modrý kouř z výfuku

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

DUB57
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 395
Registrován: 08.02.2011 08:18
Bydliště: Karlovy Vary

modrý kouř z výfuku

Příspěvek od DUB57 »

Ráno po nastartování není žádný problém a auto nekouří.Toto se vždy děje po odstavení ohřátého motoru a opětovném nastartováním na volnoběh bez plynu do tří hodin,kdy je motor ještě vlažný.Kdyby byl úplně studený,tak to neudělá.Po tomto opětovném nastartování v blízké době motor normálně naskočí a po dvou vteřinách začne lehce škubat a modře kouřit,jako když ráno startuje avie.Má to i ten samý smrad jak avie.Toto se děje tak do 15 vteřin a pak to přestane.
Filtry měním postivě a egr je zaslepen.Auto jezdí normálně dlouhodobou spotřebou 6.7L
VW Passat variant 1.9 TDI 96 KW 2003,VW Polo variant 1.9 SDI 1999,škoda 440 spartak 1957

Mraca
Pilot
Pilot
Příspěvky: 811
Registrován: 31.01.2009 13:34
Bydliště: Ustecky kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: modrý kouř z výfuku

Příspěvek od Mraca »

V dobe, kdy se zacne objevovat modrej kour jedou vsechny 4valce?
VW Passat B5.5 Variant 4Motion 1.9TDi PD -Ex
VW Passat B7 Variant 2.0TDi CR DSG

Uživatelský avatar
homer64
Člen klubu
Příspěvky: 483
Registrován: 30.11.2011 12:13
Bydliště: Znojmo

Re: modrý kouř z výfuku

Příspěvek od homer64 »

to muže bejt cokoliv ale v tvým pripade to bude nejspis regenerace filtru pevnych castic :) .. muze to byt ete prehraty olej ( nedostatecne chlazeni ) ci spalovani oleje ( netesnost sedel a foukly tesneni pod palicou ) a jak pise kolega nahore tak nemusi jet na vsecky 4 ale to je ta nejmensi pravdepodobnost .. ale pokud je to jak pises ze to dela jen kdyz je motor zahraty tak to bude prehraty olej a nebo ten filtr pevnych castic .. ( hlavne pokud jezdis kratsi trasy )

DUB57
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 395
Registrován: 08.02.2011 08:18
Bydliště: Karlovy Vary

Re: modrý kouř z výfuku

Příspěvek od DUB57 »

Filtr pevných částic nemám(passat var.1.9 tdi 96 kw 2003).Jedou všechny válce,jenom se to lehce pár vteřin škubá.Olej nemizí a do vody to netlakuje a ani se neztrácí.Krátký trasy nejezdím.Každý den do práce 30 km a 30 km zpět.Dělá to jenom pár vteřin,když je motor ještě s předchozí jízdy třeba po dvou-třech hodinách ještě teplý.Auto nijak nehoním,s toho jsem už 15 let vyrostl.
VW Passat variant 1.9 TDI 96 KW 2003,VW Polo variant 1.9 SDI 1999,škoda 440 spartak 1957

xingisx
Pilot
Pilot
Příspěvky: 725
Registrován: 29.01.2012 14:01
Bydliště: ústí nad Labem

Re: modrý kouř z výfuku

Příspěvek od xingisx »

už jsem to viděl u oktávky dvoulitr 103 kw

Pamatuji si že kvůli tomu měnit vstřiky. Nevím jestli to budeš mít nastejno.
A nebo to bude dělat to, že jezdíš krátký trasy a auto nijak neproženeš, takže máš plnej motor sazí

Uživatelský avatar
machp
Řidič
Řidič
Příspěvky: 159
Registrován: 31.05.2011 20:23
Bydliště: Vocaszdejší:Liberec,Jičín

Re: modrý kouř z výfuku

Příspěvek od machp »

to mě dělalo taky zpočátku pak se to zhoršovalo a moc se mu nechtělo startovat a někdy jsem to nenatočil vůbec,ale jen při teplejším motoru musel jsem ho nechat trochu vychladnot.Vyměnil jsem kde co a ve finále to dělal jeden vstřik byl špatnej
Paseraty 2.0 TDI 103 KW 2008 CBAB

Mraca
Pilot
Pilot
Příspěvky: 811
Registrován: 31.01.2009 13:34
Bydliště: Ustecky kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: modrý kouř z výfuku

Příspěvek od Mraca »

Vse co DUB57 napsal vadnej vstrik vylucuje. Leda, ze by nam nenapsal uplne vse ;) Popravde bych si take vsadil na vstrik- minimalne na testeni...
VW Passat B5.5 Variant 4Motion 1.9TDi PD -Ex
VW Passat B7 Variant 2.0TDi CR DSG

Uživatelský avatar
machp
Řidič
Řidič
Příspěvky: 159
Registrován: 31.05.2011 20:23
Bydliště: Vocaszdejší:Liberec,Jičín

Re: modrý kouř z výfuku

Příspěvek od machp »

Mraca píše:Vse co DUB57 napsal vadnej vstrik vylucuje. Leda, ze by nam nenapsal uplne vse ;) Popravde bych si take vsadil na vstrik- minimalne na testeni...
trápil jsem se s tím půl roku taky jsem tomu nechtěl věřit Vag skupina 13 napoví
Paseraty 2.0 TDI 103 KW 2008 CBAB

MirekBT
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 11.06.2009 09:09
Bydliště: trunovsko

Re: modrý kouř z výfuku

Příspěvek od MirekBT »

Ahoj, zkusil bych vyměnit přepadový hadičky. Budou zpuchřelý a nasajou si vzduch. Proto ti to nechytá když je to teplý. Další možnost teplotní čidlo, zkus ho odpojit a uvidíš jestli chytne na otočení.

trhac
Profík
Profík
Příspěvky: 995
Registrován: 09.01.2011 21:41

Re: modrý kouř z výfuku

Příspěvek od trhac »

On má ale pd tudíš tam nemá přepadový hadičky.Viděl bych to spíš na nějakej vstřik.

DUB57
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 395
Registrován: 08.02.2011 08:18
Bydliště: Karlovy Vary

Re: modrý kouř z výfuku

Příspěvek od DUB57 »

Co znamená pojem krátká trasa?Já mám denně min.60km,ročně kolem 20 000km.Na WAGU jsem to ještě neměl ale jenom z logického uvažování se přikláním k variantě těsnení vstřiku (po vypnutí motoru je vstřik natlakován a přes vadné těsnění něco málo zkápne do válce?ale po startování až 8 hod.je to zase v normálu).
VW Passat variant 1.9 TDI 96 KW 2003,VW Polo variant 1.9 SDI 1999,škoda 440 spartak 1957

Uživatelský avatar
Lukes_610
Řidič
Řidič
Příspěvky: 156
Registrován: 11.10.2008 16:54
Bydliště: Moravský Žižkov předměstí (Velkých Bilovic)
Kontaktovat uživatele:

Re: modrý kouř z výfuku

Příspěvek od Lukes_610 »

no jen tak nad tím přemýšlím tak těsnění vstřiků si myslím blbost. kdyby to byly ty gumičky tak ti spadne nafta tím pádem strašně dlouho bys točil. Přikládal bych se k variantě že vstřiky jsou pomaly k aláhovy ale zas na druhou stranu první bych zkusil ty gumičky vyměnit jestli se to změní nebo né a cenově no zas tak néni strašné.

Uživatelský avatar
dvml
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 320
Registrován: 23.08.2009 23:35
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: modrý kouř z výfuku

Příspěvek od dvml »

Jak často měníš palivový filtr?A jak hodně je při výměně špinavej?
Když nemyslíš,zaplatíš
Obrázek

DUB57
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 395
Registrován: 08.02.2011 08:18
Bydliště: Karlovy Vary

Re: modrý kouř z výfuku

Příspěvek od DUB57 »

Zkušební start po dvou hodinách odstavení.Po okamžitém otočení klíče naskočil a nic nevykazuje závady.Nekouří a beží normálně.To kouření a neklidný volnoběh byl vždy jen pět vteřin při ještě teplém motoru,jinak je to auto úplně v normálu(nic neklepe,nekouří,nepadá do nouzáku a jede normálně).za hodinu jdu znova.
VW Passat variant 1.9 TDI 96 KW 2003,VW Polo variant 1.9 SDI 1999,škoda 440 spartak 1957

DUB57
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 395
Registrován: 08.02.2011 08:18
Bydliště: Karlovy Vary

Re: modrý kouř z výfuku

Příspěvek od DUB57 »

Filtr měním při 20 000 km a je čistej.
VW Passat variant 1.9 TDI 96 KW 2003,VW Polo variant 1.9 SDI 1999,škoda 440 spartak 1957

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“