problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

termotulen
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 30.07.2011 13:27

problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od termotulen »

Poměrně dost problému se mi ted nahrnulo na mým pssatovi 1.9TDI81kw, když přidávám plyn tak asi do otáček 1700 to jede bez problému, pak cítím ztrátu výkonu, auto škube v tahu, pokud sešlápnu víc tak škubání ustoupí, auto při větším sešlápnutí hulí jak lokomotiva, černej hustej dým, nedávno nevím jeslti to byla spojitost stím, mi začla téct nafta z přepadových hadiček, to jsem vyřešil a tento problém vyřešen, vyměnil jsem hadičky.
Pří sepínání turba a zátahu slyším, jak někde uniká vzduch prvně jsem si myslel, že by to mohlo být turbem, špatná regulace atd, ale pak se kamoš mrknul a nezdálo se mu, že při jízdě uniká a je z venku slyšt jak sičí vzduch, zjistil, pak po odkrytí spodního krytu, že mám díru v intercolleru a je dobré ho vyměnit.

Chtěl bych se zeptat, jestli když auto kouří, cuká, tak bude fakt problém v tom colleru nebo bude v háji zároven i turbo? Turbo mě neháže jinak do nouze, zjistuju taky že mám tak o litr větší spotřebu, hlavně když auto vytáčím, tak raději jezdim při ot.1800-2000 s pozvolným přidáváním plynu, dá se tak jezdit, ale není to ono!

Díky za rady

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od M@ty »

No tak s deravym IC se opravdu jezdit neda. Regulace posila turbo do max. ot., takze dostava pekne na prd*l. Samozrejme vymenit a zkontroluj i hadice.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Re: problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od Dymák »

a hulí to proto, páč řj tam pere víc nafty, ovšem potřebný množství vzduchu se do válce nedostane, když vylítne kůlerem ven - takže je bohatá směs... odstraň únik vzduchu a mělo být v poho
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

Uživatelský avatar
wrot
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 17.11.2009 17:00
Bydliště: Zličín blízké okolí

Re: problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od wrot »

Ahoj mně praskla hadička k ECU mam 81Kw rok 1997 a hulilo to také jak lokomotiva než jsem na to přišel tak jsem vše prolezl sehnal novej culer a pořad stejný poslední byla ta hadička a s ojí smulou a dva dny hledání to bila ona :drinks:

Munez
Profík
Profík
Příspěvky: 1046
Registrován: 17.05.2009 18:53

Re: problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od Munez »

co mas namysli tim ECU?
Seat Alhambra 2.0 TDi BRT rok 2006

termotulen
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 30.07.2011 13:27

Re: problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od termotulen »

Díky za postřehy, nevíte kde by se dal pořídit nějak rozumně ten intercoller?

Tak to by bylo dobrý teda, že by to nebylo tím turbem, ale jen IC. Snažím se na to nedupat, ale jezdí to, nevím kde se mohla udělat ta díra, já co vím, tak jsem jezdil opatrně, ale jakmile jsem to dal do servisu na výmenu predních desticek, po té to začlo dělat, divný.

To se bude muset oddělat přední nárazník? případně blatník? spodní kryt je jasnej, snad to turbo do výměny vydrží, ale když ho zatěžuju, tak snad by i nemusely zatuhnout lopatky.

Uživatelský avatar
wrot
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 17.11.2009 17:00
Bydliště: Zličín blízké okolí

Re: problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od wrot »

mam na mysl řídící jednotku motoru u starších verzí tam vede hadička na měření atmosferického tlaku ,jinak já kupoval hodně slušnej culer i s hadicema za litr,záleží odkud jsi jeden ten původní mam ještě v garáži nefuněl ale má nejak dojebané ty uchity a tak tam byl nabastlenej a uchycenej na cukapasky jezdil jsem s tím cca dva roky od koupi .mužu pokud jsi z Prahy a okolí zapujčit aby jsi se vyhnul případné investici

Uživatelský avatar
wrot
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 17.11.2009 17:00
Bydliště: Zličín blízké okolí

Re: problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od wrot »

termotulen píše:Díky za postřehy, nevíte kde by se dal pořídit nějak rozumně ten intercoller?

Tak to by bylo dobrý teda, že by to nebylo tím turbem, ale jen IC. Snažím se na to nedupat, ale jezdí to, nevím kde se mohla udělat ta díra, já co vím, tak jsem jezdil opatrně, ale jakmile jsem to dal do servisu na výmenu predních desticek, po té to začlo dělat, divný.

To se bude muset oddělat přední nárazník? případně blatník? spodní kryt je jasnej, snad to turbo do výměny vydrží, ale když ho zatěžuju, tak snad by i nemusely zatuhnout lopatky.
jde to jen když sundaš palstovej podběh a kolo ale když je dole nárazník tak asi bude lepší přístup ale mam dojem že kolo , podběh a spodní dekl stačí

termotulen
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 30.07.2011 13:27

turbo?

Příspěvek od termotulen »

Ten IC jsem nakonec vyměnil už, jsem Z Brna, tak by to stejně nebylo možné, ale problémy jsou stále stejné i po výměně IC, starý byl trochu děravý, tak asi bych ho stejně musel měnit, ale čím by to tedy mohlo být tím turbem? Případně váhou vzduchu?
Po výměně IC je auto trochu živější, ale škube při zátahu na 345 rychlost a silně to syčí, jel jsem tmou ale asi to bude opet hulit jak lokomotiva, co myslíte? Uz jsem byl v nouz. režimu asi třikrát..........

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od M@ty »

A kontroloval jsi hadice sání jestli se někde neobjevila prasklina?
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od majkl1 »

Rádo to praská v "S" hadici za turbem, dále u AFN se prodírá díra v hadici za IC od vršku naftového filtru a pak ještě často praská spojka u EGR ventilu. Pokud toto bude v pořádku, pak můžeš mít zaseknutý EGR ventil v max. otevřené poloze. Ale na to syčení by to mít vliv nemělo (snad).
Díru v hadici lze detekovat i mastnou hadicí sání (v místě praskliny utíká vzduch smíchaný s olejem z výdechu klikového prostoru)
Náhodou log nemáš možnost udělat, co?
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

termotulen
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 30.07.2011 13:27

Re: problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od termotulen »

Tak prej trubky co vedli do a z IC prej byly dobrý a nechápe kde by to mohlo unikat, to zjistím až v neděli, dnes jsem jel ráno i zpět v kuse 35km a hulí to očividně stejně, když tomu víc šlapu. Reknu mu at to napíchne na pc, třeba to bude vědět.
Třeba bude muset zaslepit EGR? To se mi ale moc nechce, já raději origo stav, chiptuning mě nezajímá, jen chci aby auto málo žrálo a vydávalo co nejméne plodin, v lednu tohoto roku jsem nechal čistit sání, to už ale bude pořádně zanesené opět beztak.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od majkl1 »

Tak pokud máš dojem, že s věčně zaneřáděným Egr ventilem a zúženým sáním budeš přírodě co platný, pak klidně. Ono nechtěj ani vědět jakou uhlíkovou stopu krom dalších negativ (když už jsi nakousnul splodiny=ekologii) má takový jako náhradní díl vyrobený Egr ventil (od těžby základních surovin, přes přepravu do hutí, zpracování, dalších několik přeprav, obrábění, zase přeprava, skladování, přeprava atd.) :wink:
On ten ventil, plus další srágoroviny co k tomu patří, tam je i z jinýho důvodu než kvůli ekologii a tím je ekonomika (rozuměj ziskuchtivost), ale to do tohoto fóra nepatří.
A co se spotřeby týče, pak právě egr jí zvyšuje :pleasantry:
Zkontrolujte tu gumovou krátkou spojku u Egru. Ráda praská a není to vidět.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Sedlo01
Závodník
Závodník
Příspěvky: 625
Registrován: 02.09.2012 13:32
Bydliště: České Budějovice

Re: problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od Sedlo01 »

Cjtělo by to log, tam by se dalo poznat jestli ti to ještě někde utíká nebo ne. Nechci strašit, ale když to hulí černě a okruh stlačenýho vzduchu je OK tak by to mohli být špatný vstřiky, blbě práší a špatně se spaluje nafta.
Passat B5.5 variant Highline, 9/2001, 1.9TDI-PD AVF 4motion @ GaragePower by Lubosk, FMIC, EGR OFF, KAT OFF, hybrid GT1752V, jednohmota s HDS
Obrázek Spotřeba VOLKSWAGEN Passat B5,5 1.9 TDI 96 kW / 130 HP

termotulen
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 30.07.2011 13:27

Re: problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od termotulen »

aky mě to napadlo s těma vstřikama, nedávno mi tekla nafta z přepadových hadiček, měl jsem prochcanej celej motor od nafty, už když jsem to kupoval, mě povídal prodávající, že jeden vstřik je chycenej, že první majitel jezdil po městě, tak možná to má stímto spojitost, ale hadičky jsem vyměnil a už to neblblo a kámoš říkal, že kdyby to bylo vstřikama tak že prej ani nenastartuju.
Za egr je guma co dál jde do sání, nevím jestli bude nebo nebude děravá, ale je zamaštěná od oleje, tak těžko říct, jestli nepropouší, případně jestli není díra ze spodu kolem stahovacího kroužku, snad by se to dalo zjistit, log jsem jeste nedával, mám pocit ze na to kámos asi nepříjde a budu muset vyhledat pomoc jinde, nejvíc mě stve ze jedím se spotřebou prům okolo 6 - 6.5 což je na můj styl prostě dost, jezdil jsem 5.2-5.6 když to bylo ještě OK.
Další příznak jsem dnes objevil, že chvíli po nastartování asi po vteřině vylítné hustej černej dým, na zemi pak je vidět řernej flek, auto už sem dlouho nemyl, tak má na nárazníku kolem výfuku saze od kouře, děs.

Nevíte o nějakém servise? Kde by mi to zkontrolovali, kdyby na to kámoš nepřišel? Případně kolik bude stát ta výměna vstřikovače?, v případě že by to byl jen jediný, dík za další info..

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“