napínák klíňáku AFN - výměna

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

napínák klíňáku AFN - výměna

Příspěvek od FandaTDI »

Zdravim, snažil jsem se hledat, ale nedaří se mi to ani v else :fool: (ačkoliv o samotnym klíňáku - "drážk.řemenu" jsem tam toho našel docela dost) ...
Potřebuju vyměnit ten napínák a nedaří se mi k němu dostat. Jak jsem na to tak koukal, mělo by to snad jít i bez vyndání altíku, zdá se, že překáží "jen" řemenice od vrtule, která má zezadu (super přístup :roll: ) imbus, ale nevim čim jí zaaretovat (ani po sundání vrtule, aby tam bylo víc místa) a jestli je to obyč. nebo opačnej závit (zdá se, že je to utažený dost fest) :?:
mění se u tý řemenice při sundání šroub? Jakej přesně tam je? A jakym momentem se utahuje?
Dál si nejsem jistej, jestli na ten napínák samotnej můžu použít tu původní matku a jestli se tam jen zasune a utáhne nebo se s tim ještě nějak vergluje, atp.? (v tý šroubovnici zezadu napínáku je taky malej imbus) Případně jakym momentem utahovat?
Díky za rady
PS: jo a pro zajímavost - bude se to týkat asi tý visco spojky - jakej účel má uprostřed vrtule ten kovovej "čudl", přes kterej je gumička a přes to nasazenej takovej ten krycí plíšek(/štítek)?

jirkaR
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1963
Registrován: 01.05.2009 05:36
Bydliště: Pardubice

Re: napínák klíňáku AFN - výměna

Příspěvek od jirkaR »

jde to dost blbě ,já ten imbus strhnul a musel jsem rozebrat celou část na čem to drží tzn.rozebrat servo,a u altíku jsem řezal jeden šroub
1,9 tdi 81KW B5 nyní už B5.5 :D
Obrázek

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: napínák klíňáku AFN - výměna

Příspěvek od FandaTDI »

ajaj ... hned se mi do toho chce víc :) ... už jsem se k tomu prohrabal i v tý else, ale pořád nevim, co použít na tu aretaci místo "klíče na dvouotvorové matice - 3212" a ten imbus by měl bejt utaženej na 45Nm, což by neměl bejt takovej problém povolit (přemejšlim, jestli má cenu to zkusit nejdřív něčim stříknout) ... přes víkend na to snad vlítnu

jirkaR
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1963
Registrován: 01.05.2009 05:36
Bydliště: Pardubice

Re: napínák klíňáku AFN - výměna

Příspěvek od jirkaR »

no mělo by se to aretovat přes starej klínák sikovkama,určitě na to musí být dva !
1,9 tdi 81KW B5 nyní už B5.5 :D
Obrázek

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: napínák klíňáku AFN - výměna

Příspěvek od majkl1 »

řemenice je ocelová, takže nepraskne. Vem to velkýma, ale úzkýma sikovkama přes starý klíňák nebo kus kůže, abys nepoškrábal povrch. :wink:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

picus166
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 06.02.2009 00:05

Re: napínák klíňáku AFN - výměna

Příspěvek od picus166 »

používám klíč na velkou flexu,strčim tam jen jeden čudl,jde to dobře :potlesk:

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: napínák klíňáku AFN - výměna

Příspěvek od FandaTDI »

tak to mam konečně za sebou, ta aretace byl docela boj - siky to moc neobejmuly, takže to s nima nešlo pořádně držet, hasák ani truhl.svěrku jsem tam nedostal, tak jsem nakonec vzal klíč na malou flexu, sešrouboval s kusem železnýho profilu a nebejt ten klíč jak bláto, zvládl bych to i sám. Takhle jsem ty čudly prvním pokusem trochu roztáhl, takže jsem je tam pak narval oba a musel jsem to zapřít velkym šroubovákem, aby nevyskakovaly (to jsem měl trochu strach opírat ho o tu litinu, ale řemenice s visco spojkou snad přežila) ...

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: napínák klíňáku AFN - výměna

Příspěvek od FandaTDI »

tohle už je v tomhle vlákně sice trochu OT(alternátor), ale den po výměně se mi stalo, že po rozjezdu (studenej motor) mi v motoru začalo zas "vrzavě/hvízdavě šustit" a zlehka se rozsvítila kontrolka dobíjení, to mě málem omylo, že zas řemen, ale řemen šel dobře a i přes prvotní/zkušební "klepání" řemenu na volnoběh (napínák se klepal míň) na tý asi nejdelší straně vpravo "za altíkem" šel hladce a ty pazvuky vypadaly, že jdou přímo z altíku, tak jsem to chtěl otočit a v tom najednou na dvojku z kopce tak při 1500 ot. "luplo"(jakoby trochu povolilo), kontrolka zhasla a jelo to úplně normálně ... po příjezdu domu jsem to píchl na vag a čuměl jsem, že altík "už zas" dobíjí 14,36V místo nedávnejch 14,14V a míň a od tý doby jsem něco málo najel a zatim klid - ťuk,ťuk,ťuk - tušíte někdo, co to mohlo bejt a jestli to řešit??? 8O

živočich
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1387
Registrován: 07.07.2009 22:33
Bydliště: Žďár nad Sázavou a kósek k tomu

Re: napínák klíňáku AFN - výměna

Příspěvek od živočich »

kontroloval jsi volnoběžku na altíku,jestli ne tak tak učiň a popř.vyměnit.
Ve směru točení motoru volnoběžka unáší rotor altíku a v opačném otočením volnoběžky(do leva) by měl rotor altíku stát.
Zdraví a sílu najdeš ve VW

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: napínák klíňáku AFN - výměna

Příspěvek od FandaTDI »

volnoběžka mě taky napadla, kontroloval jsem jí jen letmo, protože se altík točí naprosto lehce (jen jsem ho zlehka roztočil, podržel řemenici - dotáčel se - a víc neřešil - ani pod to víko volnoběžky jsem nekoukal, jestli to třeba neni orezlý), ale ty pazvuky(takový "houpavě nepravidelný" ) mi připadaly fakt spíš zevnitř toho altíku, nevim, co ještě by to tam mohlo dělat, napadly mě uhlíky, ale takovej bordel a pak zas probrání jsou asi divný příznaky ... no uvidim, jestli se mi se to s přicházející zimou zas někdy projeví, snad nezůstanu někde viset :|

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: napínák klíňáku AFN - výměna

Příspěvek od majkl1 »

Řekl bych, že se nějaký bordel dostal k uhlíkům na sběrací kroužky. Taky jsem to jednou tak měl. :roll:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: napínák klíňáku AFN - výměna

Příspěvek od FandaTDI »

to by asi mohlo bejt, snad už se to neobjeví (i když "efekt oživení" dobrej :-) )

Uživatelský avatar
wrot
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 17.11.2009 17:00
Bydliště: Zličín blízké okolí

Re: napínák klíňáku AFN - výměna

Příspěvek od wrot »

majkl1 píše:Řekl bych, že se nějaký bordel dostal k uhlíkům na sběrací kroužky. Taky jsem to jednou tak měl. :roll:
AHOJ ZAS JEDEN DOTAZ ASI ZAČALO BLBNOU (dopr.. capslok) ložisko na napínací kladce klíňáku no prostě to vydáva zvuky jak ložisko co jde do prčic dá se to nějak zjistit zda je tohle ložisko ,abych nekupoval postupně díl za dílem .
Moc děkuji
Martin

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: napínák klíňáku AFN - výměna

Příspěvek od majkl1 »

Sundal bych klíňák (otázka půl minuty) a protočil bych jednotlivé řemenice.
Dobré ložisko by býti mělo jest bez hluku s přirozeným odporem, špatného lze zjistiti dle odporu malého s šustotem, cvrkaje či vydávaje zvuků prapodivných až leckoho děsících. :P
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
wrot
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 17.11.2009 17:00
Bydliště: Zličín blízké okolí

Re: napínák klíňáku AFN - výměna

Příspěvek od wrot »

majkl1 píše:Sundal bych klíňák (otázka půl minuty) a protočil bych jednotlivé řemenice.
Dobré ložisko by býti mělo jest bez hluku s přirozeným odporem, špatného lze zjistiti dle odporu malého s šustotem, cvrkaje či vydávaje zvuků prapodivných až leckoho děsících. :P
Díky a vzdy se musí měnit komplet neboložisko jen na tom drážkovaném kolečku

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“