Sjednocujeme fanoušky VW od roku 1996. Přijeď oslavit dvacetiny klubu na celorepublikový sraz.

20 LET Klubu


Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: VW PASSAT B5 - problémy se startováním
PříspěvekNapsal: 26.01.2015 22:12 
Offline
VWagenista
VWagenista

Hodnost:

VWagenista

Registrován:

07.01.2015

Příspěvky:

27

Zdravím,

vlastním VW PASSAT B5 r. v. 2000 - 85KW PD.
Když ráno jedu do práce (kolem 07:00 hod.), tak otočím klíčkem, chvilku svítí žhavení a poté začnu startovat (jakmile zhasne kontrolka). Motor ze začátku má snahu, ale přibližně 1 sekundu, poté pouze točí. Další 2 - 4 pokusy motor pouze točí a ani nemá snahu chytnout. Poté to zkusím znovu a motor začíná mít snahu, ale musím mu pomoct plynem, aby se rozběhl. Tento problém mám pouze od té doby, co je venku zima. Jakmile motor běží, tak i když ho například po 1 minutě chcípnu, tak už chytá na brnk a to i odpoledne, když odjíždím z práce, vyloženě ráno mám pouze tento problém.

Všechny žhavící svíčky mám v pořádku.
Auto krásně topí i ukazuje teplota vody.
Diagnostika žádnou závadu nezjistila.

Dnes jsem objednal žhavící relé 202 (modré), myslíte, že to pomůže nebo kde může být další zrada, co by vysvětlovala tento problém ?


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW PASSAT B5 - problémy se startováním
PříspěvekNapsal: 27.01.2015 01:24 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1654

Bydliště:

Praha-západ

Skoro bych tu "ztrátu snahy" tipoval na baterku, ale když to na pátej chytne (navíc s přidáním, což by se moc u těchhle motorů nemělo, natož vymrzlejch... :roll: ), tak je ještě "statečná" :mrgreen:
To relé (proud do žhavičů,...) jsi nějak proměřoval před objednáním novýho?
Aby to nakonec nebyla třeba padající nafta...
Kdy byl naposled měněnej palivák?
Po naskočení běží pravidelně? Zakouří?
Po vyloučení možnejch příčin/závad je další možnost zvýšit startovací dávku ...

_________________
Pašák B597 turboropa AFN v kombajnu


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW PASSAT B5 - problémy se startováním
PříspěvekNapsal: 27.01.2015 08:31 
Offline
VWagenista
VWagenista

Hodnost:

VWagenista

Registrován:

07.01.2015

Příspěvky:

27

FandaTDI píše:
Skoro bych tu "ztrátu snahy" tipoval na baterku, ale když to na pátej chytne (navíc s přidáním, což by se moc u těchhle motorů nemělo, natož vymrzlejch... :roll: ), tak je ještě "statečná" :mrgreen:
To relé (proud do žhavičů,...) jsi nějak proměřoval před objednáním novýho?
Aby to nakonec nebyla třeba padající nafta...
Kdy byl naposled měněnej palivák?
Po naskočení běží pravidelně? Zakouří?
Po vyloučení možnejch příčin/závad je další možnost zvýšit startovací dávku ...


Bohužel jsem nic neproměřoval, ani nevím jak, poradil mi to známý, že to bude relé.
Auto jsem koupil přibližně před 2 měsíci, tudíž netuším, kdy byl měněn.
Po naskočení podle mě běží pravidelně, auto nekouří zatím.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW PASSAT B5 - problémy se startováním
PříspěvekNapsal: 27.01.2015 14:57 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1654

Bydliště:

Praha-západ

To vypadá podle mě spíš na tu naftu. Jestli jsi po koupi ještě nedělal pravidelnej servis, začal bych tim, hlavně vč. toho paliv.filtru.
Pokud nevíš jak, tak po/při tom pravidel.servisu to nech někoho zkontrolovat/proměřit (ať už přechoďák na samotnym relé nebo proud do žhavičů, pokud to nevyřeší ten palivák, ap.)
Btw. je lepší (natož teď v zimě) mít v nádrži aspoň půlku ...
Jo a předchozí příspěvky se necitujou ;-)

_________________
Pašák B597 turboropa AFN v kombajnu


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW PASSAT B5 - problémy se startováním
PříspěvekNapsal: 27.01.2015 17:22 
Offline
VWagenista
VWagenista

Hodnost:

VWagenista

Registrován:

07.01.2015

Příspěvky:

27

Psal jsem si s původním majitelem a ten naftový filtr měnil před cca 4 roky, ale ještě minulou zimu prý auto perfektně startovalo a to i v mrazech, hnedka na brnk. Zítra by mě mělo dorazit to relé, tak doufám, že to vyřeší problém a nebudou to pouze zbytečně vyhozené peníze.

Známý mě říkal, že naftový filtr by to neměl být, že by to dělalo při každém startování a né jen ráno. Dále by to mělo vliv na výkon vozu a vozidlo jede perfektně, krásně táhne i při vysokých otáčkách.

Je pravda, že když jsem to měl na diagnostice poprvé, tak to psalo závadu s časem žhavení, ale z nějakého důvodu to už neukazuje a paměť je čistá.

Trošku mě i mate, že ráno to bez plynu nenatočím ani prd, což na žhavení nemá vliv (plyn) ne ?


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW PASSAT B5 - problémy se startováním
PříspěvekNapsal: 27.01.2015 18:52 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

21.08.2010

Příspěvky:

307

Bydliště:

Vysočina

dej si mezi čerpadlo a palivovej filtr průhlednou hadičku. Je to nejsnazší způsob, čím začít.Ppokud budou bubliny, vyměnit palivák. Já měním palivák každej rok.

_________________
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW PASSAT B5 - problémy se startováním
PříspěvekNapsal: 27.01.2015 20:09 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1654

Bydliště:

Praha-západ

Dregs píše:
Trošku mě i mate, že ráno to bez plynu nenatočím ani prd, což na žhavení nemá vliv (plyn) ne ?

Pokud vim, tak ne (a i kdyby za studena jo, čekal bych to spíš opačně než naznačuješ...)

Jestli to, že "by to neměl být naftový filtr" (natož pokud byl měněnej před 4 rokama) , je od toho samýho známýho, co radil vyměnit relé bez proměření, tak bych ho bral s rezervou :wink: ... ale uvidíš sám, až to relé vyměníš. Doufám, že pak napíšeš, jestli to tim bylo nebo ne, resp. čim to nakonec bylo :wink:

_________________
Pašák B597 turboropa AFN v kombajnu


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW PASSAT B5 - problémy se startováním
PříspěvekNapsal: 27.01.2015 20:22 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9499

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Podle mne ti padá nafta.
Zkus (pokud máš podávací čerpadlo v nádrži) před prvním startováním natlačit několikerým otočením klíčku do první polohy. Pokud to bude o chloupek lepší, bude to patrně vzduchem v systému.

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 2.0 16V Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW PASSAT B5 - problémy se startováním
PříspěvekNapsal: 27.01.2015 23:45 
Offline
VWagenista
VWagenista

Hodnost:

VWagenista

Registrován:

07.01.2015

Příspěvky:

27

Již jsem zkoušel i 6x po sobě zapnout klíček do první polohy a poté startovat, ale ani to nepomohlo. Kdyby byl špatný naftový filtr, tak bych měl problémy i se startováním za tepla ne ? Ale když nesněžilo a nebyla vyloženě venku kosa, tak jsem startoval na brnk ráno.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW PASSAT B5 - problémy se startováním
PříspěvekNapsal: 28.01.2015 09:52 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

21.08.2010

Příspěvky:

307

Bydliště:

Vysočina

taky můžeš mít v paliváku nasráženou nějakou vodu, která ti zmrzne a nepustí naftu do čerpadla. Nandání průhledný hadičky a případná výměna paliváku je ta nejjednodušší a nejlevnější věc čím začít.

_________________
Passat B5 sedan, r.v. 97, 1.9Tdi 81Kw

Gti --> Gti --> Vts --> Gti-->Tdi


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW PASSAT B5 - problémy se startováním
PříspěvekNapsal: 28.01.2015 17:26 
Offline
VWagenista
VWagenista

Hodnost:

VWagenista

Registrován:

07.01.2015

Příspěvky:

27

Dnes dorazilo nové žhavící relé, tak jsem ho vyměnil a zítra ráno uvidím a dám echo, jak to vypadá.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW PASSAT B5 - problémy se startováním
PříspěvekNapsal: 30.01.2015 14:51 
Offline
VWagenista
VWagenista

Hodnost:

VWagenista

Registrován:

07.01.2015

Příspěvky:

27

Již jsem dvě rána startoval po výměně relé a zatím perfektní. Chytne na brnk.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW PASSAT B5 - problémy se startováním
PříspěvekNapsal: 10.02.2015 08:26 
Offline
VWagenista
VWagenista

Hodnost:

VWagenista

Registrován:

07.01.2015

Příspěvky:

27

Omlouvám se, že píšu znovu, ale bohužel můj problém se nevyřešil. Pár dní zpět bylo u nás ráno -10 stupňů a problém se opakoval. Žhavil jsem raději 3x, poté startuji a 2 sekundy to vypadalo, že motor se rozběhne a pak nic a pouze točil. Tohle se opakovalo přibližně dalších 5 startování (již pouze točil, ani snaha ...), poté již začal mít snahu a za pomocí plynu se pomalu rozběhl. Dnes ráno u nás bylo +6 stupňů, sedl jsem do auta, otočil a na 1 startování auto chytlo.

Žhavící relé svíček jsem vyměnil.
Co dále ???
Někteří zde psali naftový filtr, ale pokud by to byl naftový filtr, tak by se tenhle problém opakoval při každém startování ne ? Ale já tento problém mám jen, když je cca kolem nebo pod nulou a pouze ráno, když auto chcípnu například po minutě ráno, tak hned pak už chytá na cvrnk.

PS: občas (1 - 2 do měsíce max.) se mi stane, že při nastartování auto docela hulí bílý kouř (když šlápnete na plyn, tak je to jak dýmovnice, ale když to jedete projet, tak se to ztratí a pak cajk, nevím jestli to má souvislost).


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW PASSAT B5 - problémy se startováním
PříspěvekNapsal: 10.02.2015 12:16 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1654

Bydliště:

Praha-západ

pokud máš v paliváku vodu (i ty parafíny,apod. víc ztuhnou pod nulou), tak je vcelku logický, že se to děje jen při teplotách pod nulou a ne při každym startu ... Samosebou to může bejt třeba "jen" nějakou netěsností, kterou si to při chladnutí natáhne bublinu, ale s tim bílým kouřem bych to tipoval spíš na ten palivák... (bílej kouř je buď voda/pára a/nebo nespálená nafta - co předvstřik?)

_________________
Pašák B597 turboropa AFN v kombajnu


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW PASSAT B5 - problémy se startováním
PříspěvekNapsal: 10.02.2015 16:18 
Offline
VWexpert
VWexpert

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

08.01.2014

Příspěvky:

209

Bydliště:

Vysoké Mýto

Po 4 letech neřeš palivak výměn ho vždyť meyle stojí 220kc. A když něco lepšího tak MAN 365 kč. To je snad základ údržby . Co jaro a podzim odkalit a máš jistotu .

_________________
Pašík Kombik AVF chip 110kW 2003

Autosklo Jokeš
prodej a montáž autoskel
tel. 604310143


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group