Sjednocujeme fanoušky VW od roku 1996. Přijeď oslavit dvacetiny klubu na celorepublikový sraz.

20 LET Klubu


Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dotaz ohledně motoru 1.9 TDI-PD v Passatu
PříspěvekNapsal: 17.08.2014 20:12 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

21.01.2012

Příspěvky:

16

Ahoj
Mám pár dotazu ohledně passatu 1.9 Tdi-PD 96kw. Mám v plánu koupit uvedené vozidlo, a jelikož jsem maftu ještě neměl, tak se Vás chci zeptat na pár otázek :D Tento motor má dvě označení motoru a to AWX,AVF a má otázka zní který z těchto motorů je lepší nebo spolehlivější, nebo čím se liší?
Dálší otázka, vstřikovače jsou bosch, delphi nebo siemens? Dají se vstřikovače bez problému repasovat, nebo je v některých problém? Kolik přibližně stojí repas vstřiků?
Vysokotlaké čerpadlo je jaké značky, dá se také repasovat? Kolik stojí repase čerpadla? Filtr pevný částic tyto motory ještě neměly?
Co nejčastěji na tomto motoru odchází(rozbijí)? Slyšel jsem že je to nejlepší motor s produkce VW a je to prý držák. Ale jak říkám, je to z doslechu :D
Jsou nějaké dobré rady co zkouknout před koupí, nebo na co si dát pozor a co jde zjistit pohmatem, okem atd.
Předem děkuji za odpověď.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz ohledně motoru 1.9 TDI-PD v Passatu
PříspěvekNapsal: 17.08.2014 21:26 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.05.2012

Příspěvky:

3081

Bydliště:

Karlovarsko

AWX je 5q a má menší spojku 228mm a nižší toč. moment 285Nm. AVF je 6q s spojkou 240mm a má 310Nm. Jinak jsou to totožné motory a tudíž není rozdíl v poruchovosti.

Vstřikování je Bosch a vstřiky jsou repasovatelné. Na rozdíl od rotaček ale není tolik možností kde to dělají (a dobře).

Vysokotlaké čerpadlo systém PD nemá. Tandem je paliv. čerpadlo a vývěva zároveň. Plného tlaku palivo dosahuje až ve vstřikovačích. Tandem není vyloženě poruchový díl, nový není až tak drahý a jetý funkční se dá pořídit od 1000,- Pasuje i z novějších motorů.

Filtr pevných částic (DPF) měly tyto motory pouze za příplatek a je to (dle mě) jen dobře že jsou spíše vzácností. Naopak pevnou součástí byl u 2.0 TDI BGW,BHW - což už je kapitola sama pro sebe.

Pokud tyto motory neznáš, tak si sežeň někoho kdo jim opravdu rozumí. O celkové diag. s nemusím zmiňovat. Určitě se ti vyplatí hledat a vybírat. Nesmíš se bát cestovat a nenech se uchlácholit pěknou výbavou. Osobně jsem své auto hledal cca 3 měsíce po celém Reichu a nakonec jsem jel 600km.

_________________
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion
VW Golf IV AKL


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz ohledně motoru 1.9 TDI-PD v Passatu
PříspěvekNapsal: 17.08.2014 23:07 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

21.01.2012

Příspěvky:

16

Ma@ty velice děkuji za odpověď je přínosná a naučná. Takže pokud to chápu dobře tak vstřiky jsou pouze bosch a daji se bez problému repasovat, ale že není tolik možností kde to dobře repasují??? Já myslel že to není problém, když to je tak známí a dost rožšířený motor. To commonraill vstřikování repasuji prý všude... Takže ani bosch servis neumí dobře repase vstřikovačů? Kolik takový repas jednoho vstřiku stojí?
Passat má tedy jenom tandemové čerpadlo, které dodává palivo do vstřiků a zároveň funguje jako podtlak na brzdy-proto i vývěva? Takže passat nemá žádné klasické palivové čerpadlo v nádrži?
Naftové motory neznám, takže nevím ani jaký mají mít zvuk, kam se v motoru a na co se podívat, jak mají jet tyhle motory atd.
Dá se z diagnostiky poznat nebo načíst skutečný stav kilometrů?


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz ohledně motoru 1.9 TDI-PD v Passatu
PříspěvekNapsal: 17.08.2014 23:23 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

21.01.2012

Příspěvky:

16

Ještě otázka, když se měni gumičky pod vstřikama které odcházej, jak jsem se dočetl, tak se musí udělat nastavení vstřiků(seřízení zdvihu vstřiků na nějaké stupně)??? Nebo proč se to dělá to seřízení?


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz ohledně motoru 1.9 TDI-PD v Passatu
PříspěvekNapsal: 18.08.2014 10:57 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.05.2012

Příspěvky:

3081

Bydliště:

Karlovarsko

Vstřiky PD repasuje v ČR málo firem (vím jen o jedné, ale jméno si už nepamatuji). Všichni to na repasi posílají. Od toho se odvíjí i cena. Test cca 400,-ks a kompletní repase cca 4500,-ks. Na druhou stranu vstřiky vydrží velký nájezd km a k jejich dobré kondici většinou postačí vyčištění a výměna těsnění (cca 120,-ks).
Podávací čerpadlo v nádrži je. První série PD 85kW v Passatu B5 jej neměly a pokud padala nafta, tak pak motor musel dlouho točit než si tandem znovu nasál naftu až z nádrže. Takže tandem dokáže dodávat naftu i bez podávacího čerpadla, ale všechny AVF, AWX je mají. Ještě bývá často netěné těsnění tandemu na hlavě válců. Pokud to neteče víkem čerpadla, tak se dodává originál těsnění (buď gumové nebo plechové dle typu tandemu) které je celkem levné.
Skutečný stav km je oříšek. Musí se počítat s tím že tohle auto si nekupovali důchodci na nedělní cesty do kostela. Většina aut má skutečných km od půl miliónu výše. Motor ani tak nemusí být ve špatné kondici. Vše je odvislé od pravidelné údržby a především výměny oleje normy VW 505.01 s výměnným intervalem 1 rok nebo max. 15tis popř. VW 507.00 s prodlouženým intervalem 2 roky a 25tis. A jak to tak bývá, tak co je servisováno s kratšími intervaly a olej měněný po max 15tis km (ještě lépe po 10tis.),tak to má větší předpoklad pro další bezproblémový provoz. V případě dlouhých intervalů hrozí riziko vydření vačkové hřídele. Ten olej prostě po takové době nemaže. Ale fabrika to píše, tak proč se toho nedržet. Je to blbost, ale každý si na to musí přijít sám.
Seřízení vahadel vstřiků není zas tak náročný úkon, ale ještě bych kromě novým těsnění obětoval pár peněz za nové šrouby vahadel. Dělá se to pro rovnoměrné dávkování paliva do všech válců. "zmáčknutím" vstřiku dochází k natlakování paliva a ŘJ si řídí dobu po kterou je vstřik otevřený. Aby bylo dosaženo stejných parametrů na všech střikovačích, musí být seřízeny stejně. Seřízení popisuje třeba Pohodářkájík zde : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=159&t=294981 V případě špatných těsnění vstřiků se může dostávat nafta do oleje (náplň přibývá), olej se palivem ředí a hůř maže např. turbo.

_________________
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion
VW Golf IV AKL


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz ohledně motoru 1.9 TDI-PD v Passatu
PříspěvekNapsal: 18.08.2014 16:48 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

18.10.2011

Příspěvky:

172

Kde seženu těsnění na vstřikovače za cca 120kč :?:


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz ohledně motoru 1.9 TDI-PD v Passatu
PříspěvekNapsal: 18.08.2014 17:00 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.05.2012

Příspěvky:

3081

Bydliště:

Karlovarsko

Myslel jsem v CC, ale teď koukám že podražily. Takže nejlevnější sada Bosch 1417010997 na jeden vstřikovač vyjde 162,-

_________________
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion
VW Golf IV AKL


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz ohledně motoru 1.9 TDI-PD v Passatu
PříspěvekNapsal: 18.08.2014 18:08 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

18.10.2011

Příspěvky:

172

Můžeš mi napsat kde to koupím.Ptal jsem se ve VW cena 850kč a v auto dílech chtěli 670kč.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz ohledně motoru 1.9 TDI-PD v Passatu
PříspěvekNapsal: 18.08.2014 19:07 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.05.2012

Příspěvky:

3081

Bydliště:

Karlovarsko

A nemysleli cenu za sady na všechny vstřiky? Jinak jsou potřeba čtyři...

http://www.autodily1.cz/produkt_cendopl/1100226606/sada-na-opravy-jednotka-trysky-cerpadla-bosch/

http://www.zbozi.cz/vyrobek/sada-dilu-bosch-bo-1417010997/

http://www.cc-autodily.cz/sada-tesneni-vstr-cerp?count=60

_________________
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion
VW Golf IV AKL


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz ohledně motoru 1.9 TDI-PD v Passatu
PříspěvekNapsal: 18.08.2014 19:33 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

18.10.2011

Příspěvky:

172

Seženu to těsnění v Kelly?


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz ohledně motoru 1.9 TDI-PD v Passatu
PříspěvekNapsal: 18.08.2014 20:36 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.05.2012

Příspěvky:

3081

Bydliště:

Karlovarsko

Seženeš ho tam, ale pokud nemáš nějakou solidní slevu, tak se ti to vyplatí vzít z netu i s poštovným.

Odkazy na Kelly moc nefungují, tak alespoň takový důkaz :


Přílohy:
1 kelly.jpg
1 kelly.jpg (333.36 KiB) Zobrazeno 1306 krát


_________________
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion
VW Golf IV AKL
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz ohledně motoru 1.9 TDI-PD v Passatu
PříspěvekNapsal: 20.08.2014 18:44 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

18.10.2011

Příspěvky:

172

Těsnění na vstřikovačích jsem vyměnil,Tak jsem zvědav jak to pude.


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: chosee a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group