Dotaz - výměna multi řemene

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Mangus32
Řidič
Řidič
Příspěvky: 55
Registrován: 03.09.2012 04:44

Dotaz - výměna multi řemene

Příspěvek od Mangus32 »

Zdravím, potřeboval bych vědět, jestli je na výměnu multi řemene (ten velký, je hned za řemenem od klimatizace) potřeba sundávat čelo, nebo se to dá udělat i bez toho. Jedná se o Passata rok 99 AFNko.

Předem díky za rady, přeji krásné svátky! :wink:

hucelnevim
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 462
Registrován: 17.02.2013 20:00

Re: Dotaz - výměna multi řemene

Příspěvek od hucelnevim »

tusim ze sundat uplne se nemusi ...jen jakoby ten predek odtahnout aby tam bylo vic mista na sundani viskospojky....ale dela se to pri rozvodech abys nemel zbytecnou praci ...ja pokazdy kdyz davam rozvody tak je samozrejmosti pro me dat i remeny termostat a teplotni cidlo...takze ano musi :-D ....jestli teda nekdo nema figl jak to udelat bez demontaze ...me se to nepodarilo ...a abych rekl pravdu ani jsem se o to nepokousel protoze nesnasim kdyz je na praci h***o prostor jelikoz mam ruce jak lopaty na uhli :-D
Je to pašák a baští 5,5 litru ropy na 100, 1,9 TDI PD, 85 kw

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Dotaz - výměna multi řemene

Příspěvek od M@ty »

Nevím jak u AFN ale u sebe na AVF úplně v pohodě bez nutnosti demontáže čehokoliv okolo. Krátký řemen a nap. kladka klimakompresoru zespodu a dlouhý řemen příslušenství zhora. Jen byl potřeba očkový rovný dlouhý klíč 19mm na hydraul. nap. kladku kterým jsem naštěstí disponoval. Kolem kladky viscospojky řemen provlečeš. Alespoň u AVF...
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Dotaz - výměna multi řemene

Příspěvek od FandaTDI »

s trochou šikovnosti to jde stejně i na AFN (na napínák potřebuješ - opraveno - 15tku), ale fakt tam neni moc místa ...
Naposledy upravil(a) FandaTDI dne 13.01.2014 21:04, celkem upraveno 1 x.

dibarbora
Řidič
Řidič
Příspěvky: 80
Registrován: 12.07.2009 23:39

Re: Dotaz - výměna multi řemene

Příspěvek od dibarbora »

Nad jamou alebo na zdvihaku s tym nie je problem, staci zhodit podmotorovy kryt. Ide to v pohode, napinak na klimovy remen uvolnis zospodu auta a hlavny remen prehodis z vrchu. Pri troche snahy ide bez demontaze predku vymenit aj napinak hlavneho remena.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Dotaz - výměna multi řemene

Příspěvek od majkl1 »

Jde to s prstem v nose bez demontáže - pokud nemáš pracky jako bojovník sumo :mrgreen: . Napínák (originál) není na 17tku, ale na 15 (povolíš po směru hodinek). S normální pazourou to dáš v klídku. Jen je třeba odepnout manžetové knoflíčky a vyhrnout rukáv saka a košile, protože to si na tuty zasviníš :twisted:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Dotaz - výměna multi řemene

Příspěvek od FandaTDI »

moje blbost, je to 15tka :blush: ... vyklonění předku je pohodlnější i právě kvůli příp. očištění řemenic (třeba štětečkem ty knoflíčku :D ) a okolí, i když bez toho vyklonění jde třeba i pumpa vyměnit, jen je to trochu ježek v kleci a nezasviníš si asi jen rukávy ;) ... jo ten opačnej závit šroubu napínáku je podstatnej detail, ale povolovat netřeba ;)

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“