Nouzoví režim
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 85
- Registrován: 16.11.2014 13:23
- Bydliště: Vysočina
Re: Nouzoví režim
Jednalo se o součástku N75,ale ta funguje dobře,jedině že by prostě turbo nejelo ale to jde,a pak ja na turbu taká buňka s klapkou pokud se nemýlím a do té jde z turba nwm jak to napsat tak napíšu tyčka s kerou by se mělo dát hejbat ale mě to jde celkem z tuha zkusil jsem promazat a nijak nepomohlo ale turbo má minimální hrk a vrtulka se normálně točí tak já nwm :/
Passat 1.9 TDI 66kw 1999
- FandaTDI
- VWjunior
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-západ
Re: Nouzoví režim
sáhni si na to táhlo od baňky u turba a ať ti někdo nastartuje, mělo by se zatáhnout...
-
- Závodník
- Příspěvky: 598
- Registrován: 13.07.2009 13:49
Re: Nouzoví režim
Když už jsme u nouzového režimu, řeším to samé na svém 96kw PD AVF.
Sem tam spadne a nevím si rady. Chyba v diagnostice: Seřízení tlaku přeplnování
Ventil N75 testován, funkční. Na zkoušku vyměněn druhý, testován, funkční. Táhlo na turbu se taktéž normálně pohybuje. Byla zlomená vysokotlaká trubička vedoucí za motorem k turbu, dala se jiná. Najezdil jsem od výměny trubičky cca 150km a dneska zase spadlo. Dle chyby předpokládám problém se vzduchem a celým tímto okruhem. Jediná věc v okruhu je snad už jen váha vzduchu. Dá se s určitostí dle "live" dat říct, že je váha dobrá či nikoliv? Jaké hodnoty má váha mít v zátěži?
Nebo může mít vliv na tuto chybovou hlášku i něco jinýho? Třeba zanešený kat, vstřiky...apod?
Děkuji za každou radu...
Sem tam spadne a nevím si rady. Chyba v diagnostice: Seřízení tlaku přeplnování
Ventil N75 testován, funkční. Na zkoušku vyměněn druhý, testován, funkční. Táhlo na turbu se taktéž normálně pohybuje. Byla zlomená vysokotlaká trubička vedoucí za motorem k turbu, dala se jiná. Najezdil jsem od výměny trubičky cca 150km a dneska zase spadlo. Dle chyby předpokládám problém se vzduchem a celým tímto okruhem. Jediná věc v okruhu je snad už jen váha vzduchu. Dá se s určitostí dle "live" dat říct, že je váha dobrá či nikoliv? Jaké hodnoty má váha mít v zátěži?
Nebo může mít vliv na tuto chybovou hlášku i něco jinýho? Třeba zanešený kat, vstřiky...apod?
Děkuji za každou radu...
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 85
- Registrován: 16.11.2014 13:23
- Bydliště: Vysočina
Re: Nouzoví režim
tak to táhlo se zatáhne trošku nwm jak moc má ale pořád nic :/
Passat 1.9 TDI 66kw 1999
- FandaTDI
- VWjunior
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-západ
Re: Nouzoví režim
Ano, ale jen v případě vyloučení netěsností v sání. Při skut.tlaku turba v zátěži stejném nebo vyšším než požadavek musí být skut.průtok vzduchu vyšší než požadovaný...shikaree píše: Dá se s určitostí dle "live" dat říct, že je váha dobrá či nikoliv? Jaké hodnoty má váha mít v zátěži?
Tzn. že např. při netěsnosti v sání mezi váhou a turbem se může váha jevit jako špatná a přitom je dobrá nebo naopak při netěsnosti za turbem přes ní může protékat víc vzduchu a tim pádem se může jevit jako dobrá, i když už může být "za zenitem" ...
Vlivů může být samozřejmě víc...
Gerechti: má se zatáhnout úplně...
-
- Závodník
- Příspěvky: 598
- Registrován: 13.07.2009 13:49
Re: Nouzoví režim
Díky za radu, asi bude dobré překontrolovat všechny hadice, pak to projet přes diagnostiku a sledovat data váhy a sledovat tlak turbodmychadla. Ještě se schyluje možnost použít jinou váhu na odzkoušení, což by bylo taky docela dobré řešení, myslím
Ještě mě napadá EGR ventil? Nemůže dělat taky problémy?
Jinak auto jezdí stylem, jako by mě někdo pořád držel za tažné, je takové líné po sešlápnutí. Bývala mnohem lepší reakce na plyn než ted...
Každopádně zítra jedu do servisu, tak snad něco vymyslíme.
Ještě mě napadá EGR ventil? Nemůže dělat taky problémy?
Jinak auto jezdí stylem, jako by mě někdo pořád držel za tažné, je takové líné po sešlápnutí. Bývala mnohem lepší reakce na plyn než ted...
Každopádně zítra jedu do servisu, tak snad něco vymyslíme.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 85
- Registrován: 16.11.2014 13:23
- Bydliště: Vysočina
Re: Nouzoví režim
no to nwm jak úplně to znamená zatáhnout ale asik se tedy zatáhlo úplně. co se stane když stím budu jezdit a mám to takto v háji ?
Passat 1.9 TDI 66kw 1999
- FandaTDI
- VWjunior
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-západ
Re: Nouzoví režim
... záleží na přesný příčině, scénáře jsou různý ať už při ztrácení podtlaku nebo jiný příčině... krom projevů, který jsi popsal (línější), to bude nejspíš i trochu žravější a ne v ideálním provozním režimu,takže ne zrovna vhodný pro dlouhodobější provoz...
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 85
- Registrován: 16.11.2014 13:23
- Bydliště: Vysočina
Re: Nouzoví režim
tak je to turbo je zadřené,a měl bych možnost mít turbo z Golfu 4 na 81kw chcu se zeptat jak by to sedělo?
Naposledy upravil(a) Gerechti dne 06.05.2015 07:54, celkem upraveno 1 x.
Passat 1.9 TDI 66kw 1999
-
- Závodník
- Příspěvky: 598
- Registrován: 13.07.2009 13:49
Re: Nouzoví režim
FandaTDI: ideální to fakt není. Dneska na diagnostice chyba: magnetický ventil N75, zkrat na kladným polu ( nebo tak nějak ). Dali jsme jinej N75 ( ne novej ), poté zkusili váhu vzduchu z motoru AWX. Na diagnostice chyba zůstala a nešla ani smazat. Auto v nouzovém režimu. Výměna váhy vzduchu za mou původní, chyba smazána. Auto při asi 5km jízdě a slušné zátěži do nouzáku nespadlo. Na zkoušku váha vyměněna za novou origo Bosh ( moje v autě je nějaká no name, už jsem to tak koupil ) a nějaká výrazná změna neproběhla. Stále mi to příjde, že má auto pomalejší odezvu než mělo. Jakmile si zahvízdá turbo a dostaně se na max. plnící tlak, tak auto vystelí jak z praku. Jen v nízkým otáčkách je to mdlý. Nedávno mě byly dělány rozvody a dneska jsem zjistil, že mezi vačkou a klikou je 1,2°. Příští týden by se to mělo naladit k hodnotě 0. Má to momentálně nějaký negativní vliv, jak na spotřebu, tak na jízdní projev?
Jinak už vážně nevím, co by mohlo být špatně...
Může mít na vše nějaký vliv EGR nebo kat?
Jinak už vážně nevím, co by mohlo být špatně...
Může mít na vše nějaký vliv EGR nebo kat?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 08.07.2013 12:04
Re: Nouzoví režim
shikaree: EGR má na náběh výkonu motoru z nízkých otáček zásadní vliv. Katem by to být nemělo, jestli ti to po zahvízdání turba zatáhne jak má. EGR + váha + turbo je začarovaný kruh....totiž to turbo ženou do otáček spaliny, a jejich množství a tlak je závislý na přísunu nafty.Množství nafty, které se vstříkne do válce je zase závislé na množství vzduchu které odměří váha vzduchu....při volnoběhu je EGR plně otevřen a pouští spaliny do sání, (jeho funkce je že dokonale zasírá celé sání - to je jedno z jeho negativ.... a malinko přispívá k rychlejšímu ohřevu motoru a zlepšuje emise - to jsou jediná dvě pozitiva !)... tím že pouští spaliny do sání, tak samozřejmě přes váhu jde méně vzduchu....při dupnutí na plyn mu trvá chvilku než zavře, ale hlavně díky němu a menší hodnotě váhy vzduchu jde do válce méně nafty a turbo se nemá čím tak rychle roztočit (málo spalin).
- Když je EGR nový, tak to není tak znatelné, ale časem se vyběhá ( unaví se vratná pružina..sedlo ventilu se opotřebuje, nebo v něm zůstane větší "bordel" a propouští spaliny pořád). Takže doporučuji EGR jednoznačně OFF - a to záslepkou na výfukovém potrubí ! Nestačí pouze odpojit a zaslepit podtlakovou hadičku regulace!!! ...já ho mám uplně odstraněn a místo něj mám trubku - bez chcíp klapky
Po jeho zaslepení se znatelně zkrátí doba náběhu turba a auto začne "táhnout" už cca od 1400-1600 ot/min .
Místo váhy lze na zkoušku osadit diodu (na PDčko je ideál 1 ks 1N4001 nebo jakákoliv s úbytkem napětí na přechodu cca 0,5V až 0,6V) - ale podmínkou je EGR - OFF ! - zapojení diody je někde zde na fóru....stačí hledat...
- Co se týče posunu úhlu vačka-klika na +1,2° - není to nic extrémního , takže na spotřebu a zátah takto malá úchylka nemá podstatný vliv....spíš po srovnání na 0° bude spotřeba na volnoběhu o 0,05 až 0,1l/h vyšší.
- Když je EGR nový, tak to není tak znatelné, ale časem se vyběhá ( unaví se vratná pružina..sedlo ventilu se opotřebuje, nebo v něm zůstane větší "bordel" a propouští spaliny pořád). Takže doporučuji EGR jednoznačně OFF - a to záslepkou na výfukovém potrubí ! Nestačí pouze odpojit a zaslepit podtlakovou hadičku regulace!!! ...já ho mám uplně odstraněn a místo něj mám trubku - bez chcíp klapky
Po jeho zaslepení se znatelně zkrátí doba náběhu turba a auto začne "táhnout" už cca od 1400-1600 ot/min .
Místo váhy lze na zkoušku osadit diodu (na PDčko je ideál 1 ks 1N4001 nebo jakákoliv s úbytkem napětí na přechodu cca 0,5V až 0,6V) - ale podmínkou je EGR - OFF ! - zapojení diody je někde zde na fóru....stačí hledat...
- Co se týče posunu úhlu vačka-klika na +1,2° - není to nic extrémního , takže na spotřebu a zátah takto malá úchylka nemá podstatný vliv....spíš po srovnání na 0° bude spotřeba na volnoběhu o 0,05 až 0,1l/h vyšší.
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR OFF---
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 85
- Registrován: 16.11.2014 13:23
- Bydliště: Vysočina
Re: Nouzoví režim
Prosím co to turbo ?
Gerechti píše:tak je to turbo je zadřené,a měl bych možnost mít turbo z Golfu 4 na 81kw chcu se zeptat jak by to sedělo?
Passat 1.9 TDI 66kw 1999
-
- Závodník
- Příspěvky: 598
- Registrován: 13.07.2009 13:49
Re: Nouzoví režim
george40: díky za vyčerpávající odpověd! Kouknu na ten EGR, vypadá že by ten bordel klidně mohl dělat on. Je to pár měsíců, kdy mi sem tam auto spadlo do nouzovýho režimu, od tý doby jsem to nikdy nějak extra nehonil a navíc změnil i zaměstnání, které mám ted blíž, tak i mín najezdím. Možná že ten EGR tímto dost utrpěl a bude dost zanesenej. Na emisní prohlídce s EGR off se dá v pohodě projít nebo by mohl být problém?
Ta dioda zatím asi nebude nutná, když jsme měnili váhu za origo novou a "změna" se nedostavila. Spíš ten EGR vypadá hodně reálně. A že bude auto trochu pomaleji topit není až tak podstatný.
Myslíš že se volnoběžná spotřeba zvedne? Byly mi totiž asi před měsícem dělány nové rozvody a na tu synchronizaci asi nikdo nekouknul. Před pár měsíci, když ještě auto šlapalo na výbornou, tak byla volnoběžná spotřeba 0,3-0,4l/h, v dnešních dnech 0,5-0,6l/h ( pro rejpaly, neřeším spotřebu a desetinky l/100km ), stejně tak spotřeba za jízdy je o cca 0,5-1l/100km vyšší ( na stejný trase, co jezdívám stejným stylem ), což se dá klidně přisoudit EGR, pokud je ucpanej a musím na to víc šlapat, aby to jelo podobně.
Příští týden se vačka srovná s klikou ( +-0° ) a zkusím pořešit i ten EGR.
Ještě jednou zatím díky!
Ta dioda zatím asi nebude nutná, když jsme měnili váhu za origo novou a "změna" se nedostavila. Spíš ten EGR vypadá hodně reálně. A že bude auto trochu pomaleji topit není až tak podstatný.
Myslíš že se volnoběžná spotřeba zvedne? Byly mi totiž asi před měsícem dělány nové rozvody a na tu synchronizaci asi nikdo nekouknul. Před pár měsíci, když ještě auto šlapalo na výbornou, tak byla volnoběžná spotřeba 0,3-0,4l/h, v dnešních dnech 0,5-0,6l/h ( pro rejpaly, neřeším spotřebu a desetinky l/100km ), stejně tak spotřeba za jízdy je o cca 0,5-1l/100km vyšší ( na stejný trase, co jezdívám stejným stylem ), což se dá klidně přisoudit EGR, pokud je ucpanej a musím na to víc šlapat, aby to jelo podobně.
Příští týden se vačka srovná s klikou ( +-0° ) a zkusím pořešit i ten EGR.
Ještě jednou zatím díky!
-
- Závodník
- Příspěvky: 598
- Registrován: 13.07.2009 13:49
Re: Nouzoví režim
Ještě jak je to s emisemi? Bude na STK nějaký problém nebo s EGR OFF to bude i nadále bezproblémové?
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 85
- Registrován: 16.11.2014 13:23
- Bydliště: Vysočina
Re: Nouzoví režim
No tak jsme vyměnili hadičky v motoru,vyměnili ty spínače a nic .... tak co teď turbo na jiném autě jelo v pohodě 4 lidi jsme u toho stály a nikdo nevěděl a až pak se ozvalo,co váha vzduchu ... tak ji odpojil a nic. Ha to by dělat nemělo .... tak se dala jiná funkční ... Tvlo a hotovo žádné turno žádný ty spínače ale posraná váha vzduchu lítá to teď jak drak Tak už jen turbo uvidíme jak to bude bez toho katalyzátoru jezdit a EGR ještě taky zruším ale na emise mu pak budu muset něco bokem dát
Passat 1.9 TDI 66kw 1999