Turbo 96kW KO, motor bez oleje, jak je to s kontrolkou tlaku oleje????

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

jokes
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 288
Registrován: 08.01.2014 08:39
Bydliště: Vysoké Mýto

Re: Turbo 96kW KO, motor bez oleje

Příspěvek od jokes »

Tak , mam to taky za sebou . Táhlý kopec na 3 , že to trochu protahnu , rana a za pašou jen oblak dýmu . Hned jsem to zdech , šlo to ! Už jsem to nepokoušel , 15km na tyčí a rovnou k lekaři :tongue: . Rupla v turbu osa . Oběžné kolo si škrtlo ulitaly lopatky , prořízly hadici . Takže turbo , hadice , filtr , olej s filtem . V motoru zbylo cca 0.75 l oleje , jinak vše ve výfuku. Na 400 km jsem měl z paši 2takt :yahoo: .Vyčistil jsem sání , vypláchl IC od lopatek . Podtrhl a sečetl 16000kč a zase frčím :good: . Ujeto 12000km a zatím OK .
Pašík Kombik AVF chip 110kW 2003
Sportsvan 1,4/92kw ME 2016
Toyota Yaris 1,33/74kw 2009
Autosklo Jokeš
prodej a montáž autoskel
Vysoké Mýto
tel. 604310143

ČIŠTĚNÍ KLIMATIZACÍ OZÓNEM

djrix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 321
Registrován: 25.02.2010 10:27

Re: Turbo 96kW KO, motor bez oleje

Příspěvek od djrix »

Takže status ze servisu- přidřený spodek i vršek, divný je že to nehlásilo mazání, takže možná už někdo předemnou odpojil čidlo, asi nemá smysl dělat GO a pokukuji po jiným motoru. Poradíte mi na co si dát bacha při koupi motoru ? Kde je na bloku kód motoru ? Má smysl to nějak okukovat a něco s tím motorem zkoušet, když už je jen na paletě venku z auta ? Dost inzerátů nabízí se zárukou na funkčnost, máte s tím někdo zkušenosti ?

djrix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 321
Registrován: 25.02.2010 10:27

Re: Turbo 96kW KO, motor bez oleje, jak je to s kontrolkou tlaku oleje????

Příspěvek od djrix »

Pánové, pojal jsem podezření. Protože mi pár kolegů naznačilo, že jsem vocas že jsem si to zadřel, že přece musel pípat maxidot, že to nemaže, tak mi to nějak nesedí. Pokud vyloučím poškozené/odpojené/vadné dráty čidlo tlaku oleje, tak začínám mít podezření, že se kontroluje tlak oleje až od určitých otáček motoru.

Abych vám vysvětlil důvody pro svoje podezření - mám ještě Golf 4 s benzínovým motorem, kde mi odešlo čidlo tlaku oleje. Projevovalo se to blikáním kontrolky oleje a pípáním palubky, ale to vše až když se vytočil motor nad 2000ot !!!! Pokud jsem pustil plyn, spadlo to na volnoběh, opět nic.

Protože mám zatím auto pořád v servisu, moc bych byl vděčný, kdyby to mohl někdo ochotný ověřit u sebe:

1. Protože nemám etku, nemůžu se podívat jaký je tam čidlo, v autokelly vůbec mezi čidlama čidlo tlaku oleje nemají ??!! Pokud by jste někdo mohli to čidlo mrknout v etce a zrovna se podívat kde je, byl bych vděčný.
2. Ideální by bylo schéma , v té debilní knížce Jak na to jsem to buď přehlédl, nebo tam prostě čidlo tlaku oleje není zakreslený. Domnívám se, že to čidlo ale bude někde poblíž olejovýho filtru nebo chladiče oleje pod ním.

Pokud by se našel někdo ochotnej, kdo má tenhle motor, ví kde je to čidlo a mohl by to vyzkoušet, bylo by to super. Pokud je to klasika rozpínací čidlo s jedním vývodem, stačí odpojit konektor a pin v konektoru kouskem drátu spojit na kostru. Pokud se na volnoběh kontrolka oleje nerozbliká, zkusit přidat pomalu plyn, jestli se rozbliká od určitých otáček.

PS: Podobnou zmínku o kontrole tlaku oleje až od 1800 ot tu někdo psal v souvislosti s vyvažováky na 3C Passatech.

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Turbo 96kW KO, motor bez oleje, jak je to s kontrolkou tlaku oleje????

Příspěvek od M@ty »

Jak jsem ti psal. Už jsem četl na DP že kontrolka mazání nejde "napřímo" do budíků, ale je ovlivňovaná kvůli tomu, aby nějakej manažér , kterej je technickej Neandrtálec, nezačal plašit třeba při problikávání kontrolky na volnoběh. Prostě to asi není zapojené přímo jako za dob Š120 - a to je průser!

Schéma bohužel nemám.

Čidlo tlaku oleje je pořád stejné - 038919081K :
Přílohy
Čidlo mazání.jpg
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

djrix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 321
Registrován: 25.02.2010 10:27

Re: Turbo 96kW KO, motor bez oleje, jak je to s kontrolkou tlaku oleje????

Příspěvek od djrix »

Díkec, ty čidla jsou tam evidentně dvě, já mám AVF s variantou olejový filtr nahoru, čili položky 1 a 3, mohl bys na to ještě mrknout ? Díky moc! Pak by to tam bylo že se jedna kontroluje pro volnoběh (nižší tlak) a druhá při větších otáčkách. Proč to mě neřvalo že to nemaže zatím nechápu.

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Turbo 96kW KO, motor bez oleje, jak je to s kontrolkou tlaku oleje????

Příspěvek od M@ty »

Tak bohužel. Etka mlčí (číslo dílu neexistuje) - je to vidět na tom obr. že chybí poz. 1, 3 a 4. Ale kecal bych že mám jen jeden baroskop. Sundám dekl z motoru, mrknu na to a popř. ti to i vyfotím. Ona ta teorie s dvěma baroskopy je docela blbost. Ještě bych pochopil dvojí měření kvůli vyloučení chyby v měření.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

djrix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 321
Registrován: 25.02.2010 10:27

Re: Turbo 96kW KO, motor bez oleje, jak je to s kontrolkou tlaku oleje????

Příspěvek od djrix »

Super, pokud to budeš moc bjesknout, když to půjde mrkni i kolik to má pinů.
Jinak blbost to není, měl jsem to na dvojce golfovi benzínová 1.8, jedno čidlo 0,7Bar u filtru, druhý 1,6Bar nahoře na hlavě. Snímalo to jedno na volnoběh a druhý při otáčkách.

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Turbo 96kW KO, motor bez oleje, jak je to s kontrolkou tlaku oleje????

Příspěvek od M@ty »

Tak u filtru je pouze jeden baroskop. Konektor jsem nerozdělával, takže počet pinů nemám ověřený, ale měl by být jeden. Ten druhý baroskop na koncovém mazacím kanále by ještě nějaký smysl měl, ale to bys tu hledal marně.

Přikládám obr. kabeláže z Etky. Poz.32 je dotyčný konektor a poz.(33) je pro snímač hladiny ve vaně motoru.
Přílohy
10042014199.jpg
Kabeláž motoru.jpg
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

djrix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 321
Registrován: 25.02.2010 10:27

Re: Turbo 96kW KO, motor bez oleje, jak je to s kontrolkou tlaku oleje????

Příspěvek od djrix »

Díkec, to vypadá na klasickej jednodrátovej snímač 0,7bar.

Nemáš asi náladu udělat ten test co jsem psal, že ? Stačilo by vypojit konektor, vzít kousek drátu, strčit jeden konec opatrně do pinu konektoru a druhý dát někde libovolně na kostru a mrknout co říká palubák. Pokud nic, tak zkusit přidávat pomalu plyn, jeslti to nezačne řvát až od vyšších otáček.

djrix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 321
Registrován: 25.02.2010 10:27

Re: Turbo 96kW KO, motor bez oleje, jak je to s kontrolkou tlaku oleje????

Příspěvek od djrix »

Jinak tady další na dvaapůlce, taky mu to řve až od větších otáček....

http://audiklub.cz/forum/tema/18347-pas ... tlak-oleje" onclick="window.open(this.href);return false;

djrix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 321
Registrován: 25.02.2010 10:27

Re: Turbo 96kW KO, motor bez oleje, jak je to s kontrolkou tlaku oleje????

Příspěvek od djrix »

Pro ty, které by to zajímalo, řeším to s kontrolkou mazání dále zde:

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=2976298#p2976298" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“