Stránka 1 z 1

Ztráta výkonu a klapot

Napsal: 05.10.2014 13:46
od HeaveN
Ahoj,

nedávno jsem si koupil Passata 1.9TDI, 74kW, r.v.:2001. Jezdi dobře, ale cca před 14 dny začalo při vyšší rychlosti nad 110 km/h asi vypadávat turbo a zároveň s tímto začal kolísat ukazatel teploty na přístrojovce (ten kolísá neustále bez ohledu zda zrovna došlo k výpadku či ne).
Když zastavím vypnu motor a znovu nastartuju, tak turbo opět naskočí.

Chtěl bych se zeptat zda s tím nemá někdo zkušenost a na co se můžu v servisu připravit (cenově). Zda na výměnu turba nebo to bude něco jiného.

Díky

Re: Ztráta výkonu a klapot

Napsal: 05.10.2014 13:48
od Tomikcek
Tohle je hodně široký pojem ... Padá ti to do nouzáku a příčin může být spoustu . Zajed na diagnostiku a uvidíš

Mě to dělala zatuhlá regulace turba

Re: Ztráta výkonu a klapot

Napsal: 05.10.2014 13:53
od CentriFUGA
Jenže on má motor 74kW a tam je turbo bez naklápění lopatek, takže tím to u něj nebude ...

Re: Ztráta výkonu a klapot

Napsal: 05.10.2014 13:55
od HeaveN
Do nouzaku to asi nepada....proste jede dal bez jakékoliv signalizace ......jeste doplnim, že ve chvíli kdy to vypadne, takzačne něco u motoru klepat.

Re: Ztráta výkonu a klapot

Napsal: 05.10.2014 13:57
od CentriFUGA
a čím si přišel na to že turbo přestane fungovat - prostě jen přestane auto táhnout nebo se děje něco jiného ? ... kdyby padalo trubo do nouzáku, tak to nemusí být až při rychlosti nad 110km/h ... zkus jet třeba nějakej táhlejší kopec a trochu tomu dávat, pokud bude problém na trubu, tak ti to v půlce kopce přestaně uplně táhnout a spadne do nouzáku ...

Re: Ztráta výkonu a klapot

Napsal: 05.10.2014 14:07
od HeaveN
turbo byl jen muj typ......:( v podstate se nic jineho nedeje....prestane tahnout (začne se ozývat nějaké záhadné klepání) a i rozjet se je problem musím to v tu chvíli vytáčet, abych to aspoň nějak rozjel a mohl řadit.

Omlouvám se za můj mizerný popis..bohužel jsem toho více nepozoroval.....zkusím ten kopec a pak tedy asi servis.

Re: Ztráta výkonu a klapot

Napsal: 05.10.2014 15:26
od CentriFUGA
Zkus kopec, ale pokud to třeba v půlce přestane táhnout tak pak servis a myslím, že to turbo bude asi příčina ... nepozoruješ zvýšenou kouřivost ?

Re: Ztráta výkonu a klapot

Napsal: 05.10.2014 16:14
od Tomikcek
CentriFUGA píše:Jenže on má motor 74kW a tam je turbo bez naklápění lopatek, takže tím to u něj nebude ...
¨

To jako že má klasický obtok jako u 66kW ?! To jsou ale věci já měl zato že PD měly všechny variabilní naklápění

Re: Ztráta výkonu a klapot

Napsal: 05.10.2014 16:31
od CentriFUGA
není to tim jeslti to je rotačka nebo PD, protože i třeba 1,9 81kW a 85kW mají naklápění lopatek ... myslím, že 74kW je snad jedinej spolu s 66kW, který mají klasický trubo ...

Re: Ztráta výkonu a klapot

Napsal: 06.10.2014 05:49
od mahony.x
CentriFUGA píše:není to tim jeslti to je rotačka nebo PD, protože i třeba 1,9 81kW a 85kW mají naklápění lopatek ... myslím, že 74kW je snad jedinej spolu s 66kW, který mají klasický trubo ...
mám taky 74kw a mám naklápěcí lopatky :smoke:

Re: Ztráta výkonu a klapot

Napsal: 06.10.2014 10:54
od Jenzz
CentriFUGA píše:není to tim jeslti to je rotačka nebo PD, protože i třeba 1,9 81kW a 85kW mají naklápění lopatek ... myslím, že 74kW je snad jedinej spolu s 66kW, který mají klasický trubo ...
Tyhle motory 74kw a nebo 96kw je to jedno, ale obojí má turbo s naklápěnýma lopatkama..

Re: Ztráta výkonu a klapot

Napsal: 06.10.2014 10:58
od CentriFUGA
Aha, tak beru zpět, žil jsem v domění že 74kW má obyč turbo jak 66 ...

Re: Ztráta výkonu a klapot

Napsal: 06.10.2014 18:52
od M@ty
I 66kW ma VGT turbo. Zalezi na rocniku.

K problemu. Pokudti pada teplota vody na budiku, tak ti nejspis klasicky odeslo cidlo teploty ve vyvodu vody z hlavy motoru. Kup nove, zelene s ovalnym konektorem. Bud original nebo nejake „znackove” (ne Cinu). Pak bych teprve udelal LOG. Pokud nevis jak tak se poptej ve svem okoli nebo tady na foru. Servis je az na dalsim miste...