regulace turba

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
patena
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 07.02.2012 21:44
Bydliště: Podbořany

regulace turba

Příspěvek od patena »

kluci jak má fungovat ta regulace toho turba a k čemu to vlastně je?mam 1.9 afn 81kw a kdyz nastartuju tak ta regulace hned otevře,nebo nevim jak to řict,proste ji ten podtlak hned vytáhne,je to správně?diky

Uživatelský avatar
machp
Řidič
Řidič
Příspěvky: 159
Registrován: 31.05.2011 20:23
Bydliště: Vocaszdejší:Liberec,Jičín

Re: regulace turba

Příspěvek od machp »

jo je to správně a když budeš přidávat a ubírat plyn tak by měla jezdit nahoru a dolů
Paseraty 2.0 TDI 103 KW 2008 CBAB

patena
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 07.02.2012 21:44
Bydliště: Podbořany

Re: regulace turba

Příspěvek od patena »

a k čemu to prosimte slouzí?

Uživatelský avatar
machp
Řidič
Řidič
Příspěvky: 159
Registrován: 31.05.2011 20:23
Bydliště: Vocaszdejší:Liberec,Jičín

Re: regulace turba

Příspěvek od machp »

Funkce a uplatnění Turbodmychadla
To jsme si krátce připomenuli něco z historie a teď se vrhneme na to co to vlastně to turbo je a jak pracuje. Cestou ke zvýšení výkonu motoru je zvýšit množství vzduchu a paliva, které dokáže motor spálit. Zde nám samozřejmě velmi pomůže „naše“ turbodmychadlo. Tato metoda výrazným způsobem zvyšuje výkon motoru tak, že by nešlo dosáhnout shodných hodnot pouhým zvětšením objemu. Turbo navíc zvýší výkon motoru, aniž by se nijak extrémně zvedla celková hmotnost. Dmychadlo je typem systému nuceného sání, stlačuje vzduch proudící do motoru, takže umožní to, aby se dostalo více vzduchu do válce. Více vzduchu znamená možnost přidání většího množství paliva, což má samozřejmě za následek větší tlak z každého pracovního cyklu v každém z válců. K dosažení tohoto zlepšeného plnění používá turbodmychadlo zpracovanou energii spalin z motoru, které roztáčejí lopatky turbínového kola k hodnotě až 300000 ot./min. Turbo je připojené na výfukové potrubí motoru, pracuje tedy jako plynový, turbínový motor. Na hřídeli turbínky je připojeno kolo kompresoru, který nasává čerstvý vzduch přes filtr a dále ho vtlačuje přes sací potrubí do válců. Vysoké otáčky rotoru dmychadla vyžadují precizní uložení. Používají se speciální plovoucí ložiska, která drží hřídelku na tenké vrstvě oleje anebo kuličková ložiska. Uložení ložisek vyžaduje stálý přívod mazacího oleje, který zajišťuje mazání a chlazení ložisek hřídele. Hřídel rotoru turba se tak otáčí téměř bez tření. Správná funkce přeplňování však vyžaduje sladění celého příslušenství motoru, především s dodávkou paliva. Starší auta s karburátorovými motory regulují poměr směsi nesnadno a nepřesně. Přesto už tyto motory byly dobře použitelné. Moderní auta se vstřikováním paliva umožňují přesné nastavení dávkování paliva v širokém poli režimů, včetně korekcí na změnu vnějších podmínek provozu. Zlepšení průběhu točivého momentu motoru napomáhá další přídavný prvek, nazývaný regulace turbodmychadla. Dnes nejčastěji používaný princip nese anglický název Wastegate (odpadní brána) – umožňuje použití menšího turba, čímž se sníží prodleva, ale zároveň i zabrání příliš vysokým otáčkám turba při vysokých otáčkách motoru. Wastegate je ventil, který propouští výfukové plyny cestou mimo turbínu při vyšších otáčkách motoru. Některé modernější motory mají turbodmychadla (například od firmy Garet, nebo KKK) s regulací tzv. natáčením rozváděcích lopatek turbíny. Jedná se o účinný způsob, který velmi rozšiřuje použitelný rozsah otáček motoru, ale podmínkou je elektronické řízení motoru. Principem této regulace je natáčení věnce rozváděcích lopatek umístěných v turbínové skříni, které v závislosti na zatížení motoru nastavují rychlost a směr nátoku výfukových plynů do lopatkového kola otáčející se turbíny. Některá auta která jsou stavěná pro vyšší výkon ať už v sérii, nebo je počítáno, že motor poslouží pro další úpravy (Toyota Supra MKIV s motorem 2JZ kde není problém se po mnoha úpravách dostat i přes 1200koní) mají dokonce dvě turbodmychadla, označení je pak Twin Turbo a nebo Bi-Turbo. Docela často se vyskytuje fáma, že rozdíl mezi biturbem a twinturbem je ten, že u TT je jedno menší a větší turbo, nejdříve se rozběhne malé a při větší zatíženosti motoru přijde na řadu i větší turbo a u biturba pracují obě dvě turba najednou. Je to ovšem hloupost, systém je naprosto stejný a to tak, že pracují od začátku dvě turba najednou, rozdíl v názvu je akorát ten, že si každá automobilka zvolila jiné označení, takže například Audi používá Bi-Turbo a Toyota Twin Turbo. Dalším hojně používaným prvkem příslušenství moderních turbomotorů je Intercooler (chladič stlačeného vzduchu). Při stlačení vzduchu dochází také k jeho zahřátí. Intercooler zvyšuje výkon motoru tím, že chladí stlačený vzduch z kompresoru před tím, než vstoupí do motoru. Zchlazením se sníží teplota vzduchu, což je výhodné pro zlepšení stupně naplnění motoru při sacím zdvihu.
Paseraty 2.0 TDI 103 KW 2008 CBAB

Uživatelský avatar
Hans76
Profík
Profík
Příspěvky: 1098
Registrován: 28.08.2008 22:29
Bydliště: jih Moravy

Re: regulace turba

Příspěvek od Hans76 »

To je sloh :mrgreen:
Jednodušeji - regulace slouží k obtoku turba (výfukové plyny) tak, aby byl dosahován optimální plnící tlak vzhledem ke konstručním možnostem motoru a jeho spolehlivosti. Při překročení požadovaného plnícího tlaku (ŘJ motoru) dojde k přechodu do "nouzového" režimu ŘJ - nouzák
Octavia III Kombi L&K 2019, 2.0 CR TDI 135kW 4x4 7q automat
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------

xingisx
Pilot
Pilot
Příspěvky: 725
Registrován: 29.01.2012 14:01
Bydliště: ústí nad Labem

Re: regulace turba

Příspěvek od xingisx »

Lépe bych to nenapsal :potlesk:

fialamala
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 219
Registrován: 18.06.2008 19:17
Bydliště: Havířov

Re: regulace turba

Příspěvek od fialamala »

Hans76 píše:To je sloh :mrgreen:
Jednodušeji - regulace slouží k obtoku turba (výfukové plyny) tak, aby byl dosahován optimální plnící tlak vzhledem ke konstručním možnostem motoru a jeho spolehlivosti. Při překročení požadovaného plnícího tlaku (ŘJ motoru) dojde k přechodu do "nouzového" režimu ŘJ - nouzák
Trochu to upravím.Motor vydrží,ale konstrukčním možnostem turba a jeho spolehlivisti.

Uživatelský avatar
Hans76
Profík
Profík
Příspěvky: 1098
Registrován: 28.08.2008 22:29
Bydliště: jih Moravy

Re: regulace turba

Příspěvek od Hans76 »

Myslel jsem spolehlivost jako celek :mrgreen:
Octavia III Kombi L&K 2019, 2.0 CR TDI 135kW 4x4 7q automat
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------

Uživatelský avatar
ctvrta
Profík
Profík
Příspěvky: 929
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: VWary
Kontaktovat uživatele:

Re: regulace turba

Příspěvek od ctvrta »

Jestli to jezdi jak ma, tak to neres. :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
DJ_Kingpin
Řidič
Řidič
Příspěvky: 103
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: regulace turba

Příspěvek od DJ_Kingpin »

Ahoj..... před pár lety se rozlítlo turbo, sehnal jsem přes net jeté...funkční. Včera jsem ho vyndal kvůli zadřeným lopatkám. Vyčistil turbo a vyměnil jsem baňku na regulaci podtlaku ze starého turba. Zdálo se mi, že to ze staršího chodilo lépe jemněji a lehčeji, než to co jsem tam měl. Snažil jsem se táhlo našroubovat přibližně do stejné polohy jako na původním turbu.

Můžete mi někdo napsat jak poznat, zda je to nastavený správně? Když to rozhodím bude víc nebo míň tlačit? Na turbu jsou dorazy tak dál nebo míň by se lopatky naklánět neměly. Nebo si to dokáže regulátor podtlaku celé pohlídat, aby byl přesně ten tlak, který potřebuje i když je rozhozený táhlo na turbu?

Díky z odpověď a za pomoc.

Uživatelský avatar
Stonefield
Řidič
Řidič
Příspěvky: 175
Registrován: 26.06.2013 22:30

Re: regulace turba

Příspěvek od Stonefield »

no ted jsem to taky menil, nastavil jsem delku tahla presne podle puvodniho, ale podle vagu v nizkejch otackach nedofoukaval a v tahu naopak tlacil skoro az k hranici limpu, chtel jsem aby to jelo trosku vic od spodu, tak jsem tahlo trosku zkratil, tim jsem ty krivky vyrovnal.
5.5 tiptronic v6tdi~akn limo

Uživatelský avatar
DJ_Kingpin
Řidič
Řidič
Příspěvky: 103
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: regulace turba

Příspěvek od DJ_Kingpin »

tak to mám asi taky táhlo moc dlouhé :D
v 4000ot/min mi vyskočila tlaková hadice od turba :-)
jen nevím jestli to bylo tlakem nebo málo dotáhnutá :-)
momentálně nemám možnost projet se s vagem tak budu muset zkoušet.....
moje první turbo koplo v 1800 ot/min a to druhé až kolem 2100ot/min

takže když zkrátím táhlo tak v nižších bude tlačit víc a méně ve vysokých otáčkách?

megina
Řidič
Řidič
Příspěvky: 69
Registrován: 14.02.2010 10:05

Re: regulace turba

Příspěvek od megina »

Ahoj klubáci.....

Potřebuji poradit, zda někdo nejste z okolí Hradce Králové? Potřeboval bych napojit auto na diagnostiku, jelikož mně začalo pocukávat a když to pořádně sešlápnu, tak to spadne zřejmě do nouzáku (na palubce se mně rozsvítí všechna čísla řazení a auto jede jen na jeden nějaký stupeň a neřadí), když auto zastavím a chcípnu, tak po nastartování jde vše dobře, dobře řadí atd., jen to cukání.... :( Dnes jsem rozebral turbo a bylo relativně čisté (již jednou mně ho čistil Majkla známý Petr L. z České Třebové, šikovný týpek...). hadičky se zdají být také dobré, to táhlo od turba také jde, tak nevím. Na volnoběh jde auto také dobře, ale když ho ohulím, tak jde max. ke 4 tis. otáček a pak kolísá. Jo a spotřebu mně to ukazuje o cca 2 litry vyšší, tak babo raď? :) Moc se tady v tom nevyznám, tak jsem to doufám vložil do dobrého oddělení, pokud ne, tak se omlouvám....

Pokud nic nevymyslíme, dám ho asi někam do servisu, ale tam se mně moc nechce, jednak cena a jednak jim moc nedůvěřuji.... Díky za rady a pomoc. :drinks:

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“