Cvrlikání, pískání od klíňáku
Napsal: 13.01.2015 09:25
Čaute lidi, už déle se potýkám s pravidelným, docela hlasitým cvrlikáním od klínového řemene u motoru 1.9tdi 81kw AFN. Řešilo se to tu už mockrát, každopádně většinou rada zněma výměna napínáku nebo volnoběžky alternátoru.. Napínak byl měněn v létě, alternátor (pravděpodobně z jiného auta) volnoběžku nemá, pouze řemenici.
Začalo to již před létem, ale vždy pomohlo klíňák jednou začas přejet po hraně suchým mýdlem a zvuk ustal. Navíc v létě není zvuk tak dotěrně hlučný jako v zimě. První klíňák prasknul cca červen - bohužel jsem nebyl doma a proto jedinou variantou bylo koupit řemen na STK v blízkoti a vyměnit jej. Tento řemen značky Dayco nevydával zvuky celé 3 - 4 dny. Potom začal od nízké hlučnosti až po bod, kdy jsem se rozhodl jej sundat a (protože napínák, který všichni považovali za zdroj problému byl měněný) úspěšně reklamovat. Namísto něho jsem zkusil řemen značky Bosch ve víře, že by zvuk mohl být závislý na materiálu samotného řemene. Materiálově už jen napohled 100 a 1 a za nižší cenu než předražené Dayco z STK obchodu každopádně ten vydržel nepískat cca od začátku října do začátku ledna (tedy čtvrt roku) a v současné době auto znovu vydává obludné cvrlikání (no ještě to není na té úrovni co předtím). Nejdříve zvuk po zahřáti auta mizel, postupně zůstává i po delší trase. Nelze určit jeho původ, protože se roznáší celým motorovým prostorem. Ostatní kladky jsou volně otáčet, stejně jako kladka alternátoru. Nicméně jsem si všimnul, že pokud točím kladkou alternátoru na jednu stranu (nejsem si teď jistý kterou), v pravidelných intervalech je slyšet písknutí (jenže né na frekvenci, kterou každý slyší - starší mechanik mi řekl, že nic neslyší). Myslíte si tedy, že je možné, aby takový rámus dělala kladka alternátoru bez volnoběžky?
Díky za názory a sorry za délku textu
Začalo to již před létem, ale vždy pomohlo klíňák jednou začas přejet po hraně suchým mýdlem a zvuk ustal. Navíc v létě není zvuk tak dotěrně hlučný jako v zimě. První klíňák prasknul cca červen - bohužel jsem nebyl doma a proto jedinou variantou bylo koupit řemen na STK v blízkoti a vyměnit jej. Tento řemen značky Dayco nevydával zvuky celé 3 - 4 dny. Potom začal od nízké hlučnosti až po bod, kdy jsem se rozhodl jej sundat a (protože napínák, který všichni považovali za zdroj problému byl měněný) úspěšně reklamovat. Namísto něho jsem zkusil řemen značky Bosch ve víře, že by zvuk mohl být závislý na materiálu samotného řemene. Materiálově už jen napohled 100 a 1 a za nižší cenu než předražené Dayco z STK obchodu každopádně ten vydržel nepískat cca od začátku října do začátku ledna (tedy čtvrt roku) a v současné době auto znovu vydává obludné cvrlikání (no ještě to není na té úrovni co předtím). Nejdříve zvuk po zahřáti auta mizel, postupně zůstává i po delší trase. Nelze určit jeho původ, protože se roznáší celým motorovým prostorem. Ostatní kladky jsou volně otáčet, stejně jako kladka alternátoru. Nicméně jsem si všimnul, že pokud točím kladkou alternátoru na jednu stranu (nejsem si teď jistý kterou), v pravidelných intervalech je slyšet písknutí (jenže né na frekvenci, kterou každý slyší - starší mechanik mi řekl, že nic neslyší). Myslíte si tedy, že je možné, aby takový rámus dělala kladka alternátoru bez volnoběžky?
Díky za názory a sorry za délku textu