsi nez Febi :D
VW Passat sedan B5 1.9 TDI AFN '99
Ex - VW Passat sedan B4 1.9 TDI 1Z '94

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Klepnutí při řazení

Příspěvek od M@ty »

Jde o to, že to je hydrolůžko. Levné repliky jsou jen z gumy a jsou tvrdé. Netlumí tak jak by měly a tobě pak v autě vše rezonuje a duní. Ale LMI je třeba i přebalený originál (ramena př. nápravy), takže pokud je vezmeš, nafoť mi je a pak poreferuj jestli tlumí dobře.
Jo a test hydrolůžek se dá udělat i tak, že dáš jedničku a s autem budeš hýbat ručně třeba za chladičovku, ale to je spíš dobré v garáži s rovnou podlahou. Navíc utáhnout tu mojí čtyřkolovou svini na gumách 225 i v garáži je výkon.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“