Sjednocujeme fanoušky VW od roku 1996. Přijeď oslavit dvacetiny klubu na celorepublikový sraz.

20 LET Klubu


Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Nouzoví režim
PříspěvekNapsal: 09.05.2015 20:45 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1654

Bydliště:

Praha-západ

shikaree: to s ideál.provoz.režimem byla reakce na to, co psal Gerechti ... ta chyba vypadá na problém v napájení N75 než v něm samotnym (btw. tobě se po startu táhlo zatáhne?).
Emise by se nijak dramaticky zvýšit neměly, čim větší zatížení a teplota motoru, tim míň častá aktivace egru, i na ten volnoběh ho to občas vypíná a pokud je v pořádku (nezůstává viset, neni přicpaná hadička, ap. ...), tak se bavíme o zlomcích vteřiny, kdy se vrátí, natož při plnym sešlápnutí plynu, takže i když s tim, co napsal george40 se dá v podstatě souhlasit, neviděl bych to tak dramaticky s tou znatelností rychlejšího náběhu v případě požadavku (plnýho) výkonu...

Gerechti: takže nakonec všechno kvůli váze? :D No je pravda, že díky ní to taky nemuselo zatahovat úplně a pomaleji akcelerovat, ale to se všechno dá poznat v livedatech... ale aspoň snad po tom všem chvíli podobnej problém nebudeš muset řešit :wink:
S tim egr bych to tak černě neviděl ( :) ), já mam emise ok se zaslepením i diodou (i když je pravda, že egr je "staženej" i přes diag. a mam taky lehce zvýšenej volnoběh a sníženou dávku v celym spektru...).

_________________
Pašák B597 turboropa AFN v kombajnu


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Nouzoví režim
PříspěvekNapsal: 09.05.2015 22:14 
Offline
Člen klubu

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

16.11.2014

Příspěvky:

85

Bydliště:

Vysočina

ano jen kvůli váze :D tak udělal jsem i malí drobnosti ať je klid.Tak já EGR ještě mám v pohodě ale tak pokud mi to něco přidá na rychlosti tak proč ne :D ale emise nedám kvůli katalyzátoru :D, ještě musím udělat čidlo teploty :D bo frajá koupil jiné než jsem mu říkal a že to tam pude,to rozděláme vyteče voda mno a co se nestane ono to fakt nebylo :D tak zas zpátky dolet vodu a nazdar :D,ta váha vzduchu není moje,mám teď od kámoše co dělá rozvody taky na Passatoj úplně ten samej model,rok ale jinej motor přitom Kw jsou stejné :D trošku poser no :D to je jedno a frčí to jako nikdy předtím :D a to je stará teď kupujeme novou nějakou pořádnou za 4000 mám dojem říkali :D tak uvidím. Pak že pokud ať si přiostřím předvstřik trošku a pokud chcu chip tak ať si vyberu ... buď za 5000 do 85 no 95 dle motoru a nebo za 12 000 na 110 :D kde už by se měnili i věci v motoru :D

_________________
Passat 1.9 TDI 66kw 1999


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Nouzoví režim
PříspěvekNapsal: 10.05.2015 09:23 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

13.07.2009

Příspěvky:

553

FandaTDI: ještě před měsícem, co jsem na táhlo koukal, tak se celé zatáhlo. Dneska schválně kouknu znova, pro jistotu. Ten EGR ale půjde do kytiček. Stejně dělá v autě jen bordel, nic víc...


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Nouzoví režim
PříspěvekNapsal: 12.05.2015 17:40 
Offline
VWexpert
VWexpert

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

08.07.2013

Příspěvky:

33

FandaTDI: EGR se za volnoběhu nevypíná nikdy...nemá nic společného s teplotou motoru...řídí se od otáček motoru a váhou naměřeného množství nasávaného vzduchu. Lze to najít (jeho závislosti otevření) v mapách řídící jednotky motoru :) . Dokonce se otvírá i ve vysokých otáčkách při uvolnění plynového pedálu a poklesu množství nasávaného vzduchu. A jeho rychlost otevření a zavření je sice ve zlomku vteřiny, ale doba celé smyčky (EGR + váha+turbo) se pak prodlužuje i víc jak na vteřinu, a to je při potřebě "rychle akcelerovat" někdy hodně ( při rychlosti 80km/h ujedeš za vteřinu 22m..) . A jinak se rotačka (AFN) a PDčko (AVF) moc srovnávat nedají - PDčko nemá žádnou turbodíru (při 100% funkčnosti motoru a všech jeho snímačů ) a musí "táhnout" jako "benzín" hned odspodu.
Jinak na emisích se zaslepeným EGR žádné potíže nejsou :) leda by tam člověk narazil na nějakého hnidopicha co by šel studovat do motoru, jestli tam náhodou není nějaká záslepka , protože na naměřených datech to nepozná.

_________________
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR OFF---


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Nouzoví režim
PříspěvekNapsal: 13.05.2015 11:25 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1654

Bydliště:

Praha-západ

nechci ti brát iluze (taky jsem se chtěl zmínit o mapách, když jsem viděl podpis, ale v tom se moc nehrabu a hlavně nejde jen o mapy, ale i jejich priority, další prvky jako logický hradla, časovače, atd. ), ale na volnoběh se vypíná (o čemž je letmá zmínka např. i v Else - "zpět.vedení výfuk.plynů se vypne po cca 2 minutách běhu na volnoběh..." ) a jestli máš funkční váhu vzduchu, tak na jejím průtoku(/"naměřenejch datech") je to právě jasně znatelný ... ;-)

_________________
Pašák B597 turboropa AFN v kombajnu


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Nouzoví režim
PříspěvekNapsal: 14.05.2015 16:36 
Offline
VWexpert
VWexpert

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

08.07.2013

Příspěvky:

33

...iluze už nemám žádné, takže ani není co brát :) . Nemluvím tady jen teoreticky, mám to vyzkoušeno prakticky...co s celou regulační smyčkou dokáže udělat EGR, navíc když je už těžce jetej, což v našich miláčcích s 300000km ( a víc) není nic výjimečného. Ve VISu jsem nic nestudoval, protože jsem diagnostiku na volnoběhu vypnul max po 100s, takže jsem se nikdy ke 120s nedopracoval...a navíc jsem si EGR vypl i v mapách ŘJ.
Ale tady stejně nejde o to, jestli se EGR po 2min vypne....jde o to, že když potřebuješ po dojetí auta s "platem vajíček za oknem" a sundáním nohy z plynu (protože v protisměru něco jede) rychle vystřelit, tak dáš blinkr,plyn na podlahu, a vono se vteřinu nic neděje (protože předtím, díky sundání ty nohy z plynu se EGR otevřel na plno) a než se roztočí turbo a váha naváží víc vzduchu a tím pádem pustí víc nafty....tak jsi nasranej, protože v dáli už jede kamion v protisměru, a plynový pedál už víc podlahou promáčknout nejde........
Jiná situace je samozřejmě, když máš zaslepenej EGR a místo váhy máš diodu...to se v takové situaci jen malinko od výfuku černě zahulí ( než se roztočí turbo a natlakuje sání ) a autí hned vystřelí, protože vstřikované množství nafty nezdržuje žádná váha vzduchu :)

_________________
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR OFF---


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Nouzoví režim
PříspěvekNapsal: 15.05.2015 00:42 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1654

Bydliště:

Praha-západ

No musim uznat, že egr je lepší mít vyřazenej v mapách (tu mapu/"vanu" už jsem taky viděl...), protože i když je to v adapt.kanále 3 max. přivřený, tak stejně čim lepší váha (nebo ta dioda, že...), tim častěji otvírá i při tý deceleraci (taky praxe - budu to kolem tý záslepky muset přetěsnit a možná jí po těch letech i vyměnit ;-) ... ), srovnávat VIS a Elsu ... no jak myslíš ;-)
S tim volnoběhem šlo spíš o tu rozeznatelnost náběhu do otáček (v praxi těžko rozeznatelná...), ta decelerace-akcelerace má do sebe možná víc, ale jen do určitejch otáček (např. sériový AFN při deceleraci na trojku od 4tis. ot. pustí EGR až pod 3tis.ot. a plně otevřenej je od 2,5tis. do nižších...)
Jinak s diodou umí pěkně zahulit při požadavku výkonu za každou cenu/od nízkejch, ale ani se zvýšenym volnoběhem a upravenou dávkou neni nijak velký umění s tim jezdit kombinovaně pod 6l i při neloudání se a bez problému s předjížděním (kterej bych asi moc neměl ani s aktivním egr...), kdy si třeba i v zájmu zachování odstupu ( ;-) ) podřadim a rozjíždím se už ve svym pruhu ... :-)

_________________
Pašák B597 turboropa AFN v kombajnu


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Nouzoví režim
PříspěvekNapsal: 18.05.2015 08:44 
Offline
VWexpert
VWexpert

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

08.07.2013

Příspěvky:

33

Elsu s VISem srovnávat nechci...to mi jen ujelo, protože jsem neco řešil s kámošem a VIS mi zůstal v hlavě :) . A co se týče podřazování, tak podřazuji při předjíždění do kopce nebo když jde o "život"...jinak jen šlápnu podlahu a jedu ;) . Ono po silnicích nejezdí moc lidí , který vytáčí diesel do vyšších otáček, a v rychlosti 80km/h na pětce točí motor ani ne 2000 ot/min, i na čtyřce to je někde kolem 2tis, takže po uvolnění plynu je EGR na plno otevřen. Nechci se tady s tebou přít o blbostech, jen uvádím co dokáže blbej EGR v PDčku způsobovat - z vlastní zkušenosti. Jinak i s PDčkem (viz můj podpis) se dá jezdit pod 6l a svezení je to parádní ( samozřejmě až po chipu té mé 74kw verze)...a že se teda flákat na silnici moc neumím ;) . O rotačkách a jejich nízké spotřebě je to všeobecně známé :)

_________________
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR OFF---


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group