Špatné starty a zavzdušňování
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Nový člen
- Příspěvky: 28
- Registrován: 19.07.2014 19:57
- Bydliště: Opava
Špatné starty a zavzdušňování
Ahoj,
ne, že bych byl s mým passatem nespokojený, ale mám s ním celkem problémy poslední dobou. Mám B5.5 rok 11/2003, 1.9 TDI, 96 kW. Na podzim jsem měnil hlavu a od té doby mám špatné studené (většinou) starty. Už jsem to tady kdysi řešil, myslel jsem, že se někudy zavzdušňuje motor. Taky mám od té doby asi o litr větší spotřebu, do té doby jsem měl dlouhodobou 7.2 a po "zákroku" kolem 8 l, samozřejmě počítačovou, skutečná je kolem 6, ale i tak... Nedávno jsem zjistil, že mám malý startovací proud na baterce, takže jsem ji vyměnil za rok starou z předchozího auta, k tomu se seřídily vstřiky, starty se zlepšily, ale pořád to není ono, většinou teď motor nastartuje hned, někdy ale točím dýl a dnes jsem nenastartoval vůbec, motor pořád škytá, jakoby chtěl naskočit, ale vůbec.
Má někdo zkušenosti s případem, když otočím klíčkem a podávací čerpadlo z nádrže stříkne naftu jakoby se vzduchem? Vstřik čisté nafty je až asi na 4.-5. otočení klíčkem, pak startuji většinou hned, ale tohle se dnes opakovalo i po krátkých jízdách, kdy by měl být motor bez vzduchu, takže mě buď napadá, že mi rychle padá tlak nafty nebo se někudy motor zavzdušňuje...
Za každou zkušenost a radu děkuji
ne, že bych byl s mým passatem nespokojený, ale mám s ním celkem problémy poslední dobou. Mám B5.5 rok 11/2003, 1.9 TDI, 96 kW. Na podzim jsem měnil hlavu a od té doby mám špatné studené (většinou) starty. Už jsem to tady kdysi řešil, myslel jsem, že se někudy zavzdušňuje motor. Taky mám od té doby asi o litr větší spotřebu, do té doby jsem měl dlouhodobou 7.2 a po "zákroku" kolem 8 l, samozřejmě počítačovou, skutečná je kolem 6, ale i tak... Nedávno jsem zjistil, že mám malý startovací proud na baterce, takže jsem ji vyměnil za rok starou z předchozího auta, k tomu se seřídily vstřiky, starty se zlepšily, ale pořád to není ono, většinou teď motor nastartuje hned, někdy ale točím dýl a dnes jsem nenastartoval vůbec, motor pořád škytá, jakoby chtěl naskočit, ale vůbec.
Má někdo zkušenosti s případem, když otočím klíčkem a podávací čerpadlo z nádrže stříkne naftu jakoby se vzduchem? Vstřik čisté nafty je až asi na 4.-5. otočení klíčkem, pak startuji většinou hned, ale tohle se dnes opakovalo i po krátkých jízdách, kdy by měl být motor bez vzduchu, takže mě buď napadá, že mi rychle padá tlak nafty nebo se někudy motor zavzdušňuje...
Za každou zkušenost a radu děkuji
-
- Nový člen
- Příspěvky: 28
- Registrován: 19.07.2014 19:57
- Bydliště: Opava
Re: Špatné starty a zavzdušňování
Nikdo nic? Čekal jsem pár rad nebo postřehů s podobným problémem, ale asi jsem jediný...
-
- Profík
- Příspěvky: 995
- Registrován: 09.01.2011 21:41
Re: Špatné starty a zavzdušňování
Hlavu si asi nedával novou?Jak na tom bylo uložení vstřiků?Gumky na vstřikách nový?Na pd většinou padá nafta díky špatným nebo střihlým gumkám na vstřikách nebo vadnýmu tandemu.Ještě bych mrknul na paliváč..
-
- Nový člen
- Příspěvky: 28
- Registrován: 19.07.2014 19:57
- Bydliště: Opava
Re: Špatné starty a zavzdušňování
Hlava byla repasovaná, na vstřiky se dávaly gumičky nové. Před pár dny se dával nový ventil, který je v naftovém filtru, protože původní šel do filtru dost lehce. Po výměně je to lepší, ale pořád to není ono. Podle diagnostiky jsou tlaky na všech čerpadlech i na vstřikách dobré, ale stejně to vidím nejspíš tak, že budu muset dát vstřiky zkontrolovat na stolici a udělat repas
-
- Profík
- Příspěvky: 1046
- Registrován: 17.05.2009 18:53
Re: Špatné starty a zavzdušňování
taky mam hned prvni start po delsim stani delsi.druhy start uz je ok,takze pada nekde nafta.nasel jsem nejaky zpetny ventil na palivo,tak jsem o nem uvazoval,ale kam ho nejlip dat?.jinak mam filtr i s tim vodnim ohrevem nebo co to je.je tam neco co by mohlo podchazet?jinak tandemove cerpadlo bylo mene za pouzite,ale tesneni je nove,tesneni vstriku udelane...
Seat Alhambra 2.0 TDi BRT rok 2006
-
- Profík
- Příspěvky: 995
- Registrován: 09.01.2011 21:41
Re: Špatné starty a zavzdušňování
Zpětný ventil bych dal někam mezi tandem a filtr ale to je spíš taková nouzovka
-
- Profík
- Příspěvky: 1046
- Registrován: 17.05.2009 18:53
Re: Špatné starty a zavzdušňování
ale tak otazka co mam jeste prekontrolovat kdyz by melo byt vsechno ok.
Seat Alhambra 2.0 TDi BRT rok 2006
-
- Nový člen
- Příspěvky: 28
- Registrován: 19.07.2014 19:57
- Bydliště: Opava
Re: Špatné starty a zavzdušňování
Pokud to někoho zajímá, tak problém vyřešen
Byl jsem v Boschi na testu vstřikovačů a po vyndání se automaticky i přetěsňují, takže i přes špatný 1. a 3. vstřikovač auto startuje jak má. Btw. mohl by mi někdo trošku laicky poradit, od jaké míry stavu vstřikovače se musí vyměnit?
Byl jsem v Boschi na testu vstřikovačů a po vyndání se automaticky i přetěsňují, takže i přes špatný 1. a 3. vstřikovač auto startuje jak má. Btw. mohl by mi někdo trošku laicky poradit, od jaké míry stavu vstřikovače se musí vyměnit?
-
- Profík
- Příspěvky: 995
- Registrován: 09.01.2011 21:41
Re: Špatné starty a zavzdušňování
Většinou každej mění vstřikovače až uplně kleknou.Někdo když zvyšuje výkon.Pokud nemáš nějak přehnanou spotřebu a problém se startama tak bych to neřešil,ale jestli máš zbytečný 4 pětky nebo kolik stojí,tak si kup nový
-
- Nový člen
- Příspěvky: 28
- Registrován: 19.07.2014 19:57
- Bydliště: Opava
Re: Špatné starty a zavzdušňování
Díky, to jsem chtěl slyšet . No nový stojí 9 000 Kč, na vrakáči se dá sehnat za 1000 kč s tím, že bych si ho mohl nechat za 200 Kč otestovat v Boschi, ale jak jsem psal, starty jsou super spotřeba (reálná) normální, takže to zatím nebudu vůbec řešit, díky za info
-
- Nový člen
- Příspěvky: 28
- Registrován: 19.07.2014 19:57
- Bydliště: Opava
Re: Špatné starty a zavzdušňování
Jinak ví někdo, na jakou hodnotu se mám podívat na protokolu o testu? Ať vím, na čem jsem?