Stránka 1 z 1

Překročení meze plnícího tlaku turba (log) - rady, nápady

Napsal: 16.02.2015 23:04
od Hans76
Zdravím všechny, prosím o skouknutí LOGu a nějaké rady k překročení plnícího tlaku. Regulační ventil N75 jsem zkusil vyměnit a žádná změna. Pravděpodobně bude muset turbo ven na vyčištění, ale než se do toho pustím, tak bych vás chtěl požádat o názor. Díky.
Hans
LOG03-003-010-011d.zip
aktuální stav
(1.1 KiB) Staženo 108 x
LOG02-003-010-011c.zip
pro srovnání, před - to bylo vše OK
(1.08 KiB) Staženo 32 x

Re: Překročení meze plnícího tlaku turba (log) - rady, nápady

Napsal: 17.02.2015 07:21
od majkl1
Pravděpodobně karbon pod lopatkami.
To máte z toho, že jezdíte jako s hnojem :twisted:

Re: Překročení meze plnícího tlaku turba (log) - rady, nápady

Napsal: 17.02.2015 15:14
od Hans76
Zdarec Majkle, za to můžou silnice, páč se na nich rychle jezdit nedá (až na vyjímky) :roll:
Jinak, zkoušel jsem při "volnoběhu" funkci regulace přes základní nastavení, kanál 11 a to funguje, jezdí nahoru<>dolu. Jsou to ale krajní pozice a jestli trochu přidrhává tím nejspíš nezjistím, že? Trochu mne ale zaráží, že už při cca 2000 otáčkách turbo tlačí tak moc a pak dál bez žádného poklesu, jako kdyby se regulace nehýbala vůbec.

Re: Překročení meze plnícího tlaku turba (log) - rady, nápady

Napsal: 17.02.2015 15:22
od Goodicek
když sem koupil auto, taky mě to padalo pořád do nouzáku, částečně to bylo uhnilým drátem od čidla teploty nafty ale z největší části zanešeným turbem, protože majitel měl dlouhodobou spotřebu 5 litrů, podle palubáku, nevím sice jak to s PDčkem dokázal ale to je jedno. Každopádně je to přesně jak píše majkl, jezdíte s tím jak s hnojem, důchodci ve staré "stodvacítce" na vás blikaj... :D no stačí tomu fakt trochu šlápnout, 2,3 podržet to v otáčkách..... Nevím, turbo sem nečistil ani nerozdělával, ale je potřeba ty saze vypálit a nouzák sem neviděl ani nepamatuju, ani na diagnostice překročení plnícího tlaku. Už se mi to tam neobjevuje vůbec, a předtím to bylo co chvíle, malý kopeček a už sem byl v nouzáku, někdy i po rovině pokud sem potřeboval předjet a šlápl pořádně na plyn

Re: Překročení meze plnícího tlaku turba (log) - rady, nápady

Napsal: 17.02.2015 17:25
od majkl1
To je právě ono. V akčních členech to jezdí jen z jedné krajní polohy do druhé, tzn. že v systému je buď plný podtlak nebo atm. tlak a na membránu je kladen max. rozdíl mezi oběma komorami.
Kdežto za reálného provozu se ta regulace mění plynule a tak když to lehce někde škrtá, tak to prostě pak vypadá, jak na tvém logu. Ty nastartuješ, udělá se max. podtlak a lopatky se naklopí pro max. tlak (táhlo vyjede nahoru). Pak se rozjíždíš a požadavek se pozvolna mění, N75 postupně ubírá a táhlo by mělo po malých kouskách sjíždět dolů, ale lopatky se zadrhnou a jen malý a pak pozvolný nárůst rozdílů v tlacích nad a pod membránou způsobí, že to někdy přeskočí a někdy ne.

Neříkám jezdit rychle, ale stačí to jednou za den roztáhnout na dvojku, trojku plnej až k červeným, ideálně někde do kopce. Stačí takhle ujet pár set metrů a účel to splní. Pak si zase 100 kiláků jezdi na spotřebu : :wink:

Re: Překročení meze plnícího tlaku turba (log) - rady, nápady

Napsal: 17.02.2015 17:43
od Hans76
Díky Majkle za pomoc. Sice jak důchodce nejsem, ale dostat za uši by mohl víc. To je pravda :roll:
Zkusil jsem ještě regulaci trochu pohýbat VAGem a projet auto s odpojenou váhou a nohou na podlaze bez toho, abych trhal asfalt. Výsledek je, že to aspoň nepadá do nouzáku a regulace už chodí lépe - viz dnešní LOG.
Až bude víc času, tak turbo půjde ven.
LOG03-003-010-011f.zip
aktuální a trochu rozhýbanou regulací
(986 bajtů) Staženo 39 x