opět: jaký olej do 2.5 TDI V6 BAU s LL servisem?
Napsal: 04.04.2014 16:06
Omlouvám se za opakované téma, ale jasnou odpověď jsem nenašel...
Mám 2.5l 132kw BAU r.v. 2004 asi půl roku, přivezl jsem si ji z DE. Tam se (bohužel) uplatňoval Long Life servis, naštěstí to na motoru (zatím) není znát, běží klidně a nic neklape. Interval samozřejmě zkracuji, podle mě je 10.000km akorát.
Teď ohledně oleje: vždy byl u toho auta používán 5W-30 Long Life, tedy 506 00/1 (značek více), kterej tam leju i já, jen s kratším intervalem. Podle návodu se dá použít 505 00/1 (bez LL), 506 00/1 pro LL a případně pak samozřejmě nová norma 507 00, zahrnující všechny ty starší.
Otázka zní: je lepší používat pořád stejný olej (tozn. 5W-30 LL), na který je motor zvyklý, jen samozřejmě s kratšími intervaly? Nebo je lepší NE Longlife olej stejné nebo jiné viskozity? Viděl jsem i doporučení na 5w50 nebo 0w40 (např. Mobil 1 splňuje VW 505 00 i u těchto viskozit). K tomu bych se osobně přikláněl, ale nechci udělat víc škody než užitku, když dám motoru něco, na co nejezdil...
Případně by mě i zajímalo, jestli olej s větším rozsahem teplot (např. právě 0w40 nebo 5w50) může být i v něčem nebo někdy horší než třeba 5w30.
Předem moc díky za případné tipy od těch, kdo se opravdu vyznají (ale opravdu tipy, ne jen názory, pročetl jsem toho dost... )
Mám 2.5l 132kw BAU r.v. 2004 asi půl roku, přivezl jsem si ji z DE. Tam se (bohužel) uplatňoval Long Life servis, naštěstí to na motoru (zatím) není znát, běží klidně a nic neklape. Interval samozřejmě zkracuji, podle mě je 10.000km akorát.
Teď ohledně oleje: vždy byl u toho auta používán 5W-30 Long Life, tedy 506 00/1 (značek více), kterej tam leju i já, jen s kratším intervalem. Podle návodu se dá použít 505 00/1 (bez LL), 506 00/1 pro LL a případně pak samozřejmě nová norma 507 00, zahrnující všechny ty starší.
Otázka zní: je lepší používat pořád stejný olej (tozn. 5W-30 LL), na který je motor zvyklý, jen samozřejmě s kratšími intervaly? Nebo je lepší NE Longlife olej stejné nebo jiné viskozity? Viděl jsem i doporučení na 5w50 nebo 0w40 (např. Mobil 1 splňuje VW 505 00 i u těchto viskozit). K tomu bych se osobně přikláněl, ale nechci udělat víc škody než užitku, když dám motoru něco, na co nejezdil...
Případně by mě i zajímalo, jestli olej s větším rozsahem teplot (např. právě 0w40 nebo 5w50) může být i v něčem nebo někdy horší než třeba 5w30.
Předem moc díky za případné tipy od těch, kdo se opravdu vyznají (ale opravdu tipy, ne jen názory, pročetl jsem toho dost... )