Stránka 1 z 2

Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 07.09.2014 10:00
od rulez
Ahoj

přemýšlím o zaslepení EGRu a potřeboval bych s tím trochu poradit. Záslepky se dají koupit normálně na netu? Pokud ano, tak kde? Plus jsem se chtěl zeptat, jestli jste to někdo dělal na stejném Passatovi? Někde jsem četl, že po zaslepení se rozsvítí kontrolka emisí a že pak je potřeba to napíchnout a zvýšit hodnoty emisí přímo v ŘJ.

Pak nevím, jestli tohle zaspelení má nějaký vliv na spotřebu nebo se to dělá jen proto, aby do motoru nešly zpět výfukové plyny? Kdyby jste někdo měl nějaký návod nebo fotodokumentaci, byl bych moc vděčný :)

Předem díky moc.

Re: Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 07.09.2014 11:04
od M@ty
Zaslepení se dělá proto aby se ti do sání zbytečně nevracely výfuk. plyny. O to víc tam může jít čistého vzduchu (a kyslíku). Snížení spotřeby je minimální. Kontrolka se rozsvítí jen u aut 03 a výš. Záslepky jdou bez většího úsilí vyrobit. Pokud se necítíš, tak jdou koupit hotové vyřezané z nerezu. Prodávají se všude (Bazoš, Sbazar, zde na fóru) a cena dle velikosti zlatokopa co je prodává. Výrobní cena z odpadu nerez plechu a jako fuška v práci je nízká. A firma s dokladem je nikdy neprodává.

Re: Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 07.09.2014 11:13
od rulez
Děkuju, už sem koukal na bazoši prodávají 2 ks za 100 Kč. A nevíš, jestli je lepší, tam dát záslepku o tloušťce 1,5 mm nebo 5 mm? V propustnosti bych totiž problém neviděl, tam by to mělo být stejné nebo ne?

Re: Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 07.09.2014 11:34
od M@ty
Je to jedno. Ty silnější se dávají jako koncové. Štefty paroží jsou krátké a už by to i s trubkou nevyšlo. Takže tam vrazíš slepiny (nahoru a dolu) a trubku vyndáš.

Re: Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 07.09.2014 12:10
od rulez
A je lepší mít záslepky z oceli nebo nerezu? Bojím se, aby mi ta ocel za pár let nezrezla. Ocel má prý lepší tepelný vlastnosti než nerez, ale nevím, co je na tom pravdy. Co myslíte?

Re: Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 07.09.2014 12:14
od M@ty
Je to jedno. Nerez (nemagnetická) o chlup lépe vypadá. Ale na funkci to nemá vliv...

Re: Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 07.09.2014 12:27
od rulez
Dobře děkuju! :)

Re: Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 07.09.2014 14:16
od jokes
Stačí dát zaslepku pod egr cca 1,5-2 mm nerezu je ok . Jsou borci co zaslepuji 10 korunou nebo plechem z spz
Hlavně egr a sani pořádně vyčistit .

Re: Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 12.09.2014 18:13
od radis11
No moc o tom nevim, ale pokud zaslepiš egr, nepojede ti turbo od volnoběžných otáček ? To znamená kratší životnost turba na ukor celkem lepšímu tahu z nízkejch otáček.

Re: Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 12.09.2014 21:29
od M@ty
Ne. AGR/EGR - ventil zpětné recirkulace spalin. Snížíš obsah kyslíku ve válci tím že nasátý vzduch z části nahradíš výfuk. plyny (v určitém režimu), tím snížíš teplotu hoření paliva (zároveň i účinnost) a motor má menší emise NOx - oxidů dusíku. Takže je to jen kvůli emisím. Na turbo to nemá vliv. Snad si to ještě dobře pamatuju...

Re: Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 13.09.2014 13:32
od tomas 1.9tdi 74kw
Nevadi kdyz bude zaslepka z duralu ??

Re: Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 13.09.2014 15:36
od M@ty
Na svody bych ji nedaval. Nahoru na EGR z toho strach nemam. EGR i sani jsou take z hliniku.

Re: Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 13.09.2014 18:22
od tomas 1.9tdi 74kw
Ok budu zaslepovat jen nahore to by nemelo vadit ne ?? Jdu to prubnout jak to padne a zitra se vrham na cisteni :) :lol:

Re: Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 13.09.2014 22:08
od M@ty
To víš že to jen nahoře nevadí - účel to splní. Jen tam musíš nechat tu nerez. trubku. Nedělej to z moc silného materiálu, ať jí tam pak ještě dostaneš.

Re: Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 14.09.2014 08:44
od tomas 1.9tdi 74kw
No doufam ze jo nebo podlozku mam 5mm tlustou